Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Speuren
Moderator: moderatorteam
- odakota
- Vaste gebruiker
Speuren
Sinds 2m mnd doen wij met onze American Indian Dog speuren, wij vinden dit ontzettend leuk, Dakota vind het ook helemaal geweldig om te doen.Wie doet er nog meer aan speuren en hoe zijn jullie ermee begonnen? Wat zijn jullie ervaringen ermee? :smile1:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- odakota
- Vaste gebruiker
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
een bobtail is nog steeds iets anders als een jack russell... niet dat ze het niet kunnen hoor, maar echt ideaal is het niet, daarbij heb ik ook nu geen mogelijkheden om dit te doen met mijn honden..odakota schreef:Ik speur bij "Hondenlogica" in Eindhoven.yamie schreef:waar speur jij?
Maar hoezo heb je daar de honden niet voor bij ons zit er sinds 2 wkn iemand bij met een bobtail van 10 jaar oud en dat gaat ook goed.

ik speur al wel wat jaartjes met mijn DH's.
In mooie boerenweilanden, akkers, spoortje lopen en zoeken maar, voorwerpen verwijzen e.d.
Hera loopt nu U'tjes dus met 2 bochten en 2 voorwerpen.
Zo'n spoor wordt steeds moeilijker met steeds meer bochten en voorwerpen, later komen er dan ook verleidingssporen doorheen (dwz dat er, nadat jij je spoor gelopen hebt, iemand door je spoor gaat lopen, je hond moet dan niet op dat spoor gaan zoeken) en verwissel je ook onder het spoor van grond (van weiland over op akker of over op asfalt e.d.).
In mooie boerenweilanden, akkers, spoortje lopen en zoeken maar, voorwerpen verwijzen e.d.
Hera loopt nu U'tjes dus met 2 bochten en 2 voorwerpen.
Zo'n spoor wordt steeds moeilijker met steeds meer bochten en voorwerpen, later komen er dan ook verleidingssporen doorheen (dwz dat er, nadat jij je spoor gelopen hebt, iemand door je spoor gaat lopen, je hond moet dan niet op dat spoor gaan zoeken) en verwissel je ook onder het spoor van grond (van weiland over op akker of over op asfalt e.d.).
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik heb het geprobeerd met mijn cattledog maar die was zo idioot aan het doen dat ik het heb opgegeven. Met de whippet doen we weleens zoekspelletjes (ik gooi de bal, meneer let niet op en moet dan zoeken
). Ik heb ook niet de mogelijkheid om te gaan speuren (geen maagdelijkveld in de buurt en geen auto/rijbewijs), zou wel grappig zijn een speurende whippet 

weg gehaald zit een virus in
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik speur ook met mijn mechelse herder. (moet wel want doe er IPO mee
). ik vind het heel leuk om te doen. de laatste tijd is het speuren wel wat minder (komt waarschijnlijk door haar loopsheid
) dat vind ik wel aan de ene kant leuk, want heb nu weer de uitdaging om het weer te verbeteren (ben goed bezig, want ze speurt alweer een heel stuk beter). ik hou er ook van om pupjes het speuren aan te leren, begin al vanals ze een week of 10 oud zijn... 

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik speur ook met mijn Hollander, ook ivm het IPO-programma.
Het is mijn minst favoriete onderdeel, maar dan voornamelijk vanwege de open velden en de kou, met name in de winter.....ik ben nu eenmaal een koukleum
Marouck kan een IPO1-spoor nu makkelijk aan, om haar gedreven te houden varieer ik met extra hoeken en extra voorwerpen.
Het is mijn minst favoriete onderdeel, maar dan voornamelijk vanwege de open velden en de kou, met name in de winter.....ik ben nu eenmaal een koukleum

Marouck kan een IPO1-spoor nu makkelijk aan, om haar gedreven te houden varieer ik met extra hoeken en extra voorwerpen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Actief
Border Collie - Aantal honden: 3
Hoe leer je dat aan pupjes?maart schreef:ik speur ook met mijn mechelse herder. (moet wel want doe er IPO mee![]()
). ik vind het heel leuk om te doen. de laatste tijd is het speuren wel wat minder (komt waarschijnlijk door haar loopsheid
) dat vind ik wel aan de ene kant leuk, want heb nu weer de uitdaging om het weer te verbeteren (ben goed bezig, want ze speurt alweer een heel stuk beter). ik hou er ook van om pupjes het speuren aan te leren, begin al vanals ze een week of 10 oud zijn...
De mijne, een Border Collie, is nu net geen 4 maand oud en ik zou hem dat ook wel willen leren. Wat we nu doen, is wanneer we wandelen in het bos, zijn balletje ergens verstoppen en dan he commando ZOEK geven. Meestal vindt hij zijn bal redelijk snel als we de richting wat aangeven.
-
- Actief
Border Collie - Aantal honden: 3
Hoe begin je eraan? en wat bedoel je met een spoortje uitzetten?Tamara/Bayko schreef:Wij speuren ook met onze twee oudste borders. Dat vinden ze allebei super. Voor de twee jonkies hebben we een tijdje terug ook eens een klein spoortje uitgezet en ook zij vonden het heel erg leuk dus wellicht dat zij het nu ook vaker mogen gaan doen als we er de tijd voor kunnen vinden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik leer ze volledig op snoepjes speuren. dus in iedere voetstap die ik zet,leg ik een snoepje (worst, korrel,... maakt niet uit wat, zolang de hond het maar graag eet, de mijne doet het vb. uitstekend op wortelDrossie schreef:Hoe leer je dat aan pupjes?maart schreef:ik speur ook met mijn mechelse herder. (moet wel want doe er IPO mee![]()
De mijne, een Border Collie, is nu net geen 4 maand oud en ik zou hem dat ook wel willen leren. Wat we nu doen, is wanneer we wandelen in het bos, zijn balletje ergens verstoppen en dan he commando ZOEK geven. Meestal vindt hij zijn bal redelijk snel als we de richting wat aangeven.