Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 keer gekoppelt??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Och spuit 11 is er ook weer hoor :roll: :19:
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

bianca83 schreef:Och spuit 11 is er ook weer hoor :roll: :19:
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
bianca83
Zeer actief

Zo'n grappig topic is dit niet hoor :roll:
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

bianca83 schreef:Zo'n grappig topic is dit niet hoor :roll:
Dacht ut toch wel hé!

Als iemand beweert dat nul koppelingen gebruikelijk is bij dekkingen dan is het dus een zeer komisch nummer, dit topic!

Zonder koppelen kunnen honden helemaal niet dekken :smile: :smile:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

@idoo schreef:
Dacht ut toch wel hé!

Als iemand beweert dat nul koppelingen gebruikelijk is bij dekkingen dan is het dus een zeer komisch nummer, dit topic!

yijdje stil geweest jij, en je begint gelijk weer met onzin uit kramen

mol :8):
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

@idoo schreef:
Dacht ut toch wel hé!

Dan is er in ieder geval nog iemand die het grappig vindt.

Overigens, overdrijven is ook een vak..... :roll:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

@idoo schreef:
Dacht ut toch wel hé!

Tjonge jonge keer op keer bevestigd je weer hoe dom je werkelijk wel niet bent :roll: 3x gekoppeld is in deze inderdaad 3x te veel ja. Als je even de tijd had genomen om het hele topic te lezen in plaats van gelijk je muil open te trekken ach nee laat ook maar dan nog had je hem niet gesnapt. Maar fijn dat jij het topic zo leuk vind hoor. Lachen hoor nog meer kruisinghondjes erbij :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mol schreef:
@idoo schreef:
Dacht ut toch wel hé!

yijdje stil geweest jij, en je begint gelijk weer met onzin uit kramen

je haalt de woorden uit m'n mond
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

@idoo schreef:
Dacht ut toch wel hé!

Had je je weekban niet kunnen gebruiken om in therapie te gaan ofzo? :idea:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Senna1 schreef:
@idoo schreef:
Dacht ut toch wel hé!

Had je je weekban niet kunnen gebruiken om in therapie te gaan ofzo? :idea:
veel te kort, veel te kort...
@idoo
Zeer actief

bianca83 schreef:Lachen hoor nog meer kruisinghondjes erbij :roll:
Wat is er dan tegen die paar kruisinghondjes erbij?
Dat er maar lukraak rashonden gefokt worden is veel en veel erger!
Want die honden worden bijna allemaal alleen voor het geld gemaakt (uitzonderingen als ikzelf daargelaten),terwijl bij kruisingen het motief veel vaker gewoon liefde voor de hond is!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
Want die honden worden bijna allemaal alleen voor het geld gemaakt (uitzonderingen als ikzelf daargelaten),terwijl bij kruisingen het motief veel vaker gewoon liefde voor de hond is!
tuurlijk leuk al die ongezonde hondjes in het asiel he... :roll:
't was net zo lekker rustig hier kon je niet wegblijven :19:
Ik geef liever veel geld uit aan een hond die gefokt is uit gezonde honden en waar naar de voorouders is gekeken dan en hotseklots hond waar nergens naar gekeken is. Het zal mij een worst wezen als een fokker aan mij verdient prima, als hij maar het beste voor heeft met de honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jemima
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door jemima »

Ailena schreef:Ik denk dat de mensen beter kunnen ophouden met proberen er nog wat van te maken. Die linda heeft een betonnen muur voor haar hoofd en hoort en ziet toch alleen maar wat zij wil. Zolang zij haar puppies en dr centen maar krijgt, is het goed.

Iedereen heeft zijn best gedaan met tips geven, en laten zien dat het absoluut onverantwoord is om zeker op deze manier een nest pups op de wereld te zetten, en als mevrouw daar dan niet naar wil luisteren kunnen wij alleen maar hopen dat het teefje onvruchtbaar is ofzo, of als het lot ons dan toch slecht gezind is, en ze krijgt pups, dat de puppies wel gezond mogen blijven. Dat gun ik namelijk de puppies wel, die kunnen er niets aan doen dat ze door zo`n ( op zn zachts gezegd) vreemd persoon op de wereld zijn geholpen. Of ik die linda gezonde puppies toewens is weer wat anders...... :pffff:
Ja dit heb ik ook al vaak gedacht, bij het lezen van dit topic.

Verder (idoo) heb ik liever dat een fokker wat geld aan mij verdient omdat hij zijn werk goed heeft gedaan, waardoor het ras wrod verbetert, dan dat iemand met een pretnest eraan verdient die absoluut geen (voor)werk heeft vericht.

gr jemima
bianca83
Zeer actief

@idoo schreef:
Man man man jij bent inderdaad een uitzondering, en dan heb ik niet over Fokken hoor :roll:

Wat er tegen een paar kruisinghondjes is, tjee hoe dom ben jij wel niet zeg. Wat voor liefde is het toch in godsnaam voor de hond om 2 niet geteste honden op elkaar te gooien. Denk toch eens na joh. Ze heeft zich totaal niet verdiept in het fokken. Wat als de bevalling niet goed gaat? Wat moet ze dan? Ja dat weet ze niet want daar heeft ze zich niet in verdiept. Had al verwacht dat jij dit goed zou gaan praten :roll: En dit is ook zo'n lukrake fokking hoor :19:
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

jemima schreef:Verder (idoo) heb ik liever dat een fokker wat geld aan mij verdient omdat hij zijn werk goed heeft gedaan, waardoor het ras wrod verbetert, dan dat iemand met een pretnest eraan verdient die absoluut geen (voor)werk heeft vericht.

gr jemima
Natuurlijk, maar dat geldt gewoon niet voor iedereen die rashonden fokt, omdat je bij rashonden eigenlijk maar op twee dingen hoeft te letten:
a. zijn ze van hetzelfde ras en
b. zijn ze van ongelijk geslacht.
Zoja heb je altijd prijs!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

@idoo schreef:
Ah, de stokerd is weer terug hoor! :denken:
bianca83
Zeer actief

@idoo schreef:Natuurlijk, maar dat geldt gewoon niet voor iedereen die rashonden fokt, omdat je bij rashonden eigenlijk maar op twee dingen hoeft te letten:
:roll: En verder hoef je nergens op te letten :denken: Tjee wat makkelijk zo zeg :19:
Afbeelding
linda82
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door linda82 »

Ik weet al heel veel over het dekken en de dracht en de bevalling en heb alle tijden en datums bijv ook genoteerd. Verder heb ik een boekje besteld met het ontwerp van een werpkist dus zo slecht ben ik toch niet bezig?

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

linda82 schreef:Ik weet al heel veel over het dekken en de dracht en de bevalling en heb alle tijden en datums bijv ook genoteerd. Verder heb ik een boekje besteld met het ontwerp van een werpkist dus zo slecht ben ik toch niet bezig?
Ik snap echt niet dat je dat niet hebt gedaan voor je twee willekeurige honden op elkaar hebt gezet. Maar waarom zou je ook? Voorbereiding en uitzoeken wat de risico's zijn voor je hondje is niet belangrijk... :roll:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Nou, je bent wat mij betreft erg slecht begonnen en voorlopig wek je niet de indruk dat je ook maar iets wilt leren of aannemen van iemand anders.

Maar goed.
Ga je een echo laten maken? En wanneer?

Wat voor dingen ga je in huis halen, afgezien van een boekje om een werpkist te maken?

Hoe ga je de dingen regelen in de dagen rond de bevalling en de opgroeifase (met name de eerste weken) van de pups?

Wanneer is je hondje "uitgerekend" ?

Wanneer ga je de pups wennen aan ander voer dan moedermelk, en wat ga je daarvoor gebruiken?

Heb je er al wel eens bij stil gestaan dat je alsnog, om in ieder geval nieuwe eigenaars zoveel mogelijk zekerheid te kunnen geven, je honden zou kunnen laten testen op de in de rassen veel voorkomende afwijkingen?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
@idoo
Zeer actief

bianca83 schreef:
@idoo schreef:Natuurlijk, maar dat geldt gewoon niet voor iedereen die rashonden fokt, omdat je bij rashonden eigenlijk maar op twee dingen hoeft te letten:
:roll: En verder hoef je nergens op te letten :denken: Tjee wat makkelijk zo zeg :19:
Mag wel, hoeft helaas niet!
't makkelijke van rashonden is ook nog dat je altijd klanten krijgt, moet je bij kruisingen maar afwachten!
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

@idoo schreef: Mag wel, hoeft helaas niet!
't makkelijke van rashonden is ook nog dat je altijd klanten krijgt, moet je bij kruisingen maar afwachten!
De mensen hier die er een beetje over nagedacht hebben zullen dan ook altijd adviseren om erg kritisch te zijn bij het uitzoeken van een fokker. Er is niemand die beweert dat alleen een stamboom voldoende is.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
bianca83
Zeer actief

@idoo schreef:
bianca83 schreef:
Mag wel, hoeft helaas niet!
Nou altijd is een beetje erg overdreven :roll: Als de ouders van Quasar nergens op getest waren liep hij hier niet rond hoor.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
jemima schreef:Verder (idoo) heb ik liever dat een fokker wat geld aan mij verdient omdat hij zijn werk goed heeft gedaan, waardoor het ras wrod verbetert, dan dat iemand met een pretnest eraan verdient die absoluut geen (voor)werk heeft vericht.

gr jemima
Natuurlijk, maar dat geldt gewoon niet voor iedereen die rashonden fokt, omdat je bij rashonden eigenlijk maar op twee dingen hoeft te letten:
ja tuurlijk daarom kijk ik ook verder dan m'n neus lang is
Afbeelding
Essy

Re: 3 keer gekoppelt??

Ongelezen bericht door Essy »

@idoo schreef:
linda82 schreef:Hoi hoi!

Mijn hondjes hebben nu 3 keer gekoppelt maar nu vroeg ik me af of dit niet teveel is? Normaal is dit toch 2 keer

:denken: Groetjes Linda
Wat is normaal?
Als je het aan de honden zelf overlaat kan één loopsheid wel honderd of meer koppelingen tot gevolg hebben.

Toen mijn Teun loops werd dekte mijn Tjalfi haar dag en nacht door, met een pauze na elke koppeling van hooguit een kwartiertje of zo.
Na de veertigste koppeling ofzo ben ik de tel kwijt geraakt, maar Tjalfi ging door tot de 23e dag van Teuns loopsheid, al had Teun er toen zelf duidelijk al geen zin meer in!
Jij bent echt iet goed bij je hoofd hè? Wie laat zijn teef nu 40x dekken?

Vond je het leuk om naar te kijken of zo?

En dat ging zo door tot de 23e dag!!! En op welke dag is je teef dan voor de eerste keer gedekt? De pups groeien in de laatste paar dagen van de dracht heel hard. Meer dan twee dagen verschil bij de dekkingen en je weet van te voren al dat de pups die het jongste zijn het niet zullen halen.

Ziek vind ik dit!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Essy schreef:
@idoo schreef:
linda82 schreef:Hoi hoi!

Mijn hondjes hebben nu 3 keer gekoppelt maar nu vroeg ik me af of dit niet teveel is? Normaal is dit toch 2 keer

:denken: Groetjes Linda
Wat is normaal?
Als je het aan de honden zelf overlaat kan één loopsheid wel honderd of meer koppelingen tot gevolg hebben.

Toen mijn Teun loops werd dekte mijn Tjalfi haar dag en nacht door, met een pauze na elke koppeling van hooguit een kwartiertje of zo.
Na de veertigste koppeling ofzo ben ik de tel kwijt geraakt, maar Tjalfi ging door tot de 23e dag van Teuns loopsheid, al had Teun er toen zelf duidelijk al geen zin meer in!
Jij bent echt iet goed bij je hoofd hè? Wie laat zijn teef nu 40x dekken?

En dat ging zo door tot de 23e dag!!! En op welke dag is je teef dan voor de eerste keer gedekt? De pups groeien in de laatste paar dagen van de dracht heel hard. Meer dan twee dagen verschil bij de dekkingen en je weet van te voren al dat de pups die het jongste zijn het niet zullen halen.

Ziek vind ik dit!
Neem hem nou gewoon niet serieus en negeer zijn berichtjes, dat werkt het beste.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

@idoo schreef:
is dat nou lekker zo'n veer in je eigen reet steken? wees je wel voor zichtig met terug halen meschien heb je hem nog wel eens nodig

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:Jij bent echt iet goed bij je hoofd hè? Wie laat zijn teef nu 40x dekken?

Ziek vind ik dit!
daarom fokt hij ook zo goed... :roll: En heeft hij een wachtlijst van hier tot Tokyo :mrgreen: 't is moeilijk ik weet het zal proberen het advies van Suzanne op te volgen... of het lukt weet ik niet :mrgreen:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ik doe ook al zo m'n best om ze te negeren maar he twil maar niet lukken om daar niet op in te gaan :boos:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Oh is hij weer terug. Zeg kan je niet weer in blauw gaan typen dat zie ik gelijk welke berichten ik ongelezen kan laten. :roll:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”