Moderator: moderatorteam
Na ruim een jaar sukkelen met haar waarbij het steeds meer ging opvallen dat ze in een eigen wereldje leefde is de diagnose door twee verschillende gedragstherapeuten gesteld. Uschie is voor ons een grote knuffel op haar momenten en die geeft ze ook aan, in de auto als ze naast me zit moeten we altijd knuffelen, zou ik dat niet doen is ze van slag, sávonds voor het slapen gaan en dan bepaalt ze zelf wie het eerst met haar moet knuffelen. In het bos tjokt ze altijd 200 meter achter ons aan, komen er mensen aan duikt ze het struikgewas in, als die mensen langs gelopen zijn zie je die grote kop weer uit de struiken komen, heeft wel wat ontroerends. Aaien door vreemden vind ze doodeng. Wandelen moet op vaste tijdstippen anders raakt ze van slag. Het opvallende aan Uschie was dat het leek alsof iedere dag weer totaal nieuw voor haar was, ze kon dan helemaal in de stress raken, bijv. de auto in, verstijfde ze helemaal alsof ze de auto nog nooit gezien had. Nu is ze bijna vier jaar en haar ritme ligt helemaal vast, dat is haar veiligheid waardoor ze zich goed voelt.Mama Sanneke schreef:Addy schreef:De enige van mijn honden waar ik ooit verwachtingen bij heb gehad was Uschie, dat kwam ook omdat de organisatie waar ik haar van heb verteld had dat ze een rustige leuke pup was. Het was een kleine knuffelbeer toen ze kwam, alleen hield ze niet van knuffelen, ze wilde helemaal niets van de mensheid weten. Na ruim een jaar gedragstherapeuten bezocht te hebben zijn we een andere weg ingeslagen met haar en ik kan nu lezen en schrijven met haar, ze is autistisch en binnen haar leventje laten we Uschie en dat gaat prima, zij is erg gelukkig omdat er geen dwang meer op haar ligt, geniet op haar manier van haar leventje. Met honden is ze waanzinnig goed, vreemde mensen omzeilt ze en moet ze niets van hebben. Uschie heeft haar eigen regeltjes gemaakt en geeft zelf heel goed aan wat ze wil, wij gaan daar in mee en dat werkt voor haar en ons.
Al mijn andere honden heb ik geen enkele verwachting bij gehad en dat is maar goed ook![]()
![]()
Maar hoe ze ook zijn, geen van allen zouden we willen missen of hebben we spijt van
Sommige dingen zijn herkenbaar bij Luka.Addy schreef:Mama Sanneke schreef:Na ruim een jaar sukkelen met haar waarbij het steeds meer ging opvallen dat ze in een eigen wereldje leefde is de diagnose door twee verschillende gedragstherapeuten gesteld. Uschie is voor ons een grote knuffel op haar momenten en die geeft ze ook aan, in de auto als ze naast me zit moeten we altijd knuffelen, zou ik dat niet doen is ze van slag, sávonds voor het slapen gaan en dan bepaalt ze zelf wie het eerst met haar moet knuffelen. In het bos tjokt ze altijd 200 meter achter ons aan, komen er mensen aan duikt ze het struikgewas in, als die mensen langs gelopen zijn zie je die grote kop weer uit de struiken komen, heeft wel wat ontroerends. Aaien door vreemden vind ze doodeng. Wandelen moet op vaste tijdstippen anders raakt ze van slag. Het opvallende aan Uschie was dat het leek alsof iedere dag weer totaal nieuw voor haar was, ze kon dan helemaal in de stress raken, bijv. de auto in, verstijfde ze helemaal alsof ze de auto nog nooit gezien had. Nu is ze bijna vier jaar en haar ritme ligt helemaal vast, dat is haar veiligheid waardoor ze zich goed voelt.Addy schreef:De enige van mijn honden waar ik ooit verwachtingen bij heb gehad was Uschie, dat kwam ook omdat de organisatie waar ik haar van heb verteld had dat ze een rustige leuke pup was. Het was een kleine knuffelbeer toen ze kwam, alleen hield ze niet van knuffelen, ze wilde helemaal niets van de mensheid weten. Na ruim een jaar gedragstherapeuten bezocht te hebben zijn we een andere weg ingeslagen met haar en ik kan nu lezen en schrijven met haar, ze is autistisch en binnen haar leventje laten we Uschie en dat gaat prima, zij is erg gelukkig omdat er geen dwang meer op haar ligt, geniet op haar manier van haar leventje. Met honden is ze waanzinnig goed, vreemde mensen omzeilt ze en moet ze niets van hebben. Uschie heeft haar eigen regeltjes gemaakt en geeft zelf heel goed aan wat ze wil, wij gaan daar in mee en dat werkt voor haar en ons.
Al mijn andere honden heb ik geen enkele verwachting bij gehad en dat is maar goed ook![]()
![]()
Maar hoe ze ook zijn, geen van allen zouden we willen missen of hebben we spijt van