Had ik voor de komst van Vegas zijn ontwikkeling precies andersom verwacht, het tegendeel is waar
Hij laat zich steeds makkelijker wegsturen door andere teven en bij vreemde reuen weet hij inmiddels dat we 9 van de 10 keer doorwandelen. Komt het wel tot een ontmoeting en de andere reu geeft een snauw dan komt hij bijna iedere keer naar mij toe waarop ik hem beloon en we onze weg vervolgen. Wil hij toch blijven staan, dan haal ik hem op.
Zou dit komen omdat hij zelfverzekerder wordt
Zou het komen vanwege mijn opvoedplan, dat hij het doorkrijgt? Of geef ik mezelf dan teveel krediet
In ieder geval ben ik erg trots op mijn mannetje. Op een enkele keer na luistert hij nog altijd erg goed. Het enige waar ik de laatste tijd tegenaan loop is dat ik hem moeilijk bij me kan roepen als hij al andere honden/mensen heeft gezien, dat los ik op door 10 paar ogen mee te nemen zodat ik het zo vaak als mogelijk eerder dan hem zie waarop ik hem bij me kan roepen zodat ik kan zien wat voor hond eraan komt.
Uit voorzorg lijn ik hem vaak nog aan als er (voor mij vreemde) mensen aankomen omdat hij heel af en toe nog weleens springt, maar ook dat is er bijna helemaal uit.
Vegas is een heerlijke hond met een fantastisch karakter en dat wilde ik toch wel even kwijt