Eukalipta schreef:Koop een apporteerblok.......
Hout vinden ze ook ZALIGGGG om op te knagen ( en beetje lucht er op doen van eend of knijn......)
Ahum, ga dan nooit meer apporteren met zo'n blok. Want dat is nou juist het enige wat ze er niet mee mogen doen. Hout is niet geschikt om op te kauwen met al die splinters trouwens. Het is gevaarlijk zelfs.
Ik heb wel eens de tip gelezen om ballonnen op een deur te plakken om een hond af te leren om tegen de deur op te springen. De hond zou moeten schrikken van de knal van de ballon zodra hij er tegenop springt.
Ik weet dat ze voor paarden een soort spul hebben Kribox? of zoiets. Denk als je naar een paardenspeciaal zaak gaat en je vraagt ernaar ze je wel kunnen helpen. Sambal is ook een goede optie. Daar hebben honden echt een hekel aan.
Je kan nog overwegen om een groot waterpistool te kopen maar dan moet je wel oppassen dat de hond niet ziet wie het doet. Dan ben je al aardig aan het corrigeren natuurlijk.
Dan zou je de hond misschien beter nog even aan kunnen lijnen als je staat te douchen om in ieder geval te voorkomen dat ze die negatieve gewoonte verder ontwikkeld.
Nou weer een hoop tips. Hoop dat er wat tussen zit waar je iets mee kunt.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005