Ik zal heel eerlijk zijn, het liefst zou ik een pup aanschaffen. Wij hebben nu pasja en daar ben ik dolblij mee. Maar ik vind het heel erg jammer dat ik een stuk van hem mis zeg maar. Ik weet niet wat hij allemaal heeft meegemaakt en zo zijn sommige dingen voor mij niet helemaal te verklaren. En ja ik zou het ook gewoon super vinden om ons hondje dan van pups af aan bij ons te hebben en op te voeden.
Nou twijfel ik alleen over welk ras het beste bij ons zou passen. Ik heb aardig wat 'wensen' namelijk. Het liefst een 'klein' hondje (niet groter als bijv een cocker spaniel), moet tegen een stootje kunnen (pasja is nogal speels), een beetje stoer maar ook wel weer een beetje een knuffel. Speels en het leifst als het een klein beetje kan luisteren en met andere soortgenoten overweg kunnen (het ligt natuurlijk voor een groot deel aan jezelf).
Zelf vind ik de stoere kleintjes leuk zoals de cairn terrier of een jackrussel. Maar een ccker spaniel vind ik ook leuk maar daar weet ik niet zo heel veel van eigenlijk :N:
Verder spreken de karakters van grote honden mij meer aan zoals boxers en herders maar dat formaat kan nu gewoon niet.
Het moet vooral een maatje worden voor pasja. Dat ze zich lekker op elkaar kunnen uitleven.
Zijn er misschien nog mensen met ideen of 'aanbevelingen'.
Wij wonen met z'n tweetjes (geen kinderen) met een speelse en beetje dominante mechelse herder x akita inu reu. In een rijtjeshuis maar wel met veel groen en uitlaatmogelijk heden. Iemand suggesties?