Ik geloof direct dat jij haar bij je roept hoor, echtmaart schreef:als ik zie dat de eigenaar het niet wil, dan roep ik haar natuurlijk bij meTamara en Bowie schreef:![]()
Bowie vindt dat op deze manier helemaal geen leuk begin van een spelletje. Als een hond zo reageerd naar haar, eerst liggen, en dan soms ook nog sluipen, dan denkt Bowie, oh leuk, laat ik eens een kijkje nemen. Tot het moment dat de hond dan opspringt en er naar toe rent, dan schrikt ze zich helemaal rot :N: en rent ze met haar staart tussen de benen weg
Vaak als gevolg dat de andere hond achter haar aan gaat jagen en zij het nog minder leuk vindt.
Ik heb het geluk dat die muts op een gegeven moment stil gaat zitten en zich klein maakt zodat de andere hond haar rustig kan besnuffelen. Maar als ik dat gedrag nu zie aankomen bij een andere hond, dan roep ik haar bij me. Ik wil namelijk niet dat het echt een keer misgaat en ze daardoor in paniek echt wegrent.
De vorige hond van mijn ouders deed dit heel erg. Zij besloop iedere hond, en ze sloop ook echt naar ze toe en kwam dan als een duveltje uit een doosje voor de hond tevoorschijn. Die honden vonden dat echt geen leuk geintje van haar. Ook al was het op sommige momenten spelen van haar, maar soms ook niet. Het was een behoorlijke dominante teef die het ook niet erg vond om een hond "zomaar" even te laten zien wie de baas wasDaar is een gedragstherapeut samen met mijn ouders een tijdje mee bezig geweest om haar onder controle te krijgen. En dat voor een knuffelige Drent
![]()
maar ik zag niets erg in haar gedrag, mede doordat de honden die het moesten ondergaan, het blijkbaar niet erg vonden![]()
vandaar dat ik de vraag hier stelde![]()
voortaan zal ik het gedrag dus niet meer verdragen en het haar afleren
Als een hond gewoon op Bowie afrent, dan vindt ze dat trouwens minder bedreigend overkomen dan eerst liggen/sluipen en dan rennen.
En echt heel veel mensen vinden dit hartstikke leuk gedrag van hun hond