Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waneer vinden jullie een hond gevaarlijk
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
waneer vinden jullie een hond gevaarlijk
Ik heb laatst een discussie met iemand gehad waneer een hond gevaarlijk is en of het door de opvoeding komt en daarom vraag ik jullie mening dus waneer vinden jullie een hond gevaarlijk?
Groetjes Fenna
Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
- johan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- M@ri@nne
- Zeer actief
- poohbeer
- Actief
Wanneer ze van @idoo zijn 
Ik vind honden niet snel gevaarlijk. Het wordt wel vervelend wanneer een hond duidelijke aggressie vertoond en er geen baas in zicht is. b.v. al die honden die de tuin bewaken als jij daar met je krantenwijk de krant moest bezorgen....

Ik vind honden niet snel gevaarlijk. Het wordt wel vervelend wanneer een hond duidelijke aggressie vertoond en er geen baas in zicht is. b.v. al die honden die de tuin bewaken als jij daar met je krantenwijk de krant moest bezorgen....
Laatst gewijzigd door poohbeer op 22 dec 2005 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- stefanie
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Wanneer een hond die niet betrouwbaar is toch persé los moet lopen van de eigenaar.
En gisteren zag ik een wel onbetrouwbare baas/hond. Een grote herderkruising met een snuitje om die zijn bazinnetje de straat doortrok. Ze struikelde zelfs een paar keer
Vond het zielig om te zien, voor de hond met dat benauwde snuitje i.p.v. een behoorlijke muilkorf en voor de vrouw die er mee liep en die de hond met twee handen en haar volle gewicht nog niet kon houden. Die hond was een totaal ongeleid projectiel.
Anne
En gisteren zag ik een wel onbetrouwbare baas/hond. Een grote herderkruising met een snuitje om die zijn bazinnetje de straat doortrok. Ze struikelde zelfs een paar keer

Vond het zielig om te zien, voor de hond met dat benauwde snuitje i.p.v. een behoorlijke muilkorf en voor de vrouw die er mee liep en die de hond met twee handen en haar volle gewicht nog niet kon houden. Die hond was een totaal ongeleid projectiel.
Anne
- Milou85
- Zeer actief
Nee ik vind honden gevaarlijk wanneer ze bij een verkeerde baas zijn. Een verantwoordelijke baas zal nooit als hij een 'valse' hond heeft deze bij jou, kinderen, of andere honden in de buurt laten, dus is deze hond voor mij niet gevaarlijk omdat hij een verantwoordelijke baas heeft

(los lopende honden zonder baas vind ik een ander verhaal, daar kijk ik altijd wel een beetje mee uit, omdat je de baas er dus niet bij ziet

-
- Zeer actief
Ik zal nooit een erf betreden waar honden loslopen als erfbewakers omdat die honden van alles te verdedigen hebben.Angel-eyes schreef:waarom zijn erfbewakers gevaarlijk?Reini schreef:Wanneer er een verkeerde baas aan het einde van de riem zit (of er los bij loopt) en wanneer honden als erfbewakers rondlopen.
An sich zijn die honden niet gevaarlijk maar hun taak maakt het dat ik ze wel eng vindt

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
- Zeer actief
Reini schreef:Ik zal nooit een erf betreden waar honden loslopen als erfbewakers omdat die honden van alles te verdedigen hebben.Angel-eyes schreef:waarom zijn erfbewakers gevaarlijk?Reini schreef:Wanneer er een verkeerde baas aan het einde van de riem zit (of er los bij loopt) en wanneer honden als erfbewakers rondlopen.
An sich zijn die honden niet gevaarlijk maar hun taak maakt het dat ik ze wel eng vindt
Dan zijn er heel veel honden gevaarlijk, er zijn zoveel rassen die hun huis bewaken.Vind je die dan ook gevaarlijk?
-
- Zeer actief
In huis vind ik dat dan net weer een ander verhaal. Dan is de baas erbijAngel-eyes schreef:
Dan zijn er heel veel honden gevaarlijk, er zijn zoveel rassen die hun huis bewaken.Vind je die dan ook gevaarlijk?

Voor mijn werk kom ik op de meest uiteenlopende plaatsen in Nederland en ook weleens bij boeren etc. Als ik ergens aankom waar een hond achter een hek zit en ik zie geen baas in de buurt, dan zal ik echt niet naar binnen lopen.
Ik was eens ergens ver in het zuiden van Nederland. Ik moest daar onderdelen voor de heftruck halen. Ik reed het pad op en daar lag een enorm grote herder. Ik dacht nog, hmmmm.. ik weet niet of ik dit zo'n leuk hondje vind?
Ik stapte toch uit omdat de hond los lag. Toen ik de auto uitstapte kwam hij voor me staan en bleef naar me kijken. Ik vond het een behoorlijk enge situatie en wilde weer terug in mijn auto stappen toen de baas eraan kwam. Hij riep de hond bij zich en toen was alles goed.

-
- Zeer actief
Oh oke, je bedoelt het zo, ja dan kunnen die gevaarlijk zijn ja, maar dat is ook de bedoeling dat niet iedereen het erf op kan.Reini schreef:In huis vind ik dat dan net weer een ander verhaal. Dan is de baas erbijAngel-eyes schreef:
Dan zijn er heel veel honden gevaarlijk, er zijn zoveel rassen die hun huis bewaken.Vind je die dan ook gevaarlijk?.
Voor mijn werk kom ik op de meest uiteenlopende plaatsen in Nederland en ook weleens bij boeren etc. Als ik ergens aankom waar een hond achter een hek zit en ik zie geen baas in de buurt, dan zal ik echt niet naar binnen lopen.
Ik was eens ergens ver in het zuiden van Nederland. Ik moest daar onderdelen voor de heftruck halen. Ik reed het pad op en daar lag een enorm grote herder. Ik dacht nog, hmmmm.. ik weet niet of ik dit zo'n leuk hondje vind?
Ik stapte toch uit omdat de hond los lag. Toen ik de auto uitstapte kwam hij voor me staan en bleef naar me kijken. Ik vond het een behoorlijk enge situatie en wilde weer terug in mijn auto stappen toen de baas eraan kwam. Hij riep de hond bij zich en toen was alles goed.

-
- Zeer actief
Natuurlijk is dat de bedoeling en dat is ook prima verder, maar als iemand mij vraagt 'wanneer vind je een hond gevaarlijk' dan vermeld ik de erfhonden er bijAngel-eyes schreef:
Oh oke, je bedoelt het zo, ja dan kunnen die gevaarlijk zijn ja, maar dat is ook de bedoeling dat niet iedereen het erf op kan.

- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
heb dus zelf heel lang voor een gevaarlijke hond gezorgd.
Ben altijd op mijn hoede geweest met hem, en deed alles wat in mijn vermogen lag dat er niks zou gebeuren.
Muilkorf voor en op tijden en plekker lopen waar geen anderen zijn.
Maar dan moet ik er dus bij vertellen dat Utah mens en dier agressief was.
voor mij was het een ontzettende schat, en in huis was er niks mee aan de hand.
Is wel stukken beter geworden door training, maar moet gewoon altijd op je hoede zijn.
Ik ga dus met de rest mee.......... als er een verkeerd iemand er ee aan touw loopt, en het ook nog wel stoer vind om zo,n hond te hebben
Ben altijd op mijn hoede geweest met hem, en deed alles wat in mijn vermogen lag dat er niks zou gebeuren.
Muilkorf voor en op tijden en plekker lopen waar geen anderen zijn.
Maar dan moet ik er dus bij vertellen dat Utah mens en dier agressief was.
voor mij was het een ontzettende schat, en in huis was er niks mee aan de hand.
Is wel stukken beter geworden door training, maar moet gewoon altijd op je hoede zijn.
Ik ga dus met de rest mee.......... als er een verkeerd iemand er ee aan touw loopt, en het ook nog wel stoer vind om zo,n hond te hebben
-
- Zeer actief
-
- Actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Roelfien
- Zeer actief
Ja, dat klopt, als mijn eigen hond mij bijt, vind ik hem ook niet gevaarlijk.Baily schreef:Ik niet.....Roelfien schreef:Ja, dat vind ik nou ook.johan schreef:Als hij me bijt.![]()
Buck heeft mij ook een keer gebeten, maar ik wist waarom, en wat de oorzaak was. Dus toen vond ik hem niet ineens gevaarlijk. Ik vond mezelf juist heel erg stom.
Maar als andermans hond mij bijt, vind ik hem wel gevaarlijk hoor. Totdat eventuele uitleg volgt. Maar tot die tijd... :N:

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
- Actief
dank je wel voor jullie antwoorden
Ik heb nu nog 1 vraagje he stel iemand komt van achter op een hond aangelopen en de hond let niet op en kijk gespannen vooruit die persoon raakt hem aan en schrikt en en de hond bijt.
vinden jullie deze hond dan gevaarlijk of vinden jullie dit een reactie van de hond
Groetjes Fenna
Ik heb nu nog 1 vraagje he stel iemand komt van achter op een hond aangelopen en de hond let niet op en kijk gespannen vooruit die persoon raakt hem aan en schrikt en en de hond bijt.
vinden jullie deze hond dan gevaarlijk of vinden jullie dit een reactie van de hond
Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
nee totaal niet. Als iemand mij spontaan van achter benaderd schrik ik ook en kan ik me ook boos omdraaien (met arm richting zijn gezichtzaira schreef:dank je wel voor jullie antwoorden
Groetjes Fenna

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Roelfien
- Zeer actief
In de situatie die je schetst is de hond niet gevaarlijk.
Een hond onverwacht van achteren aanraken, zeker door een vreemd iemand, kan tot bijten leiden. Heel veel honden zullen er geen moeite mee hebben als ze opeens aangeraakt worden. Maar een aantal ook wel.
Er zijn flink wat honden die een duidelijke grens hebben, ook om zichzelf heen waar ze niet van willen dat iemand daar zo maar binnen komt.
En dan is een hond niet vals, maar inderdaad heeft zo'n hond wel een baas nodig die er voor zorgt dat de hond niet opeens in die situatie komt.
Een hond onverwacht van achteren aanraken, zeker door een vreemd iemand, kan tot bijten leiden. Heel veel honden zullen er geen moeite mee hebben als ze opeens aangeraakt worden. Maar een aantal ook wel.
Er zijn flink wat honden die een duidelijke grens hebben, ook om zichzelf heen waar ze niet van willen dat iemand daar zo maar binnen komt.
En dan is een hond niet vals, maar inderdaad heeft zo'n hond wel een baas nodig die er voor zorgt dat de hond niet opeens in die situatie komt.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik vind een hond gevaarlijk als ie onvoorspelbaar is.
Als ik dus niet kan inschatten hoe een hond is.
Een hond die bijt vind ik niet per definitie gevaarlijk, een hond die zonder aanleiding bijt en waarbij ik niet kan inschatten wanneer dat gebeurt en hoe dat te voorkomen wel.
En dan heb ik het met name over agressie naar mensen toe.
Andere honden kan ik ontwijken als ik een hondagressieve hond heb, mensen kun je niet of nauwelijks ontwijken in ons drukbevolkte landje.

Als ik dus niet kan inschatten hoe een hond is.
Een hond die bijt vind ik niet per definitie gevaarlijk, een hond die zonder aanleiding bijt en waarbij ik niet kan inschatten wanneer dat gebeurt en hoe dat te voorkomen wel.

Andere honden kan ik ontwijken als ik een hondagressieve hond heb, mensen kun je niet of nauwelijks ontwijken in ons drukbevolkte landje.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017