Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenbescherming in aktie tegen buitenlandse honden.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Mol schreef:
Martijn schreef:
Mol schreef:
Martijn schreef: Je moet de shit eens uit je ogen opruimen....pannekoek! :mrgreen:
je moet ook eens durven toe geven koekebakker

nogmaals haar zegt geen drol

mol :8):
15 kilo spek extra wel.
Heb jij die honden allebei gezien? Ik wel.

Ze lijken niet op elkaar dus hou je muiwel.
hahahah muiwel hahahaha zieltje, niks muiwel, jij vind ze niet op elkaar lijken ik echter wel en ik kijk wat verder dan me neus lang is ik kijk niet naar 15 kg spek en een haar dos, want nomaals dan is een lang haarigge bullmastiff geen bullmastiff volgens jou nou nou en dat spreekt dan uit ervaring hahahahahahaha :smile:

ach kom toch.
Eerst roepen dat een Mastino oh zo anders is dan een Bullmastiff en dan zijn deze twee ineens hetzelfde afgezien van het kapsel...
Dat geloof je zelf toch ook niet.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Eline* schreef:
Mol schreef:hee gooie eens wat haar op kiki in de zelfde vorm als bij haar.

:mrgreen: Muts
nee kom op zeg niks muts :smile: tis toch zo klaar type is type met of zonder haar. hey een naakt hond met haar lijkt ook totaal niet op zijn broer of zus zonder haar.

Mol
Zeer actief

jelle schreef:
Mol schreef:
Martijn schreef:
Mol schreef: je moet ook eens durven toe geven koekebakker

15 kilo spek extra wel.

hahahah muiwel hahahaha zieltje, niks muiwel, jij vind ze niet op elkaar lijken ik echter wel en ik kijk wat verder dan me neus lang is ik kijk niet naar 15 kg spek en een haar dos, want nomaals dan is een lang haarigge bullmastiff geen bullmastiff volgens jou nou nou en dat spreekt dan uit ervaring hahahahahahaha :smile:

ach kom toch.
Eerst roepen dat een Mastino oh zo anders is dan een Bullmastiff en dan zijn deze twee ineens hetzelfde afgezien van het kapsel...
Dat geloof je zelf toch ook niet.
hallo we hebben het over type muts zo werd ik immers ook genoemd.
niet over verschil van ras, ik heb het over lang of kort haar

Mol
Zeer actief

Martijn schreef:
mol schreef:ik kijk wat verder dan me neus lang is ik kijk niet naar 15 kg spek

Nee, dat zie ik aan je eigen honden. :oohja:
ohhw ja joh vertel vertel je maak me nieuwschierig

ben heel benieuwt ga ik nu ff de ANDA trainen meschien dat die ok nog eens blaft.

Laatst gewijzigd door Mol op 11 okt 2005 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Martijn schreef:
Mark-fryslan schreef:
Martijn schreef:
Mark-fryslan schreef:Zou ik eigenlijk wel een hond mogen adopteren van jou?
Ik denk wel dat je goed voor je hond bent. Dus waarom niet?
Ik stuur alleen wel iemand anders om met je te praten want als mens vind ik je buitengewoon onuitstaanbaar.
Haha! Dat gevoel deel ik met je. Misschien moeten we gewoon live eens een biertje gaan drinken. Het valt allemaal vast wel mee. Ik mag je zo ook niet en merk dat ik het niet kan laten om je een beetje te fucken. Ik zal daar mee ophouden.
Je gaat je goddelijke gang maar.
En dat biertje smeer je maar in je haar.
Het zal wel lastig zijn om het af te leren. Daarvoor ben ik al te vaak beloond. Alleen jij weet dan hoe moeilijk het is. Maar ga mijn best doen!

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mol schreef:
Martijn schreef:
Mol schreef:
Martijn schreef: Je moet de shit eens uit je ogen opruimen....pannekoek! :mrgreen:
je moet ook eens durven toe geven koekebakker

15 kilo spek extra wel.

Afbeelding Dit is Pamela

Afbeelding Dit is Kiki

Lijpert!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

Als je het hebt over mentaliteitsveranderingen heb je het over iets wat hopelijk zoden aan de dijk gaat zetten in een volgende generatie. Hulp nu is het beperken van de schade en het verbeteren van de omstandigheden daar, voorlichting geven en mensen bewust maken van. Daar zie je nu geen resultaat van. Ik ben het met je eens verder hoor. Alleen met een instelling zoals jij die nu beschrijft gebeurt er dus nooit wat.
ik wens je heel veel succes je zal zeker heel sterk in je schoenen moeten staan om dit door te blijven zetten, want je gaat wel even tegen een heel volk zeggen dat ze het anders moeten doen, terwijl we hier in nederland hetzelfde doen, alleen is bij ons het verschil dat we huisdieren wat meer rechten verlenen.
en ja je hebt gelijk dat zoals ik het stel er nooit verandering in komt, maar ja als je daar tegenover weer een rijk land als amerika zet waar ze de zogenaamde westerse mentaliteit hebben is het dierenleed en het aantal dumpgevallen nog veel schrijnender, zelfs in staten waar ze flinke straffen geven op dierenmishandeling.
maar ja een begin moet er zijn.
jelle
Zeer actief

moet je ze wel goed om zetten Eline :mrgreen:

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:
Eline* schreef:
Mol schreef:hee gooie eens wat haar op kiki in de zelfde vorm als bij haar.

:mrgreen: Muts
nee kom op zeg niks muts :smile: tis toch zo klaar type is type met of zonder haar. hey een naakt hond met haar lijkt ook totaal niet op zijn broer of zus zonder haar.

De enige gelijkheid is hetgeen waarvan ik aangaf dat ik ernaar zocht..Klein formaat en probleemloos. Alleen bleek Pam forse gezondsheidsproblemen te hebben en leek haar draagkracht niet voldoende om dit goed op te gaan lossen, althans, ik durfde het niet aan. Verder zit de gelijkenis alleen in die betonnen kop van jou! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:moet je ze wel goed om zetten Eline :mrgreen:
Nee, ik heb het haar van Pam op Kiki geplakt om te laten zien hoe gelijk Mol had. Het was zo de bedoeling. :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ze haalt zelf al door elkaar :mrgreen: maar wij moeten verschil zien tussen die twee honden :smile2:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
jelle
Zeer actief

Eline* schreef:
Nee, ik heb het haar van Pam op Kiki geplakt om te laten zien hoe gelijk Mol had. Het was zo de bedoeling. :mrgreen:
Oh, mijn fout dan! Ja, ze lijken ook zo op elkaar he.. dan is een vergissing zo gemaakt!
Dat heb je nog best knap gefotoshopt dan zeg!

Afbeelding

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Rataplan schreef:
Ze haalt zelf al door elkaar :mrgreen: maar wij moeten verschil zien tussen die twee honden :smile2:

:oohja: *bemerkt waterstofperoxide tekort* :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

irstas schreef:
Als je het hebt over mentaliteitsveranderingen heb je het over iets wat hopelijk zoden aan de dijk gaat zetten in een volgende generatie. Hulp nu is het beperken van de schade en het verbeteren van de omstandigheden daar, voorlichting geven en mensen bewust maken van. Daar zie je nu geen resultaat van. Ik ben het met je eens verder hoor. Alleen met een instelling zoals jij die nu beschrijft gebeurt er dus nooit wat.
ik wens je heel veel succes je zal zeker heel sterk in je schoenen moeten staan om dit door te blijven zetten, want je gaat wel even tegen een heel volk zeggen dat ze het anders moeten doen, terwijl we hier in nederland hetzelfde doen, alleen is bij ons het verschil dat we huisdieren wat meer rechten verlenen.
en ja je hebt gelijk dat zoals ik het stel er nooit verandering in komt, maar ja als je daar tegenover weer een rijk land als amerika zet waar ze de zogenaamde westerse mentaliteit hebben is het dierenleed en het aantal dumpgevallen nog veel schrijnender, zelfs in staten waar ze flinke straffen geven op dierenmishandeling.
maar ja een begin moet er zijn.
Je kan ook niet tegen een volk gaan zeggen dat ze achterlijk zijn. Daarom moet je hulp ter plaatse overlaten aan de plaatselijke mensen en die moet je steunen, althans, dat is mijn visie. Ik vind het getuigen van arrogantie om zelf te denken alles beter te weten, terwijl je te maken hebt met een volk met een geheel andere cultuur en een geheel andere traditie. Wil je samen iets bereiken zal je respect moeten hebben voor elkaar, ookal verschillen je waarden en normen op sommig gebied nog zo veel. In mijn ogen is het geven en nemen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
Rataplan schreef:

:oohja: *bemerkt waterstofperoxide tekort* :mrgreen:
Zout..je hebt zouttekort! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:
Eline* schreef:
Oh, mijn fout dan! Ja, ze lijken ook zo op elkaar he.. dan is een vergissing zo gemaakt!
Dat heb je nog best knap gefotoshopt dan zeg!
Joh ik ben zo handig!! :pffff: :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Mol schreef:
yamie schreef:
Mol schreef:
Sunnybunny schreef:Belachelijk, laat ze zich lekker druk maken over de gigantische hoeveelheid broodfokkers en handelaren hier in Nederland, die leuren met vele duizenden honden meer dan de buitenlandse stichtigen in 10 jaar hierheen kunnen halen.
wat heeft dit te maken met het asiel honden beleid dan, sorry hoor maar dat kan ik even niet rijmen, het gaat toch niet om de broodfok het gaat er om dat er hier ook honden in het assiel zitten die een baasje zoeken, maar het lijkt wel een soort van trent te worden om een turkse gevel pisser of een spaanse stoep schijter in huis te halen.

ik denk dat het een combinatie kan zijn... of iig dat er ook een keer een goed beleid moet komen tegen broodfokkers en gelegenheids nestjes, dan zaten ten eerste de asiels niet zo vol, dan waren er in Nederland niet zoveel honden die een baasje zoeken... en dan is er wat meer gelegenheid om buitenlandse honden te helpen... niet dat ik dan zeg oh de nederlandse asiels zijn minder vol, prop ze maar vol met buitenlandertjes, want zoals ik hier ook al zeg, ruim eerst je eigen shit op, in je eigen land, zo vind ik dat ook voor die landen... daar moet een goed beleid komen voor deze dieren....en als je daar als Nederlandse stichting aan mee kan helpen is dat natuurlijk top, alleen dan wel daar dus...
ben het grotendeels wel met je eens en met namen ruim eerst je eigen shit op, en probeer het dan in een ander land daar te realiseren, maar niet over de ruggen van de honden die hier in de wacht zitten.

Omdat ik dus kies voor een herplaatser, moet ik dus een hond uit een Nederlands asiel nemen. Kies ik voor een rashond dan mag die overal vandaan komen.

Het valt me op dat het juist mensen met rashondjes zijn die zich kunnen vinden in zo'n campagne en dat juist die mensen vinden dat je eerst maar eens in een Nederlands asiel moet gaan kijken.

Waarom nemen jullie zelf niet een leuk rashondje uit een asiel, die zitten namelijk vol met jullie mooie afgedankte foksels.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Podenji schreef:
linlin schreef: kan je wellicht bovenstaand stukje van wat interpunctie voorzien en de zinnen een beetje lopend maken? dit is onbegrijpelijke wartaal.
voor jou misschien maar dat is dan jouw probleem :ok:
ik zie het al. yamie kan het ook lezen. het moet dan wel fokkerts-onder-elkaartaaltje zijn. daar ben ik niet in thuis.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een suffe discussie zeg!

3 fokkers die allemaal god weet wat aanvoeren tegen buitenlandse honden. Misschien zien ze geld wat voor hen bedoeld was naar Spanje gaan, woeehhooeeee, das kut inderdaad hahaha :smile:

Waarom zijn het de fokkers die vinden dat je honden uit Nederlandse asielen moet halen die gefokt zijn door collegafokkers?
Collegialiteit misschien? :smile:

Waar mensen zich in godsnaam druk om maken. Ook die grenzen van Nederland komen nu overduidelijk naar voren. Kom je niet uit Nederland dan kan je wat. Dus de mensen die allemaal getroffen zijn door de aardbevingen en hongersnoden moeten we ook maar negeren, eerst de junkies allemaal een huisje boompje beestje aanbieden :denken:
Ik hou niet van het maken van verschil tussen mensen en dieren binnen een door ons bepaalde landgrens en daarbuiten, dat is eng!

En Mol, ik vind het bijzonder jammer dat je na al je zo serieus genomen keuringen van honden ineens geen onderscheid kan maken tussen een soort van Corgi/golden en een windhondachtig podenco-type. Heel jammer want ik las je keuringen altijd geintresseerd.
Een poedel is zeker een whippet met krullen? :piew:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik snap die felle discussie niet hoor. Je kiest toch allemaal een hond omdat je dat zelf graag wilt. Waar het beestje dan ook vandaan komt...

Ik vind wel dat de Stichtingen die buitenlandse honden hierheen halen als paddestoelen uit de grond schieten. Het zou wel goed zijn als er aan bepaalde voorwaarden moet worden voldaan. B.v. verplichte tests op ziektes....

Carmen
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Carmen schreef:Het zou wel goed zijn als er aan bepaalde voorwaarden moet worden voldaan. B.v. verplichte tests op ziektes....

Carmen
Te beginnen bij de rashondenfok in Holland bedoel je?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:Wat een suffe discussie zeg!

3 fokkers die allemaal god weet wat aanvoeren tegen buitenlandse honden. Misschien zien ze geld wat voor hen bedoeld was naar Spanje gaan, woeehhooeeee, das kut inderdaad hahaha :smile:

Waarom zijn het de fokkers die vinden dat je honden uit Nederlandse asielen moet halen die gefokt zijn door collegafokkers?
Collegialiteit misschien? :smile:

Waar mensen zich in godsnaam druk om maken. Ook die grenzen van Nederland komen nu overduidelijk naar voren. Kom je niet uit Nederland dan kan je wat. Dus de mensen die allemaal getroffen zijn door de aardbevingen en hongersnoden moeten we ook maar negeren, eerst de junkies allemaal een huisje boompje beestje aanbieden :denken:
Ik hou niet van het maken van verschil tussen mensen en dieren binnen een door ons bepaalde landgrens en daarbuiten, dat is eng!

En Mol, ik vind het bijzonder jammer dat je na al je zo serieus genomen keuringen van honden ineens geen onderscheid kan maken tussen een soort van Corgi/golden en een windhondachtig podenco-type. Heel jammer want ik las je keuringen altijd geintresseerd.
Een poedel is zeker een whippet met krullen? :piew:
jezus Marc, je snapt het echt niet he !!! hoe vaak moet er nu nog gezegd worden dat het gros van de honden die in het asiel zitten geproduceerd zijn door een bepaalde groep, en nee dat zijn niet de verantwoordelijke rashonden fokkers, je blijft het maar over 1 kam scheren... collega fokkers, tuurlijk Marc.. tuurlijk...

daarbij.. heb je mijn berichten allemaal goed gelezen? ik tegen buitenlandse honden? oja? ik ben tegen bepaalde manieren van doen van stichtingen, ik vind de manier waarop niet altijd correct.. mag ik?

daarbij concludeer ik dat er dus mensen zijn die een buitenlandse hond willen.. niet omdat ze puur en alleen een hond een tweede (derde, vierde) kans gunnen , maar omdat DAAR het type zit wat ze leuk vinden... en dat wil ik nu ook..een rashond....maar oh god nee de fokkers mogen die eisen niet stellen... want foei foei denk toch eens aan al die arme hondjes... jaja ...
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Oke, ik heb net 19 pagina's doorgeploeterd en hier ben ik dan.

Voor de mensen die denken dat de Nederlandse asielen zo vol zitten heb ik even de cijfers van 2003 erbij gepakt.
in 2003 werden er ruim 70.000 honden en katten opgenomen in het asiel, 45.000 katten en zo'n 25.000 honden. Dit is een daling van bijna 2300 honden ten aanzien van het jaar daarvoor. 74% van de zwerfhonden gaat weer terug naar de eigenaar. 87% van de honden die niet teruggingen of waar afstand van werd gedaan vond in 2003 een nieuw thuis, een stijging van 1% ten opzichte van 2002. Van de overige 13% zijn 118 honden overleden en 963 geeuthaniseerd. Dan blijven er nog zo'n 2169 honden over die dus langer dan een jaar in het asiel zitten.
Ik vermoed, maar ik weet het niet zeker, dat dit honden zijn die zeer moeilijk plaatsbaar zijn en alleen terecht zouden moeten komen bij mensen die weten waar ze aan beginnen. Ik denk dus ook niet dat het grootste gedeelte van de goed gescreende buitenlandse honden een plek inpikken van deze nederlandse asielhonden.

Ik kan er inderdaad echt niet bij dat mensen hun ogen sluiten voor al het verdriet en pijn dat er buiten onze landsgrenzen plaatsvindt. De graatmagere hond die hier in Nederland over de schutting bij de buren werd gegooid staat nog helder op mijn netvlies, maar hier in Nederland worden er stille tochten gehouden voor zo'n hond en in Spanje kijken ze niet eens op of om als ze zo'n hond vinden.

Van elke hond die Podenco in Nood naar Nederland haalt gaat er 75 euro rechtstreeks naar het asiel in Spanje (Scooby in dit geval). Het is dus niet alleen die ene hond die naar Nederland komt die je er mee helpt, maar het is ook het asiel daar dat achterblijft met die honderden andere honden.

Zijn er stichtingen die busladingen vol met honden over laten komen zonder daar in dat land hulp te bieden? Ja, die zijn er vast. Net zoals dat er slechte fokkers en net zoals dat er baasjes zijn die hun hond om het minste herplaatsen. Dat er een aantal slechte zijn wil nog niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn.

Natuurlijk zou het geweldig zijn als die mensen daar in Spanje op een andere manier naar honden zouden gaan kijken, zouden stoppen met het mishandelen van jachthonden en allemaal een hond uit het asiel daar halen en er goed voor zorgen, maar dat is een eutopia. Zoiets verander je niet in een jaar, niet in 10 jaar en niet binnen 1 of 2 generaties. Van Scooby weet ik dat ze voorlichting geven aan Spaansje jongeren en deze een rondleiding geven door het asiel, het is een begin maar ze zijn er nog lang niet.

Dan persoonlijk.. had ik Abel in een Nederlands asiel gezien en zou hij daar ook omschreven zijn als een rustige, kalme, oudere duitse herder reu die uitstekend om kan gaan met andere honden, alleen kan blijven en niet agressief is, dan had ik hem uit Nederland gehaald.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Jammer hoor Mol, dat je je weer eens van je domme en kortzichtige kant laat zien.

Of is dat gewoon een gevalletje fokkert gaat op zijn produkt lijken?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
Podenji schreef:
linlin schreef: kan je wellicht bovenstaand stukje van wat interpunctie voorzien en de zinnen een beetje lopend maken? dit is onbegrijpelijke wartaal.
voor jou misschien maar dat is dan jouw probleem :ok:
ik zie het al. yamie kan het ook lezen. het moet dan wel fokkerts-onder-elkaartaaltje zijn. daar ben ik niet in thuis.
mooie bijdrage Linlin.. poeh poeh.... :ok:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

maar oh god nee de fokkers mogen die eisen niet stellen... want foei foei denk toch eens aan al die arme hondjes... jaja ...
Fokkers die beginnen te loeien dat de nederlandse asielhonden eerst maar eens geholpen moeten worden moeten inderdaad gewoon stoppen met fokken en asielhonden gaan helpen, of anders hun achterlijke muil lekker dichthouden en doorgaan met hondjes op mekaar pleuren.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Wil de hond schreef:
Carmen schreef:Het zou wel goed zijn als er aan bepaalde voorwaarden moet worden voldaan. B.v. verplichte tests op ziektes....

Carmen
Te beginnen bij de rashondenfok in Holland bedoel je?
Nou ik reageerde nu eigenlijk op de topic over de dierenbescherming die de buitenlandse honden niet meer naar Nederland wilen laten komen.

Daar ben ik het dus niet mee eens, ik denk wel dat er dus regels gesteld zouden moeten worden zodat niet iedereen die zich verveeld een hobby gaat zoeken en misschien mogelijk zieke honden laat overschepen uit verdrijf. Laat dat maar over aan mensen die zich erin verdiept hebben en weten wat ze doen.

Daarbij heb ik ook wel een mening over fokkers maar daar ging in oorsprong deze discussie toch niet over. Maar ja dat vind ik ook gelden voor fokkers dat ze aan bepaalde voorwaarden zouden moeten voldoen en ook de Nederlandse asiels.
Carmen
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
maar oh god nee de fokkers mogen die eisen niet stellen... want foei foei denk toch eens aan al die arme hondjes... jaja ...
Fokkers die beginnen te loeien dat de nederlandse asielhonden eerst maar eens geholpen moeten worden moeten inderdaad gewoon stoppen met fokken en asielhonden gaan helpen, of anders hun achterlijke muil lekker dichthouden en doorgaan met hondjes op mekaar pleuren.
en waarom? waarom moet ik bv stoppen met fokken? dan zijn de asielen minder vol? hahahaha ja tuurlijk Wil.. jij snapt het echt... :ok:

en ik houd voor niemand mijn muil.. en zeker niet voor meneertje Wil...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef: en waarom? waarom moet ik bv stoppen met fokken? dan zijn de asielen minder vol? hahahaha ja tuurlijk Wil.. jij snapt het echt... :ok:

Als jij je aangesproken voelt als ik het heb over fokkers die beginnen te loeien over "Eigen Honden Eerst" mag je wat mij betreft zeker wel stoppen met fokken en wat zinnigers gaan doen voor de honden die in nederlandse asiels zitten.

En natuurlijk zou het schelen als er niet meer gefokt zou worden. Of denk jij nou echt dat niemand die jij geen hond verkoopt naar een asiel zou gaan om daar een JR weg te halen?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
yamie schreef: en waarom? waarom moet ik bv stoppen met fokken? dan zijn de asielen minder vol? hahahaha ja tuurlijk Wil.. jij snapt het echt... :ok:

Als jij je aangesproken voelt als ik het heb over fokkers die beginnen te loeien over "Eigen Honden Eerst" mag je wat mij betreft zeker wel stoppen met fokken en wat zinnigers gaan doen voor de honden die in nederlandse asiels zitten.

En natuurlijk zou het schelen als er niet meer gefokt zou worden. Of denk jij nou echt dat niemand die jij geen hond verkoopt naar een asiel zou gaan om daar een JR weg te halen?
nou ja ik zeg wel meer dan eigen honden eerst, ik zeg in eerste instantie, overheid, DB doe wat aan de broodfok en voor de fun fok, dan is hier al een groot asiel probleem mee opgelost en dan is er meer ruimte voor de buitenlandse honden...en dus wel ja.. eigen asielen eerst en dan busjes vol honden deze kant ophalen... ook zeg ik dat ik prima snap waarom iemand valt op een spanjaardje.. en dus dat type hondje wil... das oke .. zo vind ik het ook oke dat ik ook een bepaald type hondje wil..

ja het zou schelen als er niet maar raak gefokt word...en vind het dus van de zotte, dat dus de correct gefokte honden niet meer mogen omdat dan de mensen wel de asielen leeg gaan halen... vind het de omgekeerde wereld... je moet het probleem aanpakken waarom er zoveel honden in de asielen zitten .. welke honden er in de asielen zitten...
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”