Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom grijpt een hond een andere hond zomaar uit het niets?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Niet elke hond en elk ras is sociaal tegen soortgenoten.
En natuurlijk zien wij ook voortekenen over het hoofd die honden uitstralen tegen elkaar.De hondentaal is veel te subtiel voor ons mensen :wink:
Er bestaat volgens mij een honds equivalent voor je tong uitsteken en dat opgeheven vingertje.
Tomas verrast me ook nog wel eens, en anderen al helemaal als ze hun hondje even aan mijn "lieve jachthondje" willen laten snuffelen.
Vooral Berners vallen bij hem verkeerd.
Toch is het daarna bijna altijd koek en ei tussen de knokkers :19:
Alleen honden die hem de baas waren mijdt hij voortaan als de pest, komt dan liefst op z'n achterpoten tegen mijn rug aanstaan.
Daar gaat mijn held dan....... :wink:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

MARC_S schreef:
bulletjebe schreef:
Jij komt de gezinnetjes tegen. Waarvan de golden tussen de middag mee naar school mag lopen, en daarna misschien nog een kwartiertje extra. Jouw Goldens zijn juist de zielige goldens....
Kijk, en dit is nou gekut en hokjesstopperij waar ik niet van hou!! Heel denigrerend allemaal in de richting van *gezinnetjes* en *misschien nog een kwartiertje extra*.

Het begint er inmiddels bijna op te lijken dat je een golden eerst slecht moet opvoeden en weinig moet uitlaten eer hij intresse in andere honden gaat vertonen of vrolijk een ander hondenbaasje gedag komt zeggen. :wink:
En gezinnen met kinderen zijn het slechtste dat een golden kan overkomen naar ik zo lees :roll: :N:

Ik krijg er de slappe lach van eigenlijk :smile:
Nee Marc, wat slecht voor een Golden is is dat iedereen roept dat het zulke ontzettend makkelijke honden zijn die geschikt zijn voor iedere gek. Want daarmee worden ze dus bij mensen aangeprezen die de ballen verstand van honden hebben of totaal geen feeling voor honden.
Een Golden is van oorsprong een werkhond. Kortom een hond die het heerlijk vind om actief bezig te zijn. Hij schikt zich inderdaad bij dat k*tkwartiertje wandelen, maar blij wordt ie er niet van.
En inderdaad zijn er van die Goldens die eerst op de baas van de andere hond aflopen. Wij hebben zo'n exemplaar. Echter niet omdat ie geen kaas heeft gegeten van honds gedrag, in tegendeel. Hij deed dat n.l. omdat ie feilloos door had dat ie zich daarmee boven de betreffende hond plaatste. Meneer was n.l. een vrij dominant exemplaar en als een baas van een andere hond hem boven de eigen hond verkoos door hem te aaien stond ie dus bijna automatisch boven de andere hond.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hmmmmm, ik begin het hier eigenlijk hoe langer hoe minder mee eens te raken.
Ik ben het met je eens dat het zo hoort te zijn maar in mijn beleving is het dus niet zo in de praktijk. In de praktijk kom je goldens tegen die helemaal niet uit werklijnen komen maar uit showlijnen en huisdierlijnen. We kunnen allemaal wel blijven roepen dat onze goldens eigenlijk werkhonden zijn maar dat zijn tervurense herders oorspronkelijk ook, niet dat daar nu nog iemand mee kan werken in de africhting, maargoed. Het gaat mij erom dat de golden die ik op straat zie niet de golden is die met mijn opa mee ging jagen. Naast dat die honden er totaal anders uitzagen gedroegen ze zich ook totaal anders.

Voordat iedereen weer gaat steigeren, de gemiddelde D-herder, zeg minstens 80% is ook helemaal geen werkhond meer want hij kan zijn werk niet meer aan. De gemiddelde pitbull is ook geen echte knokker met game en de gemiddelde bordercollie is ook geen schapendrijver. Daar mogen we blij om zijn want anders konden wij ze helemaal niks bieden als we niet gingen werken met onze honden.

In de praktijk komt de gemiddelde golden neer op een op show gefokte hond als hij al gefokt is met een doel en dan liefst ook gefokt op karakter en gezondheid, maar dat bepaal je door naar de goede fokker te gaan. Er is echt geen jager die met zulke honden op jacht gaat hoor :neenee: Als jager koop je je golden in het buitenland en eigenlijk wordt er al helemaal niet meer met dat ras gejaagd in NL. Ik ken in ieder geval geen jagende opgeleide goldens op dit moment. De flatcoat, D-staande en weimeraner zijn nog veel puurder en wel geschikt om mee te werken en dus gerechtigd het predikaat werkhond te dragen.

Feitelijk heeft de rage het ras vernietigd wat betreft de echte jachthond :19: Laten we wel wezen, in NL wordt misschien met 100 goldens van de 100000 echt gewerkt. Meestal importhonden die er behoorlijk anders uitzien. :ok:

En waarom is de golden als werkende jachthond dan ineens zo geschikt als blindegeleidehond en hulphond? Daar komt weinig meer bij kijken dan wat apporteerdrift, leergierigheid en mensvriendelijkheid. Dat is waar de golden eigenlijk wel degelijk op gefokt wordt tegenwoordig.

Dit is de werkende golden en dit soort goldens kom ik hier dus nooit tegen, echt nooit :denken: :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan nu even speciaal voor Marion, welke jachtbrevetten hebben jouw werkhonden en welke certificaten hadden hun op werklust geselecteerde ouders? Laat me raden, geen! Wel waren ze uitmuntend en kampioen op shows :pffff: En nog leuker, komt er uberhaubt een gecertifideerde jachthond die werkt in de stamboom voor?

Laten we de titel werkhond even niet gaan plakken op een ras dat ooit gewerkt heeft maar daar al generaties lang niet meer op geselecteerd wordt.

Nou barst maar los mensen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door laeken op 06 nov 2005 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Branka schreef:Nee Marc, wat slecht voor een Golden is is dat iedereen roept dat het zulke ontzettend makkelijke honden zijn die geschikt zijn voor iedere gek. Want daarmee worden ze dus bij mensen aangeprezen die de ballen verstand van honden hebben of totaal geen feeling voor honden.

Wat doet de gemiddelde hele goede eigenaar nu met zijn honden? Flink en lang wandelen, beetje spelen en wat apporteren. Daar zou je bij een echte werkhond dus totaal niet mee wegkomen. Ga dat maar eens met een doberman doen of een mechel uit africhtingslijnen :19:
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Ik heb niet zo veel van jachthonden en welke (nog) wel geschikt zijn en de diploma´s enzo, maar v.w.b. de herders ben ik het eens met jouw verhaal.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
laeken
Zeer actief

Selena schreef:Ik heb niet zo veel van jachthonden en welke (nog) wel geschikt zijn en de diploma´s enzo, maar v.w.b. de herders ben ik het eens met jouw verhaal.
Met jachthonden is dat dus precies zo. De eigenaar van een tervurenaar moet mij niet gaan vertellen dat hun hond een africhtingshond is met werklust want dat kunnen ze al lang niet meer, net als in mijn ogen dus de golden. Hij kan op jachtraining wel wat brevetten halen maar er is geen proffesioneel jager meer die met een golden jaagt. De naam werkhond en jachthond moet je wel bewijzen in mijn ogen :mrgreen:
Afbeelding
Selena
Zeer actief

Idd een belgische herder behalve de mechelaar,kom je niet meer tegen op een IPO of KNPV veld, GG, behendigheid en andere sporten trouwens weer wel volgens mij.
Overigens een mechelaar schoonheidslijn kan dat ook niet (meer).

edit: wel hele mooie foto´s van de werkende Golden :ok:

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Marion. schreef:En als jij met je vriendjes dan toch allerlei denigrerende opmerkingen menen te moeten maken, dan ga ik daar tegenin ja.

Bah Marc. Een jaar geleden was je een veel mooier mens.
Gatver Marion, ik zit nu pas dit topic te lezen, lees dit op pagina 2 en ik snap dat ik dus niet gewoon vrijuit meer iets kan zeggen zonder al bij voorbaat door jou in een hok te zijn gestopt? Waar blijf je nu met je zogenaamde rechtvaardigheid? Laat je eigen vooroordelen eens los voordat je andere mensen ergens van beticht!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Selena schreef:Idd een belgische herder behalve de mechelaar,kom je niet meer tegen op een IPO of KNPV veld
Wel de tervuerens uit de mechellijnen :wink: , hoewel er dat ook niet zoveel zijn.
http://www.vanderobshoeve.nl/
Robbie is je vast wel bekend, heb hem gezien op de keuring objectbewaking (was dezelfde dag als Aron) en ik heb daar echt van genoten!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Debora schreef:
starfleet schreef: Ze zijn in principe ook niet gefokt om elke vreemde enthousiast te begroeten.
Welke hond wel dan?? :roll:
:idea: Een Labrador.

Even serieus, je wil toch niet gaan ontkennen dat het stikt van de Herders in de bewaking en bij de politie en dat de Labrador daar niet erg vertegenwoordigd is.

Anne
Marie-Josée
Erelid

MARC_S schreef: Wat doet de gemiddelde hele goede eigenaar nu met zijn honden? Flink en lang wandelen, beetje spelen en wat apporteren. Daar zou je bij een echte werkhond dus totaal niet mee wegkomen. Ga dat maar eens met een doberman doen of een mechel uit africhtingslijnen :19:
Ja, dat probleem heb ik toevallig van dichtbij meegemaakt :wink:
Marie-Josée
Erelid

starfleet schreef:
Debora schreef:
starfleet schreef: Ze zijn in principe ook niet gefokt om elke vreemde enthousiast te begroeten.

Even serieus, je wil toch niet gaan ontkennen dat het stikt van de Herders in de bewaking en bij de politie en dat de Labrador daar niet erg vertegenwoordigd is.

Anne
Of een Heidewachtel...... :mrgreen:
Selena
Zeer actief

Inge schreef:
Selena schreef:Idd een belgische herder behalve de mechelaar,kom je niet meer tegen op een IPO of KNPV veld
Wel de tervuerens uit de mechellijnen :wink: , hoewel er dat ook niet zoveel zijn.
Robbie is je vast wel bekend, heb hem gezien op de keuring objectbewaking (was dezelfde dag als Aron) en ik heb daar echt van genoten!
Ja die wel, maar je bent toch met me eens dat dat eigenlijk (bewuste)fokfoutjes zijn. Het langhaar gen zit er soms nog in bij MH´s, maar bij echte tevurenaarlijnen zal je niet snel een geschikte hond erbij hebben.

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:
Inge schreef:
Ja die wel, maar je bent toch met me eens dat dat eigenlijk (bewuste)fokfoutjes zijn. Het langhaar gen zit er soms nog in bij MH´s, maar bij echte tevurenaarlijnen zal je niet snel een geschikte hond erbij hebben.
Tuurlijk, maar wel mooie fokfoutjes :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

MARC_S schreef:
Afbeelding
Afbeelding

:mrgreen:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Is levensgevaarlijk als je hond zo het water in springt. Hij kan zo gespietst worden. Dus het is misschien wel een werkende Golden, maar goed opgeleid is hij niet.
Laatst gewijzigd door pollunder op 07 nov 2005 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Selena
Zeer actief

Inge schreef:
Selena schreef:
Inge schreef:
Tuurlijk, maar wel mooie fokfoutjes :wink:
Jaaaaaaa, papa heeft nu een eigen fokproduct zitten ook een tervurenaar uit MH´s. Weet dat Odette (cuja´s) ook wat langharen er tussen had zitten. En Robbie (je bedoelt toch degene die dit jaar naar DB is geweest?) is een knap gebrachte hond.

Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Mag ik even weer on topic gaan? :mrgreen:

Molli is ook zo'n takketeef die het niet leuk vindt als andere honden bij mij komen snuffelen en nog erger vindt ze het als andere honden aan Malu gaan snuffelen. Nu is Molli ook nog eens een behoorlijk onzekere takketeef en heeft ze het geluk dat ze fors is en enger over komt dan dat ze eigenlijk is. Ik denk ook niet dat Molli echt veel kaas gegeten heeft van de hondentaal, maar ze leert het wel steeds beter door de uitbreidingen van mijn roedeltje en ik merk dat ze rustiger wordt in het ontmoeten van andere honden. Ik zet haar tegenwoordig eerst in een zit en laat de rest van mijn honden eerst kennis maken, is dat gebeurt dan mag Molli even kijken, maar ik loop dan al wel door zodat ze mee loopt en de zaak niet escaleert.

Heel veel mensen zijn ook niet goed in hondentaal lezen en dan wordt er al snel gezegd dat een hond zomaar 'uit het niets' aanviel, zo kwam ik zondag nog een Golden Retriever tegen met z'n baasje (sorry, maar het was echt een Golden!) Molli in een zit gezet, Malu en Papu zijn nooit zo geintereseerd in andere honden dus die liepen door, op de een of andere manier ruikt Malu altijd lekker voor andere reuen (misschien omdat er zoveel met haar gefokt is), dus de Golden wilde even aan haar snuffelen en daar was Molli het niet mee eens, zelfs zittend wist Molli nog behoorlijk te blaffen. Abel heeft ondertussen z'n staart hoog, oren naar voren en hangt met z'n lichaam ook naar voren om de Golden en Malu te splitsen, Golden geeft netjes aan dat hij geen problemen wil en er is verder niks aan de hand, Molli zit ondertussen nog steeds hysterisch te blaffen. Zegt het baasje tegen mij terwijl hij naar Molli kijkt: is die hond dominant? Het hele voorval tussen Abel en zijn hond heeft hij niet eens gezien, maar de grote Duitse Herder met zware blaf vond hij dominant. Baasje en Golden lopen weer door, Abel loopt nog een aantal meter mee om te kijken of ze echt wel weglopen, Molli blaft nog een paar keer maar blijft bij mij staan en we lopen gezellig door.

Even later komen we een hond tegen die we van hondenschool kennen en die totaal niet geinteresseerd was in Malu, maar wel even aan Molli wilde snuffelen, er wordt even gesnuffeld, Molli blaft een paar keer, maar niemand is daar van onder de indruk, een paar rondjes achter elkaar aan gerend en zo lopen we weer door. Het vrouwtje kende ik gelukkig, en ze weet hoe Molli is en dat het niks voorstelt.

Weer iets verderop (het was druk in het bos :P) komen we een vrouw tegen met een maltezer, een heel slim hondje, dat netjes afstand hield van de toch wel grote roedel die op haar afkwam, opzij liep en zonder ook maar te snuffelen voorbij mijn honden liep en een eindje verderop op het vrouwtje bleef wachten die aan mij vroeg of ik een uitlaatservice had. :) Molli kwam even hallo zeggen, want ze vindt mensen veel leuker dan andere honden, en het vrouwtje vraagt of ze Molli kan aaien want ze heeft veel slechte ervaringen met herders, Molli zit ondertussen haar zakken af te snuffelen om te kijken of er nog wat te schooien valt. Na mijn bevestiging dat mijn Herders echt lief zijn aait ze Molli even en warempel, er bestaan echt leuke Herders. :pffff:

Nu weer een beetje off-topic, ik had ook heel kwaad op die mevrouw kunnen worden dat ze 'mijn' honden zo durft te beledigen, want mijn honden zijn niet eng en vallen je niet van achteren aan, maar is het niet veel slimmer om haar even te laten knuffelen met mijn 'enge' honden, zodat ze erachter komt dat toch niet elke Duitse Herder gevaarlijk is? Ik hoef mijn honden niet te verdedigen, want iedereen die kennis met ze maakt merkt vanzelf wel dat ze niet zo zijn als het stereotype beeld dat sommige mensen van Duitse Herders hebben, en het allerbelangrijkste... ik weet zelf dat ze niet zo zijn!
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:En Robbie (je bedoelt toch degene die dit jaar naar DB is geweest?) is een knap gebrachte hond.
Ja, Robbie is naar Den Bosch geweest. Ik heb toen echt genoten op de keuring, prachtig!
Groetjes Inge
Afbeelding

Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

pollunder schreef:Is levensgevaarlijk als je hond zo het water in springt. Hij kan zo gespietst worden. Dus het is misschien wel een werkende Golden, maar goed opgeleid is hij niet.
Ik neem aan dat je het over de foto van Rossi hebt?

Ja, natuurlijk kan dat gevaarlijk zijn.
Maar dat kan ook in een losloopgebied als een hond achter een konijn aangaat en een weg oploopt.
Ja, er zijn losloopgebieden met drukke wegen ernaast.
Waarmee ik niet impliceer dat ik niet oplet met mijn hond.
Wel degelijk, maar ik ontzeg hem niet het plezier wat hij heeft in het achter de bal aangaan in het water. :wink:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Rossi schreef:
pollunder schreef:Is levensgevaarlijk als je hond zo het water in springt. Hij kan zo gespietst worden. Dus het is misschien wel een werkende Golden, maar goed opgeleid is hij niet.

Maar dat kan ook in een losloopgebied als een hond achter een konijn aangaat en een weg oploopt.
Wel degelijk, maar ik ontzeg hem niet het plezier wat hij heeft in het achter de bal aangaan in het water. :wink:
Ik liet Wuilus dat soort dingen ook wel eens doen, maar wel alleen als dat water helder is en veel gebruikt wordt als zwemwater. Je kijkt even of er niks ligt en het springen kan beginnen. Wuilus sprong dan van de steiger aan het einde en daar was het erg diep dus weinig kans op spiezen. :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ben een keer bij een golden clubmatch geweest ( :N: :smile: ). Vriendin van mij heeft een golden en wilde er een nestje mee. Daarvoor moet je natuurlijk ook een kwalificatie hebben.
Ik heb een heeeeeele hoop WITTE goldens gezien. Er waren ook 2 hele donkere. Dat waren echte werklijnen! Prachtig om te zien! ze gingen jagen en dergelijke en gaven mooie prestaties.

Tuurlijk moeten niet alle honden hun oorspronkelijke karakter hebben. Je ziet het bv erg vaak bij mijn ras dat er discussies zijn over showlijnen zonder karakter. Maar stel nou dat er alleen nog maar honden gefokt worden op werkkarakter. Dan weet ik nu al dat er straks net als de pitjes het helemaal fout afloopt! Ik zie het met mijn eigen ogen in mijn eigen kring.
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

starfleet schreef:
Debora schreef:

Anne

Owww ik dacht dat een labrador gefokt was voor te retrieven. :19: Mijn excuses. Een labrador dient vriendelijk te zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze gefokt worden om elke vreemdeling te bespringen alsof hun leven er vanaf hangt. Dat is een verkeerde gedachtegang van mensen. Een goed opgevoede labrador zal niet als een kip zonder kop iedereen maar bespringen en af lebberen.
Ten tweede kan je nooit een labrador met een herder vergelijken, dat is een totaal ander ras met zijn eigen kenmerken. Wil je nu suggereren dat een herder gemaakt is om iemand te grijpen? Dat agressie bij het ras hoort? Nou, sorry maar voor de labjes had ik herders en die waren ook vriendelijk.
Maar goed, blijkbaar heb ik rare labradors en rare herders gehad. :denken:
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Debora
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Rossi schreef:

Ik liet Wuilus dat soort dingen ook wel eens doen, maar wel alleen als dat water helder is en veel gebruikt wordt als zwemwater. Je kijkt even of er niks ligt en het springen kan beginnen. Wuilus sprong dan van de steiger aan het einde en daar was het erg diep dus weinig kans op spiezen. :wink:
Hier doet de jongste het ook, maar gelukkig alleen als ze van mij mag. Onlangs begreep ik weer waarom het commando zo belangrijk was, haar zusje is dus gespietst, gelukkig niet heel diep en is ze er goed vanaf gekomen.

Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Debora schreef: Wil je nu suggereren dat een herder gemaakt is om iemand te grijpen? Dat agressie bij het ras hoort? Nou, sorry maar voor de labjes had ik herders en die waren ook vriendelijk.
Dat suggereer ik toch helemaal niet. Zou mooi zijn als een waak-of politiehond zomaar iedereen grijpt.

Ik zeg alleen dat de gemiddelde labrodor een heel vriendelijk karakter heeft naar mensen toe en zich gemakkelijk laat aanhalen. Maar blijkbaar ken ik alleen heeel vreemde niet rastypische Labradors. Er lopen er zo weinig rond, dat ik er maar eens in het jaar een tegen kom :roll:

Anne
Debora
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Debora schreef: Wil je nu suggereren dat een herder gemaakt is om iemand te grijpen? Dat agressie bij het ras hoort? Nou, sorry maar voor de labjes had ik herders en die waren ook vriendelijk.
Dat suggereer ik toch helemaal niet. Zou mooi zijn als een waak-of politiehond zomaar iedereen grijpt.

Ik zeg alleen dat de gemiddelde labrodor een heel vriendelijk karakter heeft naar mensen toe en zich gemakkelijk laat aanhalen. Maar blijkbaar ken ik alleen heeel vreemde niet rastypische Labradors. Er lopen er zo weinig rond, dat ik er maar eens in het jaar een tegen kom :roll:

Anne
Nu zeg je totaal wat anders. Nl. dat Labradors over het algemeen vriendelijk zijn. Hiervoor zat je nl. te vertellen dat ze GEFOKT werden om iedere vreemdeling ethousiast te begroeten. Iets wat algemeen is wil nog niet zeggen dat ze er op gefokt worden.

Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik heb niet alles gelezen, ben ermee op gehouden toen het een beetje off-topic werd, maar wilde nog wel even reageren.
Als wij Kira (staffje) haar gang lieten gaan bij sommige kleine, onderdanige teefjes dan greep ze ook "zomaar". Namelijk omdat ze dat leuk vindt, de aanleiding is dan, dat ze de andere hond aankan en dat vindt ze geweldig.
Beetje staffjes-eigen ook.
Carmen
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Rossi schreef:
Afbeelding

:mrgreen:
offtopic
Wat een mooie foto zeg!!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”