Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voedselallergie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Zoek stok! schreef:Hoe is het nu Reini? Heeft Vegas nog uitslag?
De uitslag is nog niet over maar het lijkt wel wat beter met hem te gaan. Hij is minder lusteloos. Ik hoop dat de kruiden en de visolie gaan helpen voor zijn huid en dat dat ook voldoende is.

Ik ben op dit moment bij mijn moeder in zeeland en hij heeft net een runderkluifje gevonden die hij dus eigenlijk niet mag hebben. We waren te laat met afpakken dus als hij nu diarree krijgt is het wel duidelijk :wink: al weet ik niet of dat dan van zo'n ienimienie hoeveelheid kan komen
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik lees dit nu pas; wat vervelend voor Vegas!

Ik hoop dat het snel wat beter gaat en dat je erachter komt wat het nou is.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Reini schreef:
De uitslag is nog niet over maar het lijkt wel wat beter met hem te gaan. Hij is minder lusteloos. Ik hoop dat de kruiden en de visolie gaan helpen voor zijn huid en dat dat ook voldoende is.

Ik ben op dit moment bij mijn moeder in zeeland en hij heeft net een runderkluifje gevonden die hij dus eigenlijk niet mag hebben. We waren te laat met afpakken dus als hij nu diarree krijgt is het wel duidelijk :wink: al weet ik niet of dat dan van zo'n ienimienie hoeveelheid kan komen
Okay, dat het beter gaat zou toch aangegeven dat het iets met rund te maken heeft. De fokker van Bram adviseert ook altijd visolie bij vachtproblemen.

Chips van dat kluifje. Hopelijk krijgt hij niet weer diarree!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Ergens hoop ik dat hij diarree krijgt omdat hij dat nu niet meer heeft gehad sinds dat hij geen carnibest natuurvoer meer krijgt. Dan zou ik zeker weten dat het aan de rund, of eén van de andere toegevoegde voeding in de natuurvoer, ligt.

Het is wel lastig trouwens om lekkers te vinden wat geen rund is. Hij kreeg eerst altijd pensstaafjes na het eten maar die zijn meestal van rund. Ik geloof niet dat ze overal lamspens-staafjes verkopen, daar ga ik van de week naar op zoek :ok:
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Zoek stok! schreef:
Reini schreef:

Okay, dat het beter gaat zou toch aangegeven dat het iets met rund te maken heeft. De fokker van Bram adviseert ook altijd visolie bij vachtproblemen.

Chips van dat kluifje. Hopelijk krijgt hij niet weer diarree!
ik gebruik zelf visolie capsules maar moet die nu steeds leegknijpen omdat ferrero volgens de DA niet tegen de eiwitten van het omhulsel kan.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Reini
Zeer actief

Gordonsetter23 schreef:ik gebruik zelf visolie capsules maar moet die nu steeds leegknijpen omdat ferrero volgens de DA niet tegen de eiwitten van het omhulsel kan.
Ik heb gewoon vloeibare uit een flesje! Die kan je dan misschien ook beter gebruiken :wink:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Er zijn gewoon schapen pens staafjes te krijgen. Ze stinken trouwens nog erger dan de gewone pens staafjes.
Ook zijn er lamsoortjes te krijgen.
Zoek stok!
Zeer actief

Reini schreef: Ik geloof niet dat ze overal lamspens-staafjes verkopen, daar ga ik van de week naar op zoek :ok:
Het zal best lastig zijn om elke keer niet-rund producten te vinden. Maar ik denk dat ze in een grote dierenzaak best dingen voor Vegas hebben!

Nog geen diarree?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Reini schreef: Ik geloof niet dat ze overal lamspens-staafjes verkopen, daar ga ik van de week naar op zoek :ok:
Het zal best lastig zijn om elke keer niet-rund producten te vinden. Maar ik denk dat ze in een grote dierenzaak best dingen voor Vegas hebben!

Nog geen diarree?
Net een klein beetje diarree-achtige ontlasting maar dat kan volgens mij niet van het runderstaafje komen, dat lijkt me iets te snel :denken:

Verder gaat het wel goed met hem. Hij zal me vannacht wel niet zo leuk vinden want we moeten om 03.00 beginnen met werken :N: :N:
Dat gaat hij mij écht niet in dank afnemen :devil: :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Reini schreef:Hij zal me vannacht wel niet zo leuk vinden want we moeten om 03.00 beginnen met werken :N: :N:
Dat gaat hij mij écht niet in dank afnemen :devil: :mrgreen:
Euh....nee, dat denk ik ook niet.

Wat moet er zo midden in de nacht gebeuren? Illegaal afval storten? :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Reini schreef:Het is wel lastig trouwens om lekkers te vinden wat geen rund is.
Hoi Reini,

Een stukje komkommer, stukje appel of jonge kaas. Indien Vegas tegen zuivelproducten kan, geef dan ook eens een bakje yoghurt. Je kunt door de yoghurt wat gepureerd fruit doen of wat fruitsap, zoals cranberrysap of bosbessensap.
Reini
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Illegaal afval storten? :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: Nee hoor, ik moest een collega naar werkendam brengen.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Scooby schreef:
Hoi Reini,

Een stukje komkommer, stukje appel of jonge kaas. Indien Vegas tegen zuivelproducten kan, geef dan ook eens een bakje yoghurt. Je kunt door de yoghurt wat gepureerd fruit doen of wat fruitsap, zoals cranberrysap of bosbessensap.
Ik bedoelde meer dingetjes om op te knagen :wink:
Ik durf niet zo goed heel veel verschillende dingen te geven omdat ik niet weet waat hij niet tegen kan. Ik heb een vermoeden dat hij niet goed tegen zuivelproducten kan dus dat geef ik maar niet meer totdat hij helemaal beter is, dan kan ik weer eens wat geven waar ik over twijfelde om te zien hoe hij erop reageert.

Appel krijgt hij wel vaak en dat vind hij heerlijk. Sowieso vind hij fruit wel erg lekker terwijl hij er eerst niets van moest weten. Verspreid over het weekend heeft hij een aantal lamsoren gekregen, dat vodn hij ook wel smakelijk. Gister had hij weer wat dunnere ontlasting maar verder gaat het goed met hem :ok:
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Reini schreef: Ik bedoelde meer dingetjes om op te knagen :wink:
Waar je geweest bent met Vegas, verkopen ze ook redelijk wat knaagspul wat niet van rund is, zoals oa.a. lamspeesjes (en ja, dat is hetzelfde als een bullepees, maar kleiner :mrgreen: ) en lamspensstaafjes.
Je woont toch in het Gooi? In Naarden zit ook een zaak waar ze aardig wat knaagmateriaal verkopen waar geen chemische troep in zit, o.a. kip, zalm en lam. Als je wilt, zoek ik het adres voor je op, want dat weet ik niet zo.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Reini
Zeer actief

baloe2004 schreef:
Reini schreef: Ik bedoelde meer dingetjes om op te knagen :wink:
Waar je geweest bent met Vegas, verkopen ze ook redelijk wat knaagspul wat niet van rund is, zoals oa.a. lamspeesjes (en ja, dat is hetzelfde als een bullepees, maar kleiner :mrgreen: ) en lamspensstaafjes.
Je woont toch in het Gooi? In Naarden zit ook een zaak waar ze aardig wat knaagmateriaal verkopen waar geen chemische troep in zit, o.a. kip, zalm en lam. Als je wilt, zoek ik het adres voor je op, want dat weet ik niet zo.
Bij het asiel (waar de holistische DA zit) heb ik de lamsoren gekocht, vder was alles van rund. Die eet hij met smaak maar het lijkt helaas nog niet op de farmfood-kluiven. De oren zijn hap-slik-weg.
Ik ken Naarden niet zo goed maar anders zoek ik wel even, is het een dierenwinkel?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Valt Vegas eigenlijk nog steeds af of is het gestabiliseerd?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Valt Vegas eigenlijk nog steeds af of is het gestabiliseerd?
Het lijkt erop dat hij weer lekker aan het aankomen is. Ik heb hem nog niet gewogen maar zijn borst wordt weer wat voller en er zijn twee ribben minder te zien :cheer:
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Reini schreef: Bij het asiel (waar de holistische DA zit) heb ik de lamsoren gekocht, vder was alles van rund. Die eet hij met smaak maar het lijkt helaas nog niet op de farmfood-kluiven. De oren zijn hap-slik-weg.
Ik ken Naarden niet zo goed maar anders zoek ik wel even, is het een dierenwinkel?
He, das raar. Ik heb vorige week bij Tannetje lamspeesjes en lamspensstaafjes gekocht. Gewoon in dat winkeltje van haar zeg maar (ik haal altijd Carnibest bij haar). :denken:

Die zaak in Naarden heet De Boer Diervoeders, het is meer een groothandel, maar je kunt er ook gewoon als particulier kopen. Ze hebben volgens mij ook een website, daar staat vast het adres op. Stom he, ik kom er best vaak, maar ik zou niet weten hoe het daar heet waar ze zitten.. :19:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Reini
Zeer actief

baloe2004 schreef:
Reini schreef: Bij het asiel (waar de holistische DA zit) heb ik de lamsoren gekocht, vder was alles van rund. Die eet hij met smaak maar het lijkt helaas nog niet op de farmfood-kluiven. De oren zijn hap-slik-weg.
He, das raar. Ik heb vorige week bij Tannetje lamspeesjes en lamspensstaafjes gekocht. Gewoon in dat winkeltje van haar zeg maar (ik haal altijd Carnibest bij haar). :denken:

Die zaak in Naarden heet De Boer Diervoeders, het is meer een groothandel, maar je kunt er ook gewoon als particulier kopen. Ze hebben volgens mij ook een website, daar staat vast het adres op. Stom he, ik kom er best vaak, maar ik zou niet weten hoe het daar heet waar ze zitten.. :19:
Jij bedoelt Jessica de Boer! Haar vader is een zakenrelatie, ik ga straks even bij haar kijken want aan haar had ik nog niet gedacht :ok:

Tannetje heeft niks gezegd over dat zijzelf iets voor hem zou hebben. We hebben die oren in de winkel bij de entree gekocht.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Reini schreef:
Zoek stok! schreef:Valt Vegas eigenlijk nog steeds af of is het gestabiliseerd?
Het lijkt erop dat hij weer lekker aan het aankomen is. Ik heb hem nog niet gewogen maar zijn borst wordt weer wat voller en er zijn twee ribben minder te zien :cheer:
Gelukkig! :cheer: :cheer:
(was ie erg chagrijnig toen je vannacht opstond? :mrgreen: )
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Gelukkig! :cheer: :cheer:
Het viel wonderwel reuze mee. Ik had verwacht dat het koud zou zijn maar het was al een graad of 13. Hij heeft in de auto lekker liggen slapen en ligt nu ook weer te pitten (voor de kachel, dat wel)
Vanavond maar lekker op tijd naar bed :slaap:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Reini schreef:
Zoek stok! schreef: Gelukkig! :cheer: :cheer:
Het viel wonderwel reuze mee. Ik had verwacht dat het koud zou zijn maar het was al een graad of 13. Hij heeft in de auto lekker liggen slapen en ligt nu ook weer te pitten (voor de kachel, dat wel)
Vanavond maar lekker op tijd naar bed :slaap:
Heb je de hele dag geen kind aan hem :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

baloe2004 schreef:

Bedoel je niet toevallig de winkel in Amsterdam? Tannetje heeft een praktijk in Amsterdam, en eentje in Almere :wink:
Reini
Zeer actief

Geer schreef: Bedoel je niet toevallig de winkel in Amsterdam? Tannetje heeft een praktijk in Amsterdam, en eentje in Almere :wink:
Klopt ja, ze heeft twee praktijken! Ik ben in Almere geweest!
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Reini schreef:
Geer schreef: Bedoel je niet toevallig de winkel in Amsterdam? Tannetje heeft een praktijk in Amsterdam, en eentje in Almere :wink:
Klopt ja, ze heeft twee praktijken! Ik ben in Almere geweest!
Ja, klopt, maar ik wist dat Reini in Almere was geweest, vandaar. :wink:
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”