Ik snap dit niet zo goed. Het is eerst 4 jaar goed en dan ineens moet het anders. Omdat iemand iets roept op een verjaardag. Ik zou zeggen afschaffen die verjaardagen! Het is aangeleerd gedrag dus het zal heel lang duren voordat je hond ander gedrag zal aanleren. Je moet de hond dus iets bieden wat hem meer oplevert dan het grommen.nena schreef:Al een hele tijd niet op het forum geweest.
We hebben een probleem met onze jack russel, Fedor.
Fedor is een rustige hond het vervelende aan het is dat hij heel snel gromt. Hij is inmiddels 4 jaar en heeft het eigenlijk altijd gedaan. Vooral in de zin van laat me met rust.
Als ik een verjaardag heb doe ik hem al naar boven omdat ik bang ben dat hij bijt. Al doet hij dat volgens mij niet. Maar voor andere mensen is het angstig.
Nu had ik vorige week weer een verjaardag en toen zei iemand dat ik iedere keer als hij gromt foei moet zeggen en hem weg moet sturen.
Dat doe ik dus maar het lijkt nu wel of het steeds erger wordt. Plus dat hij volgens mij nu bang is, want als ik hem roep gaat zijn staart helemaal naar beneden.
Ik hou zielsveel van die hond maar dat gegrom is echt irritant.
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben.
Tot nu toe heeft je hond tal van situaties met grommen opgelost. Dus verwacht nu niet dat je het hem 1,2,3 kunt afleren.
Groetjes Mark