Goddank is het goed afgelopen, ik was helemaal overstuur. Krijg ik ook nog een of andere achterlijke vent over me heen die me begint uit te schelden dat ik rustig moet doen. Ik zal maar niet herhalen wat hij allemaal zei. Dan herhaal ik ook niet wat ik terugzei
Maar goed, dit leidt tot een vraag. Ik weet zeker dat ik Bram had kunnen terugroepen als ik alleen met hem had gelopen. Als we met z'n drieen zijn (wat niet zo vaak gebeurt) luistert hij veel minder goed. Het is een cyclus, want daardoor ga ik waarschijnlijk anders doen als we met z'n drieeen lopen, waardoor hij weer minder goed luistert.
Hoe kan ik die cyclus doorbreken? We hebben al afgesproken dat ik de 'lead' neem en m'n vriend zich er niet mee bemoeit. De vorige keer ging het heel goed (Soesterduinen), maar nu had Bram weer bananen in z'n oren. Wat doe ik fout en hoe moet ik dit aanpakken? We gaan binnenkort met z'n drieen een week weg, dan zou het wel fijn zijn als we ook normaal met z'n drieen kunnen wandelen.

dit te doen, doet dat naar mijn ervaring dan nog sneller. daar kunnen we wel allerlei theorieën over gaan ophangen over het waarom, maar het blijft toch gokken naar de reden.