Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet allerdaagse hondenrassen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Podenji schreef:
Sjalot schreef:Ik ben in Rotterdam ook een keer een Bayerischer Gebirgsschweisshund tegengekomen. Normaal kom je niet aan dat ras zonder een jachtvergunning.
:denken: is dat zo?
er loopt er hier namelijk ook eentje en ik geloof niet dat die mensen een jachtvergunning hebben .....
in Duitsland en Oostenrijk is het geloof ik niet mogelijk zo'n hond te kopen zonder een jacht vergunning, in nederland gaat dit niet op.. maar er zijn ook niet zoveel nederlandse fokkers van dit ras ;)
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

yamie schreef:
Podenji schreef:
Sjalot schreef:Ik ben in Rotterdam ook een keer een Bayerischer Gebirgsschweisshund tegengekomen. Normaal kom je niet aan dat ras zonder een jachtvergunning.
er loopt er hier namelijk ook eentje en ik geloof niet dat die mensen een jachtvergunning hebben .....
in Duitsland en Oostenrijk is het geloof ik niet mogelijk zo'n hond te kopen zonder een jacht vergunning, in nederland gaat dit niet op.. maar er zijn ook niet zoveel nederlandse fokkers van dit ras ;)
oke das duidelijk :ok: , maar je kan er dus wel aankomen zonder jachtvergunning.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik vergeet helemaal de Boerboel te noemen :cheer: Die heb ik dus ook verleden week voor het eerst in het echt gezien, ook in diezelfde duinpolder. Er staat daar een heel groot vrijstaand huis waar dus sinds kort 2 Boerboelpups lopen, nou ja pups, ze zijn een maand of 7 denk. Wel gecoupeerd dus waarschijnlijk import. Ze zijn beide erg mooi. Nu al indrukwekkend maar niet lomp.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
yamie schreef:
Podenji schreef:
oke das duidelijk :ok: , maar je kan er dus wel aankomen zonder jachtvergunning.
tja er is(was?) geloof ik 1 fokker, misschien ondertussen 2, van dit ras in Nederland...daar zul je er dus wel een kunnen kopen... en buiten duitsland en Oostenrijk zullen misschien ook wel fokkers zijn.. en wie weet kun je wel een volwassen of halfwassen exemplaar kopen uit duitsland en oostenrijk zonder jachtvergunning als hij of zij niet geschikt is voor het werk ofzo, weet ik veel, ik roep maar wat hoor :mrgreen:
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Een beetje :offt: , maar ik kwam laatst een prachtige hond tegen. Dus ik nieuwsgierig vragen wat voor ras het was, het was een kruising tussen een Berner Sennen en een Pyrenese Berghond. Zeer mooie kruising
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef: tja er is(was?) geloof ik 1 fokker, misschien ondertussen 2, van dit ras in Nederland...daar zul je er dus wel een kunnen kopen... en buiten duitsland en Oostenrijk zullen misschien ook wel fokkers zijn.. en wie weet kun je wel een volwassen of halfwassen exemplaar kopen uit duitsland en oostenrijk zonder jachtvergunning als hij of zij niet geschikt is voor het werk ofzo, weet ik veel, ik roep maar wat hoor :mrgreen:
ik ga dat eens vragen als ik hem weer tegenkom in het park of eens op een show als ik ze daar zie :-)
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Podenji schreef:
yamie schreef: tja er is(was?) geloof ik 1 fokker, misschien ondertussen 2, van dit ras in Nederland...daar zul je er dus wel een kunnen kopen... en buiten duitsland en Oostenrijk zullen misschien ook wel fokkers zijn.. en wie weet kun je wel een volwassen of halfwassen exemplaar kopen uit duitsland en oostenrijk zonder jachtvergunning als hij of zij niet geschikt is voor het werk ofzo, weet ik veel, ik roep maar wat hoor :mrgreen:
ik ga dat eens vragen als ik hem weer tegenkom in het park of eens op een show als ik ze daar zie :-)
De vrouw die ik tegenkwam had de hond van een bevriende fokker. Er schijnt inderdaad een fokker te zijn van deze honden in Nederland. Dat de honden met jachtvergunning verkocht worden zegt mij vaak al genoeg. Dat zijn ze meestal niet zo geschikt als huishond. Net als de Duitse Jachtterrier daar kom je ook niet zomaar aan en dat is dus ook niet verstandig. Duitse Jachtterriers zijn zeker geen leuke huishonden.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

corinne schreef:Gisteren tijdens een wandeling heb ik een Komondor gezien, heel erg bijzonder, ik had ze nog nooit in het echt gezien, hij was groter dan ik had verwacht.
En ik heb zelf een Lundehund, een ras waarvan de mensen vaak zeggen: "he, een watte?" . Ook redelijk zeldzaam (ong. 35 honden van in nederland).
Ik heb vorige week een Lundehund geaaid :mrgreen:
We hebben bij KK1 cursus een demonstatie gehad over wat er bijzonder is aan een Lundehund. Voorpoten wijd uit elkaar, oortjes afgesloten, kop achterover, teentjes geteld en zo. Was erg leuk. Ik geloof dat het teefje Lucy heet.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ja, ik kom nooit op shows dus er zijn best wel wat rassen die ik alleen van foto ken...
En ik woon nou ook niet bepaald in een stad waar veel diversiteit is :mrgreen: Het is allemaal gewoontjes-gewoontjes met hier en daar een uitzondering.
We waren de de eersten hier met een Sharpei :smile:
Inmiddels zijn er hier 4 inclusief Rimpel.

Onze overburen hebben een Eurasier, ik zag hem als pup lopen en zat te gillen in de auto naar mijn vriend;"Een CHOW! Een CHOW" :smile:
Dus ik de auto uit...en zag toen toch meteen wel dat het toch geen Chow was...ER wonen hier wel twee Chows in de wijk...mooie beesten!
Ik heb zo mijn voorkeur voor honden en als ik die zie MOET ik er op af!
Staffs, Molossers in zijn algemeen en zo wel meer rassen.
Bij ons op de hondenschool trainen mensen met de enigste Am Staff van de hele hondenschool, ze waren er met de officieuze verkiezing ook...zag ze natuurlijk in het boekje staan dus toen ik de Vegas look a like zag lopen moest ik er even naartoe!

Ik heb wel een heel verlanglijstje aan honden die ik graag eens wil zien :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Een paar weken geleden kwam ik een Bracco Italiano tegen. Ook niet een alledaags ras heb ik het idee. Een ontzettend leuk beest die helemaal verliefd op Bowie was.
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

manchester terrier,lopen er hier twee van.Bijna niemand kent dat ras,eigenaar dan ook erg verbaast dat ik het wist..
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

Ik kom hier wel eens een Chien du Cliqeaux gris tegen, erg bijzonder en die mensen zijn er ook heel blij mee. :ok:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

johan schreef:Ik kom hier wel eens een Chien du Cliqeaux gris tegen, erg bijzonder en die mensen zijn er ook heel blij mee. :ok:
voor de chien du cliqueax Vert moetje trouwens oppassen die hebben weleens een rood oog en als je er te hard voorbijrijd :N:
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

Podenji schreef:
johan schreef:Ik kom hier wel eens een Chien du Cliqeaux gris tegen, erg bijzonder en die mensen zijn er ook heel blij mee. :ok:
voor de chien du cliqueax Vert moetje trouwens oppassen die hebben weleens een rood oog en als je er te hard voorbijrijd :N:
Op dat ras mag van mij ook gerust een fokverbod komen, helaas lijken er wel steeds meer te zijn tegenwoordig. :devil:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

johan schreef:
Podenji schreef:
Op dat ras mag van mij ook gerust een fokverbod komen, helaas lijken er wel steeds meer te zijn tegenwoordig. :devil:
dat is pas een ras dat voor winstbejag gefokt word :evil:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

ik kom zie ook nog iedere dag een markiesje :wink: :mrgreen: :mrgreen: ook niet zo'n ras dat je hier veel tegenkomt :wink:
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Heb zelf geen alledaags ras gezien :mrgreen: maar toen de Great Japanese dog van me broer nog leefde kregen we vaak complimentjes maar dat was ong 5 jr geleden je ziet ze nu steeds meer rond lopen...
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Mijn eigen hond zie je juist niet veel, de tatrahond. Ik wordt ook veel op straat aangesproken door mensen die willen ook weten wat voor ras het is. 90 % kent de Tatra niet, dan vertel ik dat het een broertje is van de pyrenese berghond en dan weten ze welke richting ze moeten opdenken.
Afbeelding
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

kom hier iedere dag mijn eigen Sabueso espanol tegen :mrgreen:
en nu maarliefst 7.... 6 pups meegerekent :mrgreen:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Dylan
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dylan »

Oh en ik heb laatst ook een Sealyham Terrier gezien :mrgreen: Dat was wel apart omdat ik die toevallig een maand geleden 2 in opdracht had getekend. Ik kende ze dus alleen van foto, en nu zag ik er 1 in het bos :ok:
Afbeelding
toxic
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toxic »

wel, jullie gaan me nu wel uitlachen denk ik maar ik heb een paar weken geleden voor het eerst in heel mijn leven een windhond gezien :roll:
ja, op foto's had ik er al een hele hoop gezien maar nog niet in het echt, vond het wel een machtige beest hoor :ok:

wat ik me eigenlijk afvraag: is dat ras niet snel moe door dat het zo mager is??? wil ik wel een keertje weten, denk dat die toch hartstikke moe zijn na een wandeling??

groeten
kian en zohra, mijn schatjes!!
yamie
Zeer actief
Contacteer:

toxic schreef:wel, jullie gaan me nu wel uitlachen denk ik maar ik heb een paar weken geleden voor het eerst in heel mijn leven een windhond gezien :roll:
ja, op foto's had ik er al een hele hoop gezien maar nog niet in het echt, vond het wel een machtige beest hoor :ok:

wat ik me eigenlijk afvraag: is dat ras niet snel moe door dat het zo mager is??? wil ik wel een keertje weten, denk dat die toch hartstikke moe zijn na een wandeling??

groeten
uh wat voor een windhond :mrgreen:
toxic
Actief
Contacteer:

even rap een plaatje gaan zoeken bij google :mrgreen:

zo eentje was het:

Afbeelding
Jonette
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jonette »

Ik heb in de loop der jaren veel hondenrassen gezien in het Vondelpark in Amsterdam. De meest bijzonder: Koreanse Jindo, Tosa Inu, Caucasion Mountain Dog (kaukasis Ovcharka -- de allergrootse soort van de verschillende Ovcharkas), Great Japanese Dog, Karelian Bear Dog en twee Mexikaanse Naakthonden. Zover ik weet, lopen al deze honden daar nog rond, behalve de Tosa. Zijn baasje was een jonge Russische vrouw. Ik heb de hond voor het laatst gezien drie jaar geleden. Toen was hij zes maand en gedroeg zich aggressief. Ik denk niet dat ze hem aankon. De Ovcharka in Vondelpark heet 'Ivar' en zijn eigenaar heet Tomas. Het is een prachtig, enorm, indrukwekkend hond (bijna zo groot als de Mastin de los Pirrineos die in mijn huidige buurt woont). Zeker een van de allermooiste honden ik heb ooit gezien, maar erg eigenzinnig/onafhankelijk (wat hoort bij veel berghonden). Ik heb twee jaar geleden een andere Ovcharka gezien op Koninginnedag in Amsterdam. Ik dacht dat het een erg donker, harige Leonberger was, maar de Russische eigenaar vertelde dat het een Ovcharka was.
Jonette
Laatst gewijzigd door Jonette op 04 feb 2006 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

toxic schreef:wat ik me eigenlijk afvraag: is dat ras niet snel moe door dat het zo mager is??? wil ik wel een keertje weten, denk dat die toch hartstikke moe zijn na een wandeling??

groeten
ik heb de hond dan zelf niet gezien dus weet niet of die hond echt mager was.
Solar word ook vaak als mager gezien maarheeft welbehoorlijk wat spiermassa, ze eten niet veel en verbruiken veel energie dus het eten word niet in vet word omgezet maar in spieren. veel windhonden eten alleen wat ze zelf nodig vinden te hebben en ook niet meer dan dat, en tsja samen met die energie worden ze dan ook nooit dik, daarbij zitten ze strak in hun vel dus zie je ook alles :wink:
SOlar is een periode echt mager geweest, zij was dan ook ene heel moeilijke eter, dat komt veel voor bij windhonden, en dan zijn ze niet ziek wat veel mensen wel denken. ALs ik die fotos van dr terug zie uit die periode denk ik ook van jeetje wat was ze mager maar ze had toen ook al veel spiermassa, in vergelijking tot toen is ze nu gewoon dik zeg maar en velen zien dr nu nog voor mager aan maar ze is nu mooi op gewicht
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Een neef van mij heeft een Sarplaninac. Vreselijke enge hond, totaal niet benaderbaar voor vreemden.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb laatst voor het eerst een Mastino Napoletano gezien :cheer: Twee zelfs :cheer: :cheer: een reu en een teef, beide grijs. Ik heb ze inmiddels al drie keer gezien :ok:

In Amsterdam heb ik eens een Fila Brasileiro gezien :cheer:

Op vakantie in Kos heb ik een Dogo Canario gezien :cheer:

Hier op de hei loopt een Briard en een Schipperke.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Hier loopt ook een Fila, een reu van 12 jaar en in topconditie. Hij is van een man die de hele stad door loopt met hem. Volgens mij is het geen zerver maar zo ziet hij er wel uit :mrgreen:
Het is echt een lieve hond en goed te benaderen door vreemden, niet echt typisch voor het ras.

Tegenover mijn werk woont een Mastino, geweldige honden :ok: Het is een reu en hij heet Beertje......tja
Hij loopt altijd heel sloom achter zijn baas aan. Soms staat de baas een paar minuten te wachten. Denk maar niet dat Beertje zich haast hoor :pffff:
Alleen als hij Diesel ziet wordt hij helemaal gek. Ik kwam er toen achter dat hij kon rennen. Dat zou je echt niet zeggen als je hem zo ziet sjokken.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Youp schreef:Hier loopt ook een Fila, een reu van 12 jaar en in topconditie. Hij is van een man die de hele stad door loopt met hem. Volgens mij is het geen zerver maar zo ziet hij er wel uit :mrgreen:
Het is echt een lieve hond en goed te benaderen door vreemden, niet echt typisch voor het ras.

Tegenover mijn werk woont een Mastino, geweldige honden :ok: Het is een reu en hij heet Beertje......tja
Hij loopt altijd heel sloom achter zijn baas aan. Soms staat de baas een paar minuten te wachten. Denk maar niet dat Beertje zich haast hoor :pffff:
Alleen als hij Diesel ziet wordt hij helemaal gek. Ik kwam er toen achter dat hij kon rennen. Dat zou je echt niet zeggen als je hem zo ziet sjokken.
De Mastino's die ik nu een paar keer tegen ben gekomen zijn precies hetzelfde :mrgreen: De teef is (bijna helemaal) blind en doof en sjokt achter de baas aan en de reu is helemaal debiel van Vegas. Tot nu toe als we hem tegenkomen grap ik altijd dat ik hem wel mee naar huis neem want hij rent (nou ja, rent :denken: :smile: ) altijd een heel stuk met mij en Vegas mee. Uiteindelijk stopt hij dan en sjokt hij weer naar de baas :mrgreen: :ok:

De fila die ik in Amsterdam zag liep ook gewoon door het centrum, ik kan even niet op straatnaam komen maar er zit daar ook een parkje. Ik heb hem maar niet geaaid want hij zag er niet echt aaibaar uit :mrgreen: :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
toxic
Actief
Contacteer:

Podenji schreef:
toxic schreef:wat ik me eigenlijk afvraag: is dat ras niet snel moe door dat het zo mager is??? wil ik wel een keertje weten, denk dat die toch hartstikke moe zijn na een wandeling??

groeten
ik heb de hond dan zelf niet gezien dus weet niet of die hond echt mager was.
Solar word ook vaak als mager gezien maarheeft welbehoorlijk wat spiermassa, ze eten niet veel en verbruiken veel energie dus het eten word niet in vet word omgezet maar in spieren. veel windhonden eten alleen wat ze zelf nodig vinden te hebben en ook niet meer dan dat, en tsja samen met die energie worden ze dan ook nooit dik, daarbij zitten ze strak in hun vel dus zie je ook alles :wink:
SOlar is een periode echt mager geweest, zij was dan ook ene heel moeilijke eter, dat komt veel voor bij windhonden, en dan zijn ze niet ziek wat veel mensen wel denken. ALs ik die fotos van dr terug zie uit die periode denk ik ook van jeetje wat was ze mager maar ze had toen ook al veel spiermassa, in vergelijking tot toen is ze nu gewoon dik zeg maar en velen zien dr nu nog voor mager aan maar ze is nu mooi op gewicht
wel, ik vond die windhond wat ik gezien heb toch wel heel mager, toch zeker magerder als de foto wat ik erbij heb gezet in mijn vorige post :denken:
nou, kan zijn dat dat dan ook een slechte eter is, ik ken er helemaal niets van en kan dus niet oordelen hoe zo een windhond er normaal gezien zou moeten uitzien. maarrrrrrrrrrrrr, ik vind het wel heel mooie honden, dat wel, vind het wel ergens een zielig gezicht als je zo een magere hond ziet lopen, nog een geluk dat ik wist dat het een windhond was, stel je voor dat ik het niet wist en dacht dat die geen eten kreeg :roll: :smile:

Heb ooit ergens gelezen dat ze zeiden van deze honden dat ze bijna nooit blaffen, maar wel heel aanhankelijk zijn en idd zoals je zegt boordevol energie :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”