Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe moet ik dit interpreteren?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

maart schreef:
Tamara en Bowie schreef::jank: :jank: Bowie vindt dat op deze manier helemaal geen leuk begin van een spelletje. Als een hond zo reageerd naar haar, eerst liggen, en dan soms ook nog sluipen, dan denkt Bowie, oh leuk, laat ik eens een kijkje nemen. Tot het moment dat de hond dan opspringt en er naar toe rent, dan schrikt ze zich helemaal rot :N: en rent ze met haar staart tussen de benen weg :jank: Vaak als gevolg dat de andere hond achter haar aan gaat jagen en zij het nog minder leuk vindt.

Ik heb het geluk dat die muts op een gegeven moment stil gaat zitten en zich klein maakt zodat de andere hond haar rustig kan besnuffelen. Maar als ik dat gedrag nu zie aankomen bij een andere hond, dan roep ik haar bij me. Ik wil namelijk niet dat het echt een keer misgaat en ze daardoor in paniek echt wegrent.

De vorige hond van mijn ouders deed dit heel erg. Zij besloop iedere hond, en ze sloop ook echt naar ze toe en kwam dan als een duveltje uit een doosje voor de hond tevoorschijn. Die honden vonden dat echt geen leuk geintje van haar. Ook al was het op sommige momenten spelen van haar, maar soms ook niet. Het was een behoorlijke dominante teef die het ook niet erg vond om een hond "zomaar" even te laten zien wie de baas was :roll: Daar is een gedragstherapeut samen met mijn ouders een tijdje mee bezig geweest om haar onder controle te krijgen. En dat voor een knuffelige Drent :wink:
als ik zie dat de eigenaar het niet wil, dan roep ik haar natuurlijk bij me :wink:
maar ik zag niets erg in haar gedrag, mede doordat de honden die het moesten ondergaan, het blijkbaar niet erg vonden :19:
vandaar dat ik de vraag hier stelde :19:
voortaan zal ik het gedrag dus niet meer verdragen en het haar afleren :19:
Ik geloof direct dat jij haar bij je roept hoor, echt :wink: Alleen ik weet dat dit gedrag er altijd wel heel erg leuk en spelerig eruit ziet, maar het is niet altijd als spel bedoeld vanuit de hond die het doet. Goede bedoelingen had de hond van mijn ouders dus lang niet altijd. En zover ik me kan herinneren zat er ook geen verschil in sluipen wat spelen betreft en het snauwen.

Als een hond gewoon op Bowie afrent, dan vindt ze dat trouwens minder bedreigend overkomen dan eerst liggen/sluipen en dan rennen.

En echt heel veel mensen vinden dit hartstikke leuk gedrag van hun hond :roll: , terwijl dat niet altijd leuk over komt op de hond die dit moet "ondergaan".
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

heb het begrepen, schaam me eigenlijk wel een beetje dat ik zover niet gedacht heb :oeps: maar had er eigenlijk ook nog nooit een 'slechte' ervaring mee gehad in die zin dat een andere hond daar (zichtbaar) paniekerig van werd...
ben blij dat ik het gezegd heb en nu weet wat ik moet doen de volgende keer
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tamara en Bowie schreef:
En echt heel veel mensen vinden dit hartstikke leuk gedrag van hun hond :roll: , terwijl dat niet altijd leuk over komt op de hond die dit moet "ondergaan".
Dat is inderdaad ook wel opvallend. Heel veel mensen staan er glimlachend bij terwijl 1) Saar in blinde paniek schiet, of 2) Moos een driedubbele salto maakt. Na die salto roepen mensen soms ook nog "och, kijk die stoere kleine" :roll:
Maar ik vind het heel goed dat Maart het vraagt, en ook respecteert als er gezegd wordt dat andere honden het vaak niet leuk vinden :wink:
Het wordt vervelend als mensen na een uitleg van mijn kant het doodleuk nog een aantal keer laten gebeuren :wink:
Vind ik knap hoor Maart, dat je wat doet met de uitleg dat het niet altijd leuk gevonden wordt :ok:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Moos schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Dat is inderdaad ook wel opvallend. Heel veel mensen staan er glimlachend bij terwijl 1) Saar in blinde paniek schiet, of 2) Moos een driedubbele salto maakt. Na die salto roepen mensen soms ook nog "och, kijk die stoere kleine" :roll:
Maar ik vind het heel goed dat Maart het vraagt, en ook respecteert als er gezegd wordt dat andere honden het vaak niet leuk vinden :wink:
Het wordt vervelend als mensen na een uitleg van mijn kant het doodleuk nog een aantal keer laten gebeuren :wink:
Vind ik knap hoor Maart, dat je wat doet met de uitleg dat het niet altijd leuk gevonden wordt :ok:
tjah, zou het nogal stom vinden als ik advies vraag en dan toch gewoon mijn eigen gedacht doe :wink: alhoewel veel mensen dit waarschijnlijk doen, maar ik dus niet :neenee:
en ik zie graag beestjes en doe er alles aan om ze voor hen zo aangenaam mogelijk te doen. dus als Déesse met dit gedrag andere honden ambeteerd, dan mag ze het niet meer doen :19:
wandelen moet voor alle honden fijn zijn hé, niet enkel voor de mijne :19:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

maart schreef:heb het begrepen, schaam me eigenlijk wel een beetje dat ik zover niet gedacht heb :oeps: maar had er eigenlijk ook nog nooit een 'slechte' ervaring mee gehad in die zin dat een andere hond daar (zichtbaar) paniekerig van werd...
ben blij dat ik het gezegd heb en nu weet wat ik moet doen de volgende keer

Waarom zou je je moeten schamen? Is nergens voor nodig hoor :wink:
Je kan niet alles weten, en ook iedere hond reageerd weer anders op bepaald gedrag. Jij hebt geen vervelende ervaringen meegemaakt met dit gedrag, dan is het ook helemaal niet raar dat je je niet bewust bent dat het ook andersom kan zijn hoor.

Je doet er wat mee, en dat is het belangrijkste :wink:
Moos
Zeer actief

maart schreef: tjah, zou het nogal stom vinden als ik advies vraag en dan toch gewoon mijn eigen gedacht doe :wink: alhoewel veel mensen dit waarschijnlijk doen, maar ik dus niet :neenee:
en ik zie graag beestjes en doe er alles aan om ze voor hen zo aangenaam mogelijk te doen. dus als Déesse met dit gedrag andere honden ambeteerd, dan mag ze het niet meer doen :19:
wandelen moet voor alle honden fijn zijn hé, niet enkel voor de mijne :19:
Er zijn denk ik heel wat mensen die zich aangevallen zouden voelen en bij hoog en bij laag vol zouden blijven houden dat andere honden het niet erg vinden, omdat ze dat nooit zien.

En ik snap ook heel goed hoor dat je je niet realiseerde dat andere honden het vervelend kunnen vinden, zeker als jij dat dus niet tegen bent gekomen :wink: Maar daarom vind ik het knap dat je na het lezen van de reacties je daar wel van bewust bent en er ook wat mee doet. Legio mensen zouden eerst fiks in de verdediging schieten :wink:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Martijn schreef:
maart schreef:
Moos schreef:
maart schreef:ja, maar ik heb echt wel geen dominante hond, het is een watje eerste klas :roll:
daarom begrijp ik haar niet zo goed :19:
Maar ze mag dat dus gewoon doen van jou begrijp ik?
euh, ja...
omdat ik er niet echt kwaad in zie. het is niet zo dat er ooit al een hond pijn gehad heeft, of dat die hond meters ver de lucht in vliegt :19: en bij kleine honden doet ze dit veel voorzichtiger. bij pups doet ze het helemaal niet.
dus is het beter als ik haar dit verbiedt? :19:
Dat zou ik niet doen.
Als ze niet voor problemen zorgt is dat allang goed. Verder mag ze zich zelf zijn.

Eerst liggen en dan enthousiast en zelfverzekerd zijn vind ik prima hondengedrag. Niet aan peuteren. Dat gaat prima zo.
en wat dan bij honden als Saar en Bowie :denken: ik wil niet dat honden door de mijne een angstige ervaring opdoen waar de eigenaars al een serieus tijdje mee bezig zijn om de honden terug hun vertrouwen te geven :19:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Martijn schreef: Het helpt niet want de volgende doet het gewoon wel en daarnaast is er niet genoeg ruimte om alle honden met een complex ruim baan te geven.
Hoe lullig ook, het probleem moet wel bij de hond met het probleem blijven en niet bij de rest van de wereld. Anders kan niemand meer iets.
M.a.w. laat iedereen zijn hond "die alleen maar wil spelen" maar ongeremd op andere vreemde honden afdenderen. Sorry Martijn dat vind ik niet kunnen, of wil je beweren dat elke hond die daar niet van houdt en er zelfs van schrikt een complex heeft?

Anne
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik zie het vrij vaak bij andere honden, dat ze eerst gaan liggen en dan daarna spelen. Mijn honden wachten een tegemoetkomende hond meestal staand op. Ik vind het altijd wel leuk om te zien, honden die elkaar van een afstand proberen in te schatten en om de beurt een klein stapje vooruit lopen of kruipen, tot ineens een van de twee besluit erop af te rennen. Terwijl de honden daarmee bezig zijn, heb je eigenlijk ook wel voldoende tijd om de situatie in te schatten en even de andere eigenaar aan te kijken, zodat je kunt besluiten of het kan of niet en evt. je hond terug kunt roepen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Dit is dus volgens mij een kwestie van verschillend interpreteren.
Martijn interpreteert dit gedrag als normaal speels, niet bedreigend gedrag. Terwijl "de andere mensen" het interpreteren als heel dominant, wel vervelend voor de andere hond.

Dat lijkt mij een groot verschil maken voor je reactie hierop.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
starfleet
Erelid

Martijn schreef:
Ze dendert niet..ze geeft een heel duidelijk signaal in de vorm van gaan liggen wat gewoon een variant op een spelbuiging is.
Op de foto zoals zij erbij ligt vind ik het ook geen probleem. Helaas zijn er ook wel wat honden (ik heb met name (witte)herders dat zien doen) die gaan liggen en vervolgens grauwend op een andere hond afstormen :N: Ik kan het verschil niet altijd goed zien altijd op afstand.

En omver kegelen, sorry daar hoeft een hond geen complex voor te hebben dat hij daar niet van gediend is om zonder even kennismaken ondersteboven worden gelopen. Als je hond goed terug te roepen is, is er verder geen probleem.

Anne
Belle
Zeer actief

Martijn schreef:
Belle schreef:Ik vind het altijd wel leuk om te zien, honden die elkaar van een afstand proberen in te schatten en om de beurt een klein stapje vooruit lopen of kruipen, tot ineens een van de twee besluit erop af te rennen.
Daar krijg ik nou de zenuwen van. Een hond die totaal gespannen op mijn honden af komt kruipen.
Nee, dat bedoel ik niet precies, maar dat afwachtende. Dat gespannen kruipen zie ik ook wel eens, maar eigenlijk alleen bij border collies. Het is meer het elkaar aftasten van een afstand. Ik heb er nooit een probleem mee ondervonden.
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
starfleet
Erelid

Belle schreef:
Nee, dat bedoel ik niet precies, maar dat afwachtende. Dat gespannen kruipen zie ik ook wel eens, maar eigenlijk alleen bij border collies. Het is meer het elkaar aftasten van een afstand. Ik heb er nooit een probleem mee ondervonden.
Ik ken dat ook wat jij bedoelt. En dat maakt het gelijk ook allemaal zo lastig om te interpreteren vanaf afstand.

Anne
Belle
Zeer actief

starfleet schreef:
Belle schreef:
Ik ken dat ook wat jij bedoelt. En dat maakt het gelijk ook allemaal zo lastig om te interpreteren vanaf afstand.

Anne
Wat mij opvalt, is dat de honden die zo gespannen sluipen de kop vaak heel laag bij de grond hebben.
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Dat doet mijn mormel dus. Daar had ik laatst overigens ook een topic over geopend.
Hij heeft echt een hele lage houding, zijn staart staat recht naar achteren, zijn oren breed op de kop. En dat mag van mij dus niet. Of althans, hij mag die houding best aannemen, maar hij mag er verder niets mee doen.
Ik vind het nooit zo leuk als ik hem dan weer van een klein wit hondje af kan plukken. En gelukkig kan ik dat nu ook altijd (bijna dan :wink: ) voorkomen.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
maart
Zeer actief

de mijne gaat wel niet sluipen. ze blijft gewoon liggen en loopt er dan op af.
nog nooit heeft ze agressieve neigingen daarbij getoond (bijten, grommen of iet dergelijks). de honden die we al tegengekomen hebben, hebben er ook nog nooit met schrik op gereageerd, allemaal begonnen ze dan te spelen, waarbij Déesse in het spel nooit de leiding heeft.
starfleet
Erelid

maart schreef:de mijne gaat wel niet sluipen. ze blijft gewoon liggen en loopt er dan op af.
nog nooit heeft ze agressieve neigingen daarbij getoond (bijten, grommen of iet dergelijks). de honden die we al tegengekomen hebben, hebben er ook nog nooit met schrik op gereageerd, allemaal begonnen ze dan te spelen, waarbij Déesse in het spel nooit de leiding heeft.
Dan sluit ik me bij Martijn aan, dan is er niks aan de hand, zeker omdat je zegt dat ze het ook niet bij kleintjes of puppies doet.

Anne
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Martijn schreef:
starfleet schreef:
Martijn schreef: Het helpt niet want de volgende doet het gewoon wel en daarnaast is er niet genoeg ruimte om alle honden met een complex ruim baan te geven.
Hoe lullig ook, het probleem moet wel bij de hond met het probleem blijven en niet bij de rest van de wereld. Anders kan niemand meer iets.
M.a.w. laat iedereen zijn hond "die alleen maar wil spelen" maar ongeremd op andere vreemde honden afdenderen. Sorry Martijn dat vind ik niet kunnen, of wil je beweren dat elke hond die daar niet van houdt en er zelfs van schrikt een complex heeft?

Anne
Ze dendert niet..ze geeft een heel duidelijk signaal in de vorm van gaan liggen wat gewoon een variant op een spelbuiging is.

Dus ik vind dat kunnen, ja. Sterker nog..cleo doet het ook en dat mag ze dus van mij. :lekkerpuh:

Een hond die zonder problemen te maken zelf bepaalt hoe hij met andere honden om gaat is toch waar iedereen naar streeft? Waarom de zaak gaan zitten frustreren als hij dat doet dan?

En dan heb ik het dus over een plek waar honden los mogen he? Niet op straat ofzo.
Dat doet Orson dus duidelijk anders die dendert wel en kegelt dan ,weliswaar niet bij kleintjes of puppies maar dan nog.
zelfs een volwassen boxer kegelt hij om en ik vind dat dus wele cht vervelend voor de andere hond die daar wel pijn aan beleefd of angstig van word.
Zou Micron het doen zou ik het weer een andere zaak vinden zeker als het geen agressieve motivatie bevat.
Bij Orson ligt dat duidelijk anders die hoopt hiermee een confrontatie uit te lokken en te kunnen matten want het park is van hem vind hij :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:
Maar goed..ik heb er een hekel aan om andermans honden op te voeden, ik wil ook niet dat ze mij confronteren met iets wat ik niet vertrouw omdat de ze denken dat het goed is.
Maar dan is het aan degene met de angstige hond om een oplossing te zoeken. Het kan niet dat stabiele, gezonde honden geen normale gedragingen mogen vertonen om een hond met een complex ruim baan te geven.

Het helpt niet want de volgende doet het gewoon wel en daarnaast is er niet genoeg ruimte om alle honden met een complex ruim baan te geven.
Dat ben ik dus helemaal met je eens, vandaar ook dat ik er altijd voor zorg dat ik Saar bij me hou als ik in kan schatten dat er iets gaat gebeuren waar ze van in paniek schiet, en niet in 'de spits' de duinen inga. Het enige waar ze trouwens van in paniek schiet is als honden fixerend op haar af komen gelopen/geslopen, als ze met de kop laag dat jacht inzetten, of als ze keihard aan komen rennen om haar omver te kegelen.
Ik persoonlijk vindt dat niet geheel onlogisch is, en vindt een andere hond fixerend naderen of omver kegelen ook niet geheel prettig normaal gedrag.

Ik reageerde op het eerste stukje waarin bij de laatste foto zelfs gezegd wordt "en hier kegelt ze hem omver".

Nu zegt Maart een paar pagina's later dat ze gaat liggen en er dan gewoon op af loopt; dat vind ik twee nogal verschillende dingen.

Als een hond gaat liggen en daarna op mijn honden af komt lopen, of een beetje rennen, vindt ik dat prima. Daar schrikt Saar ook niet van.
Het ging mij puur om het 'omver kegelen', waar dus een flink tempo aan vooraf moet zijn gegaan. Ik vind het niet vreemd dat er honden zijn, waaronder Saar, die schrikken van een andere hond die in volle vaart op ze af komt gerend om ze omver te kegelen.
Moos mag van mij ook geen Sheltie-pupjes omver kegelen, ook al is het spel.
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: hoe moet ik dit interpreteren?

Ongelezen bericht door kitty »

maart schreef:hoi,

een vraagje omdat ik nou niet precies weet wat mijn hond wil duidelijk maken. als we op wandeling een vreemde hond tegenkomen en Déesse en die andere hond lopen los dan willen ze natuurlijk even kennis maken met elkaar. dan is het zo dat Déesse als ze ziet dat die andere hond op haar afkomt ze altijd gaat liggen :roll: meestal staat die andere hond dan even stil, maar zodra die andere hond ook maar iets beweegt dan sprint ze er met volle snelheid op af en kegelt hem omver :roll: :19:
nu mijn vraag: waarom doet ze dat juist?
mij lijkt het alsof ze eerst aangeeft dat ze niets kwaads bedoelt (ze gaat liggen, geeft dus een onderdanige positie aan) maar waarom kegelt ze dan die andere hond omver?
precies alsof ze wil zeggen: ik ben maar een klein onschuldig teefje dus ik mag doen met je wat ik wil :pffff: en ik loop je lekker omver :roll: want eigenlijk ben ik niet zo klein en onschuldig :mrgreen:
overigens is het zo dat die andere hond daar dan niet agressief op reageert, ze beginnen ge woon te spelen, hij verdraagt dit gedrag. het is dus precies niet zo dat mijn hond niet weet hoe ze zich moet gedragen bij andere honden want blijkbaar verstaan die andere honden wel wat ze zegt :denken: maar dit heb ik toch nog nooit gezien bij andere honden.
hier een foto van hoe ze ligt (doet ze dus ook als er geen andere hond bijstaat)
Afbeelding
en hier kegelt ze hem omver (is wel een andere hond maar principe blijft hetzelfde :wink: )Afbeelding
Ook al heeft ze niets slecht in zin, ik vind dit toch geen prettig gedrag en ik weet zeker dat mijn honden hier niet speels op reageren.
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:Ja dat laatste doet, cleo niet. In ieder geval niet zonder heel duidelijk context waarin ze zich verweert tegen pesterijen.
En dat is dus ook het enige waarvan ik vond dat dat niet altijd even gewensd was. En waarvan ik het ook niet echt onlogisch vindt dat Saar daarvan schrikt.
Afbeelding
maart
Zeer actief

Moos schreef:Ik reageerde op het eerste stukje waarin bij de laatste foto zelfs gezegd wordt "en hier kegelt ze hem omver".

Nu zegt Maart een paar pagina's later dat ze gaat liggen en er dan gewoon op af loopt; dat vind ik twee nogal verschillende dingen.
sorry, ze rent er dus op af, op volle snelheid en remt dus niet op het einde...
inderdaad, is nogal tegenstrijdig neergezet, was niet mijn bedoeling :N:
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

ze speelt gewoon jager/wild. zoals kinderen cowboy-en-indiaan of politie-en-dief.
uiteraard is het dominant gedrag van haar, wanneer de andere hond voor prooi moet spelen.
Moos
Zeer actief

maart schreef:
Moos schreef:Ik reageerde op het eerste stukje waarin bij de laatste foto zelfs gezegd wordt "en hier kegelt ze hem omver".

sorry, ze rent er dus op af, op volle snelheid en remt dus niet op het einde...
inderdaad, is nogal tegenstrijdig neergezet, was niet mijn bedoeling :N:
Oke :wink:

En dat op volle snelheid er op af rennen, en niet afremmen heb ik dus wat moeite mee. Ik denk niet dat er heel veel honden zijn die voor hun lol door een vreemde hond omvergekegeld worden. Uiteraard vinden ze het niet allemaal bedreigend, Moos vindt dat ook niet, maar hij geeft wel even een brul/piep/snauw als een andere hond hem omver kegelt, en dat doet hij niet omdat hij er zo van geniet :wink:
Afbeelding
maart
Zeer actief

zal dus beginnen met het 'afstormen' af te leren, lijkt me veel veiliger voor het 'slachtoffer' :wink:
wat een kreng is het toch hé :N: :roll:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik ervaar het eigenlijk als pure spanning te vergelijken met het optillen van een poot of het omhoog zetten van de neken rugharen. Dat laatste wordt ook heel vaak verkeerd beoordeeld.

Die van mij doet dit allemaal dus ook maar kan ook met 100% zeggen dat het een zeer dominante trut is (zoals we haar hier noemen). Wat mij wel opvalt is dat ze dit juist doet bij bekende honden en dan juist wel stopt vlak voor de hond en dan gaan ze spelen dus echt speel gedrag. Maar toch is het echt de spanning die is dan van haar af te lezen. Ze gaat soms ook wel liggen als er een hond op hele verre afstand is dan ligt ze daar gespanne te kijken mara onderneemt verder geen actie.

Maar aangezien meer issieus met die trut van mij :wink: Ze jaagt dus ontzettend alles wat ze jagen kan :jank: Kan ik wel om huilen vaak verpest ze het dus voor zichzelf. Ze mag het zeker niet hoor van me maar als ze eenmaal gaat komt ze ook niet zomaar voor een koekje terug. En ze is nogal onvoorspelbaar wat dat soort dingen. Komt meestal dus uit het niets als ze al een tijdje gingen spelen. Sommige honden vinden dit wel leuk maar laatst schrok ik toch ook wel. Ik was buiten met die 2 en nog een mechelaar (haar beste vriendje) Toen kwam er een meid met een jonge mechelaar ik pakje Jola bij me en heb eerst overlegt met die meid van ja ze is wel dominant :blah: maar ze is niet agressief. Dus ze gaan beiden los en het was raak. Omdat die hond dus zo angtig reageerde ging ze er meteen achter aan rennen ze me ook nog terug naar de weg(wel heel rustige weg gelukkig) en ik maar roepen schrok me dood maar daarna luisterde ze wel als ik zei nee genoeg en rustig. Gelukkig was de eigenaresse van de mechelaar niet zo geschrooken als ik.

:jank: Dat was ook verre van leuk natuurlijk
nova
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nova »

De theorie die ik hierover is:
Ze gaan liggen zodat ze kleiner lijken. Zodra de andere hond dan dichterbij komt en ze komen overeind lijken ze in 1x een stuk groter. Dat werkt natuurlijk een stuk beter dan alleen je haren overeind zetten. Het is een beetje een combi van spelen en dominantie.
Het klonk mij wel aannemelijk.

Ik zou me er alleen druk om maken als de verhoudingen echt niet meer kunnen. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat de kegel belssures oploopt.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”