speurneus carola schreef:wat je ook kunt doen is overgaan op de royal canin labrador.
Probleem is dat ik niet meer zomaar durf over te gaan op weer ander voer omdat ze het nu op deze brok zo goed doet van al het andere kreeg ze na verloop van tijd toch weer diarree.
Golden Stanley schreef:Vervelend van die gescheurde kruisband. Dat zijn k**operaties. Je moet het zelf weten, maar ik zou meer bij gaan voeren met vers en deze brok zeker afbouwen en wellicht overstappen op een andere brok. Een hond die poep vreet bij verminderde hoeveelheid brok komt voedingsstoffen tekort. Mocht je groentemixen willen geven, dan zijn daar vele variaties in. Je kan beginnen met 3 verschillende soorten groene bladgroentes (bv. groene sla, rode veldsla en witlof) als hoofdbasis en dat aanvullen met een handjevol wortel, brocolli en visolie. Die mix pureer je zo fijn als mogelijk en kun je invriezen in bv. porties van 100 gram. Als je dan van Rodi 2 schijven pens neemt (blauwe embleem), dan zit je tezamen met de mix op 300 gr. voor 1 maaltijd. 300 gr. vers staat gelijk met 150 gr. brok. De resterende hoeveelheid brok moet je dan aanpassen aan de hoeveelheid vers en dan zou ik alleen 1x per dag 's ochtends brok voeren. 's Middags zou je bv. een gedroogde runderlong of pensstaaf als tussendoortje kunnen geven op de dagen dat je een verse maaltijd voert. Als die pensmaaltijd goed gaat, kun je dat variëren met Rodi lamshart blauw (heeft grotere verteerbaarheid dan rund) en dit uitbreiden naar 3 schijven en 100 gr. groentemix.
Is ze dit goed gewend, dan kun je sardines met groentemix uitproberen of echte verse lamspens (zonder groentemix). Geef je eerst eens 1 sardientje tussen de middag en dan een paar dagen later een sardientjesmaaltijd van 250 gr. en 100 gr. groentemix = 350 gr. totaal. Er zijn echt veel mogelijkheden hierin te variëren. 2x per week een ei toevoegen, dan weer wat spiervlees door de groentemix. Kijk maar wat je doet, het is maar advies. Succes hoor!
Dit klinkt toch wel erg goed, ik denk dat Joy het ook zeker op prijs zal stellen! Moet er eens goed voor gaan zitten, want je leert het absoluut niet op 1 middag heb ik al gezien

.
Scooby schreef:Volgens mij is tomaat niet goed voor een hond?
Wat je ook nog als gezonde beloningen of tussendoortjes kunt geven: een stukje komkommer, stukje appel of jonge kaas. Indien je hond tegen zuivelproducten kan, geef dan ook eens een bakje yoghurt. Je kunt door de yoghurt wat gepureerd fruit doen of wat fruitsap, zoals cranberrysap of bosbessensap.
Oke, de tomaat van het lijstje af!

Komkommer en yoghurt vindt ze ook erg lekker, dus dat is ook een optie.
Sjalot schreef:Drie keer per dag eten en dan nog overgeven vanwege een lege maag??
Nee, ze geeft nu niet meer over hoor. Dit is helaas ontstaan doordat de DA een maagvliesontsteking gedurende bijna een jaar over het hoofd heeft gezien... Ze bleef maar elke keer overgeven, maar hij hield vast aan het standpunt "honden geven nu eenmaal vaak over". Ik moet eerlijk zeggen dat ik na een tijdje ook niet meer heb gekeken of ze met 2 maaltijden ook toe kon. Het gaat goed op deze manier, voor mij is het geen extra moeite, dus waarom veranderen?
Amber en Ilse schreef:Ik ben zelf een tijd geleden overgestapt op KVV carnibest.
Waar staat KVV eigenlijk voor? Ik zie het geregeld voorbij komen maar weet niet wat het is? Ik geloof dat het een soort van versvoer is?
Moet zeggen dat ik het wel zie zitten om geregeld versvoer te geven, denk dat ik daar eens naar ga kijken. Denk dat ze het ook erg lekker zal vinden

.
We zullen straks toch moeten gaan zoeken naar de combinatie waarop ze goed op gewicht blijft. Want op die 3x dat halve kopje zal ze het vast niet redden! Een kluif o.i.d. geven is ook een goede optie, maar dan moet het wel droog zijn. Ze eet namelijk alleen haar kluiven buiten op, is mijn eigen schuld want omdat we ook katten hebben (en Joy baknijd) legde ik haar altijd in de tuin met haar kluif.
Allemaal heel erg bedankt voor de antwoorden, ik ga me er zeker eens meer in verdiepen!!