Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

snauwende Saar

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

snauwende Saar

Ongelezen bericht door Moos »

Reini was vanochtend hier met Vegas. Het was reuzegezellig, en Vegas was heel lief en deed echt zijn best om zachtjes te doen met Saar.

Saar vond Vegas heel leuk (hij haar ook!), maar ook wel een beetje groot en wild denk ik. In ieder geval heeft Saar voor het eerst in haar leven echt flink naar een hond gesnauwd. Elke keer als Vegas probeerde te spelen dan snauwde Saar hem behoorlijk af. Maar als hij dan ophield zocht ze hem zelf weer op, en ging kwispelen en snuffelen, om hem vervolgens weer af te snauwen als hij ook maar 1 poot haar richting op bewoog.
Vegas was een beetje 'verliefd' op Saar, en wilde heel graag contact met haar maken. Saar liet dat dan toe, maar snauwde dan meteen als Vegas een pietsie wild werd. Met name toen Reini en Vegas hier binnen waren kon Saar er wat van. Uitdagen, snauwen, uitdagen, snauwen. En die arme Vegas snapte helemaal niet meer wat ze nou wilde, want na een snauw daagde ze hem zelf ook weer uit.

Nu weet ik niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Het was wel snauwen van 'ophoepelen', maar er zat duidelijk ook wat angst in omdat ze Vegas dus wel erg groot vond. Ik wil absoluut niet dat Saar gaat angstsnauwen, en doe dus ook vreselijk mijn best om dat te voorkomen. Maar aan de andere kant wil ik haar ook niet vreselijk betuttelen, en mag ze ook best eens voor zichzelf opkomen. Alleen de grens tussen 'voor zichzelf opkomen' en 'angstsnauwen' vind ik bij Saar nogal moeilijk te ontdekken.

Daarnaast vond ik het ook gewoon wat sneu voor Vegas, want hij deed echt zijn best om lief en zachtjes te doen, en hield ook vaak op na een snauw van Saar. Maar Saar daagde hem dan weer uit, waardoor hij dacht 'jippieeee' om vervolgens weer een snauw te krijgen :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Re: snauwende Saar

Inge O schreef:
Moos schreef:Vegas was een beetje 'verliefd' op Saar, en wilde heel graag contact met haar maken. Saar liet dat dan toe, maar snauwde dan meteen als Vegas een pietsie wild werd. Met name toen Reini en Vegas hier binnen waren kon Saar er wat van. Uitdagen, snauwen, uitdagen, snauwen. En die arme Vegas snapte helemaal niet meer wat ze nou wilde, want na een snauw daagde ze hem zelf ook weer uit.
die 'arme vegas' snapte het maar ál te goed, marloes :mrgreen: . it's part of the game natuurlijk, saartje wordt stilaan een echte dame, en heeft het vólste recht om opdringerige heren af te snauwen :pffff: .

om ze direct daarna weer op te gaan vrijen natuurlijk :hoi: :engel: .
Is dat teef-eigen dan? Om die arme reuen het hoofd op hol te brengen en daarna weg te snauwen? Blijf het toch sneu vinden :pffff: :mrgreen:

Ik denk alleen dat het deels ook was dat Saar Vegas erg groot en sterk vond en daarom ook snauwde. En of ik daar nou zo heel erg blij mee ben weet ik zo net nog niet....
Het gekke is ook dat ze normaal zich meteen op de rug gooit als het spel te wild word. Ik had nog tegen Reini gezegd vantevoren dat het wel los zou lopen omdat Saar zich dus meteen op de rug gooit normaliter als ze een hond te wild vindt spelen, en de andere hond houdt dan ook meestal meteen op.
Alleen nu vond ze het dus nodig om gewoon flink te gaan snauwen als het spel te wild werd :19:
Sta je als baas ook weer lekker voor lul :mrgreen:

Saar vond Vegas trouwens ook wel uitzonderlijk leuk voor zijn grootte en kracht :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:wees dan een keertje blij dat saar zich nu eens niét op de rug gooide :wink: . een teef heeft in de normale omgang eigenlijk zo goed als altijd het laatste woord, en juíst het feit dat saar vegas leuk vond (en wel vertrouwde) zal haar wat meer noten op haar zang hebben gegeven. voeg daar een licht opdringerig vegasje bij ( :engel: ) en het verhaal is compleet :mrgreen: .

saar moet toevallig ook niet binnenkort loops worden of zo??
Hmm, ja, oke, dat was dus ook mijn dilemma, want ze mag ook weleens voor zichzelf opkomen natuurlijk. :wink:

Saar is gesteriliseerd, dus dat is het niet.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Pendrag schreef: Het gaat bijna altijd goed als honden het zelf kunnen regelen. .
Dat zeggen mensen ook regelmatig als hun hond van 30 kilo bovenop mijn hondje van 4 kilo klapt. "Gewoon laten gaan, regelt zich vanzelf"
Ik ben dus een tikje allergisch geworden voor die opmerking, maar ik ben het in dit specifieke geval wel deels met je eens. Deels :wink:
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik denk dat het wel goed is hoor, dan laat ze tenminste niet over zich heen lopen. Baloe doet dat ook, ik moet dat altijd wel een beetje in de hand houden dat ze het niet gaat overdrijven :mrgreen: Maar ze kan zich zo wel heel goed redden. :wink:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Moos schreef:
Pendrag schreef: Het gaat bijna altijd goed als honden het zelf kunnen regelen. .
Dat zeggen mensen ook regelmatig als hun hond van 30 kilo bovenop mijn hondje van 4 kilo klapt. "Gewoon laten gaan, regelt zich vanzelf"
Ik ben dus een tikje allergisch geworden voor die opmerking, maar ik ben het in dit specifieke geval wel deels met je eens. Deels :wink:
Ik zou wel heel erg opletten dat ze niet de verkeerde honden gaat afsnauwen, maar tegen goedbedoelende reuen lijkt het me prima als ze effe de bitch uithangt. :mrgreen:

'Gewoon laten gaan' geloof ik ook absoluut niet in. Dat kan als Lilootje speelt met haar Kooikervriendje, of Jack met zijn podencovriendin, maar niet als er een fors verschil in grootte of kracht is. Dus gewoon lekker met je neus erbovenop blijven, ingrijpen als jij dat nodig vindt, maar 'voor zichzelf opkomen' blijven stimuleren. Het heeft ook heel lang geduurd voor Jack van zich af ging snauwen als hij alsmaar over de kop werd gelopen, maar als de andere hond het snapt, geweldig. Dat geeft de hond een stukje zelfvertrouwen, en dat is in mijn ogen op opwaartse spiraal, want als ze dat zelfvertrouwen uit gaan stralen, worden ze minder gauw onder de voet gelopen of bereden. :roll: En jij ziet zelf best wel wat het verschil is tussen snauwen uit angst (wat Jack en Saar volgens mij niet vlug zullen doen), en 'normaal' snauwen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

In dit geval zou ik het dus wel absoluut laten gaan.
Ze kent Vegas, ze is niet bang want ze daagt daarna gewoon weer uit. Part of the game bij teven :mrgreen: :wink:
Niks aan de hand, niet moeilijk over doen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Go Saar, Go! :cheer: :cheer: :cheer:

Klinkt mij in de oren als lekker eigenwijs tevengedrag. So be it! :wink:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Hahaha Vegas is geteefd :smile:

Hij wist niet zo goed wat ze nou wilde :denken: en dat denken de meeste mannen over de vrouwen :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Voor Saars zelfvertrouwen is het wel eens goed denk ik dat een andere hond naar haar pijpen danst voor de verandering en dat ze zich zeker genoeg voelt om zo te doen.

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:Voor Saars zelfvertrouwen is het wel eens goed denk ik dat een andere hond naar haar pijpen danst voor de verandering en dat ze zich zeker genoeg voelt om zo te doen.

Anne
Dat idee had ik ook wel een beetje ja. Ik wil Saar niet constant aan de hand moeten nemen en beschermen als het even niet hoeft, en nu met Vegas kon ze dus prima haar eigen boontjes doppen (ik was hoogstverbaasd :eek: ). Alleen heb ik dan al helemaal visioenen dat ze dat uit gaat bouwen naar allerhande andere honden. En ook uit angst weg gaat snauwen.
Maar het was ook wel heel duidelijk dat zij Vegas echt vertrouwde.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”