Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grommen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Moos schreef:
Zoie schreef:weinig tijd, toch even een korte reactie.

Ik zou aan zo'n grommetje niet zwaar tillen, haar wel opzij hebben gelegd om haar geen winstervaring op te laten doen, en het de volgende keer gewoon anders doen.

Waarom moet je perse een hond die ligt te slapen op kunnen tillen en verleggen als het net zo goed anders kan ?
Zo doe ik het dus ook. Ik heb haar beide keren wel gewoon opzij gelegd, en laat haar nu dus zelf aan de kant gaan, want dat doet ze direct.

En Hanneke, het zou best kunnen inderdaad hoor dat ze toch stiekem een heel klein beetje aan het uittesten was. Alleen maak ik me daar dan dus niet zo druk om omdat ze voorderest dus wel prima aan de kant gaat, en uit alles in het dagelijk leven blijkt dat het zo'n vaart niet loopt met dat uittesten van d'r. :wink:
Ik denk dat het prima losloopt. Alleen als je er niks mee zou doen dan kan het wel een probleem worden. De oma van mijn man heeft een maltezer. Heel lief, zachtaardig beestje. Maar daar is zo mee getuttlt dat het een nerveus onzeker keffertje is geworden, gewoon omdat er geen duidelijkheid is en ze niemand haar leiding geeft.
Dit zal bij jou denk ik niet gebeuren :wink: Alleen als voorbeeld dat het ook bij onderdanige hondjes belangrijk is dat er duidelijkheid nodig is.
Carmen
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Carmen schreef:
Moos schreef:
Zoie schreef:weinig tijd, toch even een korte reactie.

Ik zou aan zo'n grommetje niet zwaar tillen, haar wel opzij hebben gelegd om haar geen winstervaring op te laten doen, en het de volgende keer gewoon anders doen.

Waarom moet je perse een hond die ligt te slapen op kunnen tillen en verleggen als het net zo goed anders kan ?
Zo doe ik het dus ook. Ik heb haar beide keren wel gewoon opzij gelegd, en laat haar nu dus zelf aan de kant gaan, want dat doet ze direct.

En Hanneke, het zou best kunnen inderdaad hoor dat ze toch stiekem een heel klein beetje aan het uittesten was. Alleen maak ik me daar dan dus niet zo druk om omdat ze voorderest dus wel prima aan de kant gaat, en uit alles in het dagelijk leven blijkt dat het zo'n vaart niet loopt met dat uittesten van d'r. :wink:
Ik denk dat het prima losloopt. Alleen als je er niks mee zou doen dan kan het wel een probleem worden. De oma van mijn man heeft een maltezer. Heel lief, zachtaardig beestje. Maar daar is zo mee getuttlt dat het een nerveus onzeker keffertje is geworden, gewoon omdat er geen duidelijkheid is en ze niemand haar leiding geeft.
Dit zal bij jou denk ik niet gebeuren :wink: Alleen als voorbeeld dat het ook bij onderdanige hondjes belangrijk is dat er duidelijkheid nodig is.
Carmen
Ja, zeker weten. Saar heeft heel erg die duidelijkheid nodig. Ze heeft namelijk ontzettende behoefte aan leiding, dus die moet je dan wel duidelijk geven ook.
En aan leiding hier geen gebrek, ik heb redelijk zelfstandige Moos als eerste opgevoed :mrgreen:
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Moos schreef:Zou wel handig zijn denk ik Mark, scheelt je een hoop gekissebis en uitgeleg heen en weer. :mrgreen:

Als jij het nou ook gewoon zo gezegd had, prima, niks aan de hand want hier ben ik het ook wel mee eens, denk ik.

Alleen jij begon meteen weer over zwaar aan tillen, kan klein beginnen en groots eindigen, pas op straks mag je helemaal niet meer op de bank. En daar kan ik me dus helemaal niet in vinden. Want net wat Hanneke zegt, ik maak me er niet zo'n zorgen om omdat het met dat uittesten in het dagelijks leven wel los loopt. :wink:
Maar zo raar is mijn eerste bericht toch ook weer niet? Ik vind wel dat je erg gevoelig bent voor mij in het algemeen. Ik probeer daar ook rekening mee te houden maar het is echt op je tenen lopen soms. Dat ligt toch ook niet alleen aan mij of zie ik dat verkeerd?

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mark-fryslan schreef:
Hanneke2 schreef:Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken. Grommen mag niet, dus dan corrigeer je, maar wel met een correctie die bij de hond past, en dat heb je ook gedaan, prima toch?

Verder denk ik dat zelfs hele onderdanige hondjes wel eens iets willen uitproberen, vooral als ze een beetje aan het puberen slaan. Oortjes in de nek vind ik dan niet zo gek, want eigenlijk is het wel heel eng om de baas te trotseren.
Hmm, waarom kan ik dat nou niet zo simpel zeggen? Ik ben me alweer een halve avond aan het verdedigen. Toch maar eens een cursus sociale communicatie doen dan. :smile:

Groetjes mark
LOL!! Ik heb net een enorme discussie op een ander forum achter de rug waarbij ik (in mijn ogen) alsmaar verkeerd begrepen werd en waar ik blijkbaar mensen vreselijk op hun ziel heb getrapt, dus ik ga denk ik maar mee naar die cursus. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Mark-fryslan
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Mark-fryslan schreef:
Hanneke2 schreef:Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken. Grommen mag niet, dus dan corrigeer je, maar wel met een correctie die bij de hond past, en dat heb je ook gedaan, prima toch?

Verder denk ik dat zelfs hele onderdanige hondjes wel eens iets willen uitproberen, vooral als ze een beetje aan het puberen slaan. Oortjes in de nek vind ik dan niet zo gek, want eigenlijk is het wel heel eng om de baas te trotseren.
Hmm, waarom kan ik dat nou niet zo simpel zeggen? Ik ben me alweer een halve avond aan het verdedigen. Toch maar eens een cursus sociale communicatie doen dan. :smile:

Groetjes mark
LOL!! Ik heb net een enorme discussie op een ander forum achter de rug waarbij ik (in mijn ogen) alsmaar verkeerd begrepen werd en waar ik blijkbaar mensen vreselijk op hun ziel heb getrapt, dus ik ga denk ik maar mee naar die cursus. :mrgreen:
Zullen we samen? Krijgen we misschien korting! :smile:

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Moos
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:
Moos schreef:Zou wel handig zijn denk ik Mark, scheelt je een hoop gekissebis en uitgeleg heen en weer. :mrgreen:

Als jij het nou ook gewoon zo gezegd had, prima, niks aan de hand want hier ben ik het ook wel mee eens, denk ik.

Alleen jij begon meteen weer over zwaar aan tillen, kan klein beginnen en groots eindigen, pas op straks mag je helemaal niet meer op de bank. En daar kan ik me dus helemaal niet in vinden. Want net wat Hanneke zegt, ik maak me er niet zo'n zorgen om omdat het met dat uittesten in het dagelijks leven wel los loopt. :wink:
Maar zo raar is mijn eerste bericht toch ook weer niet? Ik vind wel dat je erg gevoelig bent voor mij in het algemeen. Ik probeer daar ook rekening mee te houden maar het is echt op je tenen lopen soms. Dat ligt toch ook niet alleen aan mij of zie ik dat verkeerd?

Groetjes Mark
Dat zie je verkeerd :smile:

Ik had echt helemaal geen problemen met je stukje hoor, echt alleen maar met die laatste zin. Deze dus: Saar dult je nu nog naast haar. Als je niks doet mag dat straks ook niet meer van Saar.

Omdat die gewoon helemaal buiten properties is, en zoals ik al zei, van mij nogal een onbenul maakt. Type 'ik mag van mijn chihuahua niet eens meer op bed'.

Verder gingen we best lekker :mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Je maakt er anders wel een topic voor aan

Ongelezen bericht door starfleet »

[quote=niet van Moos"]
Een hond die je niet mag storen in zijn slaap is ook onzinnig. Het gedrag gaat misschien vanzelf weer over of het was een incident maar als ze het blijft doen zal ik er zeker wat aan doen anders zal het gedrag toenemen, lijkt mij heel logisch.
[/quote]

Even echt wakker maken, niks aan de hand.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 20 sep 2005 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Moos schreef: Een hond die je niet mag storen in zijn slaap is ook onzinnig. Het gedrag gaat misschien vanzelf weer over of het was een incident maar als ze het blijft doen zal ik er zeker wat aan doen anders zal het gedrag toenemen, lijkt mij heel logisch.

Anne
He, dit heb ik niet gezegd!

Maar met het wakker maken ben ik het eens hoor.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:
Hanneke2 schreef:
Mark-fryslan schreef:

Groetjes mark

Groetjes Mark
Gezellig! Misschien wil Marloes ook wel mee! :smile:
Moos
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Mark-fryslan schreef:
Hanneke2 schreef:
Mark-fryslan schreef: Hmm, waarom kan ik dat nou niet zo simpel zeggen? Ik ben me alweer een halve avond aan het verdedigen. Toch maar eens een cursus sociale communicatie doen dan. :smile:

Groetjes mark

Groetjes Mark
Hoppakee; groepskorting :mrgreen:
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Moos schreef:
Mark-fryslan schreef:

Groetjes Mark
Dat zie je verkeerd :smile:

Ik had echt helemaal geen problemen met je stukje hoor, echt alleen maar met die laatste zin. Deze dus: Saar dult je nu nog naast haar. Als je niks doet mag dat straks ook niet meer van Saar.

Omdat die gewoon helemaal buiten properties is, en zoals ik al zei, van mij nogal een onbenul maakt. Type 'ik mag van mijn chihuahua niet eens meer op bed'.

Verder gingen we best lekker :mrgreen:
Oke, sportief :ok: Wat ik zeg soms moet je even wennen aan elkaar. Ik schat je ook zo echt niet in. Maar ik vind vaak wel dat mensen met de kleinere honden veel meer acceperen van hun honden dan de mensen met grotere honden dat doen. In het algemeen dan he. (wat haal ik me nu weer op de hals? Nee mark roep dat nou niet!).

Misschien gaat er automatisch meer dreiging uit van een grote hond. Ik zou dat dus echt niet toestaan. Wel of niet in slaap. Dat speelt ook wel mee denk ik nu. Dat ik er wat zwaarder aan til.

Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 20 sep 2005 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Is Saar een kreun en steun hond???
Loddie van mij kreunt en steunt in dr slaap, de meest gekke geluiden komen eruit :roll: :roll:
Maar ook grommen, of er nu wel of niet net iemand in de buurt is...
En als ze het net toevallig doet als ik bij haar kom zitten is ze heel onderdanig, want dat was niet de bedoeling, ze was dan gewoon aan het dromen :wink:
Moos
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:Oke, sportief :ok: Wat ik zeg soms moet je even wennen aan elkaar. Ik schat je ook zo echt niet in. Maar ik vind vaak wel dat mensen met de kleinere honden veel meer acceperen van hun honden dan de mensen met grotere honden dat doen. In het algemeen dan he. (wat haal ik me nu weer op de hals? Nee mark roep dat nou niet!).

Misschien gaat er automatisch meer dreiging uit van een grote hond. Ik zou dat dus echt niet toestaan. Wel of niet in slaap. Dat speelt ook wel mee denk ik nu.

Groetjes Mark
Goh, volgens mij was onze eerste aanvaring inderdaad over dat kleine honden meer mogen :smile:

Maar daar ben ik het ook wel mee eens hoor. Maar in mijn geval speelt dat niet echt mee. Moos heeft zoals ik al zei ook een keer flink gegromd naar me, echt uit nijd, en die heb ik toch zodanig op z'n flikker gegeven dat ie dat nooit meer geprobeerd heeft.
Alleen Saar is een ander hondje, en daar ga ik dus ook anders mee om :wink:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Moos schreef:
Hanneke2 schreef:[quote="Mark-fryslanZullen we samen? Krijgen we misschien korting! :smile:

Groetjes Mark
Hoppakee; groepskorting :mrgreen:[/quote]

Met het hele forum!

Oh nee, dan wordt het hier hartstikke saai. :mrgreen:
Moos
Zeer actief

nance schreef:Is Saar een kreun en steun hond???
Loddie van mij kreunt en steunt in dr slaap, de meest gekke geluiden komen eruit :roll: :roll:
Maar ook grommen, of er nu wel of niet net iemand in de buurt is...
En als ze het net toevallig doet als ik bij haar kom zitten is ze heel onderdanig, want dat was niet de bedoeling, ze was dan gewoon aan het dromen :wink:
Dat is ze wel, maar dat was nu niet echt het geval :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Met het hele forum!

Oh nee, dan wordt het hier hartstikke saai. :mrgreen:
Dan kunnen we nooit meer gezellig de popcorn tevoorschijn halen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
niet van Moos" schreef: Een hond die je niet mag storen in zijn slaap is ook onzinnig. Het gedrag gaat misschien vanzelf weer over of het was een incident maar als ze het blijft doen zal ik er zeker wat aan doen anders zal het gedrag toenemen, lijkt mij heel logisch.

Anne
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Dat quoten loopt niet lekker vanavond.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Moos schreef: Goh, volgens mij was onze eerste aanvaring inderdaad over dat kleine honden meer mogen :smile:

Maar daar ben ik het ook wel mee eens hoor. Maar in mijn geval speelt dat niet echt mee. Moos heeft zoals ik al zei ook een keer flink gegromd naar me, echt uit nijd, en die heb ik toch zodanig op z'n flikker gegeven dat ie dat nooit meer geprobeerd heeft.
Die aanvaring mocht ik loslaten van mijn therapeut. Ik ben een goed mens en ik verdien het om te bestaan! (Hup weer 80€ over de balk)

Wat ik eerder al schreef joh. Alleen jij kan de situatie echt goed inschatten. Wij kunnen alleen maar wat algemene dingen aandragen die het zouden kunnen zijn. Je hebt het toch ook prima opgelost? De vraag wat het nu precies is geweest is nog niet helemaal beantwoord. Maar ja ik denk dat je een heel eind op weg bent of niet?

Groetjes mark

Moos
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:
Moos schreef: Goh, volgens mij was onze eerste aanvaring inderdaad over dat kleine honden meer mogen :smile:

Die aanvaring mocht ik loslaten van mijn therapeut. Ik ben een goed mens en ik verdien het om te bestaan! (Hup weer 80€ over de balk)

Wat ik eerder al schreef joh. Alleen jij kan de situatie echt goed inschatten. Wij kunnen alleen maar wat algemene dingen aandragen die het zouden kunnen zijn. Je hebt het toch ook prima opgelost? De vraag wat het nu precies is geweest is nog niet helemaal beantwoord. Maar ja ik denk dat je een heel eind op weg bent of niet?

Groetjes mark
Ik zou een andere therapeut zoeken, dit schiet natuurlijk niet op zo :mrgreen:

Ja hoor, ik ben nu een heel eind op weg geholpen :wink:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Moos schreef:
Mark-fryslan schreef:

Groetjes mark
Ik zou een andere therapeut zoeken, dit schiet natuurlijk niet op zo :mrgreen:

Ja hoor, ik ben nu een heel eind op weg geholpen :wink:
En helemaal gratis!!
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
moet ik zes bladzijden doorspitten om uiteindelijk de allereerste reactie de meest voor de hand liggende te vinden :boos: :mrgreen: !

enne, mark en marloes, dit leek me een kanjer van een non-misverstand :smile: ! eigenlijk ben ik het helemaal met mark eens, en ook helemaal met marloes :denken: :mrgreen: - iets klopt dus niet :mrgreen: .

ik denk dat wat mark zegt in principe opgaat voor heel veel honden, ínclusief sommige malthezertjes. alleen kent hij saar (nog) niet, en heeft hier waarschijnlijk ook nog niet genoeg gelezen om te weten hoe (goed :wink: ) marloes met haar duo omgaat.

zie het misschien even zo marloes : stel dat zich hier een beginner mét malthezer én een identiek probleem aanmeldt, dan zouden we misschien ook eerder geneigd geweest zijn om diegene te waarschuwen dat je het beter in de gaten kan houden dat zo'n hondse akties niet steeds een stapje verder gaan?
Ja, dat snap ik hoor :wink: . En inderdaad zo reageerde Mark op mij. Maar Mark is vaak in dezelfde topic te vinden als ik, is ook al behoorlijk gewend op het forum ondertussen, dus ik ging ervanuit dat hij mij niet zou behandelen als iemand die haar wild grommende chihuahua niet meer van het bed af krijgt. Zo behandel ik hem namelijk ook niet :wink:
dit zal bij saar zeker het geval niet zijn (had ze maar niet bij jou moeten gaan wonen :smile: ), maar bij sommige baasjes gebeurt dit natuurlijk wel. en bij sommige rassen/karakters kan dit het eerste signaal voor naderende problemen zijn. ik kan je verzekeren dat ik dat bij een hovawart ook echt niet zou omzeilen hoor :wink: . uitlokken ook niet, zeer zeker niet, maar áls hij gromt zou hij nog nooit zo snel van de bank af zijn gegaan :mrgreen: .
Heeft Saar even pech :mrgreen:
En ja, ik zou Moos dus ook een zwieper hebben gegeven. Heb ik ook gedaan toen hij als puberpupje 1 keer naar me gromde :wink:
maar ik denk dat je het, op saar's niveau, weer helemaal goed hebt aangepakt :ok: .
Dank u :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef: ...dus ik ging ervanuit dat hij mij niet zou behandelen als iemand die haar wild grommende chihuahua niet meer van het bed af krijgt...
:smile: :smile: ik zie het al helemaal voor me :smile:!!
ik vrees dat die chihuahua dan toch een probleem heeft, maar het nog niet weet of zo :mrgreen: .

ik begrijp trouwens jouw reactie op zich heel goed hoor, ik zou me zelf ook m-i-n-s-t-e-n-s even achter de oren hebben gekrabd :wink: .
hahahaha, maar Mark en ik hebben het uitgepraat hoor :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Inge O schreef:[dit zal bij saar zeker het geval niet zijn (had ze maar niet bij jou moeten gaan wonen :smile: ), maar bij sommige baasjes gebeurt dit natuurlijk wel. en bij sommige rassen/karakters kan dit het eerste signaal voor naderende problemen zijn. ik kan je verzekeren dat ik dat bij een hovawart ook echt niet zou omzeilen hoor :wink: . uitlokken ook niet, zeer zeker niet, maar áls hij gromt zou hij nog nooit zo snel van de bank af zijn gegaan :mrgreen: .

hoe leuk ik speelgrommen ook vind, aan echt grommen doen we hier ook totaal niet.
even een vraagje Inge, gewoon omdat ik benieuwd ben hoe jij het aan zou pakken. Stel Luna wordt bij jou herplaatst, je weet verder niks van haar. Je geeft haar iets te kluiven, ze springt op de bank, maar je wilt dat niet, althans niet op die plaats. Dus je loopt naar haar toe om haar van de bank af te bonjouren, en wordt geconfronteerd met een grommende en neusrimpelende hond.

Allemaal stel dus. Hoe reageer je nu ?
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoie schreef:
Inge O schreef:[dit zal bij saar zeker het geval niet zijn (had ze maar niet bij jou moeten gaan wonen :smile: ), maar bij sommige baasjes gebeurt dit natuurlijk wel. en bij sommige rassen/karakters kan dit het eerste signaal voor naderende problemen zijn. ik kan je verzekeren dat ik dat bij een hovawart ook echt niet zou omzeilen hoor :wink: . uitlokken ook niet, zeer zeker niet, maar áls hij gromt zou hij nog nooit zo snel van de bank af zijn gegaan :mrgreen: .

hoe leuk ik speelgrommen ook vind, aan echt grommen doen we hier ook totaal niet.
even een vraagje Inge, gewoon omdat ik benieuwd ben hoe jij het aan zou pakken. Stel Luna wordt bij jou herplaatst, je weet verder niks van haar. Je geeft haar iets te kluiven, ze springt op de bank, maar je wilt dat niet, althans niet op die plaats. Dus je loopt naar haar toe om haar van de bank af te bonjouren, en wordt geconfronteerd met een grommende en rimpelende hond.

Allemaal stel dus. Hoe reageer je nu ?
inderdaad, allemaal 'stel', want ik zou een hond die ik nog niet in kan schatten (en vooral : de hond mij nog niet :wink: ) niet in situaties brengen waarin een confrontatie te verwachten is.

het volgende punt voor mij zou zijn : weet die hond al (in de situatie zoals die bij mij woont sinds kort) dat hij van de bank af moet als ik er op wil, of als ik het vraag.
weet hij dat nog niet, of is dat nog onvoldoende duidelijk voor hem, dan doe ik of mijn neus bloedt, het laatste wat ik dan zogezegd wil is op die bank zitten :pffff: . maarrrrrrr, daar wordt daarna wel aan gewerkt natuurlijk :mrgreen: .

weet hij het echt wel, klaar en duidelijk, dan ga ik echt zonder meer de confrontatie aan, dan neem ik een badhanddoek of zo en ga er met mijn allerstrengste stem (en die is streng hoor :N: :mrgreen: ) op af, niet recht, maar aan de zijkant, zodat hij nog mooi de kans heeft om zijn vege lijf te redden voor ik hem een zwieper met de badhanddoek verkoop :devil: . werkt dat niet, dan kieper ik gewoon de hele bank om, klaar :pffff: . en daarna laat ik hem bij me komen, al moest ik er een uur mee bezig zijn, en beloon hem voor zijn 'medewerking' :mrgreen: .

maar, alle gekheid op een stokje, ik zou er in eerste instantie alles aan doen om te vermijden dat zo'n situatie zich voordoet voor er vertrouwen is aan beide kanten :wink: .
Ja, het is allemaal hypotetisch, want Luna zou dit w.s. niet doen. Ze zou gewoon opstappen met haar knabbel en ergens anders gaan zitten. Thuis heeft ze haar eigen plaats op een kleedje op de bank, en of ze daar zomaar af zou gaan, weet ik niet. Zou ze echt het idee hebben dat het niet om de plaats maar om de knabbel zou gaan, en je gaat er b.v. naast zitten, heb je goede kans op een snap.

Ik ga de confrontatie met Luna niet aan. Wat ik wel doe is als ze op haar oortje ligt te kouwen af en toe iets lekkers aanbieden zodat ze me vertrouwt als ze met haar knabbel is en ik er bij kan komen. Ik kan ook rustig naast haar zitten zonder dat ze gromt. Was ze helemaal mijn hond en had ik haar thuis, zou ik haar denk ik in no time op die manier helemaal relaxt kunnen krijgen. Zegt mijn gevoel.

Ik zou dus voor een softe methode kiezen ( in het geval van prooinijd bij elke hond, denk ik. ) ! Bedankt voor je antwoord.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoie schreef: Zou ze echt het idee hebben dat het niet om de plaats maar om de knabbel zou gaan, en je gaat er b.v. naast zitten, heb je goede kans op een snap.

Ik ga de confrontatie met Luna niet aan. Wat ik wel doe is als ze op haar oortje ligt te kouwen af en toe iets lekkers aanbieden zodat ze me vertrouwt als ze met haar knabbel is en ik er bij kan komen.
jaaaa, maar dan was je die hypothese nog vergeten vernoemen (zo wordt het wel mega-hypothetisch he) : dat er bij de hond ook nog een keer verwarring over zou zijn dat ik persé de knabbel in wil pikken ipv. de plaats :19: ...ik pik geen knabbels in, tenminste niet op een manier die voor de hond dermate confronterend overkomt dat hij vindt dat hij die moet verdedigen. net hebben ze alle zes nog aan een bot (sorry, zes botten :mrgreen: ) liggen kluiven, en als het bottenopruimtijd is ga ik gewoon met mijn bottenemmertje langs en kondig vriendelijk aan dat het 'gedaan' is. dat gaat allemaal in peis en vree hoor :wink: .

weet je waarom jouw hypothetische geval voor mij eigenlijk een zinloze oefening was? omdat ik het altijd zo speel dat een hond op niet kritieke momenten leert in te schatten hoe het zit met onze verhoudingen. ik ben dus eigenlijk nog nooit in zo'n situatie beland, ook niet met mijn wartjes.

9 jaar geleden heeft vlammetje met afdrogen eens naar mij gegromd. zo één grommetje om de negen jaar, moet kunnen, toch :mrgreen: ?
Ja, jouw antwoord lezend begreep ik dat deze verwarring was ontstaan. Dat is omdat ik Luna ken en weet dat het haar niet om de plaats gaat maar om het bot. Had ik er even bij moeten vermelden.
Afbeelding
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

:pffff: ik heb niet alle 6 pagina's doorgelezen dus als ik iets dubbel zeg :wink:

Maar kan het zijn dat je haar aan haar poten weg duwde?
Of sliep ze heel diep?
Ik herinner me dat je schreef dat Saar het in het begin helemaal niet leuk vond om geaaid of gekamt te worden op Haar buik.
Kan de manier "waarop" je het zetje geeft bedrijgend overkomen waardoor Saar gromde /zich zelf als het ware verdedigde?
Moos
Zeer actief

Abischa schreef::pffff: ik heb niet alle 6 pagina's doorgelezen dus als ik iets dubbel zeg :wink:

Of sliep ze heel diep?
Ik herinner me dat je schreef dat Saar het in het begin helemaal niet leuk vond om geaaid of gekamt te worden op Haar buik.
Kan de manier "waarop" je het zetje geeft bedrijgend overkomen waardoor Saar gromde /zich zelf als het ware verdedigde?
Ja, daar heb ik ook nog aan zitten denken inderdaad. Saar had als pup er ook heel veel moeite mee om opgetild te worden, dat vond ze vreselijk bedreigend. Dus het zou kunnen dat de combinatie poten/buik aanraken en opeens optillen terwijl ze half sliep ook weer erg bedreigend voor haar was. Denk ik :denken:

Ken ik u trouwens van een ander forum ofzo, dat je met 2 berichten dit toch allemaal weet over Saar?
Afbeelding
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

Moos schreef:
Abischa schreef::pffff: ik heb niet alle 6 pagina's doorgelezen dus als ik iets dubbel zeg :wink:

Of sliep ze heel diep?
Ja, daar heb ik ook nog aan zitten denken inderdaad. Saar had als pup er ook heel veel moeite mee om opgetild te worden, dat vond ze vreselijk bedreigend. Dus het zou kunnen dat de combinatie poten/buik aanraken en opeens optillen terwijl ze half sliep ook weer erg bedreigend voor haar was. Denk ik :denken:

Ken ik u trouwens van een ander forum ofzo, dat je met 2 berichten dit toch allemaal weet over Saar?

(off topic) :N:

Ik lees al tijden mee en volg graag alle moos en Saar verhalen maar post zelden maar toen ik het las van dat grommen moest ik dit gewoon vragen want het dominant zijn van Saar lijkt me totaal niet aan de orde... :pffff: J M H O.
Moos
Zeer actief

Abischa schreef:
Moos schreef:

Of sliep ze heel diep?

(off topic) :N:

Ik lees al tijden mee en volg graag alle moos en Saar verhalen maar post zelden maar toen ik het las van dat grommen moest ik dit gewoon vragen want het dominant zijn van Saar lijkt me totaal niet aan de orde... :pffff: J M H O.
Ohhh, oke, wat leuk dat je alles zo nauwkeurig volgde dan :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”