Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rijden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

rijden

Ongelezen bericht door Moos »

Moos is de laatste weken erg rijderig op Saar. Hij deed het altijd al als Saar een speeltje had wat hij wilde hebben. Het stomme is dat Saar daar dus totaal niet op reageert en alleen maar heel sullig gaat staan kijken MET speeltje in d'r bek. Ze laat het wel los als Moos het uit haar bek pakt, maar nooit als hij op haar gaat rijden. Je zou toch denken dat Moos dat door zou krijgen op een gegeven moment... :denken:

Maar goed, de laatste weken wordt Moos ook echt opgewonden van d'r. Tot nog toe heb ik het maar laten gaan, want ik grijp liever niet in. Maar vandaag vond ik het toch wel erg gortig worden. Hij had Saar flink in de houdgreep, en zat met een super-verlekkerde blik te rijden, en te rijden. Op een gegeven moment begon hij er zelfs bij te zuchten :N: :mrgreen:
Het lastige is dat Moos gewoon veel sterker en zwaarder is dan Saar, en Saar dus eigenlijk niet echt onder hem vandaan kan komen. Ze moet lijdzaam wachten tot Moos even loslaat, en dan kan ze snel wegschieten.

Wat zouden jullie doen in zo'n geval; uit laten zoeken, of Moos op een gegeven moment maar van Saar afhalen?

Saar is trouwens sowieso al vanaf een maand of 4-5 bijster aantrekkelijk voor veel reutjes. Het merendeel van de reuen moet haar gatje flink aflebberen als ze de kans krijgen.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Saar het speeltje laten lossen, en het dan weggooien ofzo, is dat geen oplossing ?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Zoie schreef:Saar het speeltje laten lossen, en het dan weggooien ofzo, is dat geen oplossing ?
Nou, hij doet het dan niet meer om het speeltje; hij gebruikt haar gewoon als sexobject :N:

Als het om het speeltje gaat rijdt hij 'beschaafd' zeg maar, en dan lost het zich vanzelf wel op.
Als hij echt opgewonden wordt dan rijdt hij, nou ja, een stuk minder beschaafd! En staat er heel erg verlekkerd bij te kijken.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb geen tip voor je. Vegas rijdt ook graag maar er is hier geen andere hond om dat op te doen. Vaak pakt hij dan een kussen of eén van de kleden hier in huis.

Ik ben benieuwd wat er verder als advies wordt gegeven.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Reini schreef:Ik heb geen tip voor je. Vegas rijdt ook graag maar er is hier geen andere hond om dat op te doen. Vaak pakt hij dan een kussen of eén van de kleden hier in huis.

Het gekke is dat Moos eigenlijk helemaal niet graag rijdt :19:
Niet op kussens, niet op zijn knuffels, niet op andere honden (alleen bijna loopse teven, maar oke). Alleen dus op Saar.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Moos schreef:
Reini schreef:Ik heb geen tip voor je. Vegas rijdt ook graag maar er is hier geen andere hond om dat op te doen. Vaak pakt hij dan een kussen of eén van de kleden hier in huis.

Het gekke is dat Moos eigenlijk helemaal niet graag rijdt :19:
Niet op kussens, niet op zijn knuffels, niet op andere honden (alleen bijna loopse teven, maar oke). Alleen dus op Saar.
Ik had idd moeten schrijven 'Vegas rijdt graag' ipv 'Vegas rijdt ook graag'. :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
swoeky
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door swoeky »

hij is hopeloos verliefd.

maar ff serieus: ik zou ook niet weten wat je eraan moet doen
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Is het niet macht ipv seksueel?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Is het niet macht ipv seksueel?
Dat vraag ik me dus ook af. Maar ik denk dat het ene 'beschaafde' rijden macht is. Het echte 'geile' rijden dat doet hij bijna in trance, echt omdat hij het lekker vindt.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tja, hier mogen ze het niet. Juist om dit soort dingen te voorkomen. Want waar leg je de grens? Zo nu en dan een keer rijden zou ik ook niet erg vinden, maar je kunt het ze da niet ineens gaan verbieden wanneer het veel vaker gebeurd.

Vandaar dat ik het bij voorbaad al verbied. Moet zeggen dat dat hier ook geen probleem is. Tommie is al niet erg 'rijderig' dus dat scheelt ook wel weer.
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:
Vandaar dat ik het bij voorbaad al verbied. Moet zeggen dat dat hier ook geen probleem is. Tommie is al niet erg 'rijderig' dus dat scheelt ook wel weer.
Ja, maar Moosie normaal ook niet :jank: :jank:

Ik weet niet wat het is nu....
Ik weet wel dat Saar voor veel meer reutjes altijd al erg leker ruikt. Moos is eigenlijk helemaal geen rij-hond :19:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Wanneer je het zat bent zou ik het gewoon afkappen. Ik ben daar vrij simpel in; als ze iets doen wat mij niet bevalt dan is het gewoon klaar.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno ging dus altijd als een gek op Floor rijden als ze getrimt was :19: We hebben met andere shampoo laten wassen en alles, maar hij bleef rijden. Zelfs toen ik haar zelf trimde hoewel het toen wel in mindere mate was. Dat was dan echt de hele dag erop tot hij uitgeput neerviel. Ik ben er nooit achter kunnen komen wat het nou was, maar sinds hij gecastreerd is is het wel over...
Reuen... zucht :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:tja, het zal toch gewoon bij jou liggen (qua beslissing dan :mrgreen: ) of je er wel of niet een punt van maakt. zoals je het beschrijft lijkt het me wel vrij duidelijk geen dominantie-rijden :19: , er schiet dus maar één andere vorm over :mrgreen:
Dat denk ik ook ja :mrgreen:
Dat rijden als hij een speeltje wil hebben is wel echt dominantie-rijden, maar dat andere is gewoon lust :boos: :mrgreen:
ikzelf zou het denk ik wel verbieden, niet omwille van saar, want die heeft heus nog wel andere mogelijke oplossingen : gaan zitten bv., of gewoon helemaal gaan liggen, zelfs op de rug. denk dus vooral niet dat arme saar daar tegen haar kunnen in een enorm gewicht moet torsen :wink:
Ik denk ook niet dat ze vreselijk zielig is hoor, het is niet zo dat ze het echt naar vindt dat is duidelijk te zien. Ze gaat trouwens ook wel liggen, niet op de rug, maar gewoon liggen, en dan gaat Moos lekker verder.
In principe wilde ik het ook afkappen, aan de andere kant wilde ik ook wel even afwachten om te zien of Saar nog eens voor zichzelf op ging komen. Als ze het echt, echt, echt niet wil krijgt ze hem er wel af. Ze heeft een tijdje geleden ook een Spaniel van zich af gesnauwd die maar bleef rijden :mrgreen:
Maar als ze maar een beetje niet wil dan laat ze het wel weer toe met zo'n blik van "nou ja, ga je gang maar ik merk het wel als je klaar bent :roll: "
maar moos zal er natuurlijk niet rustiger op worden, sexueel gezien dan :oeps: . niks aan te doen, maar dit is nu één van de andere kantjes van de (verder positieve) medaille van reutje en teefje tesamen :wink: .
Denk je dat Moos dit verder uit kan gaan breiden naar andere teven en knuffels e.d als ik het toelaat? Ik ben namelijk ook een beetje bang dat als ik het ga lopen verbieden hij het nog even extra gaat doen als ik weg ben :denken:
Het is trouwens niet zo dat hij de hele dag hitsig achter Saar aanloopt hoor :mrgreen: Dat echte hitsige rijden gebeurt een paar keer per week.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
waarom kan ik me daar nou iets bij voorstellen :denken: :mrgreen: :mrgreen: ?
hahahaha, ik weet het niet; zou het bij Saar passen? :mrgreen:
Moos schreef:
nee, ik denk niet dat moos er in het algemeen hitsiger zal van worden. alleen, op het moment zelf ziet hij waarschijnlijk niet onmiddellijk een zwaar argument om er uit zichzelf mee op te houden :F: .
Oke, dan is het goed :wink:
Neeeee, hij zal uit zichzelf niet denken "dat was lekker, nu ben ik wel klaar". Als het aan hem lag bleef Saar een half uur zo staan voor hem :roll:
Maar tot nog toe stopt het wel binnen 2-3 minuten omdat Saar dan weg weet te komen als Moos even een andere positie probeert :N: :smile:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Maar tot nog toe stopt het wel binnen 2-3 minuten omdat Saar dan weg weet te komen als Moos even een andere positie probeert :N: :smile:
:smile2:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Maar tot nog toe stopt het wel binnen 2-3 minuten omdat Saar dan weg weet te komen als Moos even een andere positie probeert :N: :smile:
Het kan heel fascinerend zijn dat samen (sex) spel :roll:
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik sta het rijden van Wolf op andere honden niet toe. Ik straf hem niet maar haal hem er gewoon telkens af
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sassie schreef:Ik sta het rijden van Wolf op andere honden niet toe. Ik straf hem niet maar haal hem er gewoon telkens af
Ik sta het buiten de roedel ook niet toe :wink:
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Moos schreef:Ik sta het buiten de roedel ook niet toe :wink:
Ik snap het :wink:
Maar waarom zou je het binnen je roedel dan wel accepteren?
Ik heb alleen altijd begrepen dat je er niet al te hysterisch op moet reageren want dan wordt het extra spannend.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Toch is het raar, een gecastreerde reu op een gesteriliseerde teef. Of ligt dat aan mij? De grap van zo'n ingreep is toch ook dat de seksgevoelens weg gaan? Of heb ik het nou echt helemaal verkeerd begrepen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Toch is het raar, een gecastreerde reu op een gesteriliseerde teef. Of ligt dat aan mij? De grap van zo'n ingreep is toch ook dat de seksgevoelens weg gaan? Of heb ik het nou echt helemaal verkeerd begrepen?
Tja, ik weet het ook niet :19:
Moos is iig nog wel heel erg geintereseerd in (bijna) loopse teven, en Saar is voor heel veel reutjes ontzettend aantrekkelijk. Dat snap ik ook niet helemaal...
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Moos is iig nog wel heel erg geintereseerd in (bijna) loopse teven, en Saar is voor heel veel reutjes ontzettend aantrekkelijk. Dat snap ik ook niet helemaal...
Honden :piew:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Moos schreef:
Als ik het goed heb schreef je dat Saar vanaf een maand of 5 lekker begon te ruiken voor reuen toch?
En kort erna is ze gecastreerd (voor de 1e loopsheid)?
Als ze al in de aanloop naar de loopsheid zat (wat wel logisch lijkt omdat ze al lekker begon te ruiken) kan dat volgens mij invloed hebben. Gecastreerde teven kunnen dan nog steeds die lekkere lucht bij zich dragen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Spok vindt sommige gecastreerde teven ook lekker ruiken. Er loopt er hier een rond waar hij in het begin steeds op wilde duiken, maar langzaam aan is dat toch minder geworden,en de laatste tijd zie ik het hem eigenlijk niet meer doen. Dat teef echt lekker ruikt merkte ik vandaag nog: een reu liep achter haar aan, en de eigenaar was hem kwijt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”