Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

M'n hekkie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

M'n hekkie

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Afbeelding

Heeft iemand tips om m'n hekkie te redden van Brams sloopbehoefte? Hij bijt er aan de bovenkant aan (doet 'ie 's ochtends voordat ik beneden ben). Ik heb al Duck tape er op geplakt en schuurpapier, maar geen succes.

De hele keuken ligt vol met botjes, speeltjes, pensstaafjes, dus het is niet zo dat hij niks anders heeft.

Ik zat al aan sambal te denken, maar het is ook weer niet de bedoeling dat hij ziek wordt natuurlijk.

Ideeen?

(de foto is van het hekkie toen die nog heel was)
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

je hebt ook een soort van spray waar een hele vieze smaak aan zit, weet even niet meer hoe het heet, bij mijn ene pup werkte het wel goed, die vond het erg smerig maar bij de andere weer niet, maar je zou het kunnen proberen, sambal is net zoiets, maar ook sommigen honden eten dat met smaak op, vind het voor de darmen zo pittig..

groetjes,
Zoek stok!
Zeer actief

gucci schreef:je hebt ook een soort van spray waar een hele vieze smaak aan zit, weet even niet meer hoe het heet, bij mijn ene pup werkte het wel goed, die vond het erg smerig maar bij de andere weer niet, maar je zou het kunnen proberen, sambal is net zoiets, maar ook sommigen honden eten dat met smaak op, vind het voor de darmen zo pittig..

groetjes,
Waar koop je die spray???
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Lijkt me een metalen hek. Zit er ook een stopcontact ergens in de buurt?

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Zoek stok!
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:Lijkt me een metalen hek. Zit er ook een stopcontact ergens in de buurt?

Groetjes Mark
:N:

Het is een soort plastic. Daarom kauwt het zo lekker.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Hekje weg en Bram laten rondlopen. Hij wil gewoon niet opgesloten zitten denk ik. En geef hem eens ongelijk :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

pooh schreef:Hekje weg en Bram laten rondlopen. Hij wil gewoon niet opgesloten zitten denk ik. En geef hem eens ongelijk :wink:
Whahaha, nu in z'n sloopfase zeker??? No way! Zelfs als ik erbij ben, probeert hij van alles te slopen in de kamer. Hij heeft volop ruimte in de keuken en is misschien een half uurtje wakker voordat ik kom om hem alle vrijheid te geven. Dat moet echt kunnen hoor, zelfs voor meneertje ongeduld.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mark-fryslan
Zeer actief

Verveling of verlatingsangst?

Tja, ik denk toch dat je hond behoefte heeft om te kauwen uit verveling/ onzekerheid/verlatingsangst/frustratie of wat dan ook maar. Kauwen is een hele normale behoefte die ook erg zinvol is voor het gebit. Dus je kan in mijn ogen beter een goed alternatief geven waarop ze mag en kan kauwen dan dat je alles onder smeert met iets heel vies.

Het hekje bespaar je danwel maar je hond zal op zoek gaan naar iets anders om zijn verveling/frustratie op bot te vieren. Je lost het probleem dus niet op. Hoe lang moet je hond in die keuken zitten achter dat hekje? Geef hem een kong met wat lekkers erin. Smeerkaas ofzo dan is hij weer een tijdje zoet.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Zoek stok!
Zeer actief

Re: Verveling of verlatingsangst?

Mark-fryslan schreef:Tja, ik denk toch dat je hond behoefte heeft om te kauwen uit verveling/ onzekerheid/verlatingsangst/frustratie of wat dan ook maar. Dus je kan in mijn ogen beter een goed alternatief geven waarop ze mag en kan kauwen dan dat je alles onder smeert met iets heel vies. Het hekje bespaar je danwel maar je hond zal op zoek gaan naar iets anders om zijn verveling/frustratie op bot te vieren. Je lost het probleem dus niet op. Hoe lang moet je hond in die keuken zitten achter dat hekje? Geef hem een kong met wat lekkers erin. Smeerkaas ofzo dan is hij weer een tijdje zoet.

Groetjes Mark
Ik ga rond 22 uur naar bed, dan gaat hij in de keuken. 's Ochtends tussen 6 en 8 uur ben ik er weer (afhankelijk of ik moet werken of niet). Bram is zelden alleen en als hij alleen is (1 keer per week een uurtje denk ik), kauwt hij niet op het hekje.

Hij doet het als hij mij hoort douchen en aankleden. Het is puur ongeduld en vervelend gedrag in de ochtend. Alternatieven heeft hij volop in de keuken. Van pensstaafje tot balletje tot flos tot etc etc. Naar een kong kijkt hij niet om, heeft hij nooit gedaan.

Ik moet de gewoonte doorbreken om aan het hekje te kauwen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Koop een apporteerblok.......

Hout vinden ze ook ZALIGGGG om op te knagen ( en beetje lucht er op doen van eend of knijn......)
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Zoek stok!
Zeer actief

Eukalipta schreef:Koop een apporteerblok.......

Hout vinden ze ook ZALIGGGG om op te knagen ( en beetje lucht er op doen van eend of knijn......)
En dan krijgt 'ie geen splinters? Ga ik morgen direct naar de dierenwinkel, want ik heb er al eens twijfelend mee in m'n handen gestaan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mark-fryslan
Zeer actief

Ahum, ga dan nooit meer apporteren met zo'n blok. Want dat is nou juist het enige wat ze er niet mee mogen doen. Hout is niet geschikt om op te kauwen met al die splinters trouwens. Het is gevaarlijk zelfs.

Ik heb wel eens de tip gelezen om ballonnen op een deur te plakken om een hond af te leren om tegen de deur op te springen. De hond zou moeten schrikken van de knal van de ballon zodra hij er tegenop springt.

Ik weet dat ze voor paarden een soort spul hebben Kribox? of zoiets. Denk als je naar een paardenspeciaal zaak gaat en je vraagt ernaar ze je wel kunnen helpen. Sambal is ook een goede optie. Daar hebben honden echt een hekel aan.

Je kan nog overwegen om een groot waterpistool te kopen maar dan moet je wel oppassen dat de hond niet ziet wie het doet. Dan ben je al aardig aan het corrigeren natuurlijk.

Dan zou je de hond misschien beter nog even aan kunnen lijnen als je staat te douchen om in ieder geval te voorkomen dat ze die negatieve gewoonte verder ontwikkeld.

Nou weer een hoop tips. Hoop dat er wat tussen zit waar je iets mee kunt.

Groetjes Mark

Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Mark-fryslan schreef:

Ahum, ga dan nooit meer apporteren met zo'n blok. Want dat is nou juist het enige wat ze er niet mee mogen doen. Hout is niet geschikt om op te kauwen met al die splinters trouwens. Het is gevaarlijk zelfs.
Oke als je van plan bent om dat te gaan doen..... geen goed idee. :mrgreen:

Maar het is wel zo, dat bij het wisselen van de tandjes, de knaagkunst lekker naar boven komt.

Enne ballonnen??? Die van mij zijn daar dol op, daar kun je zo leuk mee spelen.......
Gaat dus hier niet werken. Ze schrikken niet, ze staan heel l*llig te kijken als er eentje knapt.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Mark-fryslan
Zeer actief

Eukalipta schreef: Oke als je van plan bent om dat te gaan doen..... geen goed idee. :mrgreen:

Maar het is wel zo, dat bij het wisselen van de tandjes, de knaagkunst lekker naar boven komt.

Enne ballonnen??? Die van mij zijn daar dol op, daar kun je zo leuk mee spelen.......
Gaat dus hier niet werken. Ze schrikken niet, ze staan heel l*llig te kijken als er eentje knapt.
Het is even zoeken naar iets om de hond een negatieve associatie te geven met het kauwen op het hekje. Ik hou er zelf niet zo van maar ja je kunt het proberen. Ik zou zelf meer gaan voor een deur die domweg dicht kan.

Met het schrikken kun je b.v. ook iets met lawaai bedenken. Een metalen doosje met muntjes erin laten vallen op het moment dat de hond op het hek kauwt. De stereo op tien zetten kan ook. Je moet het dan even in scène zetten en iemand moet de "correctie" op tijd geven. Beetje omslachtig allemaal maar het kan prima. Ik zou kiezen voor een plaats die gewoon hondproof is zeg maar. Bench of een ruimte met een dikke deur. De hond gewoon geen opties geven om ongewenste dingen te ontwikkelen. Daarbij wel zorgen voor goede alternatieven.

Groetjes Mark

miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Geen ballonnen! :neenee: Als een ballon knapt gaat Bram hoogstwaarschijnlijk het overgebleven rubber te lijf en dat lijkt me nou niet echt veilig.
Ik zou verder ook geen trucjes uithalen met sprays of sambal. Hoogstens misschien wat alluminiumfolie erom wikkelen om te zien of dat afschrikt, maar wel onder toezicht. (dat hij het niet op gaat eten dus)

Soms werkt iets niet en dan is het gewoon even balen. Ik heb een traphekje voor de kinderkamer gemaakt zodat mijn katten er niet ingaan, maar 1 van de katten gaat er alsnog overheen. Niets aan te doen....missie mislukt.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lastig hoor! het lijkt mij op gedrag dat ie hou hoort en naar je toe wil. mijn lola heeft dat ook. is als ze alleen is perfect stil, beetje spelen, beetje slapen etc.

hoort ze de drie piepjes van mijn autoalarm dan zet ze het op een gillen tot ik bij haar ben...

sam heeft dat niet en ik krijg het er ook niet af..

misschien als je opstaat meteen naar beneden, kong met iets naar binnen gooien en dan weer naar boven om te douchen etc.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik sluit me aan bij het advies om schrikken te ensceneren.

Wat je ook kan doen is je dagindeling omgooien. Naar beneden, Bram aandacht geven, eten, even laten plassen en dan pas hupsfluks onder de douche.

En daarnaast toch gaan trainen op alleen blijven in de keuken buiten de nacht, want ik vermoed dat dat er een beetje bij ingeschoten is.

Anne
starfleet
Erelid

Re: M'n hekkie

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
(de foto is van het hekkie toen die nog heel was)
Waar blijft de foto van het kapotte hekkie van boel veel eurootjes :mrgreen:

Geen mooier vermaak dan leedvermaak :cheer:

Anne
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

misschien byte-ex....wat je op je nagels smeert om t nagelbijten te stoppen!! is héél goor... :N:
Afbeelding
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Ik heb eens een anti-bijt spray gekocht. Paar keer op spuiten, eens herhalen en nooit meer last van gehad. Verkopen ze in elke dierenwinkel (hier 7 eurootjes). Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Wat hier bij de opvang goed helpt, is een grote koe bel of zoiets aan het hekkie hangen. Iedere keer als ze er aan beginnen, schrikken ze zich rot van t lawaai :wink:
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

zelfde als Kribox voor paarden

heb ik keer bij DA gekocht klein spuit flesje
helaas heeft het bij Jenga toen niet geholpen die ging vrolijk verder aan de plint
net als bij paarden zal de 1 er beter afblijven dan de ander
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Re: M'n hekkie

starfleet schreef: Waar blijft de foto van het kapotte hekkie van boel veel eurootjes :mrgreen:

Geen mooier vermaak dan leedvermaak :cheer:

Anne
Ik zal eens kijken of ik dat psychisch aankan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Dank voor jullie adviezen. Het lastige is dat ik nooit zie dat hij er aan bijt, dus laten schrikken oid kan niet.

Kijk, ik kan heel ver meegaan met Bram, maar op een gegeven moment is het ook gewoon vette pech. Voor hem en voor mij. Hij zit achter dat hekje en gaat daar aan kauwen (maar het hekje blijft prima bruikbaar) en ik heb een stuk hekje.

Ik ga die spray kopen en dat proberen. En anders blijf ik gewoon Duck tape gebruiken. Zal ook eens kijken hoe hij op sambal reageert.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Diesel heeft ook een tijdje gesloopt. De muur nog wel!

Ik heb toen wat azijn in een plantenspuit gedaan en dat er op gespoten. Hij heeft er nooit meer aan gezeten!
Zoek stok!
Zeer actief

Youp schreef:Diesel heeft ook een tijdje gesloopt. De muur nog wel!

Ik heb toen wat azijn in een plantenspuit gedaan en dat er op gespoten. Hij heeft er nooit meer aan gezeten!
Azijn, dat heb ik wel volgens mij. Die spray hadden ze niet in de dierenwinkel. Vanavond probeer ik azijn!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar

spray

Ongelezen bericht door Gabber »

nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Laatst gewijzigd door Gabber op 19 okt 2006 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar

spray

Ongelezen bericht door Gabber »

nnnnnnnnnnnnnnnnnn
Laatst gewijzigd door Gabber op 19 okt 2006 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief

Youp schreef:Diesel heeft ook een tijdje gesloopt. De muur nog wel!

Azijn had ik niet, maar wel een potje zilveruitjes. Ik heb het vocht daaruit op het hekje gesmeerd en guess what???: Brammie heeft er 1 keer z'n tanden in gezet en is toen afgehaakt. Hij vond het blijkbaar erg vies!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Mooi dat hij ervan af is gebleven. Plaats je dan nu een foto van hoe het hekje er nu uitziet? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”