starfleet schreef:Ik sluit me bij de rest aan en denk dat het de leeftijd is. Als ik naar Buffy kijk: die speelt nog steeds heel erg graag met pups/jonge honden , ook echt spelen, maar andere onbekende honden doen ook gewoon niet zo speels tegen haar nu ze ouder is. Ze willen ook aan haar snuffen e.d. ik heb ook de indruk dat het een wisselwerking tussen honden is. Althans bij Buffy zie ik dat heel sterk. Als er een jonge heel speelse hond of puppie van een groot ras aankomt , zal ze er altijd met veel plezier mee gaan spelen.
Anne
Dat merk ik hier met Saar ook. Met pupjes of hele jonge honden speelt ze graag en snel (moeten dan wel pupjes zijn van haar formaat, dus een labrador pupje van 3 maanden daar speelt ze al een stuk minder snel mee; grote enge poten hebben die, brrrr. Het blijft een tuthola

)
Met onbekende volwassen honden speelt ze eigenlijk niet (tenzij ze hier in huis komen, dan daagt ze wel uit); ik heb het haar dat al maanden niet meer zien doen in ieder geval. Als pupje probeerde ze dat nog wel met een leuke Cairn ofzo, maar nu is het snuffelen en klaar.
Volwassen onbekende reutjes speelt ze helemaal niet meer mee, die willen alleen maar aan haar gatje ruiken en haar omhoog duwen met de achterpoten van de grond zodat ze er beter bij kunnen. Houdt Saartje niet van.