Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nooit meer een pup

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jidde

Nooit meer een pup

Ongelezen bericht door jidde »

Ik hoor heel veel mensen zeggen: voor mij geen pup meer :neenee:
Ben ik de enige die een pup geweldig vind :mrgreen:
Tuana is bijna 8 maanden en ik vind het zooo jammer dat ze alweer zo groot is. Tuurlijk is ze nu geweldig, maar een klein pupje vind ik nog steeds leuk :smile:

Wat denken jullie, nooit meer een pup of doe nog maar 10 pups? :mrgreen:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik vind een pup wel heel leuk maar ik vind het ook leuk als ze weer volwassen zijn. Dan kun je er lekker mee wandelen en niet meer alles zo voorzichting :ok: De enige reden dat ik zou zeggen nooit meer een pup is dat ik alleen nog voor herplaatsers zou gaan. Maar daar ben ik nog niet uit :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Ik vind een pup ook erg leuk. Maar ben ook altijd weer blij als ze een maand of 6 zijn. Als alle honden weer volwassen zijn gaat de drang naar een pup meestal toch weer opkomen
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
jidde

Ik heb het nu al, dat ik graag weer een pup wil :mrgreen: Vooral als ik de pupfoto's zie van Tuana met Nanni. Misschien komt het ook omdat Tuana best makkelijk was als pup, dat het geen drama is geweest :smile: Maar ja niet alle pups zijn makkelijk
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik heb (zelf) nog nooit een pup gehad en ik betwijfel ook of die er ooit komt.
Op deze manier bevalt het me ook prima :wink:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind het tegelijk geweldig en doodeng!
Geweldig omdat het zo enorm schattig en ontwapenend is zo'n puppy, zo afhankelijk, zo heerlijk kroelerig en zo 'eigen'.
Doodeng omdat ze zo kwetsbaar zijn, het kleinste dingetje kan ze fataal worden.
Bij Kaya sliep ik de eerste tijd nauwelijks omdat ik bang was dat er iets zou gebeuren met haar. Steeds ging mijn hand naast het bed om te voelen of ze nog wel adem haalde.

We zouden het wel weer doen. Sowieso willen we graag de Rottweiler als pup hebben (sorry :jank: ; ik weet dat erook schatten in het asiel zitten, maar aangezien we in de toekomst voor dezelfde keuze gaan als nu, dus Rottweiler en een kruising uit het asiel, gaan we voor de Rottweiler als pup en de kruising als volwassen hond).
Het is ook gewoon beide mooi, zowel een pup als een volwassen hond te zien opbloeien.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nooit meer een pup en dan ook nooit meer van die puppen-ongein genieten(achteraf dan :mrgreen: )? Nee hoor :neenee:
Ik vind het gewoon leuk om zo'n beestje te zien opgroeien tot een leuke volwassen hond.Inclusief alle problemen die het kan geven en ook inclusief de verantwoordelijkheid die je dan hebt.
Laatst gewijzigd door marian* op 22 nov 2005 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Er komt hier alleen nog een pup als het echt onmogelijk zou zijn om een leuke herplaatser te vinden.
Zo zijn wij beide nogal corgigek, maar pembroke-herplaatsers van een leeftijd dat ze nog zin hebben in fanatiek sporten, die sociaal zijn naar andere honden, etc. zijn er bijna niet.
Ooit zal er dus wel weer eens een pup hier in huis komen (over een aantal jaar), maar mijn voorkeur gaat altijd uit naar een hond van een jaar of ouder.

niet eens zo zeer vanwege het werk (ook oudere honden kunnen onzindelijk zijn, etc.), maar wel omdat ik het heerlijk vind als het karakter van een hond duidelijk is. Dat gefriemel met minipupjes.... ik vind er geen klap aan :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos als pup vond ik naast vertederend, lief en leuk ook afgrijselijk moeilijk.
Ten eerste omdat hij mijn eerste pup was en het me compleet overviel die verantwoordelijkheid, die enorme angst dat er iets mis kan gaan met dat pupje wat zo op mijn hand kon zitten :N:
Ten tweede omdat Moos ook gewoon een pittige pup was. AUW roepen als hij beet? Dan beet hij toch nog even harder; leuk spelletje joh! Je kon hem echt de eerste paar weken bijna niet aaien, want hij hing echt constant in je hand.
Slopen kon hij ook als de beste, en het zindelijk worden duurde vrij lang. Met bijna 6 maanden was hij echt zindelijk, maar tot 3.5 maand zat er echt amper vooruitgang in. Waar het aan lag, ik weet het niet, want ik stond bijna elk kwartier buiten als hij wakker was.
Daarnaast is hij de eerste paar weken standaard rond 5:30-6:00 wakker geweest, en echt wakker ook, slapen zat er dan niet meer in. Dat gecombineerd met pas om 11 uur naar bed gaan vanwege het laatste plasje en Moos' energieniveau heeft wel voor de nodige huilbuien gezorgd. Want god wat hield ik van dat pupje, en god wat vond ik het moeilijk dat pupje!

Maar je vergeet het echte gevoel wat daarbij hoorde schijnbaar, want ik wilde 2 jaar later heel graag weer een pup. Saar was een pupje uit een boekje. Beet amper, sliep meteen door tot 8 uur en was met 12 weken hardstikke zindelijk. Ook had zij Moos om mee te spelen wat de opvoeding een stuk makkelijker maakte. En bovendien overviel het mij allemaal niet meer zo.
Saar als pup was echt grotendeels genieten, die was gewoon heel makkelijk. Toen ik Saar had gehad begreep ik opeens de mensen die pupjes zo leuk vinden, en waarom mensen het onzin vonden als ik begon over het drama van de puppentijd. Want een pupje als Saar daar kan je er wel 10 van hebben.

En als hier ooooit nog een hond mocht komen zal dat waarschijnlijk ook weer een pup worden. Maar ik ken dus beide kanten van het verhaal. :wink:
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Begin pups eigenlijk vanaf een maand of 5-6 echt leuk te vinden.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

als ze allemaal zo als rochelle zijn, wil ik graag een pup opvoeden :cheer:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

schattig, aandoenlijk... ja allemaal, maar ik ben altijd weer blij wanneer ze "volwassen" zijn .. :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

yamie schreef:schattig, aandoenlijk... ja allemaal, maar ik ben altijd weer blij wanneer ze "volwassen" zijn .. :wink:
Helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nee natuurlijk ben jij niet de enige :wink: :mrgreen: Ik vind niets leuker dan een pup opvoeden :ok: Als ze eenmaal volwassen zijn valt een deel van de uitdaging weg en zou ik meteen weer een pupje willen.Gelukkig heb ik een verstandige man.......... :roll:
Marie-Josée
Erelid

Martijn schreef:Dat getrut met baby-hondjes en ogen in je achterhoofd moeten hebben om potentiële trauma's of negatieve leereffecten te ontlopen vind ik minder dan geweldig.
Jamaar,zit je met een volwassen hond dan niet met met die van iemand anders?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik vind het heerlijk om puppen te hebben. Maar ik vind het nog heerlijker wanneer ze groot zijn geworden op de manier die ik voor ogen had. En ik ze dus zelf zo groot heb gekregen, en zelf ieder karaktertrekje heb zien groeien.
Qua relaxtheid zit ik denk ik nu op de ideale leeftijden: 5 en 3. Ik kan lezen en schrijven met beiden. Overigens zou ik ook zo de tijd weer 5 (of 3 jaar) terugdraaien hoor. Puppen zijn heerlijk!
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Nee natuurlijk ben jij niet de enige :wink: :mrgreen: Ik vind niets leuker dan een pup opvoeden :ok: Als ze eenmaal volwassen zijn valt een deel van de uitdaging weg en zou ik meteen weer een pupje willen.Gelukkig heb ik een verstandige man.......... :roll:
hey kan ik jou niet inhuren :idea: ik breng zo'n schattig pupje en als ie dan mooi opgevoed is kom ik hem weer halen :mrgreen:
jidde

yamie schreef:
Marie-Josée schreef:Nee natuurlijk ben jij niet de enige :wink: :mrgreen: Ik vind niets leuker dan een pup opvoeden :ok: Als ze eenmaal volwassen zijn valt een deel van de uitdaging weg en zou ik meteen weer een pupje willen.Gelukkig heb ik een verstandige man.......... :roll:
hey kan ik jou niet inhuren :idea: ik breng zo'n schattig pupje en als ie dan mooi opgevoed is kom ik hem weer halen :mrgreen:
breng er ook maar eentje hierheen :smile: :mrgreen: Ik vind het geweldiggggg
Marie-Josée
Erelid

yamie schreef:
Nou, mooi opgevoed............ :19: :mrgreen: maar voor de rest; ja hoor :ok:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

joepieeeeeee :cheer: :cheer: ik ga ff kijken wanneer ik weer een teef laat dekken hoor :mrgreen: :mrgreen:
jidde

yamie schreef:joepieeeeeee :cheer: :cheer: ik ga ff kijken wanneer ik weer een teef laat dekken hoor :mrgreen: :mrgreen:
Als ze zoals Switch van Han zijn, mag je het hele nest wel brengen :mrgreen: :smile:
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Marie-Josée schreef:
Martijn schreef:Dat getrut met baby-hondjes en ogen in je achterhoofd moeten hebben om potentiële trauma's of negatieve leereffecten te ontlopen vind ik minder dan geweldig.
Jamaar,zit je met een volwassen hond dan niet met met die van iemand anders?
Met het gevoel alsof je met andermans hond loopt? Of met andermans problemen?

In beide gevallen: nee :wink:
Bij de herplaatshonden die ik heb gehad voelde het als een enorme uitdaging om ze te leren kennen, inclusief alle eventuele problemen. Problemen die dan ook echt bij de hond horen en waarvan je gericht kan werken aan een oplossing.
Voor mij voelt het bij puppies als het "standaard puppiewerk". Opletten, opruimen, opblijven :mrgreen:
Ik vind pupjes oook redelijk blanco, persoonlijk heb ik liever te doen met een volwassen, karaktervolle hond. Ik weet wel dat dat blanco-achtige over is na een tijd, maar die maanden dat je achter een poepend, slopend, jankend pupje loopt zijn het voor mij bijna niet waard.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
yamie schreef:joepieeeeeee :cheer: :cheer: ik ga ff kijken wanneer ik weer een teef laat dekken hoor :mrgreen: :mrgreen:
Als ze zoals Switch van Han zijn, mag je het hele nest wel brengen :mrgreen: :smile:
* proest* , uh nee dan moet ik je teleur stellen :mrgreen: daarbij heb jij switch niet als pupje mee gemaakt :mrgreen:
jidde

yamie schreef:
jidde schreef:
* proest* , uh nee dan moet ik je teleur stellen :mrgreen: daarbij heb jij switch niet als pupje mee gemaakt :mrgreen:
Switch is nu qua karakter net een herder :smile: Geef mij Switch maar hahaha :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
yamie schreef:
jidde schreef:
Switch is nu qua karakter net een herder :smile: Geef mij Switch maar hahaha :mrgreen:
mm ach nee... dan kun jij maar beter geen jack pupje opvoeden hahaha...
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik vind puppies juist heel leuk :cheer: :cheer: ze zijn veel te snel groot :jank: :jank:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik vind pupjes heel leuk, dus ik wil wel graag weer ooit een pup. Maar ook ben ik gek op wat oudere honden. Dus wat mij betreft kan allebei. Maar die puptijd vind ik zooo leuk.

Ik kan me beter verplaatsen in een hond die ik vanaf het begin heb omdat je dan weet waar bepaald gedrag vandaan komt.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:ik vind puppies juist heel leuk :cheer: :cheer: ze zijn veel te snel groot :jank: :jank:
ik vind pupjes ook wel heel leuk en er zal ook steeds wel weer een pupje komen... alleen vind ik het altijd heel prettig wanneer ze pup af zijn, wanneer ze wat meer hond zijn, dat je meer weet wat je aan ze hebt.. hoe ze zijn enz enz..
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

hahahahha sluit me bij Yamie aan, als iemand pleeggezin wil zijn houd ik me aanbevolen :mrgreen: :mrgreen:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

De enige reden waarom ik géén pup meer zou willen, is in de winter om 5:00 uur 's morgens buiten moeten staan met een klein monster dat moet plassen. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”