Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grenzen stellen :)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Grenzen stellen :)

Ongelezen bericht door Caro. »

Soms lijkt het hier wel of beide honden geen grenzen hebben: Kaya geen grens met haar lompheid en opdringerigheid en Moritz stelt nergens de grens 'genoeg is genoeg' en laat het allemaal over zich heenkomen.

Al snel ben ik dan geneigd om Moritz in bescherming te nemen, maar ik weet dat ik dit niet moet doen en hij zelf zijn grenzen moet aangeven (alleen doe dat dan ook wat vaker sulletje! :boos: ).

Kluiven liggen hier bijna altijd allemaal bij Kaya, en al kan Moritz er eentje bemachtigen (waar hij overigens heel slim in is :mrgreen: ) dan komt Kaya met haar allerliefste koppie vragen bij Moritz of zij toch alsjeblieft die kluif mag hebben anders is haar leven verwoest :jank: :smile:
Vervolgens staat Moritz dit dan maar weer allemaal toe :roll:

Maar ineens is er dan toch een grens, de kluif: Moritz ligt overheerlijk te kluiven en is ditmaal niet van plan de kluif af te staan.
Kaya komt dichterbij..... en ineens 'grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr' van Moritz :N: :cheer: Ontblote tanden ten teken dat hij het meent.

Kaya kent blijkbaar toch ook grenzen en deinst langzaam achteruit :mrgreen: 'huh, Moritz boos? dat moet wel ernstig zijn'

En Kaya druipt af.........

:smile: :smile: :smile:

---------

Hoe gaat dit bij jullie honden: aan elkaar gewaagd? Laat eentje ook (bijna) alles over zich heenkomen?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

hahahaha, net Moos en Saar.

Alhoewel Moos niet zo is als Kaya in de zin dat hij steeds maar over Saars grenzen heen zou gaan. Qua spelen bijvoorbeeld dringt hij zich absoluut niet op, als Saar niet wil, dan niet. Saar is daar trouwens wel wat volhardender in, maar op een 'Saar-manier'. Ze daagt Moos uit door rondje om hem heen te gaan draaien, als daar geen reactie op komt blijft ze net zo lang haar gatje in zijn neus duwen totdat hij overstag gaat (hoezo teef :mrgreen: ).

Maar met kluiven en speeltjes is het hier ook zo dat Moos die allemaal van Saar afpakt, en Saar dat 99% van de tijd laat gebeuren. Maar heeeeeel soms heeft ze inderdaad iets dat ze niet af wil staan, en dan komt Moos aangehobbeld met zijn "zooooo, pompidom, ik ga dat botje eens even jatten' blik, en dan hoor je Saar heel zachtjes brommen, en dan loopt Moos snel weer weg alsof hij helemaal niiiiiiks van plan was :smile:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hier laat Chello eigenlijk alles over zich heen komen met die 2 teven. Dat zijn echte bitches naar hem hoor. Zo vind Hera bijv. soms dat Chello alleen maar in de keuken mag zijn en owee als hij een stap richting woonkamer durft te zetten dan vliegt ze hem om zijn nek, hoop lawaai en het enige wat hij dan doet is zn kop wegdraaien en achterin de keuken gaan liggen....sulletje.
Maar heeeeeeeel soms (echt heeeel heeeeeeeel soms) is hij dat zat en bekt haar terug af, nou wordt Hera dan alleen maar feller en bozer dus dan nokt Chello uiteindelijk wel weer af maar toch.

Met botjes heeft Hera ook als het even kan alles bij haar liggen. Bij Ghaya doet ze het niet maar bij Woopy en Chello dus wel. DAn doet ze zogenaamd heeeeeeeeeel onderdanig en dan ineens 'hap' pakt ze het bot en loopt triomfantelijk naar dr plek met zo'n blik van 'nananananana'.

Woopy pikt niet veel van die teven maar hij weet dat hij er niet tegenop kan dus hij gromt wel in het begin maar als Ghaya en Hera hun zin doordrammen dan laat hij het maar gaan hij weet als geen ander hoe boos Hera kan worden en dat maakt hij liever niet mee dus geeft hij zn botje af, staat zn ligplek af en ontwijkt haar.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max>>>>Bente idem dito:allebei een kluif gekregen,knauw knauw knauw,Bente gaat de hare begraven in het kussen en gaat Max lief aankijken.
Af en toe kont omhoog,diep zuchten enfin het hele slijmrepertoire.
Max in het begin nog grommen,ontbloten van tanden enzo tot ie het zat wordt en het bot aan Bente overlaat.De druif :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nika is hier de sul die alles over zich heen laat komen, zelf door Biène laat ze zich koeieneren.
Behalve als ze inderdaad eens fanatiek op een kluif aan het bijten is, dan komt er toch echt een grommetje uit als Biène in de buurt komt. :wink: Niet dat die daarvan onder de indruk is trouwens. :roll:
Maar als ze geen respect toont op dat moment grijpt Marouck dus nu in, de eerste weken deed Marouck dat niet maar nu dus wel, het brutaaltje wordt af en toe even flink op haar nummer gezet (waarna Biène en Marouck elkaar weer helemaal aflebberen :19: )
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ze lopen wel eens naar de kluif van een ander toe en diegene gaat dan ook weer op zoek naar een andere. Dat gebeurt wel. Maar ze hebben er allemaal eentje, en niet 1 hond alle kluiven en de rest niks.

Ik grijp dan in. Ik ben er altijd bij als ze alle vijf een nieuwe kluif hebben. Als er kluiven over blijven, liggen die wel verspreid door de kamer en af en toe gaat er weer eentje aan verder.

Maar op het moment dat ze de kluiven nieuw krijgen, dan let ik op en zorg dat iedereen er eentje heeft. Anders breekt hier toch een kleine oorlog uit tussen de honden denk ik. Alleen Beer is zo'n droppie dat hij daar genoegen mee zou nemen als iemand zijn kluif af pakt, maar de rest dus niet. En dat is ook niet altijd een prettige situatie. :wink:

Dus ik grijp dan wel in als een hond alles afpakt. :wink: Al is ze nog zo lief............ :mrgreen:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik herken het wel, ik zie het beeld nog voor me bij mijn ouders. Acht honden en mijn moeder gooit dan wel 15 tot 20 kauwstangen op de grond.

Uiteindelijk liggen ze onder en bij één hond! Bela de roedelleidster en de rest heeft het nakijken! hahaha Dus ook de stoere reu, geweldig. En allemaal staan ze te bedelen aaah ééntje maar. Totdat ze opstaat, dan worden ze weer opnieuw verdeeld.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hier heeft Sunny niets te vertellen, Juul is af en toe een echte tiran. Soms ligt hij heerlijk onschuldig van zijn kluifje te genieten en dan komt Juul eraan, gaat heftig staan grommen en dan laat ie gewoon die kluif los :roll: Wat een watje he....Meestal gaan ze erg leuk met elkaar hoor alleen Juul moet ik wel eens terugfluiten, die heeft geen zelfbeheersing als het om macht gaat, daar kan ze niet mee om gaan met als resultaat dat ze én in zijn mand ligt én al het speelgoed heeft ingepikt :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Floor mag alles bij Benno. Maar als ie geen zin heeft om te spelen dan loopt hij gewoon door en dan kijkt Floor verontwaardigd van: Nou jij bent ook saai :roll: . Andere honden pikt ie minder van...

Floor heeft hele duidelijk grensen hoewel ze Benno amper corrigeert. Behalve als hij met een andere hond wil spelen dan pakt ze hem bij zijn oor en dan moet ie met haar spelen :pffff:

Job pikt veel maar als het hem te veel wordt geeft ie wel een snauw. Teven mogen eigenlijk alles, daar staat ie alleen maar dom bij te kijken :roll:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:Ze lopen wel eens naar de kluif van een ander toe en diegene gaat dan ook weer op zoek naar een andere. Dat gebeurt wel. Maar ze hebben er allemaal eentje, en niet 1 hond alle kluiven en de rest niks.

Ik grijp dan in. Ik ben er altijd bij als ze alle vijf een nieuwe kluif hebben. Als er kluiven over blijven, liggen die wel verspreid door de kamer en af en toe gaat er weer eentje aan verder.

Maar op het moment dat ze de kluiven nieuw krijgen, dan let ik op en zorg dat iedereen er eentje heeft. Anders breekt hier toch een kleine oorlog uit tussen de honden denk ik. Alleen Beer is zo'n droppie dat hij daar genoegen mee zou nemen als iemand zijn kluif af pakt, maar de rest dus niet. En dat is ook niet altijd een prettige situatie. :wink:

Dus ik grijp dan wel in als een hond alles afpakt. :wink: Al is ze nog zo lief............ :mrgreen:
Hihihihihihi :mrgreen:

Maar Moritz is wel slim hoor om wat te bemachtigen: hij gaat gewoon afleiden :mrgreen: Bij de deur staan drentelen, of staan blaffen in de keuken en dan staat Kaya op (want die moet meteen overal bij zijn) en zo pakt hij 'stiekum' een kluif.
Ook liggen hier nooit 2 kluiven, maar een stuk of 4 /6, alleen Kaya wil dus altijd de kluif die Moritz heeft :roll:

Andersom mag Moritz weer bijzonder veel. Geen enkele hond hoeft aan Kaya d'r kont te ruiken, maar Moritz mag dat wel; hoe vaak en hoe lang hij ook wil, ze blijft rustig staan (Jippie aandacht :cheer: :smile: ).

Dus op zich zijn ze redelijk aan elkaar gewaagd, al is het op verschillend gebied. Kaya is duidelijk de baas, loopt soms ook over Moritz heen, maar toch redt hij zich als hond zijnde prima. In ogen van mensen lijkt dit dan wel anders en daarom moet ik mezelf ook constant vermannen(vrouwen :boos: ) om niet in te grijpen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hihi, heerlijk zulke dingen. Genoeg is toch ook genoeg bij Moritz.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Inge O schreef:
Sunnybunny schreef: Juul moet ik wel eens terugfluiten, die heeft geen zelfbeheersing als het om macht gaat, daar kan ze niet mee om gaan met als resultaat dat ze én in zijn mand ligt én al het speelgoed heeft ingepikt :mrgreen:
hoe noemden ze zoiets ook alweer :denken: ? een despootje of zo :idea: :mrgreen: ?
Zoiets :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nee hier wisselt een bot vaak van eigenaar en wordt ook gewoon gepikt van elkaar :mrgreen: Kijk je even ergens anders naar jammer dan hier die kluif. Als ze echt een kluif houden dan draaien ze weg met kluif en druipt de ander af.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Grijpen jullie ook weleens in of laat je de honden alles uitzoeken?
Soms twijfel ik weleens als Kaya maar aan de gang blijft en bovenop Moritz duikt (spel).
Een enkele keer grijp ik in met een 'genoeg!' of leid ik Kaya af met iets anders, maar eigenlijk vind ik dat Moritz het zelf aan moet geven alleen doet hij dat maar zeeeeeeeeer zelden.
Soms pak ik ook wel een kluif weg bij Kaya als ze er 2 of meer heeft liggen en geef er eentje aan Moritz. Alleen ligt die binnen de kortste keren dan weer bij Kaya :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nou ja, hier is Nelson de trampoline van Kiki. :19: Hij laat zich letterlijk door haar vloeren en hij pikt alles. Toch als hij echt een lekker bot heeft verdedigt hij dat wel.
Ik grijp zelden in. Alleen als Nelson de slaapkamer niet op mag van Kiki hou ik haar even bij me zodat hij normaal kan binnenlopen. Verder steun ik Nelson wel als hij eens een keer van zich afbijt.
Kiki is overigens niet lelijk tegen Nelson. Ze gromt, grauwt en maakt kabaal, bijt hem in de poten en bespringt hem, maar ze laat het niet op vechten aankomen. Ze is wel onder de indruk als nels eens een keer zijn punt maakt. Ik vind Nelson een soort pappa voor Kiki. Heel vertederend! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Eigenlijk hetzelfde als wat Eline zegt.
Soms grijp ik in bij Hera als ze voor de zoveelste keer Chello zijn bot af gaat pakken, vind ik niet nodig. Of als hij de woonkamer niet in mag....
En ook ik moedig Chello aan als hij haar eens op dr flikker geeft 'Goed zo Kerel bijt maar van je af hoor!'.
Tussen Woopy en Hera grijp ik sneller in, Woopy is gewoon niet opgewassen tegen Hera en Hera kan echt te fel worden naar hem. Dan staat ze hem uit te dagen en als hij dan van zich afbijt dan duikt ze bovenop hem.....ik zorg dus dat dat niet gebeurt. Ze weet nu ook dat ze hem met rust moet laten en ze heeft ook door dat haar blik al meer dan genoeg zegt voor Woopy.

Tussen Ghaya en Hera probeer ik me zo weinig mogelijk te bemoeien omdat Ghaya zich heel snel sterk voelt door mij en dan dus terug gaat domineren e.d. met alle gevolgen van dien. Meestal stuur ik Ghaya dan ook naar dr mand als ze elkaar aan het domineren zijn.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Nou ja, hier is Nelson de trampoline van Kiki. :19: Hij laat zich letterlijk door haar vloeren en hij pikt alles. Toch als hij echt een lekker bot heeft verdedigt hij dat wel.
Ik grijp zelden in. Alleen als Nelson de slaapkamer niet op mag van Kiki hou ik haar even bij me zodat hij normaal kan binnenlopen. Verder steun ik Nelson wel als hij eens een keer van zich afbijt.
Kiki is overigens niet lelijk tegen Nelson. Ze gromt, grauwt en maakt kabaal, bijt hem in de poten en bespringt hem, maar ze laat het niet op vechten aankomen. Ze is wel onder de indruk als nels eens een keer zijn punt maakt. Ik vind Nelson een soort pappa voor Kiki. Heel vertederend! :ok:
Beetje hetzelfde dus als bij Kaya en Moritz :wink:
Hoe steun jij Nelson als hij eens van zich afbijt?
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Stang schreef:
Eline* schreef:Nou ja, hier is Nelson de trampoline van Kiki. :19: Hij laat zich letterlijk door haar vloeren en hij pikt alles. Toch als hij echt een lekker bot heeft verdedigt hij dat wel.
Beetje hetzelfde dus als bij Kaya en Moritz :wink:
Hoe steun jij Nelson als hij eens van zich afbijt?
Uhmm..hahahah, ik knipoog en ik mime dat hij een geweldige hond is! Soms geef ik hem verbaal een goed zo hoor of een knuffeltje! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier ongeveer hetzelfde als Kaya en Moritz. Nanni is ook niet zo bezitterig en laat het vaak afpakken. Ik heb haar de eerste week "geholpen", omdat ze het eng vond. Daarna moest ze het zelf uitzoeken. Nu laat Nanni echt haar tanden zien als Tuana in de buurt komt :N:
Tuana pakt ook niet meer zomaar het botje af. Ze doet echt alle pogingen om het botje te krijgen. Heel lief likken, uitdagen tot spelen, maar helaas, niets helpt dan :mrgreen:
Als Tuana een botje heeft, durft ze snel een grauw tegen Nanni te geven als die komt buurten. Ze zoeken het zelf uit, Nanni druipt dan af.

Ik vind het zoooo een mooi gezicht altijd om dat te zien :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”