Martijn schreef:Inge schreef:Een aantal mensen hier zijn nu eenmaal zeer anti-bench.
Dat komt in iedere discussie over de bench dan ook duidelijk naar voren.
Dit is nou precies waar het mij allemaal om draait.
Ik weet niet of je nu puur op mij reageert of op de uitspraak?
Als je er niet van houd om een hond in een piepkleine kooi op te sluiten ben je "zeer anti-bench" alsof je overdrijft en doordraait maar er wordt nooit iets gezegd over mensen die "zeer pro-bench" zijn terwijl die mijns inziens nog veel meer de realtiteit uit het oog verliezen.
Ik ben net zomin anti-bench als pro-bench.
Ik heb er goede ervaringen mee, dat wil echter niet zeggen dat ik iedereen adviseer maar een bench aan te schaffen. Ik gebruik ook geen piepkleine kooi, de bench hier is zeer ruim voor het formaat hond wat ik heb. Ze zouden er makkelijk met zijn tweeën inpassen, en het gebeurt ook weleens dat ze er met zijn tweeën inkruipen.
Een hond die gaatb slopen als je er niet bent, en dan heb ik het niet over een keer een schoen als de hond aan het wisselen is maar echte ravages aanrichten zit niet goed in zijn vel. Een hond die obessief sloopt is heel goed te vergelijken met een papagaai die zichzelf kaalplukt.
Moet ik die papagaai dan een pyamaatje aantrekken en dan is het wel weer goed> Nee dus.
Dit ben ik met je eens, maar ik gebruik de bench dan ook niet om het slopen te voorkomen. Ik gebruik de bench om een hond verplicht rust te geven (bij Marouck als pup echt nodig), ik gebruik de bench als slaapplaats 's nachts en ik gebruik de bench ook om mijn honden te scheiden als ik er niet ben.
Als je een dier neemt neem je daarbij de plicht om zeer gefoced bezig te zijn met wat je dat dier biedt en of hij het door jou geregisseerde leventje wel trekt.
Als dat niet zo is dan is een oplossing voor het dier het eerste waar je naar dient te zoeken en een schadebeperking veel minder belangrijk.
In mijn geval gaat het niet om schadebeperking, mijn spullen zijn vervangbaar. Ik heb ook geen dure spullen hier voor het grijpen staan, sterker nog, ik heb zowiezo geen echt waardevolle spullen.
Schei nou eens een keer uit met mensen die een bench zien voor wat het is adf te doen als fanatiekelingen. Ik ben geen fanatiekeling. Je ziet mij echt niet in de regen twee uur door het bos lopen omdat de honden dat zo leuk vinden, ik voer brokken terwijl ik donders goed weet dat barf beter is. Ik ben niet de godganze dag met de opvoeding van mijn honden bezig en geen anti-correctiemuts. Ik ben niet fanatiek.
Het gaat niet om mijn karakter maar over de banch. Dat is een extreem middel en lokt daarom extreme standpunten uit..die extreme standpunten komen dus niet voort uit fanatisme van de tegenstanders.
Ik doe mensen die anti-bench zijn niet af als fanatiekelingen. Dat het gebeurt ontken ik niet maar andersom gebeurt het echter ook.
Mijn mening is echter dat het in de meeste gevallen geen extreem middel is, het is een hulpmiddel, niets meer, niets minder.
Het is grotesk om een dier als een hond in een kooi te stoppen waar hij net in kan liggen. Bij een varken heet dat bio-industrie. Bij een kanarie heet het een zangkooitje. Bij een goudvis heet dat een kom. Maar bij honden is het ineens doodnormaal omdat dat het gemak van de eigenaar vergroot. Dat is pas extreem!
Tja, het is gemakkelijk, dat zul je mij niet horen ontkennen. Een kanarie in een zangkooitje zit er echter 24 u per dag, een varken in de bio-industrie ook en een goudvis komt ook niet verder als zijn kom. Mijn honden zitten echter alleen 's nachts als pup in de bench, overdag hebben ze de ruimte. Als ze al overdag erin gaan met de deur dicht, dan is dat voor korte tijd om ze te scheiden dus. Ik moet nu eenmaal boodschappen doen.
Ik begin er hoe langer hoe meer van te balen dat mensen wel een hond nemen maar geen ruimte voor die hond maken in hun leven.
Het is zo godvergeten simpel om het zonder bench te doen. Denk je nou echt dat ik me in moet spannen om het zonder bench te doen maar uit fanatisme en pure volharding zonder kooi verder ga?
Schei toch uit...met de kleinste orde van creativiteit heb je een bech absoluut niet nodig.
Dat kan, dat mag, maar ik maak dus een andere keuze.
Ja..natuurlijk ben ik weleens thuisgekomen om iets aan te treffen waarvan ik het liever anders gehad had. Nou en? Moeten mijn honden dan opgesloten zitten omdat ik te rot ben om mijn zooi achter mijn kont op te ruimen?
Van mij niet. Nogmaals, het gaat mij niet om slopen, dat interesseert me weinig tot niks.
Het enige verweer dat ik hoor is "Mijn hond vindt het niet erg".
Wat the fuck......? Is dat dan een motivatie om het leven van je hond naar in te richten? Naar wat hij niet erg vind omdat je er zwaar je best op gedaan hebt om een totaal onnatuurlijke situatie enigzins acceptabel te maken?
Als een bench zo leuk was ging er geen drastisch training aan vooraf. Als het zo leuk was hoefde je dat ding alleen maar neer te zetten en ging de hond er vanzelf in wonen. Als het leuk was om in een bench te zitten had je kunst en vliegwerk nodig om je hond er uit te krijgen in plaats van er in.
Of je nu een bench gebruikt, een kennel of een aparte kamer, je moet je hond altijd trainen. Als je je pup in een aparte kamer zet vindt ie dat ook niet direct leuk, dat maak je ook leuk voor hem door er speeltjes neer te leggen, een lekkere gevulde KONG te geven of op een andere manier. Alleen laten moet je altijd trainen, of je daar dus een bench voor gebruikt of niet.
Bij mijn drietal heb ik nooit een drastische benchtraining hoeven geven, ze zijn alle drie als pup er makkelijk aan gewend omdat dat de plek is waar ze wat lekkers krijgen en ze 's nachts slapen. Dat weten ze zo hoor.
Dus schei uit met mij extreem te noemen omdat ik een pleurishekel aan die dingen heb. Dat is namelijk nogal normaal.
Als er iets extreem aan de discussie over benches is dan is zijn het de vergezochte lullificaties van mensen die hun hond per se in zo'n dingen willen hebben.
Ehm.....ik heb niemand extreem genoemd, jou ook niet.
Hier...uik zit er nu toch voor dus een paar voorbeelden:
"Als je tegen benches bent mag je helemaal geen hond want een hond in een huis is ook in zijn beweging beperkt." Jezus christus wat een lulkoek.
Niet alleen is een huis zo'n 500 keer groter dan een bench en kan een hond er al zijn gedragingen in vertonen maar daarnaast vertoont een hond ook nog eens een totaal ander gedrag. Of hebben jullie honden die waakgedrag bij de voorklep van de bench vertonen?
Hop! Nog één "Honden vonden een bench juist heerlijk want wolven slapen ook in een hol"
Wolven slapen dus al niet in een hol als ze geen pups hebben maar wat nog veel geschifter is is om te doen alsof een metalen draadkooi op een hol lijkt. Hahahahaha! Een hol heeft normaal gesproken geen hekwerk voor de uitgang hoor.
Ja hoor. Ik slaap ook in een bed dus ach, je kunt me er net zo goed in vastbinden tot het gewensd is dat ik er uit kom. Doe normaal!!!
Tja....wat moet ik hier over zeggen. Omdat sommige benchgebruikers deze argumenten aandragen gelden deze argumenten dus voor alle benchgebruikers?
Bij mij gebruiken ze de bench als plek om zich terug te trekken als ze rust willen, dat heb ik niet bedacht, dat is zo gegroeid. Ze mogen zich ook terugtrekken op een van de banken of in de hondenbak maar ze gebruiken de bench dus ook. En ook de honden die thuis dus geen bench gewend zijn.
Ik zou er nog meer kunnen bedenken maar volgens mij is mijn punt duidelijk. Tegen benches zijn is niet extreem. Benches gebruiken en dat wangedrag nog verdedigen ook...dat is extreem.
En wat helemaal extreem is de vriendelijkheid waardoor je niet direct uitgekotst wordt omdat je zo'n ding gebruikt want laten we duidelijk zijn. Al is het 5 minuten in de week...ik vind het hele idee dat je een hond opbergt alsof het een stuk speelgoed is tegengesteld aan wat correct honden houden betekent.
Aha....dus nu zijn alle benchgebruikers extreem?
Veel mensen hebben domweg de tijd of de levensruimte niet om een hond te hebben...als je dan een echte liefhebber bent neem je gewoon geen hond of je gooit je leven om maar ik begin er zo langzamerhand verschrikkelijk moe van te worden dat mensen de ene na de andere onhaalbare situatie creëren waarbij de oplossing altijd weer grote gevolgen voor de hond hebben...nooit voor de eigenaar..altijd voor de hond.
Je kunt ook gewoon niet een hond nemen als je kinderen, een baan, een barbiehuisje en uitgaansleven wilt hebben. Die hond heeft niet om jou gevraagd maar jij om die hond. Het is dan ook heel normaal om de gevolgen van die keuzes dan ook op je zelf te betrekken en niet bij de hond neer te leggen.
Mijn leven is prima aangepast op mijn honden, dank u.
Maar naast mijn honden heb ik ook nog een ander leven en heel af en toe wil ik weleens boodschappen kunnen doen, een keer bij mijn vrienden langs of een avondje uit. So what?
Er zijn te veel mensen die prima honden hebben die niet opgesloten worden om te zeggen dat een bench nodig is om het enigzins acceptabel te houden. Natuurlijk heeft het hebben van een hond gevolgen...dat mag toch? Je moet geen hond hebben hoor als je geen zin in die gevolgen hebt.
Maar als je dan wel een hond wil leef dan ook het leven van een hondeneigenaar en dat betekent dus niet dat je hem terug in de verpakking stopt als je er even op uitgekeken bent.
Er is niets mis met mijn leven hoor. Terugstoppen in de verpakking hoeft dus niet.
Ga zelf een keer een uur in die bench zitten. Kijk eens hoe het is voor je er zo extreem makkelijk over doet eb bedenk dan maar ens wat er nou eigenlijk zo extreem is...er tegen zijn of het gebruik er van.
Ik ben weleens in de bench gaan ziten hoor. Voor mij is ie wat klein, maar met een goed boek is het best een tijdje uit te houden.