Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden vanuit het buitenland adopteren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

Sandro schreef:
johan schreef:Wat is er mis met een hond uit een Nederlands asiel te halen? :denken:
Ik ga toch ook niet aan jou vragen waarom je geen chinese naakthond neemt in plaats van een tevuerense herder??
Hele volwassen reactie! :ok:
Ik zal die opmerking even toelichten dan als je hem niet begrijpt; In Nederlandse asiels zitten tienduizenden honden te wachten op een baasje. Lijkt me sterk dat er niet één bij zit die iemand dan aanspreekt.
Al die honden kun je "live" zien, waarom dan op basis van een foto een hond uit het buitenland nemen?
Maar goed, zoals al eerder gezegd is die discussie zal ik maar niet weer aanwakkeren.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

johan schreef:
Sandro schreef:
johan schreef:Wat is er mis met een hond uit een Nederlands asiel te halen? :denken:
Ik ga toch ook niet aan jou vragen waarom je geen chinese naakthond neemt in plaats van een tevuerense herder??
Ik zal die opmerking even toelichten dan als je hem niet begrijpt; In Nederlandse asiels zitten tienduizenden honden te wachten op een baasje. Lijkt me sterk dat er niet één bij zit die iemand dan aanspreekt.
Al die honden kun je "live" zien, waarom dan op basis van een foto een hond uit het buitenland nemen?
Maar goed, zoals al eerder gezegd is die discussie zal ik maar niet weer aanwakkeren.
Maar ik ben er helemaal voor om eerst in Nederlandse asiels te gaan kijken, daar zitten namelijk ook van die leuke buitenlandertjes die door het asiel hier naar toe gehaald zijn. Volgens mij zit asiel Geleen momenteel weer vol met buitenlandertjes :wink: voornamelijk kleine hondjes en puppies :ok:
johan
Zeer actief

Ik heb er twee, een heb ik als pup gekocht bij een erkende fokker, de ander komt uit een nederlands asiel.
Ik steun liever een buitenlands asiel door geld te sturen om de situatie daar te verbeteren.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

johan schreef:In Nederlandse asiels zitten tienduizenden honden te wachten op een baasje.
Overdrijven is niet bepaald je zwakste punt hè? :ok:
johan
Zeer actief

Wil de hond schreef:
johan schreef:In Nederlandse asiels zitten tienduizenden honden te wachten op een baasje.
Ach ik heb al zoveel andere zwaktes.......... :mrgreen:

Vertel me eens hoeveel het er precies zijn? Ik ben wel benieuwd om het juiste aantal te horen.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

johan schreef:
Sandro schreef:
Ik begrijp jou eerste reactie juist wel goed. Alleen irriteer ik mij mateloos aan mensen die meteen met dat zinnetje klaarstaan: "Maar er zitten toch ook zat honden in het nederlands asiel? :roll: "
Waarom moet jij in godsnaam voor iemand anders bepalen waar hij of zij zijn hond vandaan haalt.
Niemand spreekt jou toch ook niet aan op het feit dat je een pup bij een fokker hebt gehaald?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
johan
Zeer actief

Sandro schreef:
johan schreef:
Sandro schreef:
Ik begrijp jou eerste reactie juist wel goed. Alleen irriteer ik mij mateloos aan mensen die meteen met dat zinnetje klaarstaan: "Maar er zitten toch ook zat honden in het nederlands asiel? :roll: "
Waarom moet jij in godsnaam voor iemand anders bepalen waar hij of zij zijn hond vandaan haalt.
Niemand spreekt jou toch ook niet aan op het feit dat je een pup bij een fokker hebt gehaald?
Je snapt waarschijnlijk mijn punt niet? De reden dat ik dat zei is omdat naar mijn idee je niets oplost door een hond uit het buitenland te halen. Als mensen graag een hond willen "redden" dan is de kans groter dat je een geschikte hond zelf uit kunt zoeken uit een asiel in Nederland, dan dat je er een vanaf een foto op internet haalt.
Als je dan toch wat wil doen, doneer dan geld aan een stichting die de problemen ter plekke aanpakt, zou ik zeggen.
johan
Zeer actief

assiejaja schreef:
johan schreef:
Wil de hond schreef:
Ach ik heb al zoveel andere zwaktes.......... :mrgreen:

Vertel me eens hoeveel het er precies zijn? Ik ben wel benieuwd om het juiste aantal te horen.
Uit het zojuist openbaar gemaakte jaarverslag van de dierenbescherming:
Totaal honden in: 23.898
Totaal honden uit: 22.742, waarvan 9.598 terug naar de eigenaar zijn en 11.622 geplaatst.
Het aantal plaatsingen vanuit asiels is gedaald, daarvoor noemen ze als reden dat de inkomenspositie is gedaald, mensen bewuster zijn over de aanschaf van een huisdier en dat mensen er te weinig van bewust zijn dat men bij een asiel een huisdier kan halen in plaats van bij een fokker.
Na te lezen op de site van de dierenbescherming.
Mijn dank voor het opzoeken! :ok: Het overdrijven viel toch best mee als ik dat zo zie?
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

nee, want het geld wat er wordt betaald voor de buitenlandse hond gaat bij de meeste stichtingen terug naar land van herkomst, zij kunnen daar weer honden van castreren e.d.
op die manier doe je dus wel degelijk wat aan de situatie ter plekke.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
Charlotte*
Zeer actief

johan schreef:
Sandro schreef:
johan schreef:
Sandro schreef: Ik ga toch ook niet aan jou vragen waarom je geen chinese naakthond neemt in plaats van een tevuerense herder??
Je snapt waarschijnlijk mijn punt niet? De reden dat ik dat zei is omdat naar mijn idee je niets oplost door een hond uit het buitenland te halen. Als mensen graag een hond willen "redden" dan is de kans groter dat je een geschikte hond zelf uit kunt zoeken uit een asiel in Nederland, dan dat je er een vanaf een foto op internet haalt.
Als je dan toch wat wil doen, doneer dan geld aan een stichting die de problemen ter plekke aanpakt, zou ik zeggen.
Je kunt toch ook geld doneren aan een asiel in Nederland en dan een hond uit het buitenland halen?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Weet je, ik snap jou uitleg wel maar het is zo vreselijk irritant als je constant het zinnetje hoort: "Maar er zitten toch ook zoveel honden in de Nederlandse asielen"
Het is erg vermoeiend als je je elke keer moet verantwoorden waarom je een buitenlanse hond hebt.
Ik denk dat mijn volgende hond maar een puppy wordt van een erkend ras of een Nederlandse asiel hond, dan hoef ik mij niet meer te verantwoorden.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Sandro schreef:Weet je, ik snap jou uitleg wel maar het is zo vreselijk irritant als je constant het zinnetje hoort: "Maar er zitten toch ook zoveel honden in de Nederlandse asielen"
Het is erg vermoeiend als je je elke keer moet verantwoorden waarom je een buitenlanse hond hebt.
Ik denk dat mijn volgende hond maar een puppy wordt van een erkend ras of een Nederlandse asiel hond, dan hoef ik mij niet meer te verantwoorden.
Jawel schat, dan ga ik je bellen! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind Cleo heel leuk en ze is ook erg grappig en aandoenlijk. Als ik nog een Cleo-hondje wil dan kijk ik dus op internet en kom erachter dat die vaker uit Spanje komen.

In NL kan je zulke hondjes niet vinden. Klaar, dat is een feit. Of weet iemand een wolfachtig middenslag-hondje met windhondenbloed en een prachtige vacht en aftekening met een goed karakter te zitten ergens?
Nee dus, maar op de sites van buitenlandse asielen zie ik er zo een paar staan. Gewoon wel 10 na 30 minuten zoeken. Als dat mijn smaak is kom ik toch echt daar uit. En ik heb net als iedereen het recht het voor mij leukste hondje uit te zoeken. :19:

Dat gebeurd ook als je van poolhonden, bepaalde windhonden (galgo's greys podenco's) en gekke kruisingen houdt. Die zitten daar nu eenmaal veel en als je zo'n hond kiest kies je voor jezelf wat je het liefst hebt en je helpt er toevallig ook een hond mee. That's it! :wink:
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Eline* schreef:
Sandro schreef:Weet je, ik snap jou uitleg wel maar het is zo vreselijk irritant als je constant het zinnetje hoort: "Maar er zitten toch ook zoveel honden in de Nederlandse asielen"
Als Sultan er dan nog zit is ie van mij :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Sandro schreef:
Eline* schreef:
Ja, dat is echt een Lottehond! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Eline* schreef:
Sandro schreef:
Eline* schreef:
Ja, dat is echt een Lottehond! :mrgreen:
Ja he! Hij heeft zo'n lieve, sullige goedaardige blik in zijn ogen :I:

Heeej, ik zie net dat hij "in het zonnetje" staat op jullie site :ok:

Kijk nou :I:

Afbeelding
Afbeelding

Deze is ook leuk (Paco)....hij lijkt een beetje op Yildah!

Afbeelding
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Het belangrijkste vind ik dat je een hond uitzoekt die bij je past. Qua karakter, uiterlijk, bij je andere honden, thuissituatie enz. Of het nou een buitenlander is of een nederlander, een kruising of een rashond is.... wat maakt het uit als ie maar bij jou past.
(vind het wel belangrijk dat ie niet bij een broodfokker vandaan komt en bij een goede stichting)

Eline, ik vind Chicho zo'n schatje.... t is dat ik 2 honden genoeg vind maar anders..........

Afbeelding
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Rosa schreef:Eline, ik vind Chicho zo'n schatje.... t is dat ik 2 honden genoeg vind maar anders..........

Afbeelding
Ja, Chicho is een schatje! Hij is nog aan het opknappen van de erbarmelijke situatie waaruit hij is weggehaald en ze zullen moeten bekijken in hoeverre hij goed gezond is. Ik denk niet dat deze hond lang in Kimba zit, anders gaat ie strakkie's met ons mee! :W:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
suza
Actief
Mijn ras(sen): Turkse natuurrassen
Contacteer:

Ongelezen bericht door suza »

Al die berichten over Nederlandse asielen die vol zitten.....
Nederlandse asielen zitten vol met katten
in Nederland hebben we een zwerfkatten probleem

In juni heb ik een aantal asielen bezocht en overleg gehad met de managers, wat honden betreft wordt meer dan 90% herplaatst en wat blijft zitten zijn niet plaatsbare honden.
Wat honden betreft zaten de asielen toen ook niet vol.

Een aantal asielen haalt zelf honden uit het buitenland omdat ze anders leeg zouden staan.....

De situatie in buitenlandse asielen is voor de honden dramatisch slecht

Natuurlijk is het naar Nederland halen van honden uit het buitenland geen structurele oplossing voor het zwerfhondenprobleem in die landen.
Echter, veel organisaties die honden uit het buitneland halen zorgen ook dat er geld naar het buitenland gaat voor sterilisaties/entingen en aanpassingen in asielen.

Als initiatiefneemster van een stichting die geen honden hier naar toe haalt maar alleen hulp ter plaatse biedt, kan ik jullie zeggen dat er maar weinig mensen geld geven om honden in het buitenland te helpen....

Als eigenaar van 2 voormalige buitenlandsehonden zou ik in plaats van me te verdedigen over het feit dat ik 2 buitenlanders heb, wil ik vragen waarom er nog steeds met honden gefokt wordt terwijl er europees gezien een mega overschot aan honden is........

Over de eigenschappen van de buitenlandertjes, het is verbazingwekkend hoe vaak het klikt tussen de nieuwe eigenaar en de hond die ze vanaf een foto uitgekozen hebben.

Ik vraag me trouwens ook af hoe het kan klikken tussen een nieuwe eigenaar en een pup die je uitkiest als hij net geboren is of die je vaak voor de geboort al koopt.......
zo lang mensen denken dat honden niet voelen zullen honden voelen dat mensen niet denken
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

suza schreef:
Ik vraag me trouwens ook af hoe het kan klikken tussen een nieuwe eigenaar en een pup die je uitkiest als hij net geboren is of die je vaak voor de geboort al koopt.......
dat dier maak je vanaf zijn geboorte mee. een pup kies je meestal pas vanaf de 6,7 weken. ( over het algemeen bij fokkers )
mcf78
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mcf78 »

aangezien dit een duscussieforum is mag ik mijn mening geven en hoop hier niet op aangevallen te worden door iedereen en dat ik commentaar ga krijgen dat ik niet van honden houd ofzo, maar waarom zouden we honden uit het buitenland moeten gaan halen als we hier al zoveel honden in nederland zelf hebben die een nieuw baasje moeten hebben? bij herplaatsing en asiels zitten zoveel honden die een baasje zoeken.

ik snap best dat die buitenlandse honden ook recht hebben op een nieuw leven maar zouden we de honden hier niet eerst eens allemaal een goeie baas geven voor we de rest van het wereldprobleem op onze schouders halen?

nogmaals ik bedoel niet dat buitenlandse honden meer of minder zijn dan nederlandse hoor en ze hebben hetzelfde recht op een goed baasje maar de asiels hier zitten ook vol met honden
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex :ok:
<BR><BR>
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

mcf78 schreef:aangezien dit een duscussieforum is mag ik mijn mening geven en hoop hier niet op aangevallen te worden door iedereen en dat ik commentaar ga krijgen dat ik niet van honden houd ofzo, maar waarom zouden we honden uit het buitenland moeten gaan halen als we hier al zoveel honden in nederland zelf hebben die een nieuw baasje moeten hebben? bij herplaatsing en asiels zitten zoveel honden die een baasje zoeken.

ik snap best dat die buitenlandse honden ook recht hebben op een nieuw leven maar zouden we de honden hier niet eerst eens allemaal een goeie baas geven voor we de rest van het wereldprobleem op onze schouders halen?

nogmaals ik bedoel niet dat buitenlandse honden meer of minder zijn dan nederlandse hoor en ze hebben hetzelfde recht op een goed baasje maar de asiels hier zitten ook vol met honden
Afbeelding

Afbeelding
Hierom? Twee foto's vanuit een asiel/dodingsstation vlakbij Kimba, waarbij dit een wekelijks terugkerend ritueel is. De honden voor en de honden na..zo hard is daar de realiteit.
Ik ben er overigens geen voorstander van alles maar oeverloos hierheen te halen, maar ik zie er ook geen kwaad in.
Ik zou wel graag willen dat men eens wat milder zou willen kijken naar het hierheen halen van buitenlandse honden.
Hier wordt nog altijd een enorm groot deel van de honden uit de asiels geplaatst na vrij korte tijd. De honden die langer zitten zijn probleemhonden en die wil gewoon niet iedereen.
De situatie in Spanje is echt onvergelijkbaar met hier. Als je van honden houdt oordeel je niet, maar laat je ieder vrij in de keuze's die men maakt als deze ten goede komt aan een hond. Geen eigen volk eerst mentaliteit..daar helpen we niemand mee.
De situatie zoals hij nu daar is verandert niet in een paar jaar. Daar gaat echt wel een generatie overheen. Tot die tijd helpen alle kleine beetjes.
Je moet het loslaten om te willen vergelijken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

schokkende beelden Eline.

Wat ik me afvraag: wat vinden de spanjaarden zelf van al die stichtngen die hun honden in het buitenland herplaatsen ? Hebben ze niet iets van, eigenlijk moeten we zelf hier iets aan het probleem doen, of weten ze het niet eens, of interesseert het ze gewoon niet ?
Afbeelding
mcf78
Vaste gebruiker

Martijn schreef: Jij zegt "waarom niet eerst hier de zaken oplossen?" Ik begrijp op zich wel wat je bedoelt maar die zaken worden nooit opgelost.
In nederlandse asielen zitten gedumpte honden waarvan de baas op de een of andere manier verzaakt heeft. Ja..iemand kan natuurlijk doodgaan maar guess what...als ik dood ga gaan mijn honden dus niet naar een asiel.
Het is dan heel duidelijk iemand anders zijn hond die jij mag gaan verzorgen. Dat vind ik niet aantrekkelijk. Zeker ook omdat honden van de mindere bazen vaak probleemgedrag vertonen. Dat doen honden die langdurig iets te kort komen nu eenm maal vaak.
ten eerste kunnen sommige honden nergens anders naar toe als naar een asiel bij overlijden of ziekte, met name bij oudere mensen die niemand meer hebben. die honden komen ook in het asiel. de honden van bejaarde mensen die naar tehuizen moeten waar geen huisdieren gehouden worden. er zitten zoveel geweldige honden in het asiel!! die zijn echt niet allemaal verpest hoor! en wie garandeert dat de honden uit spanje zo gelukkig zijn en gesocialiseerd? als ze zo gelukkig zijn waarom hebben ze dan nieuwe baasjes nodig??
kan aan mij liggen hoor maar ik snap het even niet.

ik vind het heel fijn dat jij heel gelukkig bent met cleo en cleo met jou maar ik vind het gewoon sneu dat we hier zoveel lieve en gewoon goed opgevoede honden hebben die geen kans krijgen omdat er honden uit het buitenland gehaald worden.
Een knuffel & een poot
<BR><BR>
Zoie
Zeer actief

mcf78 schreef:[
ik vind het heel fijn dat jij heel gelukkig bent met cleo en cleo met jou maar ik vind het gewoon sneu dat we hier zoveel lieve en gewoon goed opgevoede honden hebben die geen kans krijgen omdat er honden uit het buitenland gehaald worden.
Het is hier nu al vaak genoeg gezegd, een asiel is voor 90 % van de honden een tussenstation naar een nieuwe baas. De rest van de honden is moeilijk herplaatsbaar. Als je het beter weet, waar baseer je dat dan op ?
Afbeelding
mcf78
Vaste gebruiker

Zoie schreef:
Het is hier nu al vaak genoeg gezegd, een asiel is voor 90 % van de honden een tussenstation naar een nieuwe baas. De rest van de honden is moeilijk herplaatsbaar. Als je het beter weet, waar baseer je dat dan op ?
waar ik dat op baseer??? omdat ik zelf in een asiel werk en daar baseer ik dat op. de beste reden om iets op te baseren al zeg ik het zelf. en t overige percentage dat "moeilijk" herplaatsbaar is kan ook geplaatst worden hoor alleen wat moeilijker maar kan wel. zeg ook niet dat alle honden in het asiel mak als een lammetje zijn want dan heb je t toch echt niet goed gelezen.
Laatst gewijzigd door mcf78 op 19 dec 2005 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Een knuffel & een poot
<BR><BR>
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:schokkende beelden Eline.

Wat ik me afvraag: wat vinden de spanjaarden zelf van al die stichtngen die hun honden in het buitenland herplaatsen ? Hebben ze niet iets van, eigenlijk moeten we zelf hier iets aan het probleem doen, of weten ze het niet eens, of interesseert het ze gewoon niet ?
Ja, inderdaad, schokkende foto's, maar in mijn ogen wel puur het antwoord op al die vragen. Het lijkt wel alsof mensen niet beseffen waar we het over hebben. Als er hier een hondje met een steen om de nek in de bagger gegooid wordt is het een nationale rel ( terecht hoor) maar het feit dat het de realiteit is voor de galgo's van Spanje lijkt er dan ineens niet meer toe te doen.
Er zitten in Nederland honden in het asiel. Het rijtje honden hierboven was vorig jaar nog de opbrengst van een week. Daar werden wekelijks 50 honden ingeslapen. Dat is hier in Nederland ondenkbaar.
Je kan daar niet alles redden, maar ik hekel de scherpte in de oordelen van mensen die vinden dat je een hond uit Nederland moet nemen.
Een hond uit Spanje zit in veel hogere nood.

Kimba is dolblij dat ze honden via stichtingen kunnen herplaatsen. Dat is wat ze daar op de been houdt, een Abel, een Chencho, een Kiki. Ze werken hard aan de situatie daar, maar wat ik al zei, dat is echt werk van een hele lange adem. In de tussentijd moet je het ergens vandaan halen om door te gaan. Kimba heeft door de doorstroming ook weer plek om andere honden op te nemen of uit de dodingsstations te redden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

mcf78 schreef:ik vind het heel fijn dat jij heel gelukkig bent met cleo en cleo met jou maar ik vind het gewoon sneu dat we hier zoveel lieve en gewoon goed opgevoede honden hebben die geen kans krijgen omdat er honden uit het buitenland gehaald worden.
Dat is niet waar.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

assiejaja schreef:Uit het zojuist openbaar gemaakte jaarverslag van de dierenbescherming:
Totaal honden in: 23.898
Totaal honden uit: 22.742, waarvan 9.598 terug naar de eigenaar zijn en 11.622 geplaatst.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

mcf78 schreef:
Zoie schreef:
waar ik dat op baseer??? omdat ik zelf in een asiel werk en daar baseer ik dat op. de beste reden om iets op te baseren al zeg ik het zelf. en t overige percentage dat "moeilijk" herplaatsbaar is kan ook geplaatst worden hoor alleen wat moeilijker maar kan wel. zeg ook niet dat alle honden in het asiel mak als een lammetje zijn want dan heb je t toch echt niet goed gelezen.
Jij beweert dat lieve goed opgevoede honden geen kans krijgen vanwege de buitenlandse honden, en dat geloof ik vooralsnog niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”