Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na ochtendplasje niet meer de bench in...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Malleboe
Actief

Na ochtendplasje niet meer de bench in...

Ongelezen bericht door Malleboe »

Vannacht heeft Chica de hele nacht door geslapen tot een uur og 6:00. Toen moest ze even een plasje doen. Maar daarna wilde ze haar bench niet meer in. Ze zat te piepen, te blaffen en te janken. Ik heb geprobeerd haar te kalmeren door mijn hand bij haar te leggen maar daar zat ze alleen maar heel hard in te bijten. Tot overmaat van ramp heeft ze nu ook ineens door dat ze door het gat in de bovenkant van de bench kan en dus probeerde ze er uit te klimmen. :boos:

Toen heb ik haar (ja ik weet het een slechte actie) er uit gehaald en op bed gelegd waar ze meteen stil was.

Wat moeten we doen om haar stil te krijgen? Gewoon laten piepen tot ze ophoudt, ook al duurt het een uur? Heeft ze het misschien koud (omdat ze bij ons lekker warm meteen stil werd)?

Wie weet raad??

Alvast bedankt!
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

waarom mag ze niet gewoon lekkerop bed?

Daarbij, dat beestje zit de hele tijd braaf in zijn bench te slapen, wordt om 6:00 uur wakker en dan moet hij nog weer terug die bench in....ik zou ook gek worden!
Wees blij dat hij tot 6:00 uur doorslaapt....iik kon er bij al mijn pups toch wel 3 maanden elke nacht uit hoor.
Malleboe
Actief

Hahaha, van ons mag ze best op bed, lekker warm en gezellig! Maar wij dachten dat dit niet goed was :19:

Aaaaaaaaaaaaaaaaah ze wil gewoon lekker bij pappa en mamma liggen natuurlijk. :slaap:
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

zou niet weten waarom dat niet goed is hoor.
Bij ons hebben ze ook op bed gelegen toen ze klein waren (nu liggen er nog steeds 2 op bed).
Sommige mensen zeggen dat als je ze op bed laat slapen ze dan nooit meer uit de slaapkamer willen en ze nooit meer normaal in de woonkamer kunnen blijven.
Nou mijn honden kunnen prima alleen zijn en prima snachts in de woonkamer zijn nu.

:ok:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gewoon lekker op bed nemen als ze dan doorslaapt; dan ben je namelijk nog een enorme bofkont :mrgreen: :wink:

Moos werd tot een week of 12 twee a drie keer per nacht wakker om te plassen, en daarnaast was hij rond 5:30-6:00 's ochtends gewoon wakkerrrrrrrrr!!!! Op bed sliep hij dan ook echt niet verder. Kortom, ik heb de eerste maand elke ochtend om 6 uur beneden gezeten.
Dus als Chica lekker doorslaapt op bed zou ik zeggen, realiseer je meteen even wat een makkelijke pup je dan hebt :wink:

Laten janken in de bench zou ik trouwens niet doen. Je wil dat ze de bench als een veilige prettige plek ziet, en dat gevoel krijgt ze niet echt als ze zit te janken.
Afbeelding
Malleboe
Actief

Op zich gaat ze 's avonds wel graag in de bench. Overdag niet. We moeten daar nog wat meer aandacht aan besteden. Ze gaat overdag wel op zoek nara haar bench maar dan in de slaapkamer (ik zet 'm overdag in de woonkamer neer).

Maar om op het onderwerp terug te komen. We boffen dan inderdaad met haar hahaha, ze was lekker bij me komen liggen en heeft nog liggen slapen tot dat het baasje er uit ging. Ze weet al heel goed dat ze dan eten krijgt :smile:

Aaaaaaaaaah ze is best lief....als ze slaapt hahaha

CHICA!
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

En meteen het gat boven in de bench fixen.
Er zijn kleine pups geweest die zich opgehangen hebben door een halve poging door een gat in de bench te kruipen.... Brrrr...
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Lekker in bed laten, hebben wij ook gedaan met onze bulletjes
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Lekker toch, als ze na de eerste plas nog even doorslaapt op bed? Ik zou er geen probleem van maken hoor.
Malleboe
Actief

Het gat heeft een klepje, dus dat is in een handomdraai weer dicht gemaakt :ok:

CHICA!
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

lekker op bed nemen , doen wij ook altijd :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

jip007 schreef:lekker op bed nemen , doen wij ook altijd :wink:
Alleen met pups of slapen al jullie doggen op bed :N: :mrgreen:
Malleboe
Actief

Nu wil ze 's avonds meteen al op bed :smile:

CHICA!
Moos
Zeer actief

Malleboe schreef:Nu wil ze 's avonds meteen al op bed :smile:
Gezellig toch :cheer:
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Als ik werk ligt Knoeppie overdag veel op bed en zodra we gaan slapen m,oet ze in haar mandje, vind ze geen probleem.
Lekker laten snurken op jullie bed dus :ok:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Malleboe
Actief

Nou ja het was eigenlijk de bedoeling dat ze in haar bench zou gaan slapen. Maar ach...het is maar een klein hondje :wink:

CHICA!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

gaat makkelijk hoor hier slaapt alles op bed poesen en honden
geen probleem
ze weten niet eens wat een bench is
Afbeelding
Malleboe
Actief

Tja, maar nu hebben we dus bereikt dat ze de bench helemaal niet meer in wil...vorige week ging er zelf nog vrijwillig in slapen. :(:

CHICA!
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Waarom wil je haar laten slapen in een bench?
Malleboe
Actief

Ze hoeft niet perse in de bench ze mag ook in en mand, mar ik wilde eigenlijk niet dat ze op bed kwam slapen. Daarbij komt dat de bench of hara mand echt haar plekje moet worden. Waar ze zich in terug kan trekken en waar ze zich veiling in voelt als ze straks alleen thuis blijft.

CHICA!
Julliette
Actief

Ongelezen bericht door Julliette »

Tja, maar nu hebben we dus bereikt dat ze de bench helemaal niet meer in wil...vorige week ging er zelf nog vrijwillig in slapen.
Jammer, dat je direct ingaat op wat iedereen je hier adviseert. Naar mijn idee was je namelijk wél goed bezig. Je vertelt zelf duidelijk vooraf te hebben vastgesteld dat de hond niet op bed mag. Ik begrijp uit je verhaal dat je hond weleens alleen zal zijn en dat de mand of bench zijn eigen vertrouwde én veilige plek moet zijn. Het is dan heel erg belangrijk dat je hond ook went hierin te liggen en het een leuk plekje wordt.
Door juist in deze jonge fase van je hond niet concequent te zijn over de slaapplaats (bed, bank, bench of waar dan ook) creeer je erg veel onduidelijkheid.

Persoonlijk denk ik ook dat je geluk hebt dat je pup al zo lang doorslaapt (hoe oud is hij nu?). Wat je beter kunt doen na het eerste plasje is je pup vermaken door even te spelen en hem dus aandacht te geven en niet direct terug in de bench te doen, want dat zal hij niet snappen (huh, is het nu een straf dat ik zo lang heb doorgeslapen??).
Als je een tijdje met hem hebt gespeeld, dan zal hij waarschijnlijk wel weer moe zijn, zo niet, dan dien je ook gewoon wakker te blijven (het is erg vermoeiend, een pup!).
Je hond op bed nemen, om hem 'rustig' te houden en te voorkomen dat hij piept of blaft of wat dan ook vind ik geen optie, zo wordt hij beloond voor dat gedrag.
Je zult moeten beslissen: mag mijn hond wél of níet op bed en je daar heel concequent aan moeten houden. Als de hond wat ouder is, dan kun je hem altijd nog even lekker bij je in bed nemen, maar niet tijdens de opvoeding, dat kan cruciaal werken..

Veel succes!
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

Mijn teckies liggen 's ochtends na de ochtendplas ook gewoon bij mij in bed als ik niet hoef te werken, ze gaan dan niet nog eens weer de bench in. Ik vind het ook nog eens gezellig en ik wordt ook lekker warm. :wink:
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Malleboe schreef:Ze hoeft niet perse in de bench ze mag ook in en mand, mar ik wilde eigenlijk niet dat ze op bed kwam slapen. Daarbij komt dat de bench of hara mand echt haar plekje moet worden. Waar ze zich in terug kan trekken en waar ze zich veiling in voelt als ze straks alleen thuis blijft.
Dan zou ik haar vanaf nu niet meer op bed laten, zal ze even piepen dat ze op bed wil, maar daar legt ze zich ook zo weer bij neer. Ik neem aan dat ze er zelf nog niet op kan klimmen, dus dat is helemaal gemakkelijk.

Ik denk wel wat Julliete ook al zegt, dat je dan wel in de ochtend gewoon vroeg op moet voor je pup. Dat hebben wij de eerste tijd ook gedaan, was heel erg vermoeiend, maar dat is ook maar een korte periode. Om zes uur 's ochtends na het plassen weer de bench in, dat gaat niet lukken, dus wil je haar niet op bed, dan moet je er zelf uit en in het weekend kun je dan weer na anderhalf uur terugkruipen.

Anne
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

saffie schreef:
jip007 schreef:lekker op bed nemen , doen wij ook altijd :wink:
Alleen met pups of slapen al jullie doggen op bed :N: :mrgreen:
elke pup die blijft, slaapt tot een half jaar bij ons op bed , daarna zijn ze goed zindelijk en oud genoeg om bij de anderen te slapen. Maar naqui slaapt altijd op bed en soms leggy ook ...gezellig :cheer: :cheer:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Malleboe
Actief

Starfleet en Juliette bedankt voor jullie advies! Ik was al aan mezelf gaan twijfelen. Nu ben ik bang dat we haar al vreziekt hebben...dus ik ga mijn uiterste best doen om het weer terug te draaien :(:

We zijn al begonnen met het geven van haar eten in de bench.

Wat denken jullie, moeten we de bench ook verplaatsen naar de woonkamer zodat ze ook niet verleid wordt op bed te slapen??

CHICA!
Moos
Zeer actief

Malleboe schreef:Starfleet en Juliette bedankt voor jullie advies! Ik was al aan mezelf gaan twijfelen. Nu ben ik bang dat we haar al vreziekt hebben...dus ik ga mijn uiterste best doen om het weer terug te draaien :(:

We zijn al begonnen met het geven van haar eten in de bench.

Wat denken jullie, moeten we de bench ook verplaatsen naar de woonkamer zodat ze ook niet verleid wordt op bed te slapen??
Je moet even bedenken wat je zelf wil :wink:
Als je het niet erg vindt een hondje op bed, zoals het eerst leek, tenminste dat idee had ik, dan laat je haar op bed.
Is het gewoon echt niet de bedoeling dat ze op bed gaat slapen, dan mag ze niet op bed. (Alhoewel ik Saar tot 12 weken op bed heb laten slapen en daarna in de mand. Kon ze ook nog prima aan wennen toen :wink: )

Dan heb je ook nog gewoon pupjes die echt niet van de bench houden. Mijn eerst pup was er zo een, maandenlang getraint, eten gegeven in de bench, kluifjes, 's nachts sliep hij erin etc. etc. Maar hij is als pup nooit uit zichzelf in de bench gaan liggen; hij vond het niks.

Als je haar echt 's nachts in de bench wilt hebben dan doe je haar daarin als jullie gaan slapen. Piept ze, even de hand erin en klaar. Blijft ze piepen echt puur omdat ze op bed wil, tja, laat haar dan maar even in haar sop gaarkoken.
En dan inderdaad dus opstaan om 6 uur, als ze in de bench niet meer verder slaapt.

Als je haar aan de bench wil wennen, ook om in alleen te blijven is het wel handig als er ook eentje in de huiskamer staat die ze als haar plekje kan gaan zien. En dan inderdaad eten geven in de bench, en lekkere kluifjes. En vooral niet te snel het deurtje dicht willen doen overdag.
Afbeelding
sam1987
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sam1987 »

Mijn pup heb ik de eerste tijd elke ochtend na het plasje met een ingevroren kong in zijn bench gedaan. Na ongeveer tien minuten kluiven werd hij zo moe dat hij vanzelf weer ging slapen, in de kong doe ik leverpastei of smeerkaas en stop ik s'avonds in de vriezer.Overdags als mijn pup ergens wilde gaan slapen lag ik hem gelijk in zijn bench en na een paar weken wist hij precies waar hij moest gaan slapen. Toen ben ik het deurtje dicht gaan doen en heb ik dit langzaam opgebouwd, nu kan hij met gemak een uurtje of anderhalf overdags in zijn bench. En heel af en toe als hij ziek is mag hij op bed..... :roll:
* Groetjes Chantal*
* Poot van Moby en Sammy *
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou de bench overdag in de woonkamer zetten en 's nachts als ze nog niet gewend is om alleen te slapen, verhuizen naar de slaapkamer. Het is maar een klein hondje, dus zo groot zal die bench niet zijn dat je hem niet kunt tillen.

Als je haar echt aan de bench wil wennen, zou ik geen mandje neerzetten en ook geen kleedje o.i.d., de bench moet het lekkerste plekje om te slapen zijn. Eten in de bench geven en er regelmatig wat lekkers in verstoppen, een kong geven in de bench e.d. Pas als ze uit zichzelf goed in de bench gaat liggen om te slapen en hem geaccepteerd heeft, pas oefenen met het deurtje eens dicht overdag.

Anne
Malleboe
Actief

Tja, op zich vind ik het niet erg als ze bijvoorbeeld 's ochtends op bed komt. Maar om nu voortaan het bed te delen met de hond :roll:

Stel dat je een romantisch avondje hebt...dan ligt de hond er tussen :smile:

Vrijdag maar eens kijken voor een mini kong.

CHICA!
kenzo & dancy
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door kenzo & dancy »

Mijn twee honden slapen de hele nacht beneden....ze zijn zelfs al 4 en 1,5 jaar oud.....
Als mijn man eerder gaat werken dan ik...komen ze nog steeds heerlijk nog even bij het vrouwtje op bed liggen kroelen....
En het zijn duitse herders....dus geen kleintjes!!! maar ach het is zo gezellig!!!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”