Malleboe schreef:Starfleet en Juliette bedankt voor jullie advies! Ik was al aan mezelf gaan twijfelen. Nu ben ik bang dat we haar al vreziekt hebben...dus ik ga mijn uiterste best doen om het weer terug te draaien
We zijn al begonnen met het geven van haar eten in de bench.
Wat denken jullie, moeten we de bench ook verplaatsen naar de woonkamer zodat ze ook niet verleid wordt op bed te slapen??
Je moet even bedenken wat je zelf wil
Als je het niet erg vindt een hondje op bed, zoals het eerst leek, tenminste dat idee had ik, dan laat je haar op bed.
Is het gewoon echt niet de bedoeling dat ze op bed gaat slapen, dan mag ze niet op bed. (Alhoewel ik Saar tot 12 weken op bed heb laten slapen en daarna in de mand. Kon ze ook nog prima aan wennen toen

)
Dan heb je ook nog gewoon pupjes die echt niet van de bench houden. Mijn eerst pup was er zo een, maandenlang getraint, eten gegeven in de bench, kluifjes, 's nachts sliep hij erin etc. etc. Maar hij is als pup nooit uit zichzelf in de bench gaan liggen; hij vond het niks.
Als je haar echt 's nachts in de bench wilt hebben dan doe je haar daarin als jullie gaan slapen. Piept ze, even de hand erin en klaar. Blijft ze piepen echt puur omdat ze op bed wil, tja, laat haar dan maar even in haar sop gaarkoken.
En dan inderdaad dus opstaan om 6 uur, als ze in de bench niet meer verder slaapt.
Als je haar aan de bench wil wennen, ook om in alleen te blijven is het wel handig als er ook eentje in de huiskamer staat die ze als haar plekje kan gaan zien. En dan inderdaad eten geven in de bench, en lekkere kluifjes. En vooral niet te snel het deurtje dicht willen doen overdag.