Wij hebben diverse Galgo's uit Spanje en ook een opvanger gehad.
Molina was 8 jaar oud en kwam direct uit het asiel in Spanje. Ze was wel wat bang in het begin, maar liep braaf mee aan de riem, was helemaal zindelijk, ging braaf mee in de auto en kon goed alleen thuis blijven. Los lopen kon ze na zo'n 8 weken. Vreemde mensen moet ze nog steeds niets van hebben, maar voor ons is ze een schat. In het begin was ze wel wat afstandelijk, maar nu al lang niet meer. Wel zie je soms in haar ogen dat er zich toch heel wat in dat koppie afspeelt, ze heeft heel wat meegemaakt.
Herido was 3 jaar en kwam uit een pleeggezin. Hij was wel bang, maar dat is snel bijgetrokken. Wel kan hij nog wat bangig zijn naar vreemde mensen, maar ook dat verbeterd nog steeds. Hij was ook meteen zindelijk, kon mee in de auto en alleen thuis blijven e.d. en liep na zo'n 8 weken los. Sinds een jaar zit ik met hem op cursus en dat gaat ook heel goed. Herido is alleen verzot op eten, dus je moet altijd op letten dat je niet iets laat staan.
Ondanks dat beide honden angst voor (vreemde) mensen hadden hebben we nooit problemen gehad om ze te benaderen. Bij de dierenarts zijn ze ook beiden goed te behandelen, ze laten alles toe. Eigenlijk zijn het probleemloze honden, alleen vreemde mensen vinden ze niet altijd even leuk, maar ze reageren nooit agressief.
Rowana was onze pleeghond. Zij was ong. 5 jaar en kwam direct uit de opvang in Spanje. Zij was helemaal niet bang voor mensen en liep zo op iedereen af. Het enige dat we haar moesten leren was traplopen, want dat durfde ze niet. Verder een hele makkelijke hond.
Kim is onze laatste aanwinst. Zij heeft na aankomst in Nederland een week in de opvang (kennel) in Nederland gezeten. Hele lieve hond en helemaal niet bang voor mensen. Ze is het liefste bij je in de buurt en wordt graag aangehaald. Binnen twee weken kon ze los in het bos. In huis is ze ook heel braaf. Ze heeft één keer op de salontafel gestaan, maar daarna niet meer. Verder ook een probleemloze hond.
Mijn algemene ervaring met buitenlandse honden (Galgo's) is dat het hele makkelijk, probleemloze honden zijn. Zeker de honden die niet zo erg mishandeld zijn en die dus niet bang voor mensen zijn. Ze zijn heel vriendelijk en makkelijk in de omgang. Echte problemen heb ik nog niet met ze ondervonden. Ze zijn allemaal ook sociaal naar andere honden en kunnen goed met onze katten samen. Ik zou me geen andere honden kunnen wensen.