Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Janken en blaffen...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

donderwolke schreef:euh wat is een penning...? (ben een belgje hé :wink:)
Zoiets:

Afbeelding

Die kun je hier o.a. bij dierenspeciaalzaken kopen
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
donderwolke
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door donderwolke »

Ah handig, dankjewel voor de tip!
marian*
Erelid
Contacteer:

Inge O schreef: 'ollanders ook he :pffff:

:mrgreen:
Zo gek als een deur :mrgreen:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Nou Julieke, ik vind het hartstikke goed van je dat je het voor jouw hond zo prettig mogelijk wilt maken en daar moeite voor doet, ondanks de omstandigheden... :ok:
Het lijkt me in ieder geval dat je goed door hebt dat je met een levend wezen te maken hebt, die aandacht, liefde en verzorging nodig heeft.

Annelies
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
donderwolke
geregistreerd lid

Dankjewel Annelies, het is inderdaad een hond die aandacht nodig heeft. En ik probeer zo veel mogelijk goed te doen voor hem.

Maar nu rest er mij nog een vraag: waarom gaat hij wél janken als ik erbij ben geweest en niét als mijn vader, moeder of broer erbij geweest is? En ook bij mij aan de lijn trekt hij wel eens en bij mijn huisgenoten loopt ie mooi naast hen. Volgens mij lijkt dit erop dat hij mij meer probeert te domineren, hoewel het de bedoeling is dat ik zijn baasje ben. Hij is ook altijd enorm enthousiast als ik erbij ga, terwijl dat bij de anderen niet zo is.

xxx julieke
donderwolke
geregistreerd lid

Aha dat klinkt wel leuker dan, ik hoop dat het zo is :).

Daarnet ben ik eens gaan wandelen met hem de boerderij rond, zodat hij dus de grenzen kent. Vannamiddag ga ik eens proberen om hem los te laten. Hij kent heel goed zijn naam en 'Hier' dus ik denk niet dat het nog voor grote problemen zal zorgen. Spannend...

xxx julieke
marian*
Erelid
Contacteer:

donderwolke schreef:Aha dat klinkt wel leuker dan, ik hoop dat het zo is :).

Daarnet ben ik eens gaan wandelen met hem de boerderij rond, zodat hij dus de grenzen kent. Vannamiddag ga ik eens proberen om hem los te laten. Hij kent heel goed zijn naam en 'Hier' dus ik denk niet dat het nog voor grote problemen zal zorgen. Spannend...

xxx julieke
Succes :ok:
Afbeelding
donderwolke
geregistreerd lid

Inge O schreef:
vindt hij hondenspeeltjes leuk? kan je daar als hij aangelijnd is zijn aandacht mee trekken? dan zou je die alvast ook mee kunnen nemen, en/of een lekker snoepje als hij weer bij je terugkomt.

is er heel veel afleiding bij de grenzen van jullie erf, of liggen jullie eerder rustig? want hij zal natuurlijk niet in één, twee drie snappen tot waar zijn eigen gebied juist gaat hé :wink: .

maar als je hem toch al enkele dagen hebt moet het wel kunnen om hem nu stilaan onder jouw begeleiding los te gaan laten hoor :ok: .
Ah hondenspeeltjes, goed dat je me eraan helpt herinneren, ik wist dat ik nog iets moest doen. Hem eens een balletje geven of zo. Een oude vod of zo vind hij niet leuk om mee te spelen, heb ik hem al eens gegeven. Wat kan je nog aanraden van hondenspeeltjes?

Ik ga hem direct gaan loslaten zie, benieuwd hoe het zal gaan...

xxx julieke
marian*
Erelid
Contacteer:

donderwolke schreef:Wat kan je nog aanraden van hondenspeeltjes?

Ik ga hem direct gaan loslaten zie, benieuwd hoe het zal gaan...

xxx julieke
Dan moet je eens op internet of in een hondenwinkel gaan kijken wat er allemaal aan hondenspeelgoed is :mrgreen:
Het moet natuurlijk ook wel stevig zijn....
Afbeelding
donderwolke
geregistreerd lid

Oké ik zal eens wat dingen zoeken.

Vannamiddag dus hem los gelaten en het was echt super! Hij was zoooooooooooooooooooo lief :D! Hij week niet van mijn zijde, en was superenthousiast, van blijdschap dat hij los mocht lopen, echt super om te zien. Eerst gewoon vooraan in de tuin, en vannamiddag ook in de weide achteraan, eerst om ff te verkennen, en hij liep echt niet weg, en als hij eens ging gaan snuffelen kon ik hem wel terug roepen met zijn naam :). En dan heb ik op mijn paard gereden in die wei achteraan en hij mocht dan ook op de wei, en tijdens grondwerk ging hij mooi zitten en dan liggen naast mijn piste :). Ik had hem duidelijk gemaakt dat hij niet IN mijn piste mag komen, en dat was niet simpel maar het lukte wel een beetje :). Dan ging ik rijden op mijn paard en eerst bleef hij liggen maar toen ik ook ging draven wou hij meelopen en dan kwam hij mooi achter ons lopen :S, niet de bedoeling natuurlijk. Ik hem dan terug gezegd dat hij erbuiten moest blijven en hij bleef dan terug rond de piste, maar het was hem op een gegeven moment beu en hij liep weg. Ik roepen maar hij kwam niet direct, hij had de honden gehoord van de buur aan de andere kant van de wei, ik dacht al dat hij onder de draad ging kruipen en ernaartoe ging stuiven. Maar op een gegeven moment, toen ik al een paar keer geroepen had, keek ie naar mij en jawel... hij kwam in volle galop naar mij gelopen, maarrrr... hij had waarschijnlijk niet door dat er tussen mij en hem een grote plas (een vijver eigelijk) lag, dus hij plonst er recht in :denken: wahahaha kopje onder en dan wat zwemmen, super!!!! En dan terug eruit en hij was bij mij, ik 'Goed zo!' en hij schudt eens heel goed zodat ik ook gewassen was :). Tis echt zo'n schat! Daarna heb ik hem wel binnengestoken in de garage en ben ik nog wat verder gaan rijden met mijn paard :). Haha tis echt zo'n lieve schat! Nu is ie wel kletsnat en mag hij goed drogen in de garage :).
donderwolke
geregistreerd lid

nou die buurhonden zitten wel best ver van ons hoor, helemaal de andere kant van de wei, en die wei is zo'n 2 hectare of zo, en daar zit dan nog een klein baantje tussen en dan pas de boerderij van de buur, dus hij moet al ver voor erbij te gaan. En ik deed hem al zo veel rondlopen omdat ik merkte dat het echt goed ging, hij is enorm trouw en baasgericht, zoals je zei, anders zou ik dat ook nog niet gedaan hebben hoor. Er valt zeker veel mee te bereiken das waar!

xxx julieke
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”