malinois schreef:
precies! (het is wel een errug leuk hondje hoor!!! :N: ) Vooral de herder werkt graag voor z'n baas en nee niet alle honden zijn geschikt voor de KNPV daarom hebben ze gelukkig ook andere sporten uitgevonden!
Ik zelf train IPO en dat vind ik ruim voldoende, vind het overigens wel super om naar KNPV te kijken! Maar ook in de IPO heb je honden die het speuren bijvoorbeeld fantastisch doen en het bijten wat minder. Als je dan bij een wat meer recreatievere vereniging zit heb je het daar prima, kun je lekker doen waar je hondje goed in is en wat hij prachtig vind.
Maar een hond die echt niet wil bijten doet het gewoon niet. Die loopt liever naar de auto of blijft gewoon om zich heen kijken van 'wat moet ik hier nou mee'.
Omdat je hem zo leuk vind....nog een keertje voor jou

Brasso is net zo een hondje, is heel gedreven maar het manwerk ligt hem gewoon niet, het gekke is als ik met hem ga vechten dan vliegt ie me aan alle kanten aan maar op het veld niet, maar speuren doet ie blijkbaar heel goed, het blijft ook altijd maar afwachten of een hondje de natuurlijk aanleg heeft natuurlijk.