Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Andere honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Andere honden

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram speelt minder met honden. Hij werd tot een aantal weken geleden helemaal idioot als er andere honden aankwamen en wilde zo lang mogelijk spelen. Vandaar ook de moeite die ik had om hem mee te krijgen :wink:

Nu gaat hij ook naar elke hond toe, maar bij de meeste blijft het bij snuffelen. Bij ongeveer 1 op de 10 (en de bekende honden natuurlijk) gaan ze rennen, maar bij de meeste dus niet. Hij snuffelt, gaat plassen en komt weer naar mij toe.

Het valt me ook op dat hij macho is: hij ziet een hond en hops staart nog verder omhoog. Dat had hij altijd al wel een beetje, maar het is nu meer.

Kan deze verandering iets te maken hebben met de Tardak of is het een gewone ontwikkeling gezien z'n leeftijd (8,5 maand)?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Even theoretisch. Tardak is chemische castratie, waardoor je zou verwachten dat ook het macho gedrag minder zou zijn. Ik denk zelf dat het met zijn leeftijd te maken heeft. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Spok is in de maanden dat ik hem nu heb ook veel minder speels en serieuzer geworden. Maar toen ik hem pas had, pakweg negen maanden, wilde hij met bijna elke hond spelen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Joy C schreef:Even theoretisch. Tardak is chemische castratie, waardoor je zou verwachten dat ook het macho gedrag minder zou zijn. Ik denk zelf dat het met zijn leeftijd te maken heeft. :wink:
Ja dat dacht ik ook. Maar toen dacht ik ook: door die castratie is hij ook 'teveriger' en teven zijn natuurlijk gezien de baas. Maar misschien is dat te ver gedacht.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Joy C
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Joy C schreef:Even theoretisch. Tardak is chemische castratie, waardoor je zou verwachten dat ook het macho gedrag minder zou zijn. Ik denk zelf dat het met zijn leeftijd te maken heeft. :wink:
Ja dat dacht ik ook. Maar toen dacht ik ook: door die castratie is hij ook 'teveriger' en teven zijn natuurlijk gezien de baas. Maar misschien is dat te ver gedacht.
Is dat zo, dat teven van nature gezien de baas zijn? Volgens mij hoeft dat niet namelijk. :wink:

Ik sluit me voor de rest aan bij Inge O. :wink:
Groetjes Joyce
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:heel moeilijk te zeggen, want wie zal het bewijzen :mrgreen: ?
de tardak kán er invloed op hebben, maar ik ga er eerder voor dat bram nu stilaan het gedrag vertoont dat we al een hele poos zitten te voorspellen : ooit gaat hij honden minder leuk vinden, niet een ommekeer dat hij plots lelijk naar alle honden gaat doen, maar dat de magische aantrekkingskracht er wat afgaat, en hij vooral ook z'n voorkeuren zal gaan ontwikkelen : deze hond wél, die niét :wink: .

maar doordat die tardak hem een stuk rustiger en minder speels maakt, begint die verandering toch een stuk eerder als wat je normaal zou verwacht hebben. best mogelijk dat, als hij helemaal 'ont-tardakt' is, hij weer nog even overschakelt op zijn iets enthousiastere versie naar vreemde honden toe :mrgreen: .
We zullen het zien over een aantal weken :wink: Ik weet niet of het mogelijk is, maar Bram lijkt wel weer in z'n normale doen. Gisteren heeft hij veel minder geslapen op de opvang en ook vandaag blijft hij met een flostouw en hoefjes in de weer. Hij is naar ons toe weer veel speelser en lekker z'n grenzen aan het verkennen (he, mocht ik niet op de slof kauwen? sinds wanneer niet?). Ook kwam hij tijdens de wandelingen een aantal keer niet voor z'n beloning, veeeeeeel te druk. Dus het vreterige neemt erg af. De Carnibest heeft hij wel smakelijk opgegeten, maar volgens mij vindt hij dat gewoon superlekker. Van z'n brokken liet hij gisteren de helft staan.

Echt fijn om hem weer zo te zien. De injectie is nu 2,5 week geleden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Joy C schreef:
Zoek stok! schreef:
Is dat zo, dat teven van nature gezien de baas zijn? Volgens mij hoeft dat niet namelijk. :wink:
Ik dacht dat het in de hondenwereld hetzelfde is als in de mensenwereld :wink: Nee even serieus, dat is toch normaal wel zo, dat teven 'de baas' zijn? Ik zie het bij Bram ook helemaal niet, maar lees dat wel vaak.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Joy C
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Joy C schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik dacht dat het in de hondenwereld hetzelfde is als in de mensenwereld :wink: Nee even serieus, dat is toch normaal wel zo, dat teven 'de baas' zijn? Ik zie het bij Bram ook helemaal niet, maar lees dat wel vaak.
Teven zijn echte regelteven, maar roedelleider is toch wat anders. Dat kan prima een reu zijn hoor. Als ik tenminste naar het roedeltje bij mij thuis kijk, is toch de reu de uiteindelijke baas. :wink:
Groetjes Joyce
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Fijn dat Bram nu echt weer langzaam de oude lijkt te worden :ok:

Ik denk dat het ook wel erg met de leeftijd te maken heeft. En Bram is natuurlijk ook geen watje; Bram vindt zichzelf bij tijd en wijlen best een stoere vent :mrgreen:
Hij wordt nu langzaam volwassener en zal dus waarschijnlijk ook wat meer gaan imponeren, i.p.v. puppengedrag te vertonen, en als een dolle stier op elke hond af te rennen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Joy C schreef:
Zoek stok! schreef:
Joy C schreef:
Zoek stok! schreef: Ja dat dacht ik ook. Maar toen dacht ik ook: door die castratie is hij ook 'teveriger' en teven zijn natuurlijk gezien de baas. Maar misschien is dat te ver gedacht.
Teven zijn echte regelteven, maar roedelleider is toch wat anders. Dat kan prima een reu zijn hoor. Als ik tenminste naar het roedeltje bij mij thuis kijk, is toch de reu de uiteindelijke baas. :wink:
Hier ook :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik sluit me bij de rest aan en denk dat het de leeftijd is. Als ik naar Buffy kijk: die speelt nog steeds heel erg graag met pups/jonge honden , ook echt spelen, maar andere onbekende honden doen ook gewoon niet zo speels tegen haar nu ze ouder is. Ze willen ook aan haar snuffen e.d. ik heb ook de indruk dat het een wisselwerking tussen honden is. Althans bij Buffy zie ik dat heel sterk. Als er een jonge heel speelse hond of puppie van een groot ras aankomt , zal ze er altijd met veel plezier mee gaan spelen.

Anne
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Ik sluit me geheel aan bij Inge O, zowel over het gedrag van Bram, als over het "roedelleider" zijn...
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:Ik sluit me bij de rest aan en denk dat het de leeftijd is. Als ik naar Buffy kijk: die speelt nog steeds heel erg graag met pups/jonge honden , ook echt spelen, maar andere onbekende honden doen ook gewoon niet zo speels tegen haar nu ze ouder is. Ze willen ook aan haar snuffen e.d. ik heb ook de indruk dat het een wisselwerking tussen honden is. Althans bij Buffy zie ik dat heel sterk. Als er een jonge heel speelse hond of puppie van een groot ras aankomt , zal ze er altijd met veel plezier mee gaan spelen.

Anne
Dat merk ik hier met Saar ook. Met pupjes of hele jonge honden speelt ze graag en snel (moeten dan wel pupjes zijn van haar formaat, dus een labrador pupje van 3 maanden daar speelt ze al een stuk minder snel mee; grote enge poten hebben die, brrrr. Het blijft een tuthola :mrgreen: )
Met onbekende volwassen honden speelt ze eigenlijk niet (tenzij ze hier in huis komen, dan daagt ze wel uit); ik heb het haar dat al maanden niet meer zien doen in ieder geval. Als pupje probeerde ze dat nog wel met een leuke Cairn ofzo, maar nu is het snuffelen en klaar.
Volwassen onbekende reutjes speelt ze helemaal niet meer mee, die willen alleen maar aan haar gatje ruiken en haar omhoog duwen met de achterpoten van de grond zodat ze er beter bij kunnen. Houdt Saartje niet van.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:.... die willen alleen maar aan haar gatje ruiken en haar omhoog duwen met de achterpoten van de grond zodat ze er beter bij kunnen. Houdt Saartje niet van.
je zou voor minder :boos: :mrgreen: .
hahahahah, ja, maar Saartjestaartje niet hoor. Die trekt de oortjes in d'r nek, staart uit de krul en blijft op twee poten staan wachten tot het over is. Dus grijp ik als baas altijd even in :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

En dat plassen direct na het snuffelen is ook macho gedrag toch? Het liefst zo dicht mogelijk bij de andere hond in de buurt.

Hahaha, die Bram. Mijn grote stoere hond!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:En dat plassen direct na het snuffelen is ook macho gedrag toch? Het liefst zo dicht mogelijk bij de andere hond in de buurt.

Ja, zeker weten :mrgreen:

Moos doet dat ook weleens, als we aan de riem een andere reu passeren, dan moet hij soms een paar seconden later even demonstratief zijn poot optillen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:En dat plassen direct na het snuffelen is ook macho gedrag toch? Het liefst zo dicht mogelijk bij de andere hond in de buurt.

ja hoor, bram wordt stoer :pffff: . moet je attack zien bij zo'n aktie, die gaat nog zó hard met haar poten staan spitten, dat ze bijna niet meer uit haar eigen kuil raakt (nou ja, béétje overdreven :mrgreen: ).

ook als madam met haar bal aankomt, gaat ze vaak de laatste paar meter naar je toe wat traag lopen (je kan het eerder 'schrijden' noemen :oeps: ), en gaat dan met bal in de bek eerst nog eens demonstratief plassen voor ze hem brengt.......dat hij wel van haar is of zo :pffff: .
Dat mannen dat doen, okay, maar vrouwen ook al! :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Tuana is nu 7 maanden oud en net loops geweest. tijdens de loopsheid gilde ze zodra ze aan andere hond zag :smile: Ze moest en wou naar die andere hond. Pech voor haar, ik wil geen baby tuaantjes :eek:
Ze is morgen 3 weken "loops" Volgens mij is de loopsheid weg.
Vandaag mocht ze even een hondje begroeten, een jackie die haar heeeeel eng vond. tuana vond hem(haar?) geweldig!! Ze is nog steeds gek op alle honden.
Dat heeft ze wel gemist de laatste 3 weken, contact met andere honden
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”