Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waneer vinden jullie een hond gevaarlijk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

zaira
Actief

waneer vinden jullie een hond gevaarlijk

Ongelezen bericht door zaira »

Ik heb laatst een discussie met iemand gehad waneer een hond gevaarlijk is en of het door de opvoeding komt en daarom vraag ik jullie mening dus waneer vinden jullie een hond gevaarlijk?

Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

Als hij me bijt. :mrgreen:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Als hij de verkeerde eigenaar heeft.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

ALs een hond met veel driften niet onder appel staat, en dat hij zijn eigen plannen gaat maken. (moet een streepje op de e bij appel, sorry).

En dan vind ik op zich de hond niet gevaarlijk, maar de situatie.
poohbeer
Actief

Ongelezen bericht door poohbeer »

Wanneer ze van @idoo zijn :wink:

Ik vind honden niet snel gevaarlijk. Het wordt wel vervelend wanneer een hond duidelijke aggressie vertoond en er geen baas in zicht is. b.v. al die honden die de tuin bewaken als jij daar met je krantenwijk de krant moest bezorgen....
Laatst gewijzigd door poohbeer op 22 dec 2005 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Als er een baasje aanvast zit wat denkt dat het een wapen moet zijn.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

poohbeer schreef:Wanneer ze van @idoo zijn :wink:
:smile:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Wanneer er een verkeerde baas aan het einde van de riem zit (of er los bij loopt) en wanneer honden als erfbewakers rondlopen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Reini schreef:Wanneer er een verkeerde baas aan het einde van de riem zit (of er los bij loopt) en wanneer honden als erfbewakers rondlopen.
waarom zijn erfbewakers gevaarlijk?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wanneer een hond die niet betrouwbaar is toch persé los moet lopen van de eigenaar.
En gisteren zag ik een wel onbetrouwbare baas/hond. Een grote herderkruising met een snuitje om die zijn bazinnetje de straat doortrok. Ze struikelde zelfs een paar keer :roll:

Vond het zielig om te zien, voor de hond met dat benauwde snuitje i.p.v. een behoorlijke muilkorf en voor de vrouw die er mee liep en die de hond met twee handen en haar volle gewicht nog niet kon houden. Die hond was een totaal ongeleid projectiel.

Anne
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: ja inderdaad wanneer ze van @idoo zijn :N:
Nee ik vind honden gevaarlijk wanneer ze bij een verkeerde baas zijn. Een verantwoordelijke baas zal nooit als hij een 'valse' hond heeft deze bij jou, kinderen, of andere honden in de buurt laten, dus is deze hond voor mij niet gevaarlijk omdat hij een verantwoordelijke baas heeft :19:

(los lopende honden zonder baas vind ik een ander verhaal, daar kijk ik altijd wel een beetje mee uit, omdat je de baas er dus niet bij ziet :wink: )
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Reini schreef:Wanneer er een verkeerde baas aan het einde van de riem zit (of er los bij loopt) en wanneer honden als erfbewakers rondlopen.
Ik zal nooit een erf betreden waar honden loslopen als erfbewakers omdat die honden van alles te verdedigen hebben.

An sich zijn die honden niet gevaarlijk maar hun taak maakt het dat ik ze wel eng vindt :wink:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

M@ri@nne schreef:Als hij de verkeerde eigenaar heeft.
:ok: :ok:
Rob*
Zeer actief

Reini schreef:
Angel-eyes schreef:
Ik zal nooit een erf betreden waar honden loslopen als erfbewakers omdat die honden van alles te verdedigen hebben.

An sich zijn die honden niet gevaarlijk maar hun taak maakt het dat ik ze wel eng vindt :wink:

Dan zijn er heel veel honden gevaarlijk, er zijn zoveel rassen die hun huis bewaken.Vind je die dan ook gevaarlijk?
Reini
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Dan zijn er heel veel honden gevaarlijk, er zijn zoveel rassen die hun huis bewaken.Vind je die dan ook gevaarlijk?
In huis vind ik dat dan net weer een ander verhaal. Dan is de baas erbij :wink: .

Voor mijn werk kom ik op de meest uiteenlopende plaatsen in Nederland en ook weleens bij boeren etc. Als ik ergens aankom waar een hond achter een hek zit en ik zie geen baas in de buurt, dan zal ik echt niet naar binnen lopen.

Ik was eens ergens ver in het zuiden van Nederland. Ik moest daar onderdelen voor de heftruck halen. Ik reed het pad op en daar lag een enorm grote herder. Ik dacht nog, hmmmm.. ik weet niet of ik dit zo'n leuk hondje vind?

Ik stapte toch uit omdat de hond los lag. Toen ik de auto uitstapte kwam hij voor me staan en bleef naar me kijken. Ik vond het een behoorlijk enge situatie en wilde weer terug in mijn auto stappen toen de baas eraan kwam. Hij riep de hond bij zich en toen was alles goed.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Reini schreef:
Angel-eyes schreef:
In huis vind ik dat dan net weer een ander verhaal. Dan is de baas erbij :wink: .

Voor mijn werk kom ik op de meest uiteenlopende plaatsen in Nederland en ook weleens bij boeren etc. Als ik ergens aankom waar een hond achter een hek zit en ik zie geen baas in de buurt, dan zal ik echt niet naar binnen lopen.

Ik was eens ergens ver in het zuiden van Nederland. Ik moest daar onderdelen voor de heftruck halen. Ik reed het pad op en daar lag een enorm grote herder. Ik dacht nog, hmmmm.. ik weet niet of ik dit zo'n leuk hondje vind?

Ik stapte toch uit omdat de hond los lag. Toen ik de auto uitstapte kwam hij voor me staan en bleef naar me kijken. Ik vond het een behoorlijk enge situatie en wilde weer terug in mijn auto stappen toen de baas eraan kwam. Hij riep de hond bij zich en toen was alles goed.
Oh oke, je bedoelt het zo, ja dan kunnen die gevaarlijk zijn ja, maar dat is ook de bedoeling dat niet iedereen het erf op kan. :mrgreen:
Reini
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Oh oke, je bedoelt het zo, ja dan kunnen die gevaarlijk zijn ja, maar dat is ook de bedoeling dat niet iedereen het erf op kan. :mrgreen:
Natuurlijk is dat de bedoeling en dat is ook prima verder, maar als iemand mij vraagt 'wanneer vind je een hond gevaarlijk' dan vermeld ik de erfhonden er bij :wink:
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

heb dus zelf heel lang voor een gevaarlijke hond gezorgd.
Ben altijd op mijn hoede geweest met hem, en deed alles wat in mijn vermogen lag dat er niks zou gebeuren.
Muilkorf voor en op tijden en plekker lopen waar geen anderen zijn.
Maar dan moet ik er dus bij vertellen dat Utah mens en dier agressief was.
voor mij was het een ontzettende schat, en in huis was er niks mee aan de hand.
Is wel stukken beter geworden door training, maar moet gewoon altijd op je hoede zijn.

Ik ga dus met de rest mee.......... als er een verkeerd iemand er ee aan touw loopt, en het ook nog wel stoer vind om zo,n hond te hebben
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

De honden zelf vind ik niet eng maar sommige baasjes die er bij lopen :N: En ja als zo'n hond door die persoon opgevoed is vind ik de hond ook wat minder :wink:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik vind gevaarlijke honden prima, alleen niet als ze bij een onverantwoordelijke baas zitten. eentje die dus niet kortemetten met het gedrag maakt en geen maatregelen neemt
Julliette
Actief

Ongelezen bericht door Julliette »

Ik vind een hond gevaarlijk als hij onberekenbaar is en de baas de hond zijn wisselvalligheid niet inziet en dús niet onder controle heeft.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

johan schreef:Als hij me bijt. :mrgreen:
Ja, dat vind ik nou ook. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Roelfien schreef:
Ik niet..... :wink:

Buck heeft mij ook een keer gebeten, maar ik wist waarom, en wat de oorzaak was. Dus toen vond ik hem niet ineens gevaarlijk. Ik vond mezelf juist heel erg stom. :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief

Baily schreef:
Roelfien schreef:
Ik niet..... :wink:

Buck heeft mij ook een keer gebeten, maar ik wist waarom, en wat de oorzaak was. Dus toen vond ik hem niet ineens gevaarlijk. Ik vond mezelf juist heel erg stom. :mrgreen:
Ja, dat klopt, als mijn eigen hond mij bijt, vind ik hem ook niet gevaarlijk.
Maar als andermans hond mij bijt, vind ik hem wel gevaarlijk hoor. Totdat eventuele uitleg volgt. Maar tot die tijd... :N:
:mrgreen:
jidde

Nanni heeft ook wel eens mensen gehapt, maar de laatste 2 jaar niet meer. Maar om nou te zeggen dat ze gevaarlijk is, nee niet echt
zaira
Actief

Ongelezen bericht door zaira »

dank je wel voor jullie antwoorden

Ik heb nu nog 1 vraagje he stel iemand komt van achter op een hond aangelopen en de hond let niet op en kijk gespannen vooruit die persoon raakt hem aan en schrikt en en de hond bijt.

vinden jullie deze hond dan gevaarlijk of vinden jullie dit een reactie van de hond

Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
jidde

zaira schreef:dank je wel voor jullie antwoorden

Ik heb nu nog 1 vraagje he stel iemand komt van achter op een hond aangelopen en de hond let niet op en kijk gespannen vooruit die persoon raakt hem aan en schrikt en en de hond bijt.

vinden jullie deze hond dan gevaarlijk of vinden jullie dit een reactie van de hond

Groetjes Fenna
nee totaal niet. Als iemand mij spontaan van achter benaderd schrik ik ook en kan ik me ook boos omdraaien (met arm richting zijn gezicht :mrgreen: )
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Op de eerste vraag; ik vind een hond gevaarlijk als ik hem niet goed in kan schatten.
Op de tweede vraag; nee dat is geen gevaarlijke hond in mijn ogen, maar wel een waarbij de baas ogen in z'n achterhoofd moet hebben.
Roelfien
Zeer actief

In de situatie die je schetst is de hond niet gevaarlijk.
Een hond onverwacht van achteren aanraken, zeker door een vreemd iemand, kan tot bijten leiden. Heel veel honden zullen er geen moeite mee hebben als ze opeens aangeraakt worden. Maar een aantal ook wel.
Er zijn flink wat honden die een duidelijke grens hebben, ook om zichzelf heen waar ze niet van willen dat iemand daar zo maar binnen komt.
En dan is een hond niet vals, maar inderdaad heeft zo'n hond wel een baas nodig die er voor zorgt dat de hond niet opeens in die situatie komt. :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind een hond gevaarlijk als ie onvoorspelbaar is. :wink:
Als ik dus niet kan inschatten hoe een hond is.

Een hond die bijt vind ik niet per definitie gevaarlijk, een hond die zonder aanleiding bijt en waarbij ik niet kan inschatten wanneer dat gebeurt en hoe dat te voorkomen wel. :wink: En dan heb ik het met name over agressie naar mensen toe.
Andere honden kan ik ontwijken als ik een hondagressieve hond heb, mensen kun je niet of nauwelijks ontwijken in ons drukbevolkte landje.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”