Maar hij bleef erg lang daarna schrikkerig, en liep erg gespannen in het bos. Blafte tegen mensen die ons passeerden en durfde er niet langs, terwijl hij nooit reageert op mensen. Hij loopt daar altijd gewoon voorbij zonder er aandacht aan te besteden.
Ook tegen een kind ging hij grommen en blaffen en dat doet hij ook anders nooit......
Ik baalde er erg van want normaal herstelt hij zich wel van schrik, maar nu bleef hij echt de hele tijd met staart naar beneden en oren plat rondlopen. Ik heb hem niet aangelijnd, hoewel hij bij mij overkwam alsof hij ieder moment kon vluchten, zo liep hij rond. Hij bleef wel bij me, maar ik moest hem wel steeds eventjes aanspreken.
Ik heb eerder gehad dat hij een keer zo erg geschrokken is en dat vergeet hij niet snel. Hij was toen op een ondergelopen weiland door het ijs gezakt en ik heb hem er toen uit moeten halen en hij heeft zeker een half jaar met een grote boog om dat weiland heen gelopen.
Buck is best een pittige hond en ik was altijd erg blij dat dat met loslopen tegenover mensen meeviel. Dus ik ben bang dat ik nu een probleem krijg, en hoe ga ik er het beste mee om. Ik ben nog wel even in het bos gebleven en op een groot veld heeft hij gespeeld met Dino, want daar waren geen bomen. Hij schrok onder de bomen van ieder ritseltje namelijk.
Er was nog een uitlaatservice met een vrijwel loopse hond, waar hij nog achteraan heeft gezeten en waar ik hem vanaf moest halen. Normaal loop ik met een grote boog om een uitlaatservice heen, maar het ging goed met de andere honden en ik was blij met de afleiding voor hem, want ik wilde hem niet angstig in de auto laten gaan, omdat hij dan het idee zou kunnen krijgen dat we dus vluchten voor iets. Hij is wel vrolijk in de auto gegaan dankzij die bijna loopse labrador.
Maar kan ik nu ook nog iets geven van bach resque druppels, en waar kan ik die kopen. En zal ik vanmiddag nog een keer met hem gaan of kan ik het maar beter eventjes laten rusten voor vandaag en morgen net doen of er niks is gebeurt. Ik heb zoveel mogelijk mijn eigen houding als normaal laten zijn, niet getroost, maar wel rustig aangegeven wat hij moest doen in de vorm van vriendelijk commando's. Dus bij me blijven als ik merkte dat hij er eigenlijk het liefste zo snel mogelijk uit het bos wilde.
Dus ik denk dat ik het nu nog kan herstellen maar dan moet ik nu wel op een juiste manier hiermee om gaan. En voor een eventueel volgende keer, heb ik dan goed gehandeld door niet direct weg te gaan en te blijven of werkt dat averechts?
Ik baal er zo van, want het gaat echt heel goed met hem de laatste tijd tegenover andere honden.