Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch eindelijk een pup/hondje erbij?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Milou85
Zeer actief

Toch eindelijk een pup/hondje erbij?

Ongelezen bericht door Milou85 »

Waarschijnlijk gaan we op vrij korte termijn (i.v.m mijn aankomende vakantie) een hondje erbij aan schaffen.
Ik zal heel eerlijk zijn, het liefst zou ik een pup aanschaffen. Wij hebben nu pasja en daar ben ik dolblij mee. Maar ik vind het heel erg jammer dat ik een stuk van hem mis zeg maar. Ik weet niet wat hij allemaal heeft meegemaakt en zo zijn sommige dingen voor mij niet helemaal te verklaren. En ja ik zou het ook gewoon super vinden om ons hondje dan van pups af aan bij ons te hebben en op te voeden.

Nou twijfel ik alleen over welk ras het beste bij ons zou passen. Ik heb aardig wat 'wensen' namelijk. Het liefst een 'klein' hondje (niet groter als bijv een cocker spaniel), moet tegen een stootje kunnen (pasja is nogal speels), een beetje stoer maar ook wel weer een beetje een knuffel. Speels en het leifst als het een klein beetje kan luisteren en met andere soortgenoten overweg kunnen (het ligt natuurlijk voor een groot deel aan jezelf).
Zelf vind ik de stoere kleintjes leuk zoals de cairn terrier of een jackrussel. Maar een ccker spaniel vind ik ook leuk maar daar weet ik niet zo heel veel van eigenlijk :N:
Verder spreken de karakters van grote honden mij meer aan zoals boxers en herders maar dat formaat kan nu gewoon niet.
Het moet vooral een maatje worden voor pasja. Dat ze zich lekker op elkaar kunnen uitleven. :mrgreen:

Zijn er misschien nog mensen met ideen of 'aanbevelingen'.
Wij wonen met z'n tweetjes (geen kinderen) met een speelse en beetje dominante mechelse herder x akita inu reu. In een rijtjeshuis maar wel met veel groen en uitlaatmogelijk heden. Iemand suggesties?
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Wij wilden ook graag een redelijk kleine hond, maar wel lekker 'lomp' om het zo maar te zeggen. Qua uiterlijk val ik op de reuze rassen maar dat is in mijn geval niet handig. We zijn wezen orienteren en kwamen uiteindelijk op een Franse Bulldog uit, heerlijke grappige lompe hondjes, ideaal formaat en ze zien er heel stoer uit. De bulldogjes die ik tot nu toe heb meegemaakt waren echt gek op knuffelen.

Ik kan je dus alleen vertellen over de ervaringen die ik tot nu toe heb gehad want zelf hebben we nog geen Franse Bulldog, das pas in juli :ok:
Milou85
Zeer actief

niet om iemand te beledigen want ik vind de karaters vaak fantastisch maar ik wil eigenlijk geen hond met een 'platte' neus. Zoals ik zeg vaak zijn de karaters geweldig (ik ben opgegroeit met boxers en ben gek op ze) maar het is qua uiterlijk niet iets voor mij zeg maar.
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

pasja85 schreef:niet om iemand te beledigen want ik vind de karaters vaak fantastisch maar ik wil eigenlijk geen hond met een 'platte' neus. Zoals ik zeg vaak zijn de karaters geweldig (ik ben opgegroeit met boxers en ben gek op ze) maar het is qua uiterlijk niet iets voor mij zeg maar.
Dat kan hoor :wink:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

als er hier ooit nog een kleintje bij komt voor de gezelligheid dan wordt t een pemmetje (welsh corgi pembroke), ben helemaal gevallen voor t karakter en t uiterlijk in combi met het formaat (gewoon herders, maar dan een maatje kleiner :smile: )
maar voorlopig houden we t hier op onze eigen mecheltjes, maar komt er wel zo af en toe een pemmetje logeren in de toekomst, want mn moeder is in afwachting van haar hondje die als alles goed gaat over 4 wk geboren wordt.......
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Dwergpinchertje! Grote honden in een handzame verpakking :wink:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Een Corgi is een pittig stevig hondje vind ik.

Anne
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik ben zelf weg van de Clumber Spaniel.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Milou85
Zeer actief

die clumber spaniel iet er wel erg groot uit :denken: of heb ik dat mis?

Het zou fijn zijn als de hond goed los zou kunnen lopen en niet achter alles wat hij denk te zien aan vliegt (misschien niet zo'n goed idee die cairn terrier en jackrussel?).

En Wat pasja me net ook nog even zei ( :wink: ) was dat het een hond met humor moet zijn. Hij moet je aan het lachen kunnen maken. Dan kunnen ze samen de clown uit hangen :smile: (pasja kroop ook achter de pc op m'n schoot, meneer had ook nog wensen :wink: )
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Zou de friese stabij in ons 'plaatje' passen?
Afbeelding
Melanie 74

Ik weet niet wat jij groot noemt hihi
Hij wordt ongeveer 45-50 cm en hier een stukje van de CSCN over de Clumber.

De Clumber is de minst speelse van alle spaniels, maar dat houdt zeker niet in dat het een lusteloze of duffe hond is. De Clumber Spaniel is van nature een vrolijke hond maar op een niet zo erg demonstratieve manier. Regelmatig kan hij heel jolig zijn en bij tijd en wijle zelfs de clown uithangen. Hoewel je het op het eerste gezicht misschien niet zou zeggen, is de Clumber best een actieveling. Eigenlijk is hij een beetje tweeslachtig. Aan de ene kant is hij erg gesteld op zijn middagdutje en is hij soms liever lui dan moe, aan de andere kant houdt hij erg van wandelen en draait hij zijn poot niet om voor een paar kilometertjes meer. En dan het liefst los in de vrije natuur, waarbij hij een zwempartijtje ook niet zal schuwen. Dat los laten lopen kan ook makkelijk, want de Clumber is dan wel een beetje trage student maar alles wat hij geleerd heeft brengt hij graag in de praktijk. Hij is meegaand en zal in de meeste gevallen goed gehoorzamen. Behalve misschien als hij de lucht van veerwild in zijn neus krijgt. Dan wil het nog wel eens gebeuren dat zijn sluimering jachtinstinct de overhand krijgt en hij er toch echt even achteraan moet. Maar hij komt altijd weer terug want de Clumber Spaniel is onvoorwaardelijk trouw aan zijn baas, alleen zal hij daar niet mee te koop lopen. Een enkele keer is het zelfs een echte eenmanshond, maar in de meeste gevallen hebben de andere gezinsleden toch ook een warm plekke in zijn hart. De Clumber wil graag een volwaardig gezinslid zijn en prefereert een plekke in de huiskamer dan ook veruit boven een kennel in de tuin, al is die nog zo luxe. Houd er wel rekening mee dat hij tijdens zijn dutjes kan snurken als een houthakker en soms ook behoorlijk kan kwijlen. Maar goed, een kniesoor die daar op let. Gewoon de tv wat harder en een handdoeken bij de hand en het leed is ook weer geleden. Door zijn flegmatieke en stoïcijnse natuur kan hij ook goed met kinderen overweg. Zelfs als ze soms wat te ruw zijn; de Clumber kan wel tegen een stootje en maakt zich niet snel druk.

De Clumber Spaniel is een sociale hond en staat dan ook op goede voet met de meeste honden. Ook met andere huisdieren kan hij over het algemeen goed overweg. Tegenover vreemde mensen zal hij zich echter wat terughoudend opstellen, het is gewoon niet zo'n allemans vriend. Dit gebeurt overigens zonder enige agressie te tonen, want dat hoort hem te allen tijde vreemd te zijn. Zo zeer zelfs dat de gemiddelde inbreker niets van een Clumber te vrezen heeft. Misschien is de hond bereid één oog open te doen in zo'n situatie, maar verder gaat zijn interesse niet. Als alarminstallatie is hij dus volkomen ongeschikt, maar daar tegenover staat dat hij als huishond een prima kameraad is!

Voor meer info http://www.clumberspaniel.nl/
Milou85
Zeer actief

chips, ze zijn al besproken. Er zat een nest in een asiel, wat een leukerts maar ze gaan al weg geloof ik.
Afbeelding
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

pasja85 schreef:Zou de friese stabij in ons 'plaatje' passen?
De Stabij heeft over het algemeen een behoorlijk jachtinstinct, maar dat valt met de juiste aanpak best wel in goede banen te leiden. Echter is de Stabij wel wat groter dan maatje cocker :wink:
Melanie 74

En anders een boerenfox als je van aktie houdt!!
Moet je even kijken op mijn website en dan op Tosca's pagina vindt je wat meer info! en op http://www.boerenfox.nl
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

wanneer zoek je de hond? Ik weet toevallig een oranjeschimmel cockertje van 5 maanden met stamboom dat een goed tehuis zoek.

Een cocker is een lieve hond, soms stronteigenwijs :mrgreen: Het kunnen geweldige knuffelkonten zijn, kunnen tegen een stootje. Gaan graag mee met de baas wandelen, zwemmen door modder baggeren.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Milou85
Zeer actief

er zijn zoveel leuke honden :mrgreen: daar kan je eigenlijk onmogelijk een keus uit maken!! Jammer dat manlief perse een kleine wil.
Hier 'in de buurt' het asiel in joure hebben ze mechelse/duitse herder pups :jank: :jank: :jank: ze zijn zooooooo leuk!! Echt fantatische hondjes. Dat zou hier echt geweldig passen :mrgreen:

Ik heb binnen +/- 1,5 maand vakantie. Weet nog niet precies wanneer. Denk dat ik dat ga afstemmen op het moment dat er 'gezins'uitbreiding komt. zodat ik lekker de tijd heb voor het nieuwe monstertje :mrgreen: M'n hoofd is zo op hol van het idee alleen al dat we er nog een hondje bij krijgen dat ik eigenlijk onmogelijk een keus kan maken. Alles is zo leuk :mrgreen:
Is het cockertje een reu of een teef en waarom zoekt hij een nieuw tehuis?
Ik weet niet echt veel van de cockerspaniel. Dat ze me leuk lijken is eigenlijk puur op uiterlijk :N: maar lekker wandelen, knuffelkont en niet bang zijn om vies te worden of een keer een lekkere speel/stoei partij aan te gaan dat preekt me wel aan :mrgreen: Het moet wel een klein beetje partij zijn voor dat monster van ons :mrgreen:

Net als dat je op school onbreekbare geodriehoeken had zoek ik nu een onbreekbare hond :mrgreen:
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

dwergpicher lijkt me ook wel leuk :mrgreen: en de boerenfox ook. Die zijn net iets hoger als de jackrussel. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat hele korte haar. Ik vind dat eigenweize haar van bijv. een cairn terrier of een ruw harige of broken jack russel ook wel stoer :mrgreen:
Ik kan trouwens niet vinden wat je bedoeld melanie, met tosca's pagina? :denken:
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

pasja85 schreef:die clumber spaniel iet er wel erg groot uit :denken: of heb ik dat mis?

Het zou fijn zijn als de hond goed los zou kunnen lopen en niet achter alles wat hij denk te zien aan vliegt (misschien niet zo'n goed idee die cairn terrier en jackrussel?).

En Wat pasja me net ook nog even zei ( :wink: ) was dat het een hond met humor moet zijn. Hij moet je aan het lachen kunnen maken. Dan kunnen ze samen de clown uit hangen :smile: (pasja kroop ook achter de pc op m'n schoot, meneer had ook nog wensen :wink: )
Een Bullterrier! :ok: Dat zijn echte clowns :mrgreen:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

parson jr :mrgreen: is ruwharig
http://www.parsonrussellterrier.nl/

trouwens de kromforlander ook
Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen:

dat wordt nog moeilijk :wink:
Laatst gewijzigd door fenneke op 02 jan 2006 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenneke en Baloe
Afbeelding
jores
Zeer actief
Contacteer:

Hij heet Max, dit is wat die vrouw mij schreef:

Max, zo noemen we hem, heeft gewoon een wat strakkere hand nodig en dat zit gewoon niet zo in
mij en hij voelt mijn angst/twijfel
en er spelen nog wat persoonlijke dingen mee waardoor wij tot dit besluit zijn gekomen
verder is het echt een poepie hoor en er valt hem een hoop te leren

Ze is met hem op cursus en dat schijnt wel goed te gaan
Onze Joris speelde altijd met een kruising canecorso / rotweiler :N: en dat is altijd goed gegaan, ze zijn wel "klein" maar kunnen veel hebben
groetjes Annemie

Milou85
Zeer actief

oeooeoeh fenneke die is leuk!!!!!!! Nog nooit van gehoord, dat ras. Zijn die wel in nederland :19: ziet er erg stoer uit :mrgreen: zeker moeilijk ja. Mijn eerste keus was eigenlijk een witte herder :roll: en andere herders vind ik ook erg leuk. maar manlief vind dat er geen 'grote' bij kan dus dat wordt 't niet :pffff:

Wat betreft de bull terrier ben ik bang dat dit mischien een te goede partij zou zijn voor onze hond. Pasja wil namelijk (vooral bij het voormaat groter dan jackrussel) duidelijk hebben wie er de baas is. Krijgt onze kerel ruzie met een zo'n formaat hond of groter ben ik bang dat geen van beide zich gewonnen zal geven en dit brengt geen prttige situaties met zich mee. Ik denk dat dat valt onder een risico als ik aan zo'n hond zou beginnen. Hoewel ik hem wel erg leuk vind :mrgreen:

En woont max ergens in het noorden van nederland? Of juist in het zuiden? En of wij een goed tehuis zijn is ook maar af te wachten :wink: (grapje hoor) Weet niet of ik hem die strakke hand wel zou kunnen geven :19: (twijfel ook aan mezelf als ik weet dat ik juist erg m'n best moet doen voor iets)
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

ruwharige fox is ook leuk :smile:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Melanie 74

Ik kan trouwens niet vinden wat je bedoeld melanie, met tosca's pagina? :denken:

Nou deze dan ... http://www.podhalaner-tatra.de/index_toscas_pagina.htm
Milou85
Zeer actief

over die kromforlander is weinig te vinden, alleen in het spaans :pffff: dat spreek ik niet. Ruwharige fox vind ik iets minder. Bij die honden wordt de baard zo 'gek' gekipt. Vind ik niet zo heel erg leuk. dwergsnautzers zijn ook wel leuk maar die worden ook zo geknipt :(: vind ik zelf niet zo.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

linda schreef:
pasja85 schreef:die clumber spaniel iet er wel erg groot uit :denken: of heb ik dat mis?

Een Bullterrier! :ok: Dat zijn echte clowns :mrgreen:
daar zat ik ook aan te denken, maar misschien de minibull dan, vanwege de grootte :mrgreen:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

pasja85 schreef:over die kromforlander is weinig te vinden, alleen in het spaans :pffff: dat spreek ik niet. Ruwharige fox vind ik iets minder. Bij die honden wordt de baard zo 'gek' gekipt. Vind ik niet zo heel erg leuk. dwergsnautzers zijn ook wel leuk maar die worden ook zo geknipt :(: vind ik zelf niet zo.
Maar je hoeft het toch niet zo te (laten knippen).

Wat denk je dan van een schipperke is ook een klein herdertje.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

pasja85 schreef:oeooeoeh fenneke die is leuk!!!!!!! Nog nooit van gehoord, dat ras. Zijn die wel in nederland :19: ziet er erg stoer uit :mrgreen: zeker moeilijk ja. Mijn eerste keus was eigenlijk een witte herder :roll: en andere herders vind ik ook erg leuk. maar manlief vind dat er geen 'grote' bij kan dus dat wordt 't niet :pffff:

Wat betreft de bull terrier ben ik bang dat dit mischien een te goede partij zou zijn voor onze hond. Pasja wil namelijk (vooral bij het voormaat groter dan jackrussel) duidelijk hebben wie er de baas is. Krijgt onze kerel ruzie met een zo'n formaat hond of groter ben ik bang dat geen van beide zich gewonnen zal geven en dit brengt geen prttige situaties met zich mee. Ik denk dat dat valt onder een risico als ik aan zo'n hond zou beginnen. Hoewel ik hem wel erg leuk vind :mrgreen:
je heb ook nog de minibull :wink:
fenneke
Zeer actief

pasja85 schreef:over die kromforlander is weinig te vinden, dwergsnautzers zijn ook wel leuk maar die worden ook zo geknipt :(: vind ik zelf niet zo.
hij staat in de toepoels hoor :pffff:

De Kromfohrlander is een relatief nieuw ras. Hij is na de Tweede Wereldoorlog ontstaan. De stamvader is een Franse jachthond van het ruwhrige Griffontype die gekruist werd met een draadharige Foxterrier-teef. Het resultaat vormde het begin van een geheel nieuw ras. Zijn naam is afkomstig van Krom Fohr, d.w.z. Kromme Groeve, in de buurt van zijn geboorteplaats. Na intensief fokwerk is het ras nu gestabiliseerd. Hij wordt als gezelschapshond gebruikt, maar ook als wacht- en verdedigingshond. Het aantal Kromfohrlanders is klein.

Rasbeschrijving
De Kromfohrlander is een enigszins middelgrote, rechthoekige, krachtig gebouwde, ruwharig hond. Hij is waakzaam en heeft een goed waakinstinct.

Hoofd: lang wigvormig, matig breed. Vlakke, geronde bovenschedel, vlakke achterhoofdsknobbel, onopvallen wenkbrauwbogen en voorhoofdsgroef. Uitgesproken stop. Rechte neusrug, stompe neus, zwarte neusspiegel en zwarte, droge lippen.

Ogen: middelgroot, ovaal, iets schuin geplaatst, donker.

Oren: hoog aangezet, middelzwaar, driehoekig, met afgeronde punten, worden tegen de wangen gedragen.

Gebit: schaargebit.

Hals: licht gewelfd en droog, matig lang, gerond.

Lichaam: licht rechthoekig. Uitgesproken schoft, rechte rug, licht gewelfde lendenen, opgetrokken buiklijn. Licht hellende, brede croupe. Normale borstkas, lichte voorborst.

Ledematen: rechte en evenwijdige voor- en achterbenen. Goed gehoekt in schouder en opperarm, matig gehoekt in knie- en spronggewricht, goede botten en goed bespierd, tamelijk hooggeplaatste sprongen.

Voeten: gewelfd, met goed gesloten tenen en sterke voetzolen.

Staart: matig lang, licht gebogen of licht gekruld.

Gangwerk: levendig, soepel en wijd uitgrijpend.

Vacht: strakke huid, de kleur hang af van de kleur van de vacht. Korte, matig lange of lange ruwharige vacht met ondervacht.

Kleur: de basiskleur is wit met een lichtbruine tot donkerbruine aftekening, een bles op het hoofd. Grote vlekken op het lichaam en een zadel zijn gewenst.

Schofthoogte: 38-46 cm.

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Weet je wat ik dan een heel leuk hondje vind, dat is de Petit Basset Griffon Vendéen!
jores
Zeer actief
Contacteer:

tja als je niet zeker van jezelf bent moet je zoiets niet doen. Zou zonde zijn als het hondje na verloop van tijd weer ergens heen moet. Ik weet alleen die mevrouw haar telefoonnummer het begint met 039
groetjes Annemie

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”