Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grommende jack russel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mark-fryslan
Zeer actief

Re: grommende jack russel

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

nena schreef:Al een hele tijd niet op het forum geweest.
We hebben een probleem met onze jack russel, Fedor.
Fedor is een rustige hond het vervelende aan het is dat hij heel snel gromt. Hij is inmiddels 4 jaar en heeft het eigenlijk altijd gedaan. Vooral in de zin van laat me met rust.
Als ik een verjaardag heb doe ik hem al naar boven omdat ik bang ben dat hij bijt. Al doet hij dat volgens mij niet. Maar voor andere mensen is het angstig.

Nu had ik vorige week weer een verjaardag en toen zei iemand dat ik iedere keer als hij gromt foei moet zeggen en hem weg moet sturen.
Dat doe ik dus maar het lijkt nu wel of het steeds erger wordt. Plus dat hij volgens mij nu bang is, want als ik hem roep gaat zijn staart helemaal naar beneden.

Ik hou zielsveel van die hond maar dat gegrom is echt irritant.

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben.
Ik snap dit niet zo goed. Het is eerst 4 jaar goed en dan ineens moet het anders. Omdat iemand iets roept op een verjaardag. Ik zou zeggen afschaffen die verjaardagen! Het is aangeleerd gedrag dus het zal heel lang duren voordat je hond ander gedrag zal aanleren. Je moet de hond dus iets bieden wat hem meer oplevert dan het grommen.

Tot nu toe heeft je hond tal van situaties met grommen opgelost. Dus verwacht nu niet dat je het hem 1,2,3 kunt afleren.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
sam&gijs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sam&gijs »

Ik zie het probleem idd ook niet zo. Hij geeft op zijn eigen hondse manier aan dat hij het ergens niet mee eens is. Dat is prima, het zou pas niet meer prima zijn als hij dat niet meer zou doen.
Het feit dat JR het misschien eerder doen komt volgens mij ook omdat er over het algemeen door niet-hondenmensen weinig rekening wordt gehouden met wat de hond wil. Als een malamute bijvoorbeeld gromt als hij iets niet wil, zal niemand het in z'n kop halen om hem toch lekker op te tillen en te gaan knuffelen ofzo, zou het ook knap vinden maar dat terzijde. Bij een JR gaan mensen erom lachen en gaan toch door. Wat een leuk fel hondje, grappig. Als iedereen de hond zou respecteren en zou behandelen als elke andere hond zal het al een stuk minder zijn denk ik. Het blijven overigens wel terriers natuurlijk!!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”