Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kian plast tegen vriend

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

toxic
Actief
Contacteer:

Kian plast tegen vriend

Ongelezen bericht door toxic »

hey, ik zit dus met een groot probleem en hoop hier wat raad te vinden :19:

mijn hond kian is 6 maand oud, tegen mij en zohra heel vriendelijk, altijd bereid om te spelen, voorzichtig als ie spelend bijt en van die dingen, maar nu, als mijn vriend hem streelt of er mee wilt spelen, plast hij altijd waar hij zit,op hem, het is precies alsof hij telkens mikt, zo heeft hij gisterenmorgen in zijn schoenen geplast,gisterenavond op zijn broek, en vandaag lag hij op bed, mijn vriend gaat er heen om hem te strelen en hij plast heel mijn bed onder :boos:
telkens hij het doet berisp ik hem en zeg met luide stem mag niet en laat hem zien dat hij fout is, dat weet hij denk ik wel, maar ik krijg het hem niet afgeleerd, bij niemand doet hij dat alleen bij mijn vriend. :denken:
ik dacht dat het een teken van dominantie is omdat ik zijn baasje ben en mischien niet wil luisteren naar mijn vriend, ik weet het echt niet.
mijn vriend blijft er natuurlijk niet mee lachen telkens hij zoiets doet, hij zegt altijd het is jou hond jij moet hem straffen maar dat vind ik geen goed idee, hij plast bij hem dus kan ik daar kian niet voor straffen anders denk de hond, waarom is die nu boos op mij ik doe toch helemaal niks verkeerd bij haar en ze straft mij :denken:

dit kan echt NIET meer, en hoop dan ook dat jullie mij mischien een tip kunnen geven :idea:
groeten
kian en zohra, mijn schatjes!!
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

ik denk dat hij juist onderdanig is naar je vriend.
misschien zijn t vreugde plasjes. en die mag je niet bestraffen.

hoe laat je zien dat als hij geplast datie fout is?
elisavanmaarsseveen
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door elisavanmaarsseveen »

volgens mij is het ook een deemoedsplasje en die mag je niet bestraffen
laat je vriend zich klein maken als hij hem benaderd, vooral niet over hem heen hangen
groetjes helga
toxic
Actief
Contacteer:

Dat is wat ik er dus ook van dacht dat het vreugdeplasjes waren en dat ie het niet in de hand heeft omdat ie nog zo jong is :denken:
Maar ik vraag me gewoon af waarom alleen bij hem want wij krijgen heel veel volk over de vloer en bij niemand doet ie het, alleen bij mijn vriend.

Wel ik zal heel eerlijk zijn, het feit dat hij plast omdat mijn vriend in zijn buurt komt vind ik zelf geen reden om te straffen, het is wel heel goor maar de hond is blij dus waarom straffen??
Ik denk dat hij het nut van te straffen toch niet gaat inzien, ja het enige wat ik doe is met een tamelijke lage stem zeggen dat ie het niet mag doen en dan zet ik hem buiten en zeg ik 'hier plasjes doen en niet binnen' maar daar trekt ie zich duidelijk niks van aan.
groeten
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

toxic schreef:Dat is wat ik er dus ook van dacht dat het vreugdeplasjes waren en dat ie het niet in de hand heeft omdat ie nog zo jong is :denken:
Maar ik vraag me gewoon af waarom alleen bij hem want wij krijgen heel veel volk over de vloer en bij niemand doet ie het, alleen bij mijn vriend.

Wel ik zal heel eerlijk zijn, het feit dat hij plast omdat mijn vriend in zijn buurt komt vind ik zelf geen reden om te straffen, het is wel heel goor maar de hond is blij dus waarom straffen??
Ik denk dat hij het nut van te straffen toch niet gaat inzien, ja het enige wat ik doe is met een tamelijke lage stem zeggen dat ie het niet mag doen en dan zet ik hem buiten en zeg ik 'hier plasjes doen en niet binnen' maar daar trekt ie zich duidelijk niks van aan.
groeten
Je hond plast omdat hij erg onder de indruk is van je vriend. Niet om te pesten, niet om je vriend te sarren en al helemaal niet omdat hij niet snapt dat hij buiten hoort te plassen.

Misschien kan je vriend de hond een tijdje wat minder druk benaderen; laat de hond maar naar hem toekomen, en geef hem dan heel rustig wat aandacht. Desnoods de eerste tijd even op de grond als je bang bent dat hij op de bank ofzo plast.

Een van mijn honden heeft het als jonge hond gehad bij mijn vader; als mijn vader teveel aandacht gaf plaste hij. Mijn vader heeft hem toen meer genegeerd en wat rustiger aandacht gegeven en toen ging het uiteindelijk over.

Straffen is iets dat het alleen maar erger maakt. De hond plast omdat hij nogal onder de indruk is, en wordt alleen maar nog meer onder de indruk als je hem gaat straffen.
Dus ook niet met lage stem iets zeggen en hem buiten zetten als het gebeurt. Gewoon negeren en zorgen dat je vriend wat minder intimiderend overkomt naar de hond toe.
Afbeelding
toxic
Actief
Contacteer:

ok, we gaan het zo proberen om hem dan niet te straffen, want er moet wel namelijk iets aan gedaan worden want 1 maart verhuizen wij naar een grotere woning maar de vloer is daar met tapijt dus kan ik het me niet veroorloven dat hij me daar alles gaat onderplassen :eek:

nu het klopt idd wat je zegt dat als mijn vriend hem negeert komt hij zelf tegen zijn hand wrijven van 'alez kom streel nu meer es een keer' en dan doet die dat en plast die, mijn vriend word er soms zelfs emotioneel van, gewoon omdat die denk dat ie iets verkeerd doet tegenover de hond. :19:
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Timber heeft dit ook heel sterk gehad.
Hij plaste in het begin alles onder als er iemand binnen kwam... nou ja jammer dan maar hebben toen ingesteld dat de hond met rust gelaten moest worden en hij eerst zelf rustig moest worden vorodat hij aangehaald mocht worden...
Dit heeft geholpen...
echter bij mijn toenmalige vriend deed hij het nog steeds wanneer hij hem maar aanhaalde... Heb toen ingesteld dat hij op gelijke hoogte de hond moest benaderen en dan niet over hem heen hangen of "dreigend" over komen... en tadaa na 3 weken was het over en kon hij timber normaal aanhalen...
toxic
Actief
Contacteer:

vanmorgen weer zoiets meegemaakt :roll:

ik en mijn vriend worden vanmorgen wakker en we zien Kian liggen onder het bureau waar de pc dus opstaat,hij zat verstrikt met een poot tussen de kabels,ik ga naar hem toe en probeer hem eruit te halen, het lukt me niet en mijn vriend wou opstaan om hem los te maken, hij benaderd hem en hij begint te plassen,Kian weet verdomt goed dat ie niet onder die bureau mag liggen met al die kabels :denken:

soms is het alsof ie dat voor express doet als ik hem zo zie doen,maar dan denk ik waarom bij hem en niet bij mij,ik vind dit heel erg smerig maar ik kan er echt niets aan doen, mijn vriend heeft hem genegeerd totdat ie zelf kwam om aandacht vragen maar als men vriend dan streelt plast die :roll:

ik weet het niet meer....

groeten
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”