Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraat(moord)zuchtige wolf ??

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Mijn mannetje besluipt alles wat veren heeft. Hij maakt zelfs z'n donzen kussen kapot. Het is hem 1x gelukt een duif te grazen te nemen, maar hij schrok zo van dat vladderende beest dat hij hem meteen weer los liet. :smile2: :smile:

Groetjes

Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

kan heel goed gaan

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Wij hadden eerder ook kippen en een haan. In het begin jaagde Malou de kippen nog wel eens op. Toen de haan echter volwassen werd heeft de haan Malou een keer aangevallen. (echt geen gelul Martijn) Barnevelders zijn vrij groot. Sindsdien was het probleem opgelost. Heel af en toe zagen we Malou door te tuin vliegen met een woeste haan erachteraan.

Maar we hebben ook een teckel op bezoek gehad die de haan weer het hele erf over joeg. Dus er valt weinig over te zeggen volgens mij.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

m'n zus had buiten konijnen in een ren. Kwam een vriendin langs met twee hazenwindhonden. Ze gingen even de keuken in, en toen ze terug kwamen waren alle konijntjes dood.

Als Spok op jacht gaat hoor ik hem soms ergens hoog blaffen. Kan iemand mij vertellen wat dat betekent ? Ik denk dan dat hij een konijn heeft achterhaald of zo, maar ik zie hem nooit met een konijn terug komen.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Inge O schreef:
Marie-Josée schreef:Onze honden lopen elke dag los in het bos en hebben misschien ooit twee konijnen gevangen.Dat was dan nog meer per ongeluk :mrgreen:
...ze liepen met de bek open en er liep een konijn in... :oohja: :mrgreen: .
:smile: ja, zulke dingen gebeuren !
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Inge O schreef:
Marie-Josée schreef:Onze honden lopen elke dag los in het bos en hebben misschien ooit twee konijnen gevangen.Dat was dan nog meer per ongeluk :mrgreen:
...ze liepen met de bek open en er liep een konijn in... :oohja: :mrgreen: .
Zo ongeveer wel ja :mrgreen: Hier zetten ze er hun poten op :roll: maar dat lukt allen met heel jong spul of met een ziek konijn.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Zoie schreef:m'n zus had buiten konijnen in een ren. Kwam een vriendin langs met twee hazenwindhonden. Ze gingen even de keuken in, en toen ze terug kwamen waren alle konijntjes dood.

Als Spok op jacht gaat hoor ik hem soms ergens hoog blaffen. Kan iemand mij vertellen wat dat betekent ? Ik denk dan dat hij een konijn heeft achterhaald of zo, maar ik zie hem nooit met een konijn terug komen.
Dat doen ze hier beide als ze achter een staartje hangen, dus niet op een spoor maar echt in de achtervolging. Ze vangen ze DUS :wink: gelukkig bijna nooit.Ik denk dat het gegil pure opwinding en frustratie is maar ik stop dan altijd de riemen weg; die ordinaire gillers zijn niet van mij als de boswachter komt..... :pffff:
Meutehonden doen dat trouwens ook.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zoie schreef: Als Spok op jacht gaat hoor ik hem soms ergens hoog blaffen. Kan iemand mij vertellen wat dat betekent ? Ik denk dan dat hij een konijn heeft achterhaald of zo, maar ik zie hem nooit met een konijn terug komen.
Nelson ging vanmorgen nog op de gilmodus. Ik heb een keer een minuut of 5 staan luisterend naar een gillende hond en vroeg me af of ik moest gaan kijken welke hond er mishandeld werd en door wie! :boos:
Maar het bleek mijn eigen hond te zijn die een kat de boom in had gejaagd en onderaan de boom stond te krijsen als een gek! :eek: :roll:
Opwinding en frustratie..gekke beesten!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Eline* schreef:
Zoie schreef: Als Spok op jacht gaat hoor ik hem soms ergens hoog blaffen. Kan iemand mij vertellen wat dat betekent ? Ik denk dan dat hij een konijn heeft achterhaald of zo, maar ik zie hem nooit met een konijn terug komen.
Nelson ging vanmorgen nog op de gilmodus. Ik heb een keer een minuut of 5 staan luisterend naar een gillende hond en vroeg me af of ik moest gaan kijken welke hond er mishandeld werd en door wie! :boos:
Maar het bleek mijn eigen hond te zijn die een kat de boom in had gejaagd en onderaan de boom stond te krijsen als een gek! :eek: :roll:
Opwinding en frustratie..gekke beesten!
Hier gillen ze als bezetene als ze een eekhoorntje de boom in jagen.
De buren hebben al meerder malen gevraagd wat ik ze dan in godsnaam aandoe :N:
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Volgens mij is dat een jacht roep. Een vreemd verschijnsel wat wolven niet doen. Want wie slaat er nu alarm bij het besluipen en bejagen van zijn prooi? Ergens hebben mensen deze eigenschap een keer ontdekt en erin gehouden met fokken. Stephan Budiansky roept er wel wat over in zijn boek. kan het wel eens opzoeken als jullie het willen weten wat hij ervan vind. Mijn hond doet het ook. Echt heel maf.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”