Ze geven in hun club bladen aan plm 6 hondjes voorlopig niet vrij , maar de helft zijn echte lijders , maar dat wordt dood verzwegen.
Hier vast een geboorte lijst van de door de NVSWH gefokte SWH’s met geen vermelding van PRA vrij op hun ECVO uitslag. (oftewel ze hebben PRA niet vrij of PRA voorlopig niet vrij).
De reden dat ik dit plaatst heeft te maken om dat er nu nakomelingen zijn van uit combinaties binnen en buiten de RV , en er komen meer dekkingen .
Dan kunnen fokkers er rekening mee houden wie de dragers zijn , en in welke nesten erfelijke zieke honden zitten ivm de erfelijke netvlies aandoeningen .
Mijn bronnen van al deze 24 Retina aangetaste SWH’s zijn van eigenaars zelf of ik heb de kopieën van de uitslagen , en wat de gelederen v/d RV zelf op openbare gelegenheden vertellen plus wat ze zelf los lieten in hun clubbladen plus internet . Daarom vermeld ik alleen maar geboorte-datums . Ik noem geen geslacht en naam . Wij weten nu allemaal door dat wij 5 SWH's dmv de juiste ERG Narfstromprotocol dat SWH’s die op hun ECVO of PRA uitslag na een 2e onderzoek voor de 2e keer niet vrij of voorlopig niet vrij hebben gekregen voor de volle 100% een netvlies (Retina) degeneratie hebben en gedeeltelijk blind zijn . Of er nu wel of geen P van progressie voor staat , deze honden hebben een erfelijk ziek netvlies waar de een wel totaal blind van wordt en de ander misschien halfblind , en deze vreselijke oogziekte komt soms in 2 vormen in een nest voor. (ik weet nog een paar namen die ik moet uit zoeken)
Ik weet niet hoeveel nest-genoten deze erfelijke zieke honden hebben .
Als de RV aan mij vermeld het klopt niet , dan zou ik gaarne alle uitslagen van die hond willen in zien , de namen heb ik in mijn bezit .
Dus fokkers van binnen en buiten de RV jullie moeten er van uit gaan als deze honden geen officieel vrij hebben staan op hun ECVO uitslag dan zijn de ouders minimaal dragers , maar ook hun kinderen als evt nakomelingen hebben . Begrijpt goed beste mensen we hebben met 5 Saarlooswolfhonden van PRA vrij/PRA voorlopig niet vrij/ PRA niet vrij , een gedegen ERG onderzoek gedaan onder narcose en met de juiste Narfstrom ERG onderzoek . En het staat 100% vast dat zeer lichte t/m lichte of verhoogde hyperreflectie , functie (zicht)verlies is !!!
Gr Bertus
Geboorte datums.
1) 7-november-1986 . H.H. van . A
2) 24-maart-1986 . S.S. van . A
3) 7-september-1988 . N.A.C.N
4) 14-maart-1993 . L.L.v.L.O
5) 14-maart-1993 . L.L.v.L.O
6) 14-maart-1993 . L.L.v.L.O
7) 28-juni-1995 . K.

9) 25-oktober-1991 . Katja (Katja K.A.K.Jearim)
10) 8-juli-1993 . Bruno (Tabruka Talahasji von Ortduinen)
11) 3-december-1994 .Onix. (Silac Scovyx Sawoduwi)
12) 26-juli-1994 . I.I.Tim
13) 8-december-1995 .E.E.Tim
14) 2-juni-1996 . Tican (Noconah.S.N Ticanaf)
15) 2-juni-1996 . Shalako (Noconah.S.Naduah Shalako)
16) 14-februari-1999 . V.
17) 15-maart-1998 . E.E.Tim
18) 13-mei-1999 . T.T.Tim.
19) 28-april-1999 . Y.Y.Tim
20) 14-oktober-1997 . V.
21) 29-januari-1998 . M.M.Tim
22) 24-november-2001 . E.E.M
23) 21-mei-2001 . H.H.v.S
24) 21-mei-2001 . H.H.v.S
Dragers v/d RV.
Edo van de kilstroom.
Taljochkin Tinka Timberley.