Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speuren

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

odakota
Vaste gebruiker

Speuren

Ongelezen bericht door odakota »

Sinds 2m mnd doen wij met onze American Indian Dog speuren, wij vinden dit ontzettend leuk, Dakota vind het ook helemaal geweldig om te doen.Wie doet er nog meer aan speuren en hoe zijn jullie ermee begonnen? Wat zijn jullie ervaringen ermee? :smile1:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik nu zelf niet , heb er ook zelf de honden ook niet echt voor, maar heb wel een tijd lang een vriendin ermee geholpen , errug leuk om te doen moet ik zeggen... waar speur jij? :mrgreen:
odakota
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door odakota »

yamie schreef:waar speur jij? :mrgreen:
Ik speur bij "Hondenlogica" in Eindhoven.
Maar hoezo heb je daar de honden niet voor bij ons zit er sinds 2 wkn iemand bij met een bobtail van 10 jaar oud en dat gaat ook goed.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

odakota schreef:
yamie schreef:waar speur jij? :mrgreen:
Ik speur bij "Hondenlogica" in Eindhoven.
Maar hoezo heb je daar de honden niet voor bij ons zit er sinds 2 wkn iemand bij met een bobtail van 10 jaar oud en dat gaat ook goed.
een bobtail is nog steeds iets anders als een jack russell... niet dat ze het niet kunnen hoor, maar echt ideaal is het niet, daarbij heb ik ook nu geen mogelijkheden om dit te doen met mijn honden.. :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik speur al wel wat jaartjes met mijn DH's.
In mooie boerenweilanden, akkers, spoortje lopen en zoeken maar, voorwerpen verwijzen e.d.
Hera loopt nu U'tjes dus met 2 bochten en 2 voorwerpen.
Zo'n spoor wordt steeds moeilijker met steeds meer bochten en voorwerpen, later komen er dan ook verleidingssporen doorheen (dwz dat er, nadat jij je spoor gelopen hebt, iemand door je spoor gaat lopen, je hond moet dan niet op dat spoor gaan zoeken) en verwissel je ook onder het spoor van grond (van weiland over op akker of over op asfalt e.d.).
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Ik speur al jaren , nu met mijnHH van 1 jaar. We hebben zelf een speurgroepje. De HH speurt ongeveer stukken van 1,5 km

Jan
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb het met Job wel een tijdje gedaan maar hij vond er geen ruk aan :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik heb het geprobeerd met mijn cattledog maar die was zo idioot aan het doen dat ik het heb opgegeven. Met de whippet doen we weleens zoekspelletjes (ik gooi de bal, meneer let niet op en moet dan zoeken :19:). Ik heb ook niet de mogelijkheid om te gaan speuren (geen maagdelijkveld in de buurt en geen auto/rijbewijs), zou wel grappig zijn een speurende whippet :mrgreen:
weg gehaald zit een virus in
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik speur ook met mijn mechelse herder. (moet wel want doe er IPO mee :mrgreen: :wink: ). ik vind het heel leuk om te doen. de laatste tijd is het speuren wel wat minder (komt waarschijnlijk door haar loopsheid :19: ) dat vind ik wel aan de ene kant leuk, want heb nu weer de uitdaging om het weer te verbeteren (ben goed bezig, want ze speurt alweer een heel stuk beter). ik hou er ook van om pupjes het speuren aan te leren, begin al vanals ze een week of 10 oud zijn... :ok:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik speur ook met mijn Hollander, ook ivm het IPO-programma.
Het is mijn minst favoriete onderdeel, maar dan voornamelijk vanwege de open velden en de kou, met name in de winter.....ik ben nu eenmaal een koukleum :mrgreen:
Marouck kan een IPO1-spoor nu makkelijk aan, om haar gedreven te houden varieer ik met extra hoeken en extra voorwerpen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Drossie
Actief
Border Collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drossie »

maart schreef:ik speur ook met mijn mechelse herder. (moet wel want doe er IPO mee :mrgreen: :wink: ). ik vind het heel leuk om te doen. de laatste tijd is het speuren wel wat minder (komt waarschijnlijk door haar loopsheid :19: ) dat vind ik wel aan de ene kant leuk, want heb nu weer de uitdaging om het weer te verbeteren (ben goed bezig, want ze speurt alweer een heel stuk beter). ik hou er ook van om pupjes het speuren aan te leren, begin al vanals ze een week of 10 oud zijn... :ok:
Hoe leer je dat aan pupjes?
De mijne, een Border Collie, is nu net geen 4 maand oud en ik zou hem dat ook wel willen leren. Wat we nu doen, is wanneer we wandelen in het bos, zijn balletje ergens verstoppen en dan he commando ZOEK geven. Meestal vindt hij zijn bal redelijk snel als we de richting wat aangeven.
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wij speuren ook met onze twee oudste borders. Dat vinden ze allebei super. Voor de twee jonkies hebben we een tijdje terug ook eens een klein spoortje uitgezet en ook zij vonden het heel erg leuk dus wellicht dat zij het nu ook vaker mogen gaan doen als we er de tijd voor kunnen vinden.
Drossie
Actief
Border Collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drossie »

Tamara/Bayko schreef:Wij speuren ook met onze twee oudste borders. Dat vinden ze allebei super. Voor de twee jonkies hebben we een tijdje terug ook eens een klein spoortje uitgezet en ook zij vonden het heel erg leuk dus wellicht dat zij het nu ook vaker mogen gaan doen als we er de tijd voor kunnen vinden.
Hoe begin je eraan? en wat bedoel je met een spoortje uitzetten?
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Drossie schreef:
maart schreef:ik speur ook met mijn mechelse herder. (moet wel want doe er IPO mee :mrgreen: :wink: ). ik vind het heel leuk om te doen. de laatste tijd is het speuren wel wat minder (komt waarschijnlijk door haar loopsheid :19: ) dat vind ik wel aan de ene kant leuk, want heb nu weer de uitdaging om het weer te verbeteren (ben goed bezig, want ze speurt alweer een heel stuk beter). ik hou er ook van om pupjes het speuren aan te leren, begin al vanals ze een week of 10 oud zijn... :ok:
Hoe leer je dat aan pupjes?
De mijne, een Border Collie, is nu net geen 4 maand oud en ik zou hem dat ook wel willen leren. Wat we nu doen, is wanneer we wandelen in het bos, zijn balletje ergens verstoppen en dan he commando ZOEK geven. Meestal vindt hij zijn bal redelijk snel als we de richting wat aangeven.
ik leer ze volledig op snoepjes speuren. dus in iedere voetstap die ik zet,leg ik een snoepje (worst, korrel,... maakt niet uit wat, zolang de hond het maar graag eet, de mijne doet het vb. uitstekend op wortel :roll: ). eerst slechts een meter of 2, tot de pup goed doorheeft wat de bedoeling is. dan kun je het speur verlengen en het aantal snoepjes verminderen. op het einde volgt er steeds een beloning (een balletje o.d., bij mij is het altijd een voorwerp, het balletje komt dan uit mijn zak)
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”