Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenbescherming in aktie tegen buitenlandse honden.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

jelle schreef:
Mol schreef:
echter werd er eerder gezgt in dit topic hond is hond maatje is maatje.
daarom en wat heeft het er mee te maken dat er binnen het eigenlad verscheept wrdt dat is toch heel wat anders of niet soms, dat is net zo iets dat ik op een site een hond zie zitten in een asiel maar in drente wat dan nog.

mol :8):
Ik weet niet zeker of ik helemaal begrijp hoe je dit bedoelt.
Je hebt er dus geen problemen mee als mensen uit Friesland een hondje uit een asiel in Limburg halen, maar wel als ze er een uit België halen? Of pas als ie uit Frankrijk komt? Of uit Spanje?
Waarom houdt dat gevoel van verantwoordellijkheid op zodra er een grens tussen twee landen wordt gepasseerd?
nou dat stopt al veel sneller hoor maar dat terzijden, je woont toch immers in nederland of niet soms.

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

linlin schreef:
Podenji schreef:de reden waarom ik geen opvanghond heb is omdat ik mezelf niet verantwoordelijk voel voor de rotzooi die anderen achterlaten, ik zelf fok af en toe op een heel verantwoorde manier een nestje en doe er alles aan om er zorg voor te dragen dat de pups in goede huizen terecht komen, kunnen de mensen er later om wat voor reden dan ook niet meer voor zorgen dan zoek ik samen met de pupkopers naar een oplossing en neem ik eventueel de hond terug, je hebt nooit 100% controle maar ik doe er alles aan om het dichtsbijzijnde te bereiken want ja ik voel me wel verantwoordelijk voor de pups die door mij gefokt zijn, en ik denk dat als alle fokkers dat zouden doen dat de asiels ook al een stuk minder vol zouden zitten :wink:
beetje off topic misschien maar ik wilde het wel even zeggen omdat ik merk dat ook in dit topic de verantwooorde fokkers en de handelaren en ander soortige prutsfokkers over één kam geschoren worden en dat is natuurlijk verre van terecht, en ja de meeste fokkers van jagertjes in spanje zijn geen haar beter dan de handelaren hier, alleen fokken betreffende jagers niet voor het geld maar voor de jacht, maar ze kijken ook niet naar het welzijn van de honden, gezondheid, rastype en karakter en fokkern alleen een hond die goed is in jagen en verder intresseert het ze geen hol :evil:
Nogmaals ik gun elk hond een goed huisje maar als je een opvanghond wilt omdat het zo zielig is en je doet o zo'n goede daad en je wilt daarom wat extra veren in je reet, en het is o zo intressant een mishandeld hondje te hebben, want zo word het vaak gebracht, dan heb je toch de verkeerde motivatie om een hond aan te schaffen en het gaat ook heel vaak verkeerd. Er zijn genoeg stichtingen die de honden als zielig zijnde aan de man brengen en ook nog onder het motto van het maakt niet uit waar ze komen in Nederland want ze krijgen het hoe dan ook beter, die honden vallen vaak in handen van mensen die het alleen intressant vinden zo'n hondje te hebben en weten verder nergens van er mee om te gaan of wat dan ook en belanden vervolgens weer hier in het asiel, schiet lekker op dan ? :19:
en dat bedoel ik tegen niemand in het bijzonder dus niemand hoeft zich wat mij betreft aangesproken te voelen :wink:
kan je wellicht bovenstaand stukje van wat interpunctie voorzien en de zinnen een beetje lopend maken? dit is onbegrijpelijke wartaal.
voor jou misschien maar dat is dan jouw probleem :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Ik vind het ook onzinnig om de fokkers van honden de schuld te geven van de overvolle asiels. Ik heb nu een rashond en geniet daarvan. Het kan best zijn dat ik ooit een tweede hond neem die wel uit een asiel komt. Dan is die gered omdat ik ooit ben begonnen met een rashond. Verder ben ik nu bezig om iets te gaan doen voor een stichting die zich bezig houd met het herplaasten van huisdieren. Het eerste wat je leert is dat de motivatie van mensen lang niet altijd nobel is. Een aantal mensen kiezen voor een herplaatsings dier omdat het goedkoop is. Er zijn regelmatig betalingsproblemen.

Als de hond niet bevalt, willen de mensen er weer vanaf. Dan mag je hem weer op komen halen. Dus pas wel op met het uitdelen van zwerfhonden. Er zijn domweg niet genoeg goede opvang adressen. Als je echt iets aan de situatie wilt doen zul je een mentaliteitsverandering moeten bewerkstelligen in het land zelf. Dat lukt niet zomaar. We hebben de mogelijkheid daartoe trouwens al weggestemd bij de laatste verkiezingen voor een nieuwe grondwet. Dus eigenlijk mogen we hier helemaal niet meer over zeuren. We hebben de kans laten lopen samen met Frankrijk en Duitsland.

Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 11 okt 2005 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
Mol schreef:
Eline* schreef:
Mol schreef: hey jou woorden jij valt op dat type hond dus je kan er zo een bus van vol laden, dus die red je van de dood , dus ik vraag aan jou en de rest dan die er zit en niet jou type is?

Alles wordt uit zijn verband getrokken en dat vind ik erg onaangenaam.
Jij zegt dat een straathond een straathond is en dat het er niets toe doet of je een mix uit een nederlands asiel haalt of elders. Dus, als je kiest voor een mix-herplaatsers moet je dus uit je eigen land eerst een hond halen; eerst je eigen shit opruimen.
Daarop geef ik te kennen dat mijn type hond hier niet zit, ik wilde na het hele verhaal Laika een leuk klein probleemloos hondje en die kon ik hier niet vinden, terwijl ze in Spanje in overvloed zitten.
Dat is wat ik probeer duidelijk te maken en jij en dat Irstas trekken alles volkomen uit zijn verband door steeds leuk één of twee zinnen te quoten.
dus gaat het jou om het type nen niet om het hondje in het algemeen, dus verkapt gezien ga jij dus als het een ras zou zijn voor dat ras, en niet om dat het hondje in timboetoe zit, en zoals irstas zeg al zitten ze vervolgens in griekenland ga je ze daar halen en kan de hondjes niet van dat type de koleren krijgen.
hmm en als ik dan als liefhebber van een ras zeg dat ik alleen voor dat ras ga is de eene rimpel muil het zelfde als de andere, als ik dan zeg straat hond is straat hond ben je op de kast en ik dom jaja mooi verhaal.

Lees even wat ik omschrijf als mijn type hond wat ik nu zocht. Scheelt een hoop wartaal.
vreemt want je had het net nog over het type kiki en nu opeens over een klein en probleemloos hondje en je had het net nog over het type mxjes die je op noemde en dat dat met namen in spanje zou zitten
wel opletten wat je schrijft hoor eline je brengt je zelf nog al in verwarring

jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Mol schreef:

nou dat stopt al veel sneller hoor maar dat terzijden, je woont toch immers in nederland of niet soms.

Ja nou en? Dat maakt voor die hond toch geen reet uit? Het zal die hond worst wezen of ie zijn plekje nu vindt in Nederland of elders. Als ie het maar vindt en het er goed heeft.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Mol
Zeer actief

Ik heb niets tegen fokkers. Fokkers hebben iets tegen mensen die niet bij een fokker hun hondje halen.
whoehahahahahahaha en dan wordt iedere fokker over 1 kam geschoren :smile: :smile:

Mol
Zeer actief

jelle schreef:
Mol schreef:

Ja nou en? Dat maakt voor die hond toch geen reet uit? Het zal die hond worst wezen of ie zijn plekje nu vindt in Nederland of elders. Als ie het maar vindt en het er goed heeft.
helemaal mee eens echter is het wel zo dat je de shit van een ander land zijn regering de shit op ruimt.

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mol schreef:vreemt want je had het net nog over het type kiki en nu opeens over een klein en probleemloos hondje en je had het net nog over het type mxjes die je op noemde en dat dat met namen in spanje zou zitten

Kiki is een klein en probleemloos hondje van een type mixje wat me aanspreekt. Pamela was dat ook. Ik heb het niet anders bedoeld dat ik nu aangeef.
Ik heb niet een type hond waar ik enkel en alleen voor ga, ik neem aan dat je dat ook wel snapt gezien het feit ik twee totaal verschillende honden heb en ook Laika weer een heel ander type hond was. Ik val niet op rassen, daarom heb ik ook geen ras. Ik val op honden en wat voor hond het wordt hangt af van de situatie waarin ik op dat moemnt leef en dus daarvanuit kies. Nu was dat dus een kleine probleemloze hond. Klein omdat opa en oma ermee moeten lopen en probleemloos omdat ik na het hoofdstuk Laika even genoeg op mijn brood heb gehad.
Het is lastig als we elkaar verkeerd begrijpen, maar sta wel gewoon open voor wat ik bedoel zonder daaraan je eigen uitleg te geven. Anders is het wel erg lastig lullen. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Martijn schreef:
yamie schreef:
Martijn schreef:
yamie schreef: Het gaat er om dat ik het zat ben om voor de voeten gegooid te krijgen dat ik de verkeerde shit opruim van mensen die er alleen maar meer honden bij maken.

Ik ruim ten minste nog shit op en dan moet ik kritiek ontvangen van iemand die helemaal niets doet?
jij weet niet of "wij" helemaal niks doen... misschien niet door een hond in huis te halen, maar er zijn nog andere manieren natuurlijk..
Wij?

ja nou "wij", tussen haakjes, de mensen die zeggen ruim eerst eigen shit op voordat blablabla :wink:

Welke andere manieren zijn er om een hond vanuit een overvol, smerig asiel naar een gezellige bank te brengen dan?

oh er zijn wel meer manieren om je steentje bij te dragen hoor.. donaties, vrijwilligers werk.. of is dat allemaal niet goed genoeg? het telt alleen als je daadwerkelijk een hondje voor de kachel hebt liggen?
maar goed dit moet ook niet de discussie zijn, fokkers versus mensen die kiezen voor een buitenlander... wat ik met mijn voorgaande reacties bedoelde, was dat er erg vaak gezegd is dat fokkers alleen maar egoistisch zijn, alleen maar om een bepaald type/ras denken, alleen maar aan hun eigen denken...

Ik heb niets tegen fokkers. Fokkers hebben iets tegen mensen die niet bij een fokker hun hondje halen.

nee hoor
eisen stellen aan een type, en nee dat is niet verkeerd .. alleen snap ik niet waarom de 1 het niet mag en er op veroordeeld word en de ander een "pluim"mag hebben.... dat is waar het mij even om ging...
Wat ben je nou toch geobsedeerd door die pluim?
Denk je nou echt dat het eline of mij een hol interesseert of iemand het bewonderenswaardig vindt om een buitenlandse hond te hebben?

ik ben niet geobsedeerd door die pluim, dat is een uitdrukking, dat het voor de ene persoon wel helemaal mooi is als hij gaat voor wat hij of zij kiest maar een ander is dan alleen maar egoistisch

En als jullie even nadachten dan hadden jullie nog geweten dat niet mooie kiki de eerste kandidaad was maar spuuglelijke ouwe pamela. Zo belangrijk was het type nou.
Jammer he? Weer geen stok om mee te slaan.

nou sorry hoor, ik zocht ook geen stok... en over mooi hebben we het helemaal niet gehad hier.... over een bepaald type ja dat wel...

Zelf kies ik trouwens wel een mooie hond uit. Dat vind ik leuk.
Het is wellicht niet onverdeeld nobel maar ik zit dus anders dan men kennelijk graag aanneemt totaal niet op complimentjes te wachten.
Ik ben geen nobel mens, ik wil ook niet zo overkomen.
Maar dat betekent niet dat ik me totaal onttrek aan wat er in de wereld gebeurt als ik kritieke beslissingen neem.
Als ik een mooie hond wil en er is een mooie hond die een baas wil, waarom zou ik dan naar een fokker lopen?
dat zegt ook niemand, maar schuif de shit dan ook niet op verantwoorde fokkers af, en laat die ook gewoon keuzes maken die ze willen
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Eline* schreef:
Podenji schreef:Er zijn genoeg stichtingen die de honden als zielig zijnde aan de man brengen en ook nog onder het motto van het maakt niet uit waar ze komen in Nederland want ze krijgen het hoe dan ook beter, die honden vallen vaak in handen van mensen die het alleen intressant vinden zo'n hondje te hebben en weten verder nergens van er mee om te gaan of wat dan ook en belanden vervolgens weer hier in het asiel, schiet lekker op dan ? :19:
en dat bedoel ik tegen niemand in het bijzonder dus niemand hoeft zich wat mij betreft aangesproken te voelen :wink:
Het gros van de stichtingen draagt zorg voor zijn eigen honden en die stichtingen hebben dus gewoon een eigen vangnet. Van een Paws zal je echt geen hond in het asiel vinden, net zo min alsdat er een door jouw gefokte hond in het asiel zal komen..of het moet achter je rug omgaan. Dat even om toch een juist beeld weer te geven. :wink:
ik zal je woorden niet in twijfel trekken Eline, maar ( off topic misschien ) k had een aardig hoge pet op van de PAF en kijk wat daar mee gebeurt is , een toenamlig medewerker van de PAF heeft mij goed inzicht gegeven in die stichting waardoor ik een minder harde kijk op dat gebeuren heb gekregen maar een paar maanden later blijkt dat ze heel adners gehandeld hebben, ook achter de ruggen van betreffende medewerkes om en daar kan ik dus echt niet bij en voelde me flink belazerd en mijn vertrouwen geschaad :evil:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
Mol schreef:vreemt want je had het net nog over het type kiki en nu opeens over een klein en probleemloos hondje en je had het net nog over het type mxjes die je op noemde en dat dat met namen in spanje zou zitten

Kiki is een klein en probleemloos hondje van een type mixje wat me aanspreekt. Pamela was dat ook. Ik heb het niet anders bedoeld dat ik nu aangeef.
Ik heb niet een type hond waar ik enkel en alleen voor ga, ik neem aan dat je dat ook wel snapt gezien het feit ik twee totaal verschillende honden heb en ook Laika weer een heel ander type hond was. Ik val niet op rassen, daarom heb ik ook geen ras. Ik val op honden en wat voor hond het wordt hangt af van de situatie waarin ik op dat moemnt leef en dus daarvanuit kies. Nu was dat dus een kleine probleemloze hond. Klein omdat opa en oma ermee moeten lopen en probleemloos omdat ik na het hoofdstuk Laika even genoeg op mijn brood heb gehad.
Het is lastig als we elkaar verkeerd begrijpen, maar sta wel gewoon open voor wat ik bedoel zonder daaraan je eigen uitleg te geven. Anders is het wel erg lastig lullen. :19:
ik sta over al voor open zonder meer, echter is het zo dat bijde hondjes kiki en pamela, op elkaar lijken dus dat er toch ook een smaak kwa uiterlijk bij komt kijken je wil geen swiffer zoals je het zelf noemt, echter vind ik dit over het algemeen ook kleine probleemlose hondjes, boerenfox achtige dingen zijn er ook za , dit spreekt je echter niet aan van wege het uiterlijk zo komt ht over.

yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Mol schreef:
jelle schreef:
Mol schreef:

helemaal mee eens echter is het wel zo dat je de shit van een ander land zijn regering de shit op ruimt.

Mijn honden zijn geen opgeruimde shit!

Verdomme...zijn dit nou hondenliefhebbers?
ja he bah zeg.... foei Martijn ookzelf geen shit meer zeggen hoor :neenee:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
Eline* schreef:
Podenji schreef:Er zijn genoeg stichtingen die de honden als zielig zijnde aan de man brengen en ook nog onder het motto van het maakt niet uit waar ze komen in Nederland want ze krijgen het hoe dan ook beter, die honden vallen vaak in handen van mensen die het alleen intressant vinden zo'n hondje te hebben en weten verder nergens van er mee om te gaan of wat dan ook en belanden vervolgens weer hier in het asiel, schiet lekker op dan ? :19:
Het gros van de stichtingen draagt zorg voor zijn eigen honden en die stichtingen hebben dus gewoon een eigen vangnet. Van een Paws zal je echt geen hond in het asiel vinden, net zo min alsdat er een door jouw gefokte hond in het asiel zal komen..of het moet achter je rug omgaan. Dat even om toch een juist beeld weer te geven. :wink:
ik zal je woorden niet in twijfel trekken Eline, maar ( off topic misschien ) k had een aardig hoge pet op van de PAF en kijk wat daar mee gebeurt is , een toenamlig medewerker van de PAF heeft mij goed inzicht gegeven in die stichting waardoor ik een minder harde kijk op dat gebeuren heb gekregen maar een paar maanden later blijkt dat ze heel adners gehandeld hebben, ook achter de ruggen van betreffende medewerkes om en daar kan ik dus echt niet bij en voelde me flink belazerd en mijn vertrouwen geschaad :evil:
Mij is het nog steeds onduidelijk wat er zich precies heeft afgespeeld daar, maar ik ben met je eens dat he theel erg is dat zoiets is gebeurd. Maar goed; overal heb je mensen rondlopen die bezig zijn met zelfverrijking. Dat maakt nog niet dat je alles over eé'n kam kan scheren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Mol schreef:

helemaal mee eens
:N:
ieks!

echter is het wel zo dat je de shit van een ander land zijn regering de shit op ruimt.

Nou, meer van een of andere Spanjool in plaats van van een of andere Nederlander. Nou en? Wat is er anders aan Nederlandse shit?

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Mol
Zeer actief

Martijn schreef:
Mol schreef:
jelle schreef:
Mol schreef:

Mijn honden zijn geen opgeruimde shit!

Verdomme...zijn dit nou hondenliefhebbers?
voor jou niet maar waar ze vandaan komen wel

rommel is voor mij ook geen shit maar wedden als die in het asiel had gezeten dat het shit met DT had geweest.

irstas

Ongelezen bericht door irstas »

Eline* schreef:
irstas schreef:
Eline* schreef:
irstas schreef: hierop is de vraag aan eline nog toepasselijker, dus als je in een ander land nog leukere honden vind laat je de honden in spanje weer voor wat ze zijn en ga je van daaruit verder.
Ik snap niet wat je me probeert aan te smeren eerlijk gezegd.
Ik heb het over mijn eigen hondje wat ik uit Spanje heb opgehaald en verder reageer ik op wat er is gezegd.
ik reageer op wat jij zegt.
en over bussen vol met honden heb je mij niks horen zeggen.
Misschien is begrijpend lezen niet je sterkste kant. Ik bedoel aan te geven dat je in Nederland haast moet reserveren voor een kleine probleemloze hond en je ze in Spanje voor het uitzoeken hebt. :19:
Niet dat ik mijn auto vollaat met honden, ik probeer aan te geven hoe groot het verschil is tussen daar en hier.
Als iemand zich nooit heeft verdiept in het wel en wee van asielen kan de indruk bestaan dat je hier leuk zo een hondje kan halen. Ik ben zelf voor mijn eerste hond in een tijdsbestek van 3 maanden 15 asiels afgeweest om een hond te vinden die passend was en ons aansprak.
In spanje heb je asiels waarin 700 honden wonen, waarvan je er legio zonder problemen in een gezin mee kan laten draaien. Met alle respect, in Nederland is dat aanbod echt gewoon anders. Je kan de situatie's niet vergelijken.
nee die situatie kan je zeker niet vergelijken, maar je zegt nu zelf dat je in nederland niet het geschikte hondje kon vinden, dat heb je dus in spanje gevonden, juist omdat het uiterlijk en karakter van je hond je aansprak tenminste dat neem ik aan.
en het enigste wat ik hierop zeg is dat als je in een ander land nog leukere honden vind die je nog meer aanspreken spanje dus net zo goed links laat liggen zoals je dit al met nederland doet.

maar dan heeft de situatie in de asiels er toch niks mee te maken, dan heeft het er bij jou toch gewoon mee te maken dat je in nederland niet kan vinden wat je zoekt.
of is het gewoon juist door de situatie dat de honden misschien een grotere aantrekkingskracht hebben dan de nederlandse honden?

de situatie over de hele wereld is verschrikkelijk dat weet ik , en ik vind het werk wat je doet voor deze honden ook heel goed dat mag ook even gezegt worden, vooral zoals jij zegt in eigen land de situatie aanpassen.

maar je kunt je situatie voor de honden dan wel verbeteren en aanpassen maar hoe pas je de mentaliteit van het volk aan?
hoe gruwelijk en erg dat het ook is maar voor hun is een hond niet meer dan een ander dier.

eigenlijk hetzelfde als mensen vanuit India hier onze metlatiteit komen veranderen omdat wij in hun ogen koeien op gruwelijke wijzen mishandelen en nog veel erger smakelijk opeten.
net zo een moeilijke opgave.
jelle
Zeer actief

kan iemand mij even vertellen hoe ik een smilie met zo'n bordje met "eigen shit eerst!" erop maak? :mrgreen:

Afbeelding

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef: ik sta over al voor open zonder meer, echter is het zo dat bijde hondjes kiki en pamela, op elkaar lijken dus dat er toch ook een smaak kwa uiterlijk bij komt kijken je wil geen swiffer zoals je het zelf noemt, echter vind ik dit over het algemeen ook kleine probleemlose hondjes, boerenfox achtige dingen zijn er ook za , dit spreekt je echter niet aan van wege het uiterlijk zo komt ht over.

Uiterlijk was geen directe overweging. Wel was de overweging hier niet in de rij te willen staan voor iets wat elders bij het grof vuil langs de weg staat.
Overigens lieve Mol :
Afbeelding
Inderdaad, sprekend Kiki. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

jelle schreef:
Mol schreef:

helemaal mee eens
:N:
ieks!

echter is het wel zo dat je de shit van een ander land zijn regering de shit op ruimt.

Nou, meer van een of andere Spanjool in plaats van van een of andere Nederlander. Nou en? Wat is er anders aan Nederlandse shit?
de shit daar moeten ze eerst zelf maar eens op oorde krijgen, en ja tuurlijk van af buiten af hulp waarom niet maar hou het daar. nogmaals de hondjes hier in het assiel willen ook een baas.

Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
Mol schreef: ik sta over al voor open zonder meer, echter is het zo dat bijde hondjes kiki en pamela, op elkaar lijken dus dat er toch ook een smaak kwa uiterlijk bij komt kijken je wil geen swiffer zoals je het zelf noemt, echter vind ik dit over het algemeen ook kleine probleemlose hondjes, boerenfox achtige dingen zijn er ook za , dit spreekt je echter niet aan van wege het uiterlijk zo komt ht over.

Uiterlijk was geen directe overweging. Wel was de overweging hier niet in de rij te willen staan voor iets wat elders bij het grof vuil langs de weg staat.
Overigens lieve Mol :
Afbeelding
Inderdaad, sprekend Kiki. :roll:
hee gooie eens wat haar op kiki in de zelfde vorm als bij haar.

Mark-fryslan
Zeer actief

Martijn schreef:
Mark-fryslan schreef:Ik vind het ook onzinnig om de fokkers van honden de schuld te geven van de overvolle asiels.
Als het onzinnig is om fokkers in nederland verantwoordelijk te stellen voor het overschot aan honden, hoe debiel is het dan om die verantwoordelijkheid neer te leggen bij mensen die niet fokken?
Dus pas wel op met het uitdelen van zwerfhonden.
Waar worden er dan honden zomaar uitgedeeld?
Je hebt weer eens geen flauw benul waar je over praat maar daar begin ik aan te wennen.
Als je echt iets aan de situatie wilt doen zul je een mentaliteitsverandering moeten bewerkstelligen in het land zelf.
Wat heeft mijn Cleo aan mentaliteitsveranderingscampagnes?
Trouwens?
Wat doe jij eigenlijk om de mentaliteit aldaar te veranderen?

Ik vind het hoog tijd dat een ieder die zelf niets doet zijn muil dichthoudt over hoe het moet.

De beste stuurlui...enzovoort.
Zou ik eigenlijk wel een hond mogen adopteren van jou?
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Mol
Zeer actief

Martijn schreef:

Kiki en pamela lijken helemaaaal niet op elkaar!
Totaal verschilelnde honden.

Een dikke theemuts met goldenhaar en een klein gladharig andaluusje.
ja hoor en een bull met lang haar lijkt niet op een bul met kort haar zelfde vergelijking, a me hoela. als ik kike ziet en ik plak het zelfde haar type op kom in ongeveer op het zelfde uit simpel zat.

bouw type he martijn.

Mol
Zeer actief

Martijn schreef:
Mol schreef: hee gooie eens wat haar op kiki in de zelfde vorm als bij haar.

Je moet de shit eens uit je ogen opruimen....pannekoek! :mrgreen:
je moet ook eens durven toe geven koekebakker

nogmaals haar zegt geen drol

jelle
Zeer actief

Mol schreef: de shit daar moeten ze eerst zelf maar eens op oorde krijgen, en ja tuurlijk van af buiten af hulp waarom niet maar hou het daar. nogmaals de hondjes hier in het assiel willen ook een baas.

Als "ze" überhaupt al zich willen inzetten om alles op orde te krijgen dan nog is dat niet van vandaag op morgen gebeurd. Intussen zitten er daar honderden honden in de asiels weg te rotten. Die hebben er zeer weinig boodschap aan dat jij graag eerst een hele cultuuromslag wilt zien voor zij aan de beurt zijn.

Ik weet dat de hondjes hier in het asiel ook een baas willen. En in het algemeen krijgen ze die ook wel. Zoals die drie die hier nu liggen.
De honden die hier moeilijk een baas vinden zijn niet geschikt voor iedereen, of hebben wat extra's (bijv leeftijd, medisch probleem) waar sommigen mensen niet aan willen. En niet iedereen die een hond zoekt wil wat er hier in het asiel zit. Wat is er dan tegen om er ergens eentje te halen die wél is wat je zoekt?
Die drie hier zijn ook niet met de ogen dicht aangewezen. Ook ik heb gekozen (niet altijd even doordacht en met de juiste argumenten onderbouwd, maar goed :roll:).
Laatst gewijzigd door jelle op 11 okt 2005 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

Mark-fryslan
Zeer actief

Martijn schreef:
Mark-fryslan schreef:Zou ik eigenlijk wel een hond mogen adopteren van jou?
Ik denk wel dat je goed voor je hond bent. Dus waarom niet?
Ik stuur alleen wel iemand anders om met je te praten want als mens vind ik je buitengewoon onuitstaanbaar.
Haha! Dat gevoel deel ik met je. Misschien moeten we gewoon live eens een biertje gaan drinken. Het valt allemaal vast wel mee. Ik mag je zo ook niet en merk dat ik het niet kan laten om je een beetje te fucken. Ik zal daar mee ophouden.

Ik vind dat het probleem van de overvolle asiels ligt bij de mensen die ondoordacht een hond nemen. Of dat nu een rashond is of een zielig hondje uit Spanje beide keren gaat het mis en komt de hond in het asiel terecht. Er zijn gewoon te veel domme en ongeïnteresseerde mensen in de wereld. Dat los je niet op met een fokverbod. Dan nemen ze wel iets anders om hun vervelende kinderen mee zoet te houden.

Groetjes Mark

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

irstas schreef:nee die situatie kan je zeker niet vergelijken, maar je zegt nu zelf dat je in nederland niet het geschikte hondje kon vinden, dat heb je dus in spanje gevonden, juist omdat het uiterlijk en karakter van je hond je aansprak tenminste dat neem ik aan.
en het enigste wat ik hierop zeg is dat als je in een ander land nog leukere honden vind die je nog meer aanspreken spanje dus net zo goed links laat liggen zoals je dit al met nederland doet.
Nogmaals, kleine probleemloze honden zijn er in Nederland wel, maar die zijn zo weg. In Spanje heb je bossen vol probleemloze kleine hondjes die niemand wil, dus laat mij die dan willen. Ik ga niet hier in de rij staan voor een hond die elders geen enkele kans maakt op een betere toekomst.
maar dan heeft de situatie in de asiels er toch niks mee te maken, dan heeft het er bij jou toch gewoon mee te maken dat je in nederland niet kan vinden wat je zoekt.
of is het gewoon juist door de situatie dat de honden misschien een grotere aantrekkingskracht hebben dan de nederlandse honden?
Als ik graag een leuke rottiekruising had gewild was ik gewoon hier op zoek gegaan. Mijn eigen keuze voor een hond wordt niet alleen bepaald door zielig en zieligerst. Nee, ik wil een hond die passend is bij mij en mijn situatie en binnen dat gegeven ga ik kijken naar welke mogelijkheden er zijn. Het enige wat ik wel wil is een herplaatser. Niet persé een buitenlander. Ik vind het persoonlijk alleen dan wel zot om hier te moeten stoeien om een hondje wat elders geen enkele toekomst heeft.
Dat speelt dan dus wel mee in mijn keuze. Verder zal ik dus de laatste zijn die iemand veroordeelt om een voorkeur in keuze van een herplaatser. Als jij een leuke jackkruising hier uit het asiel haalt vind ik dat even nobel en leuk alsdat je een pekineeslelijkerd haalt uit spanje.
maar je kunt je situatie voor de honden dan wel verbeteren en aanpassen maar hoe pas je de mentaliteit van het volk aan?
hoe gruwelijk en erg dat het ook is maar voor hun is een hond niet meer dan een ander dier.

eigenlijk hetzelfde als mensen vanuit India hier onze metlatiteit komen veranderen omdat wij in hun ogen koeien op gruwelijke wijzen mishandelen en nog veel erger smakelijk opeten.
net zo een moeilijke opgave.
Als je het hebt over mentaliteitsveranderingen heb je het over iets wat hopelijk zoden aan de dijk gaat zetten in een volgende generatie. Hulp nu is het beperken van de schade en het verbeteren van de omstandigheden daar, voorlichting geven en mensen bewust maken van. Daar zie je nu geen resultaat van. Ik ben het met je eens verder hoor. Alleen met een instelling zoals jij die nu beschrijft gebeurt er dus nooit wat.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
yamie schreef:ja nou "wij", tussen haakjes, de mensen die zeggen ruim eerst eigen shit op voordat blablabla :wink:
Nogmaals. Mijn honden zijn geen shit.
Opgeruimd of andersoorts.

nouhouu, oke dan zeg ik geen shit meer, ik bedoel dat echt niet naar, je gebruikt het zelf ook tegen Mol
oh er zijn wel meer manieren om je steentje bij te dragen hoor.. donaties, vrijwilligers werk.. of is dat allemaal niet goed genoeg? het telt alleen als je daadwerkelijk een hondje voor de kachel hebt liggen?
Voor mij hoef je niet eens te doneren als je daar geen zin in hebt.
Ik wordt alleen ontzettend moe van dat gelul over veren, pluimen en godweetwat ik allemaal in mijn reet gestoken zou willen hebben.

(hahahaha..inkoppertje!)

ik heb het ook helemaal niet veel over veren en pluimen gehad, en wat ik zei, stond ook nog tussen aanhalingstekens, gewoon een uitdrukking en het inkoppertje laat ik ff liggen :mrgreen:

maar goed dit moet ook niet de discussie zijn, fokkers versus mensen die kiezen voor een buitenlander... wat ik met mijn voorgaande reacties bedoelde, was dat er erg vaak gezegd is dat fokkers alleen maar egoistisch zijn, alleen maar om een bepaald type/ras denken, alleen maar aan hun eigen denken...

nee hoor
Dan moet je me toch maar eens uitleggen waarom het altijd de fokkers hier zijn die het hardste gillen als het om buitenlandse hondjes gaat.

tja ik kan alleen maar voor mij zelf antwoorden, ik heb bv ook niet gezegd dat ik tegen buitenlandse hondjes ben, ik vind alleen dat de nadruk soms verkeerd ligt, er te weinig gedaan word om het DAAR beter te krijgen en met het verplaatsen los je dat niet op...daarbij.. ik zie als fokker ook de ellende hier in Nederland, met de broodfokkers, met de voor de fun, ondoordachte nestjes, dus ben zeker wel op de hoogte van de misstanden hier, die ik graag aangepakt zie worden.. en daar zou voor mij dus een prioriteit moeten liggen van overheid en instellingen zoals een DB... en dus niet al die stichtingen die honden hier naar toe halen..
ik ben niet geobsedeerd door die pluim, dat is een uitdrukking, dat het voor de ene persoon wel helemaal mooi is als hij gaat voor wat hij of zij kiest maar een ander is dan alleen maar egoistisch
Wat kan het die hond nou schelen met welk motief de eigenaar hem genomen heeft?
Denk je dat jouw puppykopers geen gedachte aan ras en type hebben vuilgemaakt? Hebben die dan altijd hemelzuivere motieven?
Doe normaal.

ik denk dat je me hier verkeerd begrijpt, het maakt idd ook niet uit.. alleen word dat wel vaak gezegd hier op het forum... fokkers zijn egoistisch en bv eline is goed bezig ( sorry eline) terwijl ze feitelijk hetzelfde doet.. een hond uitzoeken en bij zich willen hebben omdat dat haar type is...( en daar is dus niks mis mee !!)
dat zegt ook niemand, maar schuif de shit dan ook niet op verantwoorde fokkers af, en laat die ook gewoon keuzes maken die ze willen
Verantwoordelijke fokkers bestaan niet in mijn boekje.
Fokken is niet verantwoord. Punt.

oke jou mening idd :wink:

Ik zeg niet dat het niet mag. Alles hoeft niet nobel te zijn.
Maar honden fokken is niet de altruïstische daad die fokkers er graag van maken.[/quote]
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

Uiterlijk was geen directe overweging. Wel was de overweging hier niet in de rij te willen staan voor iets wat elders bij het grof vuil langs de weg staat
:ok: dat is duidelijk
Laatst gewijzigd door irstas op 11 okt 2005 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:hee gooie eens wat haar op kiki in de zelfde vorm als bij haar.

:mrgreen: Muts
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Martijn schreef:
Mol schreef:
Martijn schreef:
Mol schreef: hee gooie eens wat haar op kiki in de zelfde vorm als bij haar.

Je moet de shit eens uit je ogen opruimen....pannekoek! :mrgreen:
je moet ook eens durven toe geven koekebakker

nogmaals haar zegt geen drol

15 kilo spek extra wel.
Heb jij die honden allebei gezien? Ik wel.

Ze lijken niet op elkaar dus hou je muiwel.
hahahah muiwel hahahaha zieltje, niks muiwel, jij vind ze niet op elkaar lijken ik echter wel en ik kijk wat verder dan me neus lang is ik kijk niet naar 15 kg spek en een haar dos, want nomaals dan is een lang haarigge bullmastiff geen bullmastiff volgens jou nou nou en dat spreekt dan uit ervaring hahahahahahaha :smile:

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”