Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lawaai maken 's morgens....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

J.S.
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door J.S. »

Mark-fryslan schreef:
Mara Roulette schreef:
Mark-fryslan schreef:Joh, er zijn gewoon veel gevallen waarin het voor de hond beter zou zijn als de mensen zelf zouden inzien dat hun leventje het niet toelaat om een hond dat leven te geven wat het verdient en nodig heeft. Mark
Ik vraag mij af hoe je dat kunt concluderen alleen al van het feit dat iemand zijn hond een andere plek in huis geeft dan waar jij zelf voor kiest!
Ik denk dat het belangrijk is dat een hond zijn eigen plek heeft in huis en of dat nu een garage is of een woonkamer dat maakt niet zo veel uit.

Mark-fryslan schreef: Bah ik vind dit zo waardeloos maar ja wat doe je eraan?
Mark
Misschien kun je ook een beetje aardig blijven, ze vragen gewoon om advies en jij trekt meteen allemaal andere conlcusies waar geen enkel bewijs voor is.

Om maar meteen terug naar het topic te gaan, misschien heeft het idd iets met de warmte te maken? Als het koud is ben je meestal eerder wakker.
Ja je hebt gelijk laten we vooral aardig blijven. We hebben het tenslotte ook maar over een hond toch? Nou ik zal me er niet meer druk om maken dan.

De gedachte erachter is wat mij tegen staat in dit verhaal. Ik mis een stukje betrokkenheid met de hond. Hij praat erover of is zijn stofzuiger kapot. Maar goed ik zal me er niet meer druk om maken. Ik heb mijn mening gegeven en klaar dan maar weer.
Groetjes Mark
Ach man, sorry dat ik niet de perfectheid heb om met een hond om te gaan zoals jij die wel hebt! :roll: Iemand die zijn hond op een andere manier dan jou behandelt, is blijkbaar een onmens, die het niet verdient om een hond te houden. Ok, dat weten we dan ook weer... Als ik jou goed volg, zou niemand die werkt (en dus een halve dag van huis is, zoals in mijn geval) een hond mogen nemen?
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Mara Roulette schreef:
Mark-fryslan schreef:Joh, er zijn gewoon veel gevallen waarin het voor de hond beter zou zijn als de mensen zelf zouden inzien dat hun leventje het niet toelaat om een hond dat leven te geven wat het verdient en nodig heeft. Mark
Ik vraag mij af hoe je dat kunt concluderen alleen al van het feit dat iemand zijn hond een andere plek in huis geeft dan waar jij zelf voor kiest!
Ik denk dat het belangrijk is dat een hond zijn eigen plek heeft in huis en of dat nu een garage is of een woonkamer dat maakt niet zo veel uit.

Mark
Misschien kun je ook een beetje aardig blijven, ze vragen gewoon om advies en jij trekt meteen allemaal andere conlcusies waar geen enkel bewijs voor is.

Om maar meteen terug naar het topic te gaan, misschien heeft het idd iets met de warmte te maken? Als het koud is ben je meestal eerder wakker.
als de topicstarter zelf aan aangeeft dat zijn hond lang in een ruimte alleen zit, en vervolgens ook nog aangeeft dat hij daar uit probeert te komen en een paar tips later gewoon zegt dat het niet nuttig is en hij het er allemaal niet voor over heeft dan lijkt het mij vrij duidelijk dat deze starter niet veel voor zijn hond over heeft.
een hond laat niet zonder reden ineens ander gedrag zien dus moet je op zoek naar de oorzaak als je daar te beroerd voor bent en alleen maar op zoek wilt naar een syptoombestrijding om van het probleem af te zijn zegt mij dat in ieder geval meer dan genoeg.
bovendien is de ondertoon van de topicstarter ook niet altijd even vriendelijk.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
J.S.
Vaste gebruiker

Gordonsetter23 schreef:
J.S. schreef:
Mark-fryslan schreef:Misschien als je zelf een een paar nachtjes alleen in de garage gaat slapen? Denk dat je dan wel ongeveer weet waarom je hond zich door de deur probeert heen te krabben.

Groetjes Mark
Dit zijn zo van die reacties waar ik totaal geen boodschap aan heb. Als ik jouw argumentatie zou volgen, zou hij al 7 maand aan een stuk elke ochtend aan die deur hebben zitten krabben. Wel, dat is niet het geval geweest...

Wat is er dan beter aan een hond in een bench te steken 's nachts? In de garage heeft hij alles wat hij wil: een zetel, een mand, water, speelgoed, ballen, hout (waarop hij kan kauwen),... Dat kan ik hem in een bench niet geven...

Dus: heb je ook nuttige tips?

Groetjes,
Jan.
ik kan je gedachten gang niet zo goed volgen, mark bedoeld dit dus wel nuttig als je een paar nachten in de buurt van de hond doorbrengt ontdek je misschien een reden waardoor ineens je hond wel in de ochtend geluid gaat maken waar die dat eerder niet deed.
dit kan maar iets heel kleins zijn maar wel de aanleiding als je die moeite niet wil nemen dan heb je ook in mijn ogen geen reden om te klagen over het gedrag van je hond.
Denk niet dat dit is wat Marc wou zeggen... Hij bedoelde eerder dat het zielig is om onze hond in de garage te steken, 's nachts. Niet, Marc?
J.S.
Vaste gebruiker

Gordonsetter23 schreef:
Mara Roulette schreef:

Mark

als de topicstarter zelf aan aangeeft dat zijn hond lang in een ruimte alleen zit, en vervolgens ook nog aangeeft dat hij daar uit probeert te komen en een paar tips later gewoon zegt dat het niet nuttig is en hij het er allemaal niet voor over heeft dan lijkt het mij vrij duidelijk dat deze starter niet veel voor zijn hond over heeft.
een hond laat niet zonder reden ineens ander gedrag zien dus moet je op zoek naar de oorzaak als je daar te beroerd voor bent en alleen maar op zoek wilt naar een syptoombestrijding om van het probleem af te zijn zegt mij dat in ieder geval meer dan genoeg.
Ik ben perfect vriendelijk. Behalve tegen mensen die niet vriendelijk doen...
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

J.S. schreef:
Gordonsetter23 schreef:
Mara Roulette schreef:

Mark

Ik ben perfect vriendelijk. Behalve tegen mensen die niet vriendelijk doen...
erg jammer dat je alleen het zinnetje over je eigen vriendelijkheid beantwoord en niet in gaat op datgene waar het werkelijk over gaat :roll:
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

J.S. schreef: Denk niet dat dit is wat Marc wou zeggen... Hij bedoelde eerder dat het zielig is om onze hond in de garage te steken, 's nachts. Niet, Marc?
Yep :mrgreen:

Kijk sommige hond kun je best leren dat ze een aantal uurtjes alleen moeten zijn. Maar sommige honden ook niet. Als je een wat angstige of onzekere hond hebt dan gaat dat niet zo makkelijk als dat je een zekere hond hebt. Je hond geeft duidelijk signalen af dat hij het niet prettig vind om alleen te zijn. Wees toch blij dat je hond graag bij je wilt zijn en probeer iets te doen aan zijn gevoel van veiligheid en geborgenheid.

Boekkennis: Een hond is een roedeldier en het is niet natuurlijk om lang alleen te zijn. Lang alleen zijn in de natuur betekend meestal je dood. Dat wij willen dat de hond langere tijd alleen is is heel logisch maar vergeet even niet dat het tegen zijn natuur in gaat. Honden kunnen dit niet zomaar.

Dus dit moet je de hond wel leren. Als het om de kabels gaat, wat is er dan zo moeilijk om de stekkers uit het stopcontact te halen op die plaatsen waar het niet mogelijk is om de kabels buiten het bereik van de honden te houden? Ik heb hier ook een half jaar gewoond met een 3 meter lange PVC pijp van 50mm waar alle kabels van de stereo en tv door heen liepen.

Ik vind dat de hond gewoon te veel en te lang alleen is. Het is ook nog maar een jonge hond? En dat vinden we het gek als de hond dan gaat blaffen of krabben aan de deuren? Ik snap dat niet en ik wordt er inderdaad erg dwars van. Maar dat is mijn probleem, daar hebben jullie weer helemaal gelijk in.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Mark-fryslan
Zeer actief

J.S. schreef:
Ach man, sorry dat ik niet de perfectheid heb om met een hond om te gaan zoals jij die wel hebt! :roll: Iemand die zijn hond op een andere manier dan jou behandelt, is blijkbaar een onmens, die het niet verdient om een hond te houden. Ok, dat weten we dan ook weer... Als ik jou goed volg, zou niemand die werkt (en dus een halve dag van huis is, zoals in mijn geval) een hond mogen nemen?
Het heeft niks met perfectie te maken. Je hebt er gewoon geen zin in. Het is je allemaal te veel moeite. De hond past niet meer in jouw ideaal plaatje. Maar dat mag ik niet zeggen. Want dan kwets je mensen. Ik maak mij hier druk om een hond, verder helemaal niks.

Typisch geval van jammer, kan er niks anders van maken sorry

Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mark, voor iemand die hier regelmatig roept dat je geen conclusies mbt gedrag kan trekken en dus ook geen adviezen kunt geven als je de hond in kwestie niet kent, trek je hier wel erg snel conclusies. :wink:

JS....nogmaals de vraag of die garage wel verwarmd is?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mark-fryslan
Zeer actief

Inge schreef:Mark, voor iemand die hier regelmatig roept dat je geen conclusies mbt gedrag kan trekken en dus ook geen adviezen kunt geven als je de hond in kwestie niet kent, trek je hier wel erg snel conclusies. :wink:

Ik trek toch ook geen conclusies over het gedrag van de hond? Ik trek een conclusie over de bereidheid van iemand om er iets aan te doen. (ik probeer iemand in te laten zien dat het aan hem ligt en niet aan de hond maar dat mislukt jammerlijk)

En zo nieuw is het probleem trouwens niet: Kwam dit tegen in een oude topic van J.S.
J.S. schreef:Onze Labrador 'Sten' (4 maand ondertussen) sliep sinds enkele weken heel goed, maar de laatste 3 nachten is hij steeds wakker rond 6.45u, vanmorgen zelfs om 6.25u! Net iets te vroeg voor ons! Hij krabt aan de deur, jankt en blaft constant. Vermits we het negeren (geen aandacht aan schenken), duurt dit meer dan een uur aan een stuk, tot ik opsta rond 7.30u à 8u...

Voor een 'sanitaire stop' is het niet, want we weten dat hij dit kan ophouden, tot we normaal opstaan.

Iemand een idee wat hij dan wel van ons wil? :denken:
Ik vind het gewoon erg sneu voor de hond. Kan me daar erg boos over maken ja. Maar ben het met je eens dat het laten merken ervan niet helpt aan de toestand van de hond. Nou ja ik kan me altijd nog verschuilen achter het excuus dat ik ook maar een mens ben.

Groetjes Mark
Laatst gewijzigd door Mark-fryslan op 05 jan 2006 13:13, 2 keer totaal gewijzigd.

J.S.
Vaste gebruiker

Inge schreef:Mark, voor iemand die hier regelmatig roept dat je geen conclusies mbt gedrag kan trekken en dus ook geen adviezen kunt geven als je de hond in kwestie niet kent, trek je hier wel erg snel conclusies. :wink:

Nee, Inge, dat is ze niet.

Vannacht probeer ik hem in de woonkamer te leggen, ik zal zelf op de zetel slapen.
J.S.
Vaste gebruiker

Vannacht probeer ik hem in de woonkamer te leggen, ik zal zelf op de zetel slapen.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

J.S. schreef:
Inge schreef:

OK....waar slaapt de hond in de garage?
Heeft ie een mand met lekkere dekens? Een nachthok? Hoe kan ie zichzelf warm houden als je zijn eigen vacht buiten beschouwing laat?

Ligt er een betonnen vloer (trekt erg koud op) of tegels, vloerbedekking?
Kan ie van de grond af gaan liggen door bv. op een pallet te gaan liggen?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef:

Ik trek toch ook geen conclusies over het gedrag van de hond? Ik trek een conclusie over de bereidheid van iemand om er iets aan te doen. (ik probeer iemand in te laten zien dat het aan hem ligt en niet aan de hond maar dat mislukt jammerlijk)
Puur mijn mening hoor, maar negatieve kritiek zonder een stukje positieve kritiek eraan te koppelen geeft doorgaans geen ingang, je drukt iemand slechts de verdediging in. :wink: Werkt naar mijn mening meestal dus niet, zeker niet direct.
Uiteindelijk kan iemand er nog wel over na gaan denken en daaruit de conclusie trekken dat wellicht een andere slaapplaats een oplossing zou kunnen zijn natuurlijk. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

J.S.
Vaste gebruiker

Inge schreef:
J.S. schreef:
Inge schreef:

OK....waar slaapt de hond in de garage?
Heeft ie een mand met lekkere dekens? Een nachthok? Hoe kan ie zichzelf warm houden als je zijn eigen vacht buiten beschouwing laat?

Ligt er een betonnen vloer (trekt erg koud op) of tegels, vloerbedekking?
Kan ie van de grond af gaan liggen door bv. op een pallet te gaan liggen?
Zoals ik al eerder zei: hij heeft een mand + een zetel waar hij in kan gaan liggen. De vloer is van beton.
Mark-fryslan
Zeer actief

Inge schreef:
Mark-fryslan schreef:

Puur mijn mening hoor, maar negatieve kritiek zonder een stukje positieve kritiek eraan te koppelen geeft doorgaans geen ingang, je drukt iemand slechts de verdediging in. :wink: Werkt naar mijn mening meestal dus niet, zeker niet direct.
Uiteindelijk kan iemand er nog wel over na gaan denken en daaruit de conclusie trekken dat wellicht een andere slaapplaats een oplossing zou kunnen zijn natuurlijk. :wink:
Je hebt helemaal gelijk. Ik kan niet goed tegen dit soort mensen. Dat is mijn probleem inderdaad. Maar lees de topic nou eens rustig over. Elke tip wordt afgedaan met kan niet, werkt niet, gaat niet op in dit geval enz. enz. Sommige mensen willen gewoon ook niks aannemen. Dan kun je met nog zulke goede argumenten komen je komt gewoon niet door die betonplaat heen. Dus ik probeer het dan wel eens met zwaar geschut. Soms helpt het en soms ook niet. Nou ja er zijn toch nog genoeg anderen die het op een aardige manier proberen?

Groetjes Mark

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Staat die mand gewoon op de grond dan? Want dat trekt dus echt heel koud op vanaf een betonnen vloer. Als je die mand wat verhoogd zou kunnen zetten (bv. bovenop een pallet) zou dat al wat schelen.
Liggen er dekens of vetbedden in die mand?
Groetjes Inge
Afbeelding

J.S.
Vaste gebruiker

Inge schreef:Staat die mand gewoon op de grond dan? Want dat trekt dus echt heel koud op vanaf een betonnen vloer. Als je die mand wat verhoogd zou kunnen zetten (bv. bovenop een pallet) zou dat al wat schelen.
Neen, en ze staat idd rechtstreeks op de grond. Meestal slaapt hij wel in die zetel, want die is telkens nog warm als ik bij hem kom.
J.S.
Vaste gebruiker

Mark-fryslan schreef:Je hebt helemaal gelijk. Ik kan niet goed tegen dit soort mensen. Dat is mijn probleem inderdaad. Maar lees de topic nou eens rustig over. Elke tip wordt afgedaan met kan niet, werkt niet, gaat niet op in dit geval enz. enz. Sommige mensen willen gewoon ook niks aannemen. Dan kun je met nog zulke goede argumenten komen je komt gewoon niet door die betonplaat heen. Dus ik probeer het dan wel eens met zwaar geschut. Soms helpt het en soms ook niet. Nou ja er zijn toch nog genoeg anderen die het op een aardige manier proberen?

Groetjes Mark
Moet ik dan liegen en zeggen dat er wel een krant om 8u 's morgens in de bus gestoken wordt?

En als ik ervaring heb dat mijn hond zijn plas/kak langer kan ophouden dan dat, wie ben jij dan om dat te gaan betwijfelen?

Verder heb ik geen tips afgedaan als 'kan niet, werkt niet, gaat niet op in dit geval'...
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Mark-fryslan schreef: Maar lees de topic nou eens rustig over. Elke tip wordt afgedaan met kan niet, werkt niet, gaat niet op in dit geval enz. enz.
Hmm....ik heb het nogmaals gelezen en vind dit dus wel meevallen.
De optie van in de woonkamer slapen wordt verworpen omdat de hond al meerdere keren draden heeft doorgeknaagd en de TS bang is dat dat nogmaals gebeurt.
Kan ik me wel iets bij voorstellen, ik heb hier ook een hond die een stroomdraad heeft doorgebeten toen ze 8 maanden oud was en wil dat dus nooit meer meemaken. :wink: Bovendien heb ik haar lang niet los in de kamer durven laten als ik niet thuis was omdat ze 2x door een ruit was gesprongen en ook hier thuis in volle vaart op de vensterbank sprong als ze iets voorbij zag komen buiten. :wink:
Optie van wakkerworden door de krant wordt verworpen omdat TS geen krant heeft en de postbode later komt.
Optie van "inwendige klok" wordt niet verworpen door de TS.
Alleen op de optie dat de hond "zielig en eenzaam is" wordt verworpen, maar dat zou dus best weleens te maken kunnen hebben met het in de verdediging schieten. :wink:
Mark-fryslan schreef:Sommige mensen willen gewoon ook niks aannemen. Dan kun je met nog zulke goede argumenten komen je komt gewoon niet door die betonplaat heen. Dus ik probeer het dan wel eens met zwaar geschut. Soms helpt het en soms ook niet. Nou ja er zijn toch nog genoeg anderen die het op een aardige manier proberen?

Groetjes Mark
Klopt hoor, soms dring je op geen enkele manier door tot iemand. Maar in dit geval lees ik toch dat de TS vannacht de hond in de woonkamer wil laten en zelf erbij gaat liggen, de wil is er dus volgens mij wel om het op te lossen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

J.S. schreef:
Inge schreef:Staat die mand gewoon op de grond dan? Want dat trekt dus echt heel koud op vanaf een betonnen vloer. Als je die mand wat verhoogd zou kunnen zetten (bv. bovenop een pallet) zou dat al wat schelen.
Neen, en ze staat idd rechtstreeks op de grond. Meestal slaapt hij wel in die zetel, want die is telkens nog warm als ik bij hem kom.
Dan begin eens met iets in de garage te leggen waarmee de hond zich ook warm kan houden. Een zetel is leuk, maar eromheen blijft het koud natuurlijk. Een hond met een hele dikke vacht als een Leonberger oid zou daar waarschijnlijk prima door warmblijven, maar een labrador heeft toch een ander soort vacht.
Je zou een soort nachthok kunnen maken (met dak dus) waarin de warmte wat meer blijft hangen, je zou extra dekens of stro in de garage kunnen leggen etc.
Groetjes Inge
Afbeelding

stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik kan me ook zo voorstellen dat de hond het te koud heeft. Tot voor kort was het vrij zacht weer maar de laatste weken is het toch kouder geworden. Niet echt comfortabel dus om in een onverwarmde garage te liggen.
J.S.
Vaste gebruiker

stefanie schreef:Ik kan me ook zo voorstellen dat de hond het te koud heeft. Tot voor kort was het vrij zacht weer maar de laatste weken is het toch kouder geworden. Niet echt comfortabel dus om in een onverwarmde garage te liggen.
Inge schreef: Dan begin eens met iets in de garage te leggen waarmee de hond zich ook warm kan houden. Een zetel is leuk, maar eromheen blijft het koud natuurlijk. Een hond met een hele dikke vacht als een Leonberger oid zou daar waarschijnlijk prima door warmblijven, maar een labrador heeft toch een ander soort vacht.
Je zou een soort nachthok kunnen maken (met dak dus) waarin de warmte wat meer blijft hangen, je zou extra dekens of stro in de garage kunnen leggen etc.
Jep, hier zit iets in, nog niet aan gedacht! :roll:

Thx!
Mark-fryslan
Zeer actief

Inge schreef:
Mark-fryslan schreef: Maar lees de topic nou eens rustig over. Elke tip wordt afgedaan met kan niet, werkt niet, gaat niet op in dit geval enz. enz.
De optie van in de woonkamer slapen wordt verworpen omdat de hond al meerdere keren draden heeft doorgeknaagd en de TS bang is dat dat nogmaals gebeurt.
Kan ik me wel iets bij voorstellen, ik heb hier ook een hond die een stroomdraad heeft doorgebeten toen ze 8 maanden oud was en wil dat dus nooit meer meemaken. :wink: Bovendien heb ik haar lang niet los in de kamer durven laten als ik niet thuis was omdat ze 2x door een ruit was gesprongen en ook hier thuis in volle vaart op de vensterbank sprong als ze iets voorbij zag komen buiten. :wink:
Optie van wakkerworden door de krant wordt verworpen omdat TS geen krant heeft en de postbode later komt.
Alleen op de optie dat de hond "zielig en eenzaam is" wordt verworpen, maar dat zou dus best weleens te maken kunnen hebben met het in de verdediging schieten. :wink:
Mark-fryslan schreef:Sommige mensen willen gewoon ook niks aannemen. Dan kun je met nog zulke goede argumenten komen je komt gewoon niet door die betonplaat heen. Dus ik probeer het dan wel eens met zwaar geschut. Soms helpt het en soms ook niet. Nou ja er zijn toch nog genoeg anderen die het op een aardige manier proberen?

Groetjes Mark
Klopt hoor, soms dring je op geen enkele manier door tot iemand. Maar in dit geval lees ik toch dat de TS vannacht de hond in de woonkamer wil laten en zelf erbij gaat liggen, de wil is er dus volgens mij wel om het op te lossen. :wink:
Nou tijd voor afstand van mijn kant, want ik draaf weer een beetje door geloof ik. :mrgreen:

Ik hoop echt dat ik me gruwlijk heb vergist in mijn gevoel over deze topic. Ik hoop dat ik straks mijn excuus moet maken omdat ik het allemaal verkeerd heb beoordeeld. Dat is het welzijn van een hond me altijd waard.

Groetjes Mark

J.S.
Vaste gebruiker

Mark-fryslan schreef:
Inge schreef:

Groetjes Mark
Nou tijd voor afstand van mijn kant, want ik draaf weer een beetje door geloof ik. :mrgreen:

Ik hoop echt dat ik me gruwlijk heb vergist in mijn gevoel over deze topic. Ik hoop dat ik straks mijn excuus moet maken omdat ik het allemaal verkeerd heb beoordeeld. Dat is het welzijn van een hond me altijd waard.

Groetjes Mark
Komaan, man, wat denk je? Dat ik mijn hond zomaar hou voor de knappe fotootjes die ik dan aan de mensen kan tonen? En zodat de meisjies langs de weg een praatje met mij komen doen, omdat ik met zo'n schattig beest over straat loop?!?

Niks van, ik zie onze Sten doodgraag, ik hou enorm van honden! Heb sinds mijn 11 jaar steeds een Lab gehad en kon niet meer zonder. Het is idd jammer dat onze man overdag enkele uren alleen moet zitten, terwijl wij gaan werken zijn. Maar ik vind niet dat ik mij daarom het plezier moet ontzeggen om een hond te houden!

En voor je nu gaat zeggen dat ik het enkel voor mijn plezier doe en niet aan het geluk van dat beest denk... Vergeef mij mijn onwetendheid, maar zover ik er over kan oordelen, is Sten heel gelukkig hier bij ons (op 's ochtends na dan blijkbaar :denken: :)). Ik kan je nu natuurlijk vanalles op de mouw spelden, maar je moet me maar geloven...
Mark-fryslan
Zeer actief

J.S. schreef: Komaan, man, wat denk je? Dat ik mijn hond zomaar hou voor de knappe fotootjes die ik dan aan de mensen kan tonen? En zodat de meisjies langs de weg een praatje met mij komen doen, omdat ik met zo'n schattig beest over straat loop?!?

Niks van, ik zie onze Sten doodgraag, ik hou enorm van honden! Heb sinds mijn 11 jaar steeds een Lab gehad en kon niet meer zonder. Het is idd jammer dat onze man overdag enkele uren alleen moet zitten, terwijl wij gaan werken zijn. Maar ik vind niet dat ik mij daarom het plezier moet ontzeggen om een hond te houden!

En voor je nu gaat zeggen dat ik het enkel voor mijn plezier doe en niet aan het geluk van dat beest denk... Vergeef mij mijn onwetendheid, maar zover ik er over kan oordelen, is Sten heel gelukkig hier bij ons (op 's ochtends na dan blijkbaar :denken: :)). Ik kan je nu natuurlijk vanalles op de mouw spelden, maar je moet me maar geloven...
Nou ja sorry hoor. Enkele weken bleken enkele maanden te zijn. Wie zegt mij dat enkele uren per dag en een paar dagen in de week niet gewoon 5 dagen per week van smorgen 8 uur tot savonds 18.00uur alleen in de garage zitten is? Dat soort beelden kwamen wel boven bij mij. Dit is nu je tweede topic over dit probleem en je wilt nog steeds niet echt aannemen dat je hond zich rot voelt bij het alleen zijn. Je hond geeft nu al 4,5 maand aan dat het niet happy is in die garage. 4,5 maand geleden was het heerlijk zacht weer.

Ik ben daarin wel te zwart wit. Geef ik gelijk toe. Als ik merk dat mensen niet echt willen maar een gemakkelijke oplossing zoeken dat wordt ik opstandig ja. Als je al vanaf je elfde honden hebt (echt veel langer dan ik in ieder geval) en je bent zo gek op dat beest waarom kun je het jezelf dan zo slecht indenken waarom die hond jammert en blaft? Maar goed ik stop even met olie op het vuur gooien hier. Er zijn hier mensen met veel meer geduld dan ik die je prima verder willen helpen. Dus ik laat deze topic maar even rusten oke? Ik maak me er weer veel te druk over. Doseren is niet mijn sterkste kant zal ik maar zeggen.

Groetjes mark

J.S.
Vaste gebruiker

Mark-fryslan schreef:
J.S. schreef: Komaan, man, wat denk je? Dat ik mijn hond zomaar hou voor de knappe fotootjes die ik dan aan de mensen kan tonen? En zodat de meisjies langs de weg een praatje met mij komen doen, omdat ik met zo'n schattig beest over straat loop?!?

Nou ja sorry hoor. Enkele weken bleken enkele maanden te zijn. Wie zegt mij dat enkele uren per dag en een paar dagen in de week niet gewoon 5 dagen per week van smorgen 8 uur tot savonds 18.00uur alleen in de garage zitten is? Dat soort beelden kwamen wel boven bij mij. Dit is nu je tweede topic over dit probleem en je wilt nog steeds niet echt aannemen dat je hond zich rot voelt bij het alleen zijn. Je hond geeft nu al 4,5 maand aan dat het niet happy is in die garage. 4,5 maand geleden was het heerlijk zacht weer.
Enkele weken bleken maanden te zijn!? 4.5 maanden ongelukkig?!

Eind augustus heeft hij eens enkele dagen gehad, waarop hij hetzelfde deed als nu. Maar dat was over na enkele dagen. Ik vermoed dat je daarom zegt dat het nu al 4.5 maand duurt? Niet dus...

Zoals ik al zei: je kan denken dat ik je vanalles op de mouw zit te spelden en dat doe je dan ook. Maar 'k zie geen reden om te liegen... Liegen om je veroordelingen niet te moeten lezen? Dan bleef ik hier gewoon weg, he! Vele simpeler!
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Je hond voelt zich dus klote en ik kan me dat goed voorstellen.
als je het mij vraagt een en al antropormofisme hier dus

Waar slapen jou honden dan????? Als hij de hele nacht ligt te joenken neem je hem dan maar mee het bed in???? no affence voor mensen die het doen hoor maar wel de achterliggende reden want het komt bij mij echt profesioneel over wat je uitslaat! :pffff:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Oja om me met het topic bezig te houden. Ik denk ook dat hij gewoon weet hoelaat jullie normaal opstaan dus als jullie dan niet opstaan reageerd hij erop. het kan zijn dat hij zich verveeld maar dan kun je hem dingen geven waar hij lang opzit misschien een grote knook of van die balletjes waar eten uitvalt.Dan is hij bezig. Ik vraag me trouwens af of jullie hem uit de garage halen als hij aan het blaffen is?
Mark-fryslan
Zeer actief

corason del perro schreef:als je het mij vraagt een en al antropormofisme hier dus
Dacht dat ik de mens juist eens niet centraal stelde in het heelal maar goed. En waarom moet ik proffesioneel overkomen dan? Mag toch gewoon zeggen wat ik er van denk? Ik vind het niet normaal dat een hond 6 uur overdag in de garage zit en dan nog eens de hele nacht. Maar leg de aandacht maar weer bij mij. Gebeurd hier wel vaker. Die hond kan zijn bek niet open doen (nou ja is niet waar hij kan het wel en doet het ook maar zijn boodschap wordt niet begrepen) dus doe ik dat maar.

Maar laat ook maar we moeten het vooral (mens!)vriendelijk en leuk houden.

Groetjes Mark

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

stefanie schreef:Ik kan me ook zo voorstellen dat de hond het te koud heeft. Tot voor kort was het vrij zacht weer maar de laatste weken is het toch kouder geworden. Niet echt comfortabel dus om in een onverwarmde garage te liggen.
Stefanie, even :offt: hoor :mrgreen: Maar de hond op jouw foto van jouw onderschrift, staat die hond ook op marktplaats??
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”