Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voer voor de pup..

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Julliette
Actief

Voer voor de pup..

Ongelezen bericht door Julliette »

Hallo..

Hier ben ik weer.. :roll:
Hebben jullie aanraders wat betreft het voer dat we onze pup straks moeten gaan geven?
Zo'n 4 à 5 maal per dag voeren is wel gewenst toch? Wat kan ik dan het beste op welk moment geven? En waar kunnen we het het beste kopen?
Ik wil alles weten :mrgreen: !!

Groetjes Juul
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ik zet de pups die hier komen altijd gelijk over op vers (glijk de eerste dag, krijgen ze niets van, tenminste, nog geen slechte ervaringen mee) ze krijgen dan tot ze 4 a 5 mnd zijn alleen maar kompleet vers en dan ga ik ze over zetten op t "normale" schema hier, 3 dagen vers en 4 dagen brok.........
pups voer ik vanaf dat ze hier zijn (7 a 8 wk) 3 keer per dag en met een week of 12 ga ik al over op 2 keer per dag
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Als de pup hier niet geboren is, krijgt ze de eerste tijd hetzelfde voer als wat ze bij de fokker kregen (brokken), daarna zet ik ze over op ons eigen voer (was Prins nu Barca).
Tot een week of 12 3 xper dag daarna 2x per dag. Ik voer op redelijk vaste tijden.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:Ik voer op redelijk vaste tijden.
ik voer dus nooit op vaste tijden, ook niet als ze pup zijn, daar wennen ze echt heel snel aan. :wink:
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

crutz schreef:
ik voer dus nooit op vaste tijden, ook niet als ze pup zijn, daar wennen ze echt heel snel aan. :wink:
Ja weet ik :wink: t is ook meer omdat het beter in mijn ritme past, maar er zijn uitzonderingen (op oefendagen krijgen ze voor het oefenen niets ) :wink:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
kezmaster
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door kezmaster »

Rocky kreeg eerst Smolke puppy brokken. Deze kreeg hij ook bij de fokker. Maar na overleg met de dierenarts zijn we nou overgegaan naar Hill's (geloof ik zoiets). In het begin moesten we dit dus mengen en langzaam het oude voer verminderen. Het grappige is echter dat Rocky steeds het nieuwe voer helemaal op eet en het andere laat staan :)
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wij voerden de pup vier keer per dag en vanaf een maand of drie keer per dag, vanaf een half jaar twee keer. De eerste week het voer van de fokker en daarna zijn we overgeschakeld. Uiteindelijk op vers vlees compleet terecht gekomen, na eerst Royal Canin en daarna Eukanuba gevoerd te hebben, gecombineerd met vers vlees compleet 's avonds en in het weekend.

Anne
Julliette
Actief

Ongelezen bericht door Julliette »

Hoii,

bedankt voor de reacties, we zijn er over uit dat we hetzelfde gaan voeren als de fokker doet, en dit is ´Champ´. De pups zijn er straks al aan gewend en dan kijken we gewoon of het ons ook bevalt en het de hond ook goed blijft doen. Zo niet, dan kunnen we altijd nog overstappen op ander voer.

Groetjes Juul!
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

crutz schreef:
Heb je daar een reden voor? I.v.m. sporten bijvoorbeeld?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Sjalot schreef:
crutz schreef:
Heb je daar een reden voor? I.v.m. sporten bijvoorbeeld?
leef zelf heel erg onregelmatig, waardoor ze dus ook heel onregelmatig uitgelaten worden (nooit op vaste tijden) en ik dus ook niet op vaste tijden voer,
ze krijgen hier 2 keer per dag (de volwassen honden dan) en dat is sochtends na de eerste wandeling (behalve als we gaan trainen) en savonds na de laatste (of dus op trainingsdagen als we terug komen van t trainen)
doordat vriendlief in de horeca werkt zijn we niet altijd sochtends vroeg op of er savonds op tijd in, vandaar dat hier nog wel eens verschil in kan zitten (van eerste eten om 0600 tot 1400 en laatste van 1800 tot 0300),
als pup krijgen ze natuurlijk wel tussendoor ook nog eten, maar dat wordt langzaamaan minder

dus de enige reden is onze eigen levensstijl, waar de honden zich prima aan aangepast hebben,
overigens liggen de meeste voertijden hier tussen 0700 en 1000 en 2000 en 0000, alleen schommelt t dus wel eens naar de extremen die ik hier eerder noemde en dat zonder problemen (gal spugen of zo) vandaar dat ik aangaf dat ze er wel aan wennen........ :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik voer ook niet op echt vaste tijden.
De maaltijd 's ochtends is ongeveer een uur nadat ik opgestaan ben. Dat schommelt ongeveer tussen half 9 en 10 uur. 's Avonds krijgen ze meestal ergens tussen half 5 en 6 uur eten, maar dat kan ook weleens wat eerder of later zijn. Op zondagen krijgen ze pas eten als ik 's middags thuisben na het trainen. 's Ochtends voor het trainen dus niet.
En op avonden dat we trainen (in ieder geval op wonsdag maar regalmatig nog een tweede avond) krijgen ze hun 2e maaltijd ook pas na het trainen als we thuis zijn. Biène krijgt nog wel 3 maaltijden per dag, die krijgt haar maaltijden nadat ze uit is geweest en meestal weer de kennel ingaat.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”