Ja, ik zat het ongeveer 5 minuten later alsnog toe te voegen.baloe2004 schreef:Haha Roelfien, pas je nou net je bericht aan? Dat stuk over KVV zag ik net niet. Twee zielen...

Moderator: moderatorteam
Ir.N DHondt. het grote Elementaire Kynologisch Kennisboek en w.s nog wel meer [nog met dank aan Jan voor de duidelijke aanvulling]Roelfien schreef:Maar is er nog meer literatuur in het nederlands te verkrijgen, die daar wat meer op in gaat?
yepDus vlees wat vermalen is, gaat dan nog veel makkelijker, als je er vanuit gaat dat de hond wel hele stukken vlees en bot kan wegkrijgen in zijn maag.
Ook een reden om eens na te denken aan het promoten van kvv voor gezonde volwassen honden. Ook omdat de thuisverkoop van dit materiaal groeiende is en veel mensen niet weten waar ze mee bezig zijn[bot als toetjeTja. eigenlijk zo logisch en een goede reden om gewoon zelf vlees te geven. Behalve dan dat ik het toch een zeer dure aangelegenheid blijf vinden (even mijn geintje van die 25 euro voor 3 kilo vlees buiten beschouwing gelaten)
Even een stukje terug in de tekst van Jan.Hoe vaster de spijsbrij, hoe langer het duurt voordat die zuurtegraad terug onder de pH2 komt.
Hoe papperiger de massa, hoe sneller de verzuring.
Althans, wéér bij een gezonde volwassen hond, want bij een pup e/o oudere hond duurt het sowieso ook langer.( net zoals bij babys en ouderlingen van het mensen-ras)
Deze gegevens zijn proefondervindelijk vastgesteld door in vitro modellen van het spijsverteringsstelsel van, zowel een gezonde volwassen mens , maar ook van de in vitro modellen van een gezonde volwassen hond.
jij geeft nu precies aan wat ik er mee bedoelRoelfien schreef:En dan is vanuit brokjes overstappen naar KVV een hele logische stap geweest, gezien de verkrijgbaarheid en toch ook het resultaat.
Ik bedoel: Beertje en voorheen mijn oude boerenfoxje, is op 11 jarige leeftijd over gezet van brok op KVV. Boerenfoxje is 15,5 geworden en Beertje is nu 16,5 en voorlopig sjokt ie nog braaf mee.
Ik heb toch een gevoel dat dit ook te maken heeft met het voeren van rauwe voeding, ookal is dat gemalen prut.![]()
Geen flauw idee wie het schreef.jan schreef:
Wie schreef er ooit weer in zijn boek: "een hond optimaal voeren is eerder een kunst dan een wetenschap, desalniettemin willen heel veel er toch een wetenschap van maken"