Eline* schreef:irstas schreef:Eline* schreef:irstas schreef:
hierop is de vraag aan eline nog toepasselijker, dus als je in een ander land nog leukere honden vind laat je de honden in spanje weer voor wat ze zijn en ga je van daaruit verder.
Ik snap niet wat je me probeert aan te smeren eerlijk gezegd.
Ik heb het over mijn eigen hondje wat ik uit Spanje heb opgehaald en verder reageer ik op wat er is gezegd.
ik reageer op wat jij zegt.
en over bussen vol met honden heb je mij niks horen zeggen.
Misschien is begrijpend lezen niet je sterkste kant. Ik bedoel aan te geven dat je in Nederland haast moet reserveren voor een kleine probleemloze hond en je ze in Spanje voor het uitzoeken hebt.
Niet dat ik mijn auto vollaat met honden, ik probeer aan te geven hoe groot het verschil is tussen daar en hier.
Als iemand zich nooit heeft verdiept in het wel en wee van asielen kan de indruk bestaan dat je hier leuk zo een hondje kan halen. Ik ben zelf voor mijn eerste hond in een tijdsbestek van 3 maanden 15 asiels afgeweest om een hond te vinden die passend was en ons aansprak.
In spanje heb je asiels waarin 700 honden wonen, waarvan je er legio zonder problemen in een gezin mee kan laten draaien. Met alle respect, in Nederland is dat aanbod echt gewoon anders. Je kan de situatie's niet vergelijken.
nee die situatie kan je zeker niet vergelijken, maar je zegt nu zelf dat je in nederland niet het geschikte hondje kon vinden, dat heb je dus in spanje gevonden, juist omdat het uiterlijk en karakter van je hond je aansprak tenminste dat neem ik aan.
en het enigste wat ik hierop zeg is dat als je in een ander land nog leukere honden vind die je nog meer aanspreken spanje dus net zo goed links laat liggen zoals je dit al met nederland doet.
maar dan heeft de situatie in de asiels er toch niks mee te maken, dan heeft het er bij jou toch gewoon mee te maken dat je in nederland niet kan vinden wat je zoekt.
of is het gewoon juist door de situatie dat de honden misschien een grotere aantrekkingskracht hebben dan de nederlandse honden?
de situatie over de hele wereld is verschrikkelijk dat weet ik , en ik vind het werk wat je doet voor deze honden ook heel goed dat mag ook even gezegt worden, vooral zoals jij zegt in eigen land de situatie aanpassen.
maar je kunt je situatie voor de honden dan wel verbeteren en aanpassen maar hoe pas je de mentaliteit van het volk aan?
hoe gruwelijk en erg dat het ook is maar voor hun is een hond niet meer dan een ander dier.
eigenlijk hetzelfde als mensen vanuit India hier onze metlatiteit komen veranderen omdat wij in hun ogen koeien op gruwelijke wijzen mishandelen en nog veel erger smakelijk opeten.
net zo een moeilijke opgave.