Mol schreef:amiwoods schreef:@idoo schreef:Mol schreef:dit is lijnteelt
mol

Voor lijnteelt moet je dus echt aan broerxzustercombinaties denken?
broer x zus is inteelt.
dit is een kleinkind van half broer en zus combinatie met alleen de vader als overeenkomst.
maar een hele lichte lijnteelt.

met een COI van 19,1 % noem jij lichte lijnteeld knap hoor
hoe noem je dit dan
http://www.british-bullmastiffs.co.uk/c ... astiff.dbw
mol

vanaf welke COI spreek jij dan van lijnteelt en vanaf welke van inteelt???
ff ter verduidelijking onze planning...
obv een 10generatie afstamming
in ons eerste nest had ik een COI van 15.625% op een bepaalde reu (en daaropvolgende honden 9.375, 9.375, 9.375 waarbij die honden me natuurlijk ook aanspreken

), lijnteelt dus, dichtbij genoeg om het eea vast te leggen......(mede ook vanwege andere honden die daar ook nog in voorkomen......)
dit vind ik dus niet echt "zware" lijnteelt
ons komende nest zal als hoofdmoot lijnteelt zijn op een compleet andere hond, hierbij heb ik dan een COI van 25% (andere honden (ook zeker gezien de invloed belangrijk) 22.265, 17.180, 14.062, 12.695, 12.5)
en in mijn ogen duidelijke inteelt voor de toekomst komt er hier eenmalig een nest met een COI op een bepaalde reu van 42.1875% (andere honden (gaat een oom-nicht combi worden) 40.625, 21.093, 21.093, 20.312) waar ik zelf graag mijn nieuwe sportreu uit wil houden, dat is ook de reden dat ik daarvoor eenmalig zo kort terug ga op die lijn, de lijn spreekt me aan, en mijn andere nesten zijn op andere delen van die lijn gefokt, dus ook met eigen fok van daarvoor kan ik met die reu verder zonder problemen (ohja, qua gezondheid weet ik dat t "goed" zit omdat er eerder (bij fokkers die ik vertrouw over de eerlijkheid daarover en van wat ik gewoon zelf heb kunnen volgen/zien) redelijk kort is terug gefokt op deze lijnen zonder problemen......de fokker van die teef die ik hiervoor ga gebruiken weet dit ook en is het met me eens/staat er achter om deze combi te doen)