Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op Zondag zijn wij er nooit uit voor 12.00
Voor Stapper geen enkel probleem, voor Zara meestal ook niet.
Maar het komt wel eens voor dat Zara dan in het biabed heeft geplast
Op de een of andere manier hebben ze het zichzelf aangeleerd dat als ze eens moeten plassen/poepen of kotsen, dat ze dat keurig in dat biabed doen.
Reuze handig
Ik kan hier gewoon heerlijk uitslapen Als het Sun te gortig wordt dan klimt hij naar boven om me te halen. Ik doe ze voor ik naar bed ga nog even het erf op, das ongeveer een uur of 1 's nachts dan plassen ze allebei nog een keer (of niet) maar dat moeten ze zelf weten. 's ochtends gaan ze er zo rond een uur of half 9 dan weer uit, Juul in ieder geval maar Sun is nogal een slaapluis dus die heeft dagen dat ie nog niet wil om die tijd, dan geeft ie het later zelf wel aan...
Onze honden zijn godzijdank erg makkelijk en dat komt goed uit, want met een beetje pech kunnen we weleens lang slapen
We houden wel aan: niet later dan 11.00 uur 's ochtends met de honden uit en dat redden ze echt makkelijk. Als ik opsta, gaan ze eerst de tuin in als ze willen en vaak zat willen ze dat dan nog niet eens
's Avonds gaan ze rond 23.00/23.30 uur voor de laatste keer naar buiten.
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ik kon laatst om 11uur opstaan en de kleine vond het prima,was ook uitgeput na een angstaanjagende oudjaarsperiode en een grote wandeling met kerst
Geen punt dus
hij is drie jaar, ouder wordt wellicht moeilijker(?) zou dan hondenluikje maken
Als ie piept ook geen punt, sta ik gewoon op
heb dat wel over voor mijn drup
hij heeft geen vast ritme, scheelt ook, als je iedere dag om 7 uur je hond uitlaat dan is ie daar aan gewend natuurlijk
Hier komen ze me wakker maken om te plassen als ik eens wat langer kan blijven liggen in het weekend, en het liefst doen ze dat rond een uur of 7, want zo vroeg gaan ze doordeweeks ook.
Daarna eten, en dan slapen ze vrolijk verder, en ik ben dan klaarwakker
Toen Kali hier net was kon je merken dat ze echt moest omschakelen, haar vorige bazinnetje maakte het meestal flink wat later dan ons, en daar was ze nogal op ingesteld, als ze s'morgensvroeg mee moest kon ze echt zo kijken van.. wat maak je me nou :N:
De honden kunnen wel uitslapen maar ik niet. Ik sta meestal op als het licht wordt zowel in de zomer als winter. Doordeweeks hebben we een vaste tijd van opstaan nl. 6.00 uur. Nu is het in de weekenden ongeveer ½8 of 8 uur dat ik eruit ga.
Ik sta op, kleed me aan, doe onder aan de trap m'n schoenen en jas aan, riemen om en we gaan aan de wandel.
Douchen en koffie e.d. doe ik pas weer als ik thuis kom. De honden slapen dan alweer en een uurtje na thuiskomst krijgen ze hun eten.
Wilma schreef:De honden kunnen wel uitslapen maar ik niet. Ik sta meestal op als het licht wordt zowel in de zomer als winter. Doordeweeks hebben we een vaste tijd van opstaan nl. 6.00 uur.
Op werkdagen gaan ze rond 8.00 uur naar buiten.
Op vrije dagen was dat rond 11.oo uur, nooit een probleem geweest.
Maar sinds we een kind hebben gaan ze zelfs op vrije dagen op tijd naar buiten
De laatste ronde is altijd tussen 23.00 en 23,30 uur.
De mijne kunnen prima lang uitslapen. Het gebeurt niet heel vaak maar het kan goed. Meestal ben ik toch op z'n laatst er om 9.00 uur uit, meestal lopen ze 's avonds de laatste keer tussen 21.00-22.00 uur. Kan ook wel veel later zijn, afh. van wat ik 's avonds doe of waar ik ben. Als ze echt moeten dan melden ze dat adequaat, zoals vanochtend. Ze waren om 01.00 uur uitgeweest voor het laatst maar Barousse moest er echt uit om 9.00 uur. Ze moest hartstikke nodig poepen en meldde dat netjes. Bolke is naar mate hij ouder wordt wel erg aan z'n (ons) bed verknocht. Hij schuift 's ochtends graag zijn lijfje op mijn kussen om daar dan nog (alsjeblieft) heeeel lang te blijven. Ik moet hem soms echt verleiden om mee te gaan, ook z'n stukje kaas 's ochtends wil ie graag op bed geserveerd krijgen
Laatst gewijzigd door Bas Rouge op 06 jan 2006 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn honden kunnen ook heel prima lang uitslapen! Nou is bij ons de laatste plas ook altijd pas tegen een uur of 1 en s'morgens kunnen ze dan wel tot een uur of 10-11 blijven liggen hoor!
jitske schreef:hier gaan de honden s'morgens tussen 6 en half 7
en s'avonds rond 9 uur en dan lopen we een uur tot ander half uur
Wat doen ze dan die hele lange dag??
dan worden ze ook uit gelaten in die tussen tijd zeker 3 x
waarvan s'middags ook zo,n lange uit laat
lekker laten rennen en spelen.
dus in totaal 5 x worden ze uitgelaten
Ik dacht ff dat je het bij die twee keer liet
nee zeg dat zou niet goed zijn
ik vindt het zelf ook leuk om te wandelen
had het ook een beetje verkeerd neer gezet
moest eigenlijk staan de laaste uit laat
Marja schreef:
Ik dacht ff dat je het bij die twee keer liet
nee zeg dat zou niet goed zijn
ik vindt het zelf ook leuk om te wandelen
had het ook een beetje verkeerd neer gezet
moest eigenlijk staan de laaste uit laat
Maakt verder ook niet uit hoor
Ik vroeg me alleen af of je geen vreselijk vervelende honden had die zich te pletter verveelde
De laatste wandeling is bij ons tussen 23.30 en 0.30 uur en meestal wordt ik wakker rond 8.30 als ik de wekker niet hoef te zetten.
Maar erg nodig hoeven ze dan niet, hoewel ze wel meteen uitgelaten worden als ik aangekleed ben.
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Ik ben nogal een nachtbrakertje dus ga laat naar bed.
Op mijn werkdagen gaat Rais er om 08.00 uur uit, de avond daarvoor heb ik haar dan meestal rond 00.30 nog even laten plassen. Als ik de volgende dag niet hoef te werken is dat vaak rond 01.00 (of later, oeps, de laatste tijd ben ik niet zo braaf) en gaan we op m'n vrije dag om een uur of 11.00 wandelen.
Ik merk nooit aan Raisa dat ze last heeft van de wisselende tijden of dat ze nodig moet 's ochtends op m'n vrije dagen, mevrouw slaapt dan ook nog heeeeeerlijk.
Ik hou nogal van uitslapen en mijn honden kunnen dat ook prima!
Wel laat ik ze s'avonds vrij laat uit (altijd na 1 uur)
Als ik in een weekend heb uitgeslapen dan gooi ik San ff in de tuin om te plassen. Dan ga ik lekker ontbijten, aankleden en dan vaak meteen naar het bos (soms pas om 12 uur)
Hier iedere doordeweekse dag hetzelfde ritme; ik breng kids naar school en Q gaat mee om met mij wandelen in het bos.
Als het weekend is heeft Q dat goed door, dan wordt hij ietsje later uit gelaten. Blijft dan ook slapen totdat ik of manlief aangekleed beneden zijn.
Pootjes van Ella en Joost (Josie) Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Kan hier makkelijk,
Ameno is geen ochtend hond, net zoals wij geen ochtend mensen zijn.
Door de week hebben we helaas geen keuze en staan we om 0600 buiten om te wandelen. Ameno is nog geen 2 jaar maar het eerste kwartier dat we buiten zijn lijkt het wel een bejaarde
Maar in de weekenden slapen wel lekker tot 11.00 hoor.
Laatste ronde is dan wel ergens 0200 en 0300.
Wilma schreef:De honden kunnen wel uitslapen maar ik niet. Ik sta meestal op als het licht wordt zowel in de zomer als winter. Doordeweeks hebben we een vaste tijd van opstaan nl. 6.00 uur.
De zon komt nu pas op om 8:41 hoor
Je hebt me een beetje raar gequote want dit stond er ook nog achter:
Wilma schreef:... Ik sta meestal op als het licht wordt zowel in de zomer als winter. Doordeweeks hebben we een vaste tijd van opstaan nl. 6.00 uur. Nu is het in de weekenden ongeveer ½8 of 8 uur dat ik eruit ga.
40 á 50 minuten voor de zon op komt is het al aan het schemeren hoor. Dan kan je al goed wandelen door het bos of veld zonder je enkels te breken.
pooh schreef:Kan hier makkelijk,
Ameno is geen ochtend hond, net zoals wij geen ochtend mensen zijn.
Door de week hebben we helaas geen keuze en staan we om 0600 buiten om te wandelen. Ameno is nog geen 2 jaar maar het eerste kwartier dat we buiten zijn lijkt het wel een bejaarde
Maar in de weekenden slapen wel lekker tot 11.00 hoor.
Laatste ronde is dan wel ergens 0200 en 0300.
Dat is midden in de nacht, voel je je dan wel gerust zo stil alleen op straat ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans Ik ben gewoon mezelf
Buffy hoeft nooit nodig ' s ochtends. 's avonds drinkt ze ook niet meer, ook al staat het er. In de zomer is het anders, maar dan zijn we zelf ook veel vroeger op in het weekend.