Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik sta 's ochtends op wanneer ik wil ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ja als ik uitslaap dan ga ik idd ook laat naar bed of als ik stap ben geweest maar dan laat ik de hond altyd uit als ik terug kom. Dus dat staat denk ik wel in verhouden met laatste keer 10 uur en eerste 8 ofzo meetsal denk ik dat er zelf minder tyd tussen zit
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mijn honden zijn net zo lang lui als ik het ben,dus of ik nou om 7 uur of om 10 uur buiten sta met ze maakt ze niks uit :mrgreen:
Laatste rondje is hier tegenwoordig tegen 00.00 uur om die vervelende Shar Pei's te ontlopen(ze hebben van de week wéér een hond gegrepen zonder dat baas/bazin ingreep :devil: ).
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

marian* schreef:Mijn honden zijn net zo lang lui als ik het ben,dus of ik nou om 7 uur of om 10 uur buiten sta met ze maakt ze niks uit :mrgreen:
Laatste rondje is hier tegenwoordig tegen 00.00 uur om die vervelende Shar Pei's te ontlopen(ze hebben van de week wéér een hond gegrepen zonder dat baas/bazin ingreep :devil: ).
Laatste rondje is hier steeds vaker een plas in de tuin, om die ene Herder-kruizing te mijden die meerdere keren op Moos is geklapt en die ik laatst weer weg heb moeten brullen, meerdere keren omdat hij toch bleef sluipen en naderen.
Ik heb allerhande tijden geprobeerd, dan zag ik die mensen met altijd loslopende hond niet meer, en opeens liepen ze dan weer op dezelfde tijd als ik. Dus nu weet ik het niet meer :19: Ik heb alle tijden tussen 21:30 en 22:30 gehad.
Laatst kwam ik die hond op de hoek tegen, zonder baas, en ben ik heel hard omgedraaid en in staffe pas teruggelopen naar mijn huis; hij durfde gelukkig het portiek niet in.
Sindsdien is het steeds vaker een plas in de tuin...
Afbeelding
Sam&Teun
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sam&Teun »

Ik heb ook uitslapers. Door de week laat ik Teun (reu) om 8.00 uur uit. Sam (teefje) wil niet mee, die wil blijven liggen. In het begin moest ze mee van mij omdat de volgende uitlaatronde pas tussen de middag is als ik werk. Ze ging dan met tegenzin mee, maar deed niks. Soms na lang aandringen van mij ging ze wel in de plashouding zitten, maar ze deed nog steeds niks :mrgreen: Sindsdien laat ik haar 's morgens maar slapen :wink:
Mijn laatste uitlaatronde is ca. 23.30 uur.
In het weekend doe ik het heel rustig aan 's morgens. Lekker rommelen en vaak ga ik pas om een uur of 12 naar buiten met ze. Teun heeft daar dan ook helemaal geen probleem mee. Ik heb niet uitgeprobeerd hoe lang het duurt voordat ze gaan aangeven dat ze uit moeten, maar ik geloof dat dat heel lang is!
Groetjes, Cecilia

Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

Volgens mij bestaat er nergens een luier varken dan Pasja (Stiekem is hij geen hond :wink:)
Ik was een keertje een beetje ziek, heb hem om 21.30 uitgelaten en geen wekker gezet voor de volgende dag. Ik werd om 14.30 wakker :N: !!! En Pasja lag nog net zo lekker te slapen!!!
Het is toch verschrikkelijk.
Het maakt hem niet uit hoe laat we eruit gaan. Maar zodra ik in beweging kom en hij ziet dat ik me aan ga kleden moet hij ineens heel nodig :19:
maarre hij houdt het dus aardig vol. Ik heb nog nooit mee gemaakt dat hij 's morgens liep te 'zeuren' om eruit te gaan :mrgreen:
Wat hebben we toch een fijne hond :mrgreen:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bij mij gaan de honde tussem 9 en 10 uur uit doordeweeks en in het weekend.
Heel heel af en toe gaan ze later maar dan is de laatste ronde ook later geweest.

Jacqueline
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jack is heel makkelijk, die doet effe een oog open en slaapt dan lekker verder terwijl ik wakker zit te worden met een kop koffie, of het nou 7 uur of 9 uur is. Maar als ik in het weekend nog effe wil blijven liggen en ik hoor iets beneden moet ik echt als een speer mijn bed uit om Lilo in de tuin te laten plassen, anders heb ik de duizendste piesplek in het kleed. :roll: Acht uur, half negen is echt max voor Lilo, dus uitslapen is er niet meer bij. Maar ik klaag niet hoor, want negen van de tien keer houdt ze het poepen tegenwoordig keurig netjes op tot in het park, dat is zo ongeveer per meter vooruit gegaan, van in de huiskamer tot in de tuin tot overal midden op straat tot uiteindelijk in het park. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Doordeweeks moeten de honden ook vroeg lopen, maar niet van harte.
In het weekend slapen we uit, allemaal :ok:
Nee, mijn honden houden niet van vroeg opstaan.
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Wij wandelen vaak heel laat, vaak tussen 12 en 2.30 laatste ronde. De plaatselijke drugsdealers kenen ons al en groeten ons :mrgreen:
Dan de volgende dag weer later uit ong. 11.00 uur maakt ze niets uit.
Ook niet als we een keer vroeg naar bed gaan...
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Mama Sanneke schreef:
pooh schreef:Kan hier makkelijk,
Ameno is geen ochtend hond, net zoals wij geen ochtend mensen zijn.
Door de week hebben we helaas geen keuze en staan we om 0600 buiten om te wandelen. Ameno is nog geen 2 jaar maar het eerste kwartier dat we buiten zijn lijkt het wel een bejaarde :mrgreen:

Maar in de weekenden slapen wel lekker tot 11.00 hoor.
Laatste ronde is dan wel ergens 0200 en 0300.
Dat is midden in de nacht, voel je je dan wel gerust zo stil alleen op straat ?

Ja hoor, ik ben niet angstig aangelegd en bovendien heb ik een enge hedder :pffff: :mrgreen:
(maar een poedeltje zou ik ook gerust uitlaten om deze tijden hoor :wink: )
marian*
Erelid
Contacteer:

pooh schreef: Ja hoor, ik ben niet angstig aangelegd en bovendien heb ik een enge hedder :pffff: :mrgreen:
Ik heb géén enge hedders,maar loop gerust midden in de nacht met ze op straat als het moet hoor :pffff: :mrgreen:
In de nieuwjaarsnacht was het kwart voor vijf(met dank aan het feessie van de buren :devil: ) :pffff:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

marian* schreef:
pooh schreef: Ja hoor, ik ben niet angstig aangelegd en bovendien heb ik een enge hedder :pffff: :mrgreen:
Ik heb géén enge hedders,maar loop gerust midden in de nacht met ze op straat als het moet hoor :pffff: :mrgreen:
Mijn ideeën zijn bevestigd :mrgreen:

De hond past zich volledig aan aan de baasjes. Geen ochtendmensen, dan geen ochtendhond. Ochtendmens? Dan is de hond ook vroeg aktief. Als de baasjes niet bang zijn in het donker, is de hond dat ook niet.
Wat kan het wezen hond zich toch geweldig aan ons aanpassen hè?
Marion.

marian* schreef:In de nieuwjaarsnacht was het kwart voor vijf(met dank aan het feessie van de buren :devil: ) :pffff:
Noem jij dat middenin de nacht? Volgens Reini en Frederique is dat gewoon de ochtend hoor :mrgreen:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Bas Rouge schreef: Bolke is naar mate hij ouder wordt wel erg aan z'n (ons) bed verknocht. Hij schuift 's ochtends graag zijn lijfje op mijn kussen om daar dan nog (alsjeblieft) heeeel lang te blijven. Ik moet hem soms echt verleiden om mee te gaan, ook z'n stukje kaas 's ochtends wil ie graag op bed geserveerd krijgen :mrgreen:
Hier precies hetzelfde. Ze kruipt helemaal onder mijn dekbed tussen de kussens, hindert niet hoe laat het is. En als ik helemaal klaar ben voor de ochtendwandeling gaat ze eerst nog een tijd op haar rug liggen omdat ik dan haar buik uitgebreid moet aaien :roll:

De laatste plas 's avonds is meestal tussen 23.30 en 00.30, 's ochtends tussen 08.30 en 10.30, het maakt niets uit.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Marion. schreef:
marian* schreef:

De hond past zich volledig aan aan de baasjes. Geen ochtendmensen, dan geen ochtendhond. Ochtendmens? Dan is de hond ook vroeg aktief. Als de baasjes niet bang zijn in het donker, is de hond dat ook niet.
Volgens mij klopt dat aardig, bij ons tenminste :mrgreen:
Wij zijn beide totaal geen ochtendmensen en de honden zijn 's ochtends uitermate lui, godzijdank :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marion.

Marion. schreef:Wat kan het wezen hond zich toch geweldig aan ons aanpassen hè?
Ter verduidelijking:

Er was er hier altijd 1 thuis. Of vrij, of thuis aan het werk. En diegene werd dan langzaam wakker. Uurtje of 9 de eerste ronde (door de week). Soms moest je Saar gewoon wakker maken, omdat ze nog zo lekker sliep en je eigenlijk toch wel vond dat je voor een werkdag allang op moest zijn :mrgreen:

Nu móeten de dames om half 7 of half 8 mee. En óók koningin Saar is nu genegen om voor dag en dauw op te staan, en een lange ronde te lopen. De eerste 3 dagen moest ik haar echt meesleuren, maar de 4e dag wist ze het al. Als ik me aan het afdrogen was van de douche, was Saar zich alvast aan het uitrekken om wakker te worden :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Marion. op 12 jan 2006 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Stang schreef:
Marion. schreef:De hond past zich volledig aan aan de baasjes. Geen ochtendmensen, dan geen ochtendhond. Ochtendmens? Dan is de hond ook vroeg aktief. Als de baasjes niet bang zijn in het donker, is de hond dat ook niet.
Volgens mij klopt dat aardig, bij ons tenminste :mrgreen:
Wij zijn beide totaal geen ochtendmensen en de honden zijn 's ochtends uitermate lui, godzijdank :smile:
Hier ook. Maar door de week moet het nu wel, een lange wandeling. En dat doet het vrouwtje eigenlijk heel erg goed (kan ze even op haar gemakkie de komende dag op een rijtje zetten :mrgreen: ), en de dames zijn de laatste dagen/weken uitermate vrolijk op hun eerste rondje. Maar in het weekend genieten ze er net zoveel van als ik, om 's ochtends lekker te trutten in bed. Eventjes geen wekker hoor :mrgreen:

Ik begin nu dus wel 3 kwartier later, dus ik sta niets eerder op dan 'vroeger'. En ik ben wel 3 kwartier later thuis 's avonds, maar ergens mis ik dat toch niet. Dat uurtje 's ochtends extra met de meisjes, is toch wel héél erg lekker!
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef:
marian* schreef:

Het ligt er volgens mij inderdaad maar net aan wat je zelf doet;als jij bang bent zijn je honden op zijn minst alerter :mrgreen:
En ja,dat aanpassingsvermogen van ze :ok: :ok: :ok:
En het zal ze hier worst wezen of ze nou om half zes eruitgaan of om half negen :mrgreen:
Marian* schreef: In de nieuwjaarsnacht was het kwart voor vijf(met dank aan het feessie van de buren devil ) pffff
Marion. schreef:Noem jij dat middenin de nacht? Volgens Reini en Frederique is dat gewoon de ochtend hoor
Daar hebben ze volledig gelijk in.Normaal gesproken.
Maar in de nieuwjaarsnacht is dat nog midden in de nacht :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

marian* schreef:Het ligt er volgens mij inderdaad maar net aan wat je zelf doet;als jij bang bent zijn je honden op zijn minst alerter :mrgreen:
En ja,dat aanpassingsvermogen van ze :ok: :ok: :ok:
Precies. Van dat aanpassingsvermogen kunnen wij mensen in elk geval nog een hoop van leren :wink:

Marian* schreef:In de nieuwjaarsnacht was het kwart voor vijf(met dank aan het feessie van de buren devil ) pffff
Marion. schreef:Noem jij dat middenin de nacht? Volgens Reini en Frederique is dat gewoon de ochtend hoor
Daar hebben ze volledig gelijk in.Normaal gesproken.
Maar in de nieuwjaarsnacht is dat nog midden in de nacht :pffff: :mrgreen:
In nieuwjaarsnacht is dat voor mij aan het eind van de avond :mrgreen: :wink:
Maar als ik jouw buur was dan had ik de gasten al vanaf 2 uur 's nachts tot stilte gemaand hoor :mann:
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef: Maar als ik jouw buur was dan had ik de gasten al vanaf 2 uur 's nachts tot stilte gemaand hoor :mann:
Wás je mijn buur maar :mrgreen:
Mijn huidige buur (die éne dus) mag van mij z.s.m. ophoepelen :wink:
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

In het weekend ga ik meestal voor de laatste keer met ze rond 11 uur/half 12 en 's morgens ben ik om 9 uur weer op en dan gaan ze er meteen ook weer uit.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Bea. schreef:In het weekend ga ik meestal voor de laatste keer met ze rond 11 uur/half 12 en 's morgens ben ik om 9 uur weer op en dan gaan ze er meteen ook weer uit.
Voor mij hetzelfde graag :jank:
in het weekend dan.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Briana
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Briana »

Mijn honden laat ik s'avond tussen 11 en 12 uur uit. En s'ochtends laat ikze meestal een half uurtje later uit dan dat ik uit bed ben. Behalve als het een keertje laat is, dan laat ik ze meteen uit als ik ook uit bed ben.
L&T
Actief

Ongelezen bericht door L&T »

Nee ik moet opstaan en ik laat layla altijd rond half9 9uur uit
rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Wij zijn luiaards! en de honden nog erger :pffff:
De honden worden laat uitgelaten, tussen 00.00 en 01.30 en slapen uit tot ca. 10.00.
D.w.z. de koffie is al op, de jas en laarzen aan en dan naar de slaapkamer om de beessies van bed te lichten.... :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Op vrije dagen sta ik om 9 uur op. Ik ga dan naar beneden en laat hem in de tuin. Niet dat hij dan zo nodig moet, maar hij is wakker en druk. Dan kan ik even rustig koffie drinken en een broodje eten. Daarna gaan we wandelen.

De laatste ronde is meestal zo rond 22.30 uur.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

:jank: hier dus dan gewoon twee aso honden die weigeren zich aan te passen........ :jank: :boos: :boos:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Gonny schreef::jank: hier dus dan gewoon twee aso honden die weigeren zich aan te passen........ :jank: :boos: :boos:
Je bent niet alleen :jank: :wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Gonny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gonny »

Mama Sanneke schreef:
Gonny schreef::jank: hier dus dan gewoon twee aso honden die weigeren zich aan te passen........ :jank: :boos: :boos:
Je bent niet alleen :jank: :wink:
wel als ik 'smorgens sta te dweilen!!! :jank: :jank: :boos: :boos:
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Nou hier ook twee slaapkoppen, de tatra is wel erger als de boerenfox!
Maar we hebben geen regelmatige tijden, als ik wakker wordt gaan we wandelen en het laatste plasje wordt gedaan voordat we gaan slapen. We hoeven er echt geen ronde van te maken want ze kijken we dan echt aan van hoe haal je het in je hoofd!

Met Tosca (boerenfox) is het zelfs zo erg dat als mijn vriend naar bed gaat en ik kom iets later zij al in haar mandje ligt! Dan moet ze gewoon van mij ff plassen.

Wel is het 's morgens zo dat Tos maar aan één ding denkt en dat is eten!
Maar we gaan eerst uit en daarna pas eten! Moet ze nog een beetje aan wennen maar we hebben dat sinds kort omgedraaid.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”