Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik krijg over ongeveer een half jaar jack russel pups

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

nance schreef:t Gaat hier niet zomaar over 2 puppies, maar over 2 JR kruising puppies. Als je de Jr maar enigszins kent, weet je hoe ze zijn...
Mijn JR is bij mij gekomen met 10 maanden omdat ze haar zus doodgebeten had!!!! :wink:
Die mensen dachten ook leuk 2 nestzusters bij elkaar te nemen. Een JR stopt niet met knokken die gaat door, en daar is waar voor gewaarschuwd wordt!!!
Welnee joh, kan allemaal prima. Twee pupjes is net een baby-tweeling :roll:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

ajnos schreef:Waarom zo negatief reageren? (of is dat hier de gewoonte?) :boos:

Wel als je zo dom lult dat je 2 puppies tegelijk wilt van een bepaald soort.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Bonniebeertje schreef:Ik ken persoonlijk heel veel mensen die ofwel tegelijkertijd 2 puppy's in huis hebben genomen of 2 honden hebben van verschillende leeftijden, combinatie teef-teef of combinatie reu-reu.
Een hond is nog altijd een roedeldier en zij bepalen onderling de rang. Als twee puppy's samen in huis komen gebeurt dit al op vrij jonge leeftijd.
Ik zeg niet dat honden nooit vechten en men mag inderdaad hierop wijzen maar er zijn net zo veel gezinnen waar het wel goed gaat met 2 honden. Je moet natuurlijk niet 2 volwassen dominante honden zomaar bij elkaar zetten. Ik heb trouwens eens gelezen in een boek van Martin Gaus dat als 2 honden in een gezin op een gegeven moment zwaar beginnen vechten dat dat meestal aan het baasje ligt die het telkens weer opneemt voor de 'ondergeschikte' hond en telkens weer de 'roedelleider' een standje geeft of negeert en zo zelf verwarring zaait binnen een gezinsroedel. En wat is er mis als honden eens grommen naar elkaar of hun tanden eens laten zien? Dat gebeurt toch overal wel eens, mensen grommen toch ook tegen elkaar? Daarom maken ze elkaar toch nog niet van kant. Je moet natuurlijk niet 2 volwassen dominante honden zomaar bij elkaar zetten.
Er zijn zoveel mensen die gelijk 2 puppy's in huis hebben genomen, zonder dat ze ook ooit maar een hond hebben gehad daarvoor, dat wil toch niet zeggen dat deze mensen niet voor 2 puppy's kunnen zorgen? Ik vind wel dat men eerst goed moet nadenken waaraan men begint: een puppy is veel werk, heeft veel aandacht nodig, kan wel eens vanalles vernielen, in huis plassen etc. Als men er zeker van is dat men dit ziet zitten en ervoor wil gaan zie ik niet in wat het probleem is als je er ineens 2 neemt. Een vrouw die zwanger word van een tweeling??? Moet die er dan 1 laten weghalen omdat het de eerste keer is dat ze zwanger is en eerst maar moet zien dat ze er 1 krijgt opgevoed??
Ik zou zeggen meid als je het echt ziet zitten: ga ervoor !
:eek: :eek: :eek:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Bonniebeertje schreef: mensen grommen toch ook tegen elkaar?

Een vrouw die zwanger word van een tweeling??? Moet die er dan 1 laten weghalen omdat het de eerste keer is dat ze zwanger is en eerst maar moet zien dat ze er 1 krijgt opgevoed??

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

grrrrrrrrrrrrrrrrrr
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

beppie schreef:grrrrrrrrrrrrrrrrrr
Grauw woef waf.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Bonniebeertje schreef:Ik ken persoonlijk heel veel mensen die ofwel tegelijkertijd 2 puppy's in huis hebben genomen of 2 honden hebben van verschillende leeftijden, combinatie teef-teef of combinatie reu-reu.
Een hond is nog altijd een roedeldier en zij bepalen onderling de rang. Als twee puppy's samen in huis komen gebeurt dit al op vrij jonge leeftijd.
Ik zeg niet dat honden nooit vechten en men mag inderdaad hierop wijzen maar er zijn net zo veel gezinnen waar het wel goed gaat met 2 honden. Je moet natuurlijk niet 2 volwassen dominante honden zomaar bij elkaar zetten. Ik heb trouwens eens gelezen in een boek van Martin Gaus dat als 2 honden in een gezin op een gegeven moment zwaar beginnen vechten dat dat meestal aan het baasje ligt die het telkens weer opneemt voor de 'ondergeschikte' hond en telkens weer de 'roedelleider' een standje geeft of negeert en zo zelf verwarring zaait binnen een gezinsroedel. En wat is er mis als honden eens grommen naar elkaar of hun tanden eens laten zien? Dat gebeurt toch overal wel eens, mensen grommen toch ook tegen elkaar? Daarom maken ze elkaar toch nog niet van kant. Je moet natuurlijk niet 2 volwassen dominante honden zomaar bij elkaar zetten.
Er zijn zoveel mensen die gelijk 2 puppy's in huis hebben genomen, zonder dat ze ook ooit maar een hond hebben gehad daarvoor, dat wil toch niet zeggen dat deze mensen niet voor 2 puppy's kunnen zorgen? Ik vind wel dat men eerst goed moet nadenken waaraan men begint: een puppy is veel werk, heeft veel aandacht nodig, kan wel eens vanalles vernielen, in huis plassen etc. Als men er zeker van is dat men dit ziet zitten en ervoor wil gaan zie ik niet in wat het probleem is als je er ineens 2 neemt. Een vrouw die zwanger word van een tweeling??? Moet die er dan 1 laten weghalen omdat het de eerste keer is dat ze zwanger is en eerst maar moet zien dat ze er 1 krijgt opgevoed??
ja tuurlijk! gewoon doen wat ome Martin in z'n boekjes zegt dan komt alles goed :smile:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

:denken: naar mijn weten heb ik dat nog nooit gedaan hoor als ik ruzie had :smile2:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bonniebeertje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bonniebeertje »

maar jij bent waarschijnlijk de absolute kenner dan?
Moos
Zeer actief

Bonniebeertje schreef:maar jij bent waarschijnlijk de absolute kenner dan?
Jij wel?
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Dus als ik t goed begrijp mogen honden wel naar elkaar grommen en zeggen waar t op staat, maar moeten wij hier onze mond dicht houden en absoluut niet zeggen waar t op staat???? :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nee, jij hebt het licht gezien zeker! :smile2:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Je zou ook eens niet zo in de aanval hoeven gaan en naar goedbedoelde adviezen kunnen luisteren.
Het is toch niet gek om bepaalde dingen aangereikt te krijgen waar je misschien zelf noooooit aan hebt gedacht. En zo beter voorbereid bent cq mening kunt wijzigen etc.
Daarvoor kom je toch op een forum? Ideeen aangereikt te krijgen en te kunnen leren en misschien iemand te kunnen helpen??? :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Jij wel?
tuurlijk ze kent wel een aantal hondjes waar het goed gaat en ze heeft natuurlijk alle boeken van Martin gelezen :smile2:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Gelukkig is Bonniebeertje dit keer volledig gequote.

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:Gelukkig is Bonniebeertje dit keer volledig gequote.

Anne
:smile:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Anne
is ze nou alweer weg dan? :N:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

malinois schreef:

Anne
Ze zou weggaan, maar is toch blijven plakken op dit vreselijk vervelende forum. Waar nooit eens iemand blij voor een ander kan zijn.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
malinois schreef:

Anne
Ze zou weggaan, maar is toch blijven plakken op dit vreselijk vervelende forum. Waar nooit eens iemand blij voor een ander kan zijn.
:pffff: engerd! :mrgreen:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Moos schreef:
malinois schreef:

Anne
heeft ze mijn topic over Umi dan nog niet gelezen (onder fokken) er zijn daar toch echt mensen blij voor me hoor :wink:
en zo kan ik nog wel meer topics vinden....
Moos
Zeer actief

crutz schreef:
Moos schreef:
malinois schreef:

Anne
heeft ze mijn topic over Umi dan nog niet gelezen (onder fokken) er zijn daar toch echt mensen blij voor me hoor :wink:
en zo kan ik nog wel meer topics vinden....
Ach joh, als iedereen elkaar hier constant af zat te maken was ik hier ook allang niet meer geweest; zo goed kan ik daar niet tegen.

Alleen er moet schijnbaar alleen maar gejubeld worden als iemand zegt dat ze twee Jack teven pupjes in huis wil nemen. Want je moet gewoon blij zijn voor een ander!
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ach dit is echt Oost Indiër doofAfbeelding
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

malinois schreef:

:denken: naar mijn weten heb ik dat nog nooit gedaan hoor als ik ruzie had :smile2:
Grom jij nooit tegen je hond? :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
malinois schreef:

Grom jij nooit tegen je hond? :mrgreen:
:pffff: heb ik nooit ruzie mee :mrgreen: maar zal het eens proberen :smile2:
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

kijken jullie maar in het topic WIL IEDEREEN EENS EVEN LUISTEREN A.U.B.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Pink0Pink schreef:kijken jullie maar in het topic WIL IEDEREEN EENS EVEN LUISTEREN A.U.B.

Ik probeer echt te luisteren hoor, maar ik hoor niks, wil je misschien wat harder schreeuwen door de luidsprekers?
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:

Ik heb jou weleens hoor grommen....zelfs bijten en krabben, alleen was je toen niet boos :mrgreen:
Bonniebeertje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bonniebeertje »

hey moos: je moet eens goed lezen 'waar niemand eens blij kan zijn voor een ander' komt niet uit mijn mond hoor!!!!
En euhm, bij elke topic die ik hier lees zijn het altijd dezelfde die in plaats van te reageren op een topic enkel over een ander zitten te lullen en te :denken: en te :smile: en te :mrgreen: etc etc tof hè
je kan misschien een aparte topic maken 'roddelen over een ander'
En jullie denken dat ik 10 ben?? Ik denk dat jullie 10 zijn (alles bij elkaar geteld dan)
Rob*
Zeer actief

Bonniebeertje schreef:hey moos: je moet eens goed lezen 'waar niemand eens blij kan zijn voor een ander' komt niet uit mijn mond hoor!!!!
En euhm, bij elke topic die ik hier lees zijn het altijd dezelfde die in plaats van te reageren op een topic enkel over een ander zitten te lullen en te :denken: en te :smile: en te :mrgreen: etc etc tof hè
En jullie denken dat ik 10 ben?? Ik denk dat jullie 10 zijn (alles bij elkaar geteld dan)

Hoi meisje....hoe oud ben jij eigenlijk?
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Bonniebeertje schreef:hey moos: je moet eens goed lezen 'waar niemand eens blij kan zijn voor een ander' komt niet uit mijn mond hoor!!!!
Ik ben t absoluut niet met je eens hoor! Ik vind dit een heel goed forum, ok je krijgt soms kritiek en terecht denk ik dan ... alhoewel kritiek mss niet het goede woord is!

Kijk je opent een topic niet voor niets, tenminste niet om over je bol geaaid te worden denk ik, toch?
Ik post hier vanwege mijn hond, ik ben gek op haar, maar tis mijn eerste, dus ik kan wel goede raad gebruiken en guess what?
Die heb ik ook gehad, heel vaak! Wilde ik even kwijt :pffff: :wink: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”