Podenji schreef:Mol schreef:Podenji schreef:Mol schreef:je fokt alleen maar met honden die geen gebreken vertonen
mol

een exterieurfout kan je ook als gebrek zien

moet je ook niet mee fokken
mol

foute oren dan mag dat wel? is ook een exterieurfout

waar het uit eindelijk om gaat is dat je niet fokt met een eigenschap die veel en heel veel lijden kan veroorzaken in de volgen of daar op volgende generatie.
een navel bruik kan bij de hond op zich al veel elende veroorzaken zoals bijvoorbeelt darm verzakking.
en om dat te gaan roepen een extreur fout is ook een gebrek, ja joh helemaal mee eens echter heeft een foute oordracht nikt te maken met een genetish defect.
en dan Jessica entropion, heb je in meerdere varianten een vererfelijke deze is inderdaad erfelijk en een variant die onstaat door te veel rimpel op het voorhoofd. dus met de 1 zou ik niet fokken met de ander weer wel.
waar ik ook niet mee zou fokken zijn honden die totaal niet meer in contrast staan met het geen wat ze moeten zijn, om het terug te refecteren op me eigen ras, teven die geen teven uiterlijk meer hebben, honden die gewoon weg
TE veel voorborst missen en
TE beladen zijn in de spier massa.
waar ik ook niet mee zou fokken een lichte verkorting in de ellepijp of onder arm, karper rug, te korte staart, over beet, en als het ras het niet toelaat onder voorbeet.
zelf in me eigen ras zou ik met een te grote onder voorbeet niet fokken.
een hond die simple weg niet aan mijn eisen zou voldoen wordt hier niet mee gefokt.
neem hotlips van mij echt wel een hele goeie hond maar voldoet niet aan mijn eisen en is nooit mee gefokt.
mol