Zoie schreef:schokkende beelden Eline.
Wat ik me afvraag: wat vinden de spanjaarden zelf van al die stichtngen die hun honden in het buitenland herplaatsen ? Hebben ze niet iets van, eigenlijk moeten we zelf hier iets aan het probleem doen, of weten ze het niet eens, of interesseert het ze gewoon niet ?
Ja, inderdaad, schokkende foto's, maar in mijn ogen wel puur het antwoord op al die vragen. Het lijkt wel alsof mensen niet beseffen waar we het over hebben. Als er hier een hondje met een steen om de nek in de bagger gegooid wordt is het een nationale rel ( terecht hoor) maar het feit dat het de realiteit is voor de galgo's van Spanje lijkt er dan ineens niet meer toe te doen.
Er zitten in Nederland honden in het asiel. Het rijtje honden hierboven was vorig jaar nog de opbrengst van een week. Daar werden wekelijks 50 honden ingeslapen. Dat is hier in Nederland ondenkbaar.
Je kan daar niet alles redden, maar ik hekel de scherpte in de oordelen van mensen die vinden dat je een hond uit Nederland moet nemen.
Een hond uit Spanje zit in veel hogere nood.
Kimba is dolblij dat ze honden via stichtingen kunnen herplaatsen. Dat is wat ze daar op de been houdt, een Abel, een Chencho, een Kiki. Ze werken hard aan de situatie daar, maar wat ik al zei, dat is echt werk van een hele lange adem. In de tussentijd moet je het ergens vandaan halen om door te gaan. Kimba heeft door de doorstroming ook weer plek om andere honden op te nemen of uit de dodingsstations te redden.